Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 12:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: greve’s bio-i-stuen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

greve skrev:
Andvare skrev:

Det skulle den kunne - og jeg har også udset den til at være min julegave i år. Jeg har dog lige et spørgsmål til din opsætning: hvilket netværk bruger du? jeg overvejer om jeg skal beholde 100MBit eller om det vil være fornuftigt at opgradere til Gigabit. Eller du kan måske klare dig med trådløst net? Ja, og hvis det ikke er formeget  - har du måling af netvæsbelastningen når du afspiller DVD?

Jeg kører nu 1000Mbps men med et trådløst Draft-N link mellem NAS og TVIX, så der er begrænsningen i mit netværk - jeg har ikke målt belastningen eller throughput, men almindelig DVD-afspilning fungerer fint (Blu-ray er meget dårligt, men højst sandsynligt pga. begrænsninger i TVIX'en). Jeg kørte tidligere det samme setup på 100Mbps og med et 802.11g trådløst link og det fungerede også, så umiddelbart tror jeg ikke, at 1000Mbps er nødvendigt - jeg opgraderede for at udelukke at mit netværk var begrænsningen for Blu-ray men selv med NAS og TVIX på samme 1000Mbps switch, så virkede det ikke rigtigt, ikke stabilt i hvert fald.
nu har jeg kikket lidt på den TViX igen og som jeg læser det, har den ikke Gbit net - kun 100Mbit - så det giver ikke bedre ydelse med 1Gbit - Det kan dog godt være en god ide mellem NAS og switch, hvis der er flere der hiver data fra NAS samtidigt.

PS: jeg synse at dine fronter skal ned ca. midt for billedet (på tv'et) - det tror jeg vil passe godt både lydmæssigt og visuelt.

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Andvare skrev:

nu har jeg kikket lidt på den TViX igen og som jeg læser det, har den ikke Gbit net - kun 100Mbit - så det giver ikke bedre ydelse med 1Gbit - Det kan dog godt være en god ide mellem NAS og switch, hvis der er flere der hiver data fra NAS samtidigt.

Min TVIX 6500 kan indstilles til 1Gbit og min router viste også at der reelt blev kørt 1Gbit mellem router og TVIX så jeg tror også at 6600'eren kan - jeg ved ikke hvorfor du mener, det ikke kan lade sig gøre.

Andvare skrev:

PS: jeg synse at dine fronter skal ned ca. midt for billedet (på tv'et) - det tror jeg vil passe godt både lydmæssigt og visuelt.

Tak for tippet - det lyder fornuftigt, og måske i kombination med at vende fronterne 90 grader og dermed udnytte den indbyggede vinkling fra kabinetkonstruktionen bliver det rigtigt godt.

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Digi skrev:

Hvorfor står centeren ikke på den fine disk, og så sænke tv (og fronter) tilsvarende??

TV'et blev placeret så det passede med vore stole og man sad godt uden at få ondt i nakken mm. Derefter blev højttalerne placeret og jeg foretrækker den nuværende placering af centeren fremfor at have den direkte på møblet.

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

hvis tv er i øjene højte skulle du sætte højtalerne lidt ned i ører højte  samt du få mere ud af din lyd

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted

Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

greve skrev:
Andvare skrev:

Min TVIX 6500 kan indstilles til 1Gbit og min router viste også at der reelt blev kørt 1Gbit mellem router og TVIX så jeg tror også at 6600'eren kan - jeg ved ikke hvorfor du mener, det ikke kan lade sig gøre.

Det er fordi deter hvad der oplyses på deres hjemmeside - men det kan jo være ligemeget, hvis det virker.

http://www.tvix.co.kr/ENG/products/HDM6500.aspx

DIY-tønde

Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Lige et spm mere til TViX - har du DVB-T tuner i?

DIY-tønde

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Andvare skrev:

Lige et spm mere til TViX - har du DVB-T tuner i?

Nej (jeg får alt TV via satellit med Canal Digital)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes