Forfatter |
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 17 Juli 2014 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et andet er eksemplet om hvor galt det står til med lyd kvalitet, var inden og forhøre mig om et prof video kamera hos en virkelig prof video forhandler, vi fik en god diskussion og billede kvalitet, men på et tidspunk kom jeg ind på lyd kvalitet, og det svar jeg fik kom nok så meget bag på mig, nemlig at jeg var det først kunde der spurgte om dette.
Det få mig til at tænke på om jeg er fra en generation der ved hvad rigtig lyd kvalitet er, og den nye generation der er opvokse med Mp3 musik har miste denne vide under vejs, men det fortællinger mig også er tv selskaber ikke tænke nok på lyd kvalitet, og dette giver sig udslag i at man ikke kan forstå hvad der blive sagt i tv.
Så på en eller måde er de nye generation af lyd tekniske miste noget et sted, ved ikke om det er den teknisk skole der ikke mere lære de gamle dyder når det komme til lyd kvalitet, eller også har den gamle generation af lyd tekniske tage denne viden med sig i graven, eller de ældre lydtekniker er blive så døve at de har brug for Loudness war for at de overhoved kan høre hvad der forgår i deres arbejde.
Man burde måske stille et krav om at alle musik, HI FI anmelder og lyd tekniker skal gennemgår en lyd teste, før at de kan få jobbet, og alle over 50 år skal teste en gang om året.
Men eller andet sted er noget gået så gruelig galt, om det kan rette op er et stor spørgsmål.
|
Til top |
|
|
michaelvv Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1166
|
Sendt: 06 August 2014 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peterlh skrev:
Det er meget fint, men det er altså ikke den endegyldige sandhed mht.
lydkvalitet.
Anathema - Weather Systems får f.eks. en ret lav rating (6-7), men
lyden er nu alligevel ret god på det album. |
|
|
Hej Peterlh.
Så kom jeg i nærheden af Anathema. Jeg vil give dig ret i at den ikke er så slem igen.
Men det er synd at et band som reelt kan spille brickwaller den så meget.
Tror virkeligt den ville være fed hvis den fik noget mere luft.
Men fin skive. Musikken er ganske interessant selv for en næsten 48 årig dreng :-)
Spiller selv mine A Perfect Circle på Cd DR7-8, har heldigvis 2 af dem på LP.
/Michael
|
Til top |
|
|
norvig Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 280
|
Sendt: 06 August 2014 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var lige inde på hjemmesiden og se. Det er dog helt utroligt, hvor stor forskel der kan være på forskellige udgivelser. Jeg har besluttet mig for, at jeg vil anskaffe mig nogle CD'ere fra den høje ende.Det bliver spændende at finde ud af hvordan de lyder ift. andre CD'ere.
__________________ Ethvert elektrisk apparat indeholder en masse røg. Hvis denne røg slipper ud, virker apparatet ikke mere.
|
Til top |
|
|
michaelvv Forum Bruger

|
Sendt: 06 August 2014 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Norvig...
Prøv lige at hente dette gratis album, det er ultra dynamisk, lytter til det nu
og det er helt gratis... DR12
Gratis Album
/Michael
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2158
|
Sendt: 06 August 2014 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et af de mest solgte albums lige nu, Tom Petty: Hypnotic Eye, som er en fremragende rock'n'roll skive lider ikke af
Loudness problemet. Den får udelukkende grønne karakterer på det første link. Så der er altså nogen der kan finde ud af
det.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
michaelvv Forum Bruger

|
Sendt: 06 August 2014 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle...
Prøv lige Steven Wilson's solo fra Porcupine Tree.
Link til DR Database
Nok en af de bedst lydende nye rock skiver. Og ganske spændende...
/Michael
|
Til top |
|
|
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
Sendt: 07 August 2014 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steven Wilson, går selv op i hifi, så det er nok grunden til at det er lavet ordentligt.
SteveWilson om remastering/Mastering:
MB: I did read an interview in which you started to get quite bothered because your interviewer kept saying “remastering” until
you said “I DON’T DO REMASTERINGS”.
SW: I don’t like mastering! On my records and on my remixes I actually bypass the mastering stage completely, because I
don’t like mastering.
Så masteringen springes over, det er nok grunden til god DR.
__________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
Til top |
|
|
Jannik K. Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 393
|
Sendt: 07 August 2014 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
De fleste albums der kommer fra Steven Wilson (Porcupine Tree, Steven Wilson, Blackfield etc.) har en god dynamik taget
genren i betragtning. Derfor ejer jeg også stort set alle disse albums.
Eneste sorte får i flokken i hvert fald ifølge loudness war siden er albummet Deadwing, som ser ud til at være horribelt indspillet
medmindre man kan få fat på DTS-udgaven.
Jeg ville frygteligt gerne at disse albums blev udgivet på SACD formatet, men det sker ikke, da DVD-A allerede er valgt.
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2158
|
Sendt: 07 August 2014 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
LGrau skrev:
Steven Wilson, går selv op i hifi, så det er nok grunden til at det er lavet ordentligt.
MB: I did read an interview in which you started to get quite bothered because your interviewer kept saying
“remastering” until you said “I DON’T DO REMASTERINGS”.
SW: I don’t like mastering! On my records and on my remixes I actually bypass the mastering stage completely,
because I don’t like mastering.
Så masteringen springes over, det er nok grunden til god DR. |
|
|
Det holder bare ikke. For remastering kan være ganske forfærdeligt, men også det modsatte. Jeg har aldrig hørt om
nogen der synes at den remastering der skete af Beatles' albums var dårlig. Tværtimod er de nye CD (og vinyler) alle
gamle udgaver fuldstændig overlegne også når det gælder lydkvalitet. Det samme gælder remasteringen af Electric
Light Orchestras albums, der også er vellykket, selv om forskellen her ikke er stor. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
Sendt: 07 August 2014 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
LGrau skrev:
MB: I did read an interview in which you started to get quite bothered because your interviewer kept saying
“remastering” until you said “I DON’T DO REMASTERINGS”.
SW: I don’t like mastering! On my records and on my remixes I actually bypass the mastering stage completely,
because I don’t like mastering.
Så masteringen springes over, det er nok grunden til god DR. |
|
|
Det holder bare ikke. For remastering kan være ganske forfærdeligt, men også det modsatte. Jeg har aldrig hørt om
nogen der synes at den remastering der skete af Beatles' albums var dårlig. Tværtimod er de nye CD (og vinyler) alle
gamle udgaver fuldstændig overlegne også når det gælder lydkvalitet. Det samme gælder remasteringen af Electric
Light Orchestras albums, der også er vellykket, selv om forskellen her ikke er stor. |
|
|
Hej Hermann,
Jeg mente ikke at remastering kun er af det onde.
Jeg ville bare sige at Steven Wilson er sikker på at hans produkt ikke bliver ødelagt af (re-)mastering processen (som også
kan være vellykket som du siger.). __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
Til top |
|
|
Jannik K. Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 393
|
Sendt: 07 August 2014 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et rigtigt godt eksempel på dårlig remastering er albummet med Soundgarden, der hedder Superunknown, som vel er deres
mest kendte.
Originaludgivelsen på cd, som jeg også har lyder udemærket og har også en, specielt i genren, fin dynamik.
Albummet er netop udgivet i en jubilæumsudgave på bl.a. bluray og det skulle ifølge loudness war siden lyde helt
forfærdeligt med ganske elendig dynamik.
Dette er virkelig en skam, da jeg og sikkert mange andre meget gerne ville købe albummet i specialudgaven, men jeg vil
dælme ikke give penge for noget, der er så dårligt udført.
Sådan noget er med til at få pladebranchen til at tænke at specialudgaver ikke kan betale sig, da salget vel stort set er ikke-
eksisterende. Paradoksalt er det dog deres eget halvfærdige arbejde, der er skyld i det.
Jeg kunne vældig godt tænke mig at høre Genesis albummene i deres SACD udgave. De fleste siger de lyder skidt, hvilket
da også er en skam.
|
Til top |
|
|
michaelvv Forum Bruger

|
Sendt: 07 August 2014 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
Light Orchestras albums, der også er vellykket, selv om forskellen her ikke er stor. |
|
|
For Beatles vedkommende kommer det helt an på om du har de aller første som kom på (Toshiba Black Triangle) CP35
Serien. Disse er i en helt anden liga.
Ellers vil jeg give dig fuldstændigt ret, når vi snakker Beatles :-)
Remastering af Rory Gallaghers album fra 2012-13, er fuldstændigt de originale overlegne.
/Michael
|
Til top |
|
|
michaelvv Forum Bruger

|
Sendt: 15 August 2014 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Efter at være kommet aktivt på Steve Hoffmanns forum, fik jeg lige
et tip omkring hvad man kan gøre aktivt for at få stoppet dette her
kompressions vanvid.
Der var en som skrev en mail til både band og selskab hver gang
vedkommende havde både en "god" og en "dårlig" oplevelse.
Normalt får du ingen svar retur, men tænk det har jeg så fået 2 gange
over den sidste uge.
Den fra den positive var bare så dejlig, så nogen tager dette her problem
seriøst, Engelsk Selskab.
Den anden "negativ" endte op med at bandet, kender dem lidt nu overvejer at
sende en DIGITAL download ud i ikke komprimeret form...
Det viser sig nemlig at 98 % af alle VINYL Master kommer ud, før man begynder
at bruge limiter og "brickwalling".
De vil ikke fordi deres "kunder" lytter på ipad, Pc Speaker ikke lave en ukomprimeret udgave
selvom de godt ved at den lyder af H til.
Så lidt kan man godt gøre..
Tænk lidt over dette her. Uden reaktion sker der absolut ikke noget.
Hvis de ca 70-100000 Tusinde som er trætte af dette her, skriver 2 emails
om ugen, så skal der "læses" kaseres 7280000 emails om året.
Det er flere end der blev solgt LP'er i USA i 2013.
/Michael
|
Til top |
|
|