| Forfatter |
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Takker 
Har du fået set nogle film på det? Jeg synes især billedet er godt på dvd, der slår den klart mit gamle tv, farverne er bare SÅ klare...
|
|
|
Har kun kigget lidt på LOTR:FOTR og ROTK men venter med seriøs film kigning indtil skærmen er kørt til og har fået en tur med DVE. LOTR filmene har dog aldrig set bedre ud end de gør nu med min nye skærm, dog skulle der lige justeres en lille smule først. Ved standard farve indstillingen var hvid mere eller mindre gul hvilket IKKE så godt ud men efter en hurtig grov indstilling af skærmen er billedet formidabelt. Glæder mig til jeg får det kalibreret med DVE, så skal der ses LOTR, kæresten har sagt god for at vi ser dem, igen. 
EDIT : Reduktion af farverne og kontrasten var det det gjorde mest for billedet, de er bare sat ALT for højt i standard indstillingen, de SKAL justeeres ned ellers ligner det bæ. 
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Ascari skrev:
Takker 
Har du fået set nogle film på det? Jeg synes især billedet er godt på dvd, der slår den klart mit gamle tv, farverne er bare SÅ klare...
|
|
|
Har kun kigget lidt på LOTR:FOTR og ROTK men venter med seriøs film kigning indtil skærmen er kørt til og har fået en tur med DVE. LOTR filmene har dog aldrig set bedre ud end de gør nu med min nye skærm, dog skulle der lige justeres en lille smule først. Ved standard farve indstillingen var hvid mere eller mindre gul hvilket IKKE så godt ud men efter en hurtig grov indstilling af skærmen er billedet formidabelt. Glæder mig til jeg får det kalibreret med DVE, så skal der ses LOTR, kæresten har sagt god for at vi ser dem, igen. 
EDIT : Reduktion af farverne og kontrasten var det det gjorde mest for billedet, de er bare sat ALT for højt i standard indstillingen, de SKAL justeeres ned ellers ligner det bæ.  |
|
|
Glæder mig også til at se film, de gamle tager i sommerhus snart, så der skal tv'et indvies. Jeg har lige sat Find Nemo på, og billedet er jo genialt, og lyden bliver også meget bedre da den følger billedet så meget bedre. Og det er rigtigt at farverne skal justeres, du er meget velkommen til at skrive hvad du finder er bedst, så kan jeg evt. komme med hvad jeg har fundet når jeg kommer så langt...
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
OP PÅ VÆGGEN!!! Ej, det ser rigtig lækkert ud.. Men synes det ser lidt skørt ud når der står sådan et fladskærmstv i den størrelse på sådan et møbel.. TILLØK ME ET
|
|
|
Hehe, ja det kunne måske være smartere med det på væggen, men jeg kan ikke se nogen grund til det. Og så synes også det ser godt ud som det står nu, men nu skal jeg jo lige have det hele set igennem, dog er jeg næsten sikker på at det bliver stående.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og tak for jeres rosende ord indtil videre, det gør sgu kun det hele meget bedre
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forhelvede det ser lækkert ud, det var lige det det trængte til ! Men der er lidt støv på tv'et ( JA, DU MOBBER MIG SGU OGSÅ MED MIN CLASSIC )
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Satanion skrev:
Forhelvede det ser lækkert ud, det var lige det det trængte til ! Men der er lidt støv på tv'et ( JA, DU MOBBER MIG SGU OGSÅ MED MIN CLASSIC ) |
|
|
Tak  Hehe, jeg tænkte på om jeg skulle smide lige dét billede ind da der allerede var kommet støv på efter 30 min. Men sådan kan det jo gå. Jeg skal nok få det væk igen  Og godt at du er efter mig  hehe
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående støv, så har jeg samme problem, den fod er en støv samler uden lige.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Angående støv, så har jeg samme problem, den fod er en støv samler uden lige.  |
|
|
Den er ellers meget flot. Er der noget med at man skal bruge en speciel klud for at støve den af?
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Bassøe skrev:
Angående støv, så har jeg samme problem, den fod er en støv samler uden lige.  |
|
|
Den er ellers meget flot. Er der noget med at man skal bruge en speciel klud for at støve den af?
|
|
|
Foden? Øh, ved jeg ikke helt, en almindelig klud burde gøre det. Normalt kører jeg bare lige hånden hen over den engang imellem, så er støvet væk. 
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Ascari skrev:
Bassøe skrev:
|
|
|
|
|
Foden? Øh, ved jeg ikke helt, en almindelig klud burde gøre det. Normalt kører jeg bare lige hånden hen over den engang imellem, så er støvet væk.  |
|
|
Hehe, ja den skulle vel misforståes... Jeg mente nu mere tv, det skulle jeg måske have skrevet, troede bare folk kunne læse mine tanker
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Bassøe skrev:
Ascari skrev:
Bassøe skrev:
|
|
|
|
|
Foden? Øh, ved jeg ikke helt, en almindelig klud burde gøre det. Normalt kører jeg bare lige hånden hen over den engang imellem, så er støvet væk. 
|
|
|
Hehe, ja den skulle vel misforståes... Jeg mente nu mere tv, det skulle jeg måske have skrevet, troede bare folk kunne læse mine tanker
|
|
|
Hehe, ok så. 
Det står et eller andet sted i manualen mener jeg.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... okay
|
| Til top |
|
| |
Kenneth Hansen Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 209
|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt setup og tillykke med skærmen. Hvilken DVD bruger du? Hvilket type signal giver du den? Jeg synes ikke lige jeg kan se det. Jeg er lidt nyskærig da 42PV70 er en skærm jeg seriøs overvejer, den jo også smadder flot __________________ Mit DIY Setup
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger en KiSS DP 1000, ved ikke hvad signal den giver.
Skærmen kan jeg indtil videre godt anbefale, og tak for de rosende ord :)
|
| Til top |
|
| |
Kiilsgaard Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror det der spørges om omkring signal er om du forbinder via HDMI/DVI eller et analogt scart stik? __________________ Classic 6.6b
Classic 01b
AA xdp dti ps2
Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er et scart.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du synes ikke skærmen er lidt for højt oppe? Min står på et rack der er 57 cm i højden og det er helt ok, en 10 cm mere vil også kunne gå men din skærm ser ud til at være en del højere oppe end det.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den skal ikke højere op det er helt sikkert, men jeg synes ikke den er for højt oppe. Når man sidder 4 meter væk passer højden meget godt med øjenhøjden.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja ...  Jeg ved sgu ikke helt hvad den gamle mener med det her???!?!
|
| Til top |
|
| |