Forfatter |
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 09 November 2007 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nye billeder side 85 
Nuværende setup: JM.Lab Focal Electra 1007 Be Macassar Ebony Thorhauge i 270 Accuphase DP-65 Xindak FS-1 HT-kabel VdH - The Integration RCA
   Yada, yada... Ny info kommer når jeg lige finder tid 

Tidligere setups:
VA BBG setupet:

Grej: Højttalere: Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand Forstærker: Densen B-150 CD-Afspiller: Densen B-400+ Pladespiller: Pro-Ject RPM-5 RIAA: Clearaudio Smart Phono Kabler: Alt fra VdH, CS-122 til højttalere, The Integration til CD, The Bay til RIAA og LP (ikke vist på billeder)
Fra dengang der boede et par Mentors her:
 Nuværende placering 
 Nuværende placering.

VdH - The Integration RCA

Front
 B-400+ og B-150 ved siden af hinanden
 Pro-Ject RPM samt Clearaudio RIAA
 VdH CS-122 til højttaler og mellem lus.
 Venstre Mentor 
 DIY netkabel 2.5mm med fortinnet sølv skærm.
 Desværre er der ikke mulighed for andet end lakridskabler mellem amp og PS3 / X360
__________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 09 November 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot og stilrent, synes jeg.
Det er jo nærmest et "must" at smide pladespilleren op på vægen, hvis vægen er fast. Især da det er en hård-afkoblet pladespiller.
Mvh.
|
Til top |
|
|
jørstad Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 240
|
Sendt: 09 November 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa nu mangler du kun nogle rigtige loudspeaker prøv vienna
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 09 November 2007 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Flot og stilrent, synes jeg.
Det er jo nærmest et "must" at smide pladespilleren op på vægen, hvis vægen er fast. Især da det er en hård-afkoblet pladespiller.
Mvh.
|
|
|
Det virker også som den åbenlyse plan ja, for det er hverken godt at skjule den ved siden af DVD'en eller stacke Densen under TV'et. Jeg skal bare have fundet mig et pænt ophæng  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 09 November 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
jørstad skrev:
hejsa nu mangler du kun nogle rigtige loudspeaker prøv vienna |
|
|
Jeg er ikke meget for viennas lidt "bamsede" lyd. Haydn er dog en undtagelse, som jeg godt kunne tænke mig at kigge nærmere på.
Jeg ville ikke have noget imod at skifte til noget 2-vejs stander engang i fremtiden. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
Sendt: 09 November 2007 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej floe
Fino setup du har efterhånden! Prøv at sætte stikkene fra VDH erne ind i de to øverste terminaler, fremfor de nederste.
Og jeg mener din pladespiller sagtens kan stå der, der er jo stor masse i den bænk og da den står ved væggen, er det begrænset hvor meget gulvet gynger der.
Dine Dalier vil jeg nok ikke bytte for noget Vienna, det er vist ikke den vej du går, så vidt jeg har forstået?
Og så ku du jo lige prøve kongetricket med den B400+. Når den får 3 Cold Rays under sig, så spiller den som aldrig før. Hvis du kommer til messen, kan du lige låne de tre jeg tager med til dig?
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 09 November 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Hej floe
Fino setup du har efterhånden! Prøv at sætte stikkene fra VDH erne ind i de to øverste terminaler, fremfor de nederste.
Og jeg mener din pladespiller sagtens kan stå der, der er jo stor masse i den bænk og da den står ved væggen, er det begrænset hvor meget gulvet gynger der.
Dine Dalier vil jeg nok ikke bytte for noget Vienna, det er vist ikke den vej du går, så vidt jeg har forstået?
Og så ku du jo lige prøve kongetricket med den B400+. Når den får 3 Cold Rays under sig, så spiller den som aldrig før. Hvis du kommer til messen, kan du lige låne de tre jeg tager med til dig?
|
|
|
Hej Jakob, og tak skal du have.
Jeg har faktisk planer om at kigge forbi ja. Du må meget gerne medbringe 3 stks Cold Rays, og meget gerne i 3 og ikke 5 cm, hvis det kan klares 
Vienna er ikke den vej jeg vil gå nej, jeg leder efter noget mere neutralt som du sikkert ved 
Pladespilleren står overordentlig fint på bænken ja, men det gør Densen grejet til gengæld ikke - man er vel lidt forfængelig  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 09 November 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jørstad skrev:
|
|
Jeg har det lidt omvendt - behold endelig de højttalere - de er det bedste i dit setup!
Just my 5 cents
EDIT: Håber du får mulighed for at give dem lidt mere luft i siderne...
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 09 November 2007 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
jørstad skrev:
|
|
Jeg har det lidt omvendt - behold endelig de højttalere - de er det bedste i dit setup!
|
|
|
Tak skal du have jørstad 
Det håber jeg så sandelig også. Perspektivet lider noget videre under at venstre højttaler er trængt op i en krog, og så kunne de godt bruge at blive rykket ½ meter mere ud fra væggen, men så står de midt i rummet  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 09 November 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
ppp_dk skrev:
jørstad skrev:
|
|
|
|
|
Tak skal du have jørstad 
Det håber jeg så sandelig også. Perspektivet lider noget videre under at venstre højttaler er trængt op i en krog, og så kunne de godt bruge at blive rykket ½ meter mere ud fra væggen, men så står de midt i rummet  |
|
|
Hvor takker du jørstad?
|
Til top |
|
|
jørstad Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 240
|
Sendt: 09 November 2007 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
synes at vienna er meget bedre en dali . men det er en smagsag
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 09 November 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
floe skrev:
ppp_dk skrev:
jørstad skrev:
|
|
|
|
|
Tak skal du have jørstad 
Det håber jeg så sandelig også. Perspektivet lider noget videre under at venstre højttaler er trængt op i en krog, og så kunne de godt bruge at blive rykket ½ meter mere ud fra væggen, men så står de midt i rummet 
|
|
|
Hvor takker du jørstad? |
|
|
Woops ppp_dk, den var til dig 
ørstad > Ja, sådan er der jo heldigvis så meget, det ville være pokkers kedeligt hvis vi alle var enige  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|
Hilowfi Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 549
|
Sendt: 09 November 2007 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ser sku godt der.
VH T __________________ Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 09 November 2007 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jørstad skrev:
synes at vienna er meget bedre en dali . men det er en smagsag |
|
|
Jammen fred med det, men nu er jeg jo bidt af en GAL Dali Grand dille.
Det måtte være Grand og Coupé, som jeg selv har og Diva, som bestem også har kvaliteter, som jeg er vild med...
Min stuer dikterer altså pt bare at det er Grand, som kører med klatten her i hytten. Coupé er dælme også dæjli', men slider i det på kontoret.
Diva er sg* fristende at prøve herhjemme, idet den bare kører med klatten hos en desværre bortvist brugers lille skumle kælder! 
Mentor serien skulle efter sigende være det første forsøg på at lave en egentlig afløser for den fantastiske Grand serie! 
Jeg hørte Mentor 8 som verdenspremiere (!) ved et klub arrangement hos Mercedes (love that car!) i Vejle og det lød lovende...
Desværre havde de nogle problemer med kontrol bunden i det ellers GIGANTISKE lytterum, men jeg er sikker på at problemet ikke lå i selve højttalerne...
EDIT: Faktisk skulle en Mentor 8 "svare til" en Grand og Mentor 6 "svare til" en Diva nogenlunde...
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 09 November 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
jørstad skrev:
|
|
Det måtte være Grand og Coupé, som jeg selv har og Diva, som bestem også har kvaliteter, som jeg er vild med...
Min stuer dikterer altså pt bare at det er Grand, som kører med klatten her i hytten. Coupé er dælme også dæjli', men slider i det på kontoret.
Diva er sg* fristende at prøve herhjemme, idet den bare kører med klatten hos en desværre bortvist brugers lille skumle kælder! 
Mentor serien skulle efter sigende være det første forsøg på at lave en egentlig afløser for den fantastiske Grand serie! 
Jeg hørte Mentor 8 som verdenspremiere (!) ved et klub arrangement hos Mercedes (love that car!) i Vejle og det lød lovende...
Desværre havde de nogle problemer med kontrol bunden i det ellers GIGANTISKE lytterum, men jeg er sikker på at problemet ikke lå i selve højttalerne...
EDIT: Faktisk skulle en Mentor 8 "svare til" en Grand og Mentor 6 "svare til" en Diva nogenlunde...
|
|
|
Til prisen er Mentor fantastisk efter min mening (8-eren bliver dog lige heftig dyr nok), men det er klart at træerne ikke rækker ind i himmelen. Den er utrolig open og detaljeret i toppen, og gengiver et rigtig flot perspektiv.
Mellemtonen er dog en anelse slank, hvilket må siges at være Mentors svaghed.
Bassen er præcis og veldefineret, og kan med den rette forstærker også levere et solidt punch.
De gamle Diva og Grand-modeller kender jeg desværre ikke det store til  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 09 November 2007 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smukt.....
Ser rigtig godt ud.... __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 09 November 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
ppp_dk skrev:
jørstad skrev:
|
|
|
|
|
Til prisen er Mentor fantastisk efter min mening (8-eren bliver dog lige heftig dyr nok), men det er klart at træerne ikke rækker ind i himmelen. Den er utrolig open og detaljeret i toppen, og gengiver et rigtig flot perspektiv.
Mellemtonen er dog en anelse slank, hvilket må siges at være Mentors svaghed.
Bassen er præcis og veldefineret, og kan med den rette forstærker også levere et solidt punch.
De gamle Diva og Grand-modeller kender jeg desværre ikke det store til 
|
|
|
Som man kan se fra en del indlæg på forum er det de færreste som formår at få den serie op og ringe, desværre...
Det skal dog siges at jeg selv var i problemer med Grand (UMBA-UMBA) den første uge jeg havde dem og var næsten klar til at give slip på dem...
Heldigvis viste problemet sig at være selve højttalerkablet, som ikke formåede at styre dem ordentligt. Redningen blev VDH clearwater i dobbelttræk. Nu er jeg en meget glad Kaptajn og kan kun anbefale clearwater i dobbelttræk om setupet iøvrigt formår at kvittere ordentligt med disse kabler...
Desuden er de jo tilmed nærmest "koster grastis" 
|
Til top |
|
|
ZaiFeR Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 87
|
Sendt: 09 November 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må jeg sige! MEGET folt setup.. __________________ Hilsen Thomas
|
Til top |
|
|
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
Sendt: 09 November 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækker og kanon flotte højtaler!
Jeg forstår godt at du er glad for dit anlæg.
Gad vide om der var et trick i filteret hvor i man kunne gøre mellem tone "kraftiger"? Altså hvis man tør.....
__________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 09 November 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|