Emne: Floes Thorhauge, Accuphase og Focal ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 28 Juni 2008 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr high end skrev:
Du skulle overveje en ordentlig forstærker, ordentlig CD-afspiller og nogle ordentlige højtalere.
Beklager, men Densen er ikke just verdensklasse, selvom det ser rigtig lækkert ud. Og højtalerne: Ja, det bedste man kan sige om dem er vel, at de lyder anderledes. |
|
|
Var det en ironisk kommentar? Ellers er den vel ret ubrugelig? I øvrigt vil jeg sige at det virkelig er et sæt lækre højtalere, var hjemme og høre det og det spiller sgu.. Mht. designet så gør det sig langt bedre i virkeligheden end på billeder, og i den rigtige finnish tror jeg den er lige i skabet.. Var selv meget i tvivl da floe viste mig billeder af dem, synes de lignede en vaskemaskine  Men de gør sig godt i virkeligheden.. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 28 Juni 2008 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr high end skrev:
Du skulle overveje en ordentlig forstærker, ordentlig CD-afspiller og nogle ordentlige højtalere.
Beklager, men Densen er ikke just verdensklasse, selvom det ser rigtig lækkert ud. Og højtalerne: Ja, det bedste man kan sige om dem er vel, at de lyder anderledes. |
|
|
Det var da noget af et påstulat... Heldigvis har vi alle forskellig smag, men din kommentar lugter lidt af at du har et horn i siden på Densen/Focal/_W_.... Nu har jeg efterhånden hørt en hel del grej, og jeg har stadig til gode at høre noget der nærmer sig Densen - det skulle da lige være Rega. Dermed ikke sagt at Densen er den hellige gral, og at der ikke findes bedre grej, men det virker for MIG, og det er nu engang vigtigst. Har du overhovedet hørt 1007 Be? Anderledes lyder de i hvert fald ikke. Efter min mening lyder de utrolig "korrekte", og gør ufatteligt meget rigtigt. Måske du burde være en anelse mere objektiv i dine kommentarer fremover  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juni 2008 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 28 Juni 2008 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr high end skrev:
|
Beklager, men Densen er ikke just verdensklasse, selvom det ser rigtig lækkert ud. Og højtalerne: Ja, det bedste man kan sige om dem er vel, at de lyder anderledes.
|
|
|
Hvor er du dog positiv.... __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 28 Juni 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
floe skrev:
TRX850 skrev:
| Stort tillykke med dem :) Jeg har selv 1037Be i Macassar Ebony, og har ikke fortrudt et sekundt, at jeg valgte den finsih. Den er virkelig super, super flot..! |
|
|
Lyder bestemt heller ikke dumt! Du ligger ikke tilfældigvis inde med et par billeder af dem vel? Jeg er lidt interesseret i at se dem i vante omgivelser 
|
|
|
Jo da, her er nogle billeder... http://www.hifi-musik.dk/?page=viewtopic&mode=reply& t=4046
|
|
|
Hold fast de er flotte....
Og lækkert system i det hele taget.... __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 28 Juni 2008 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr high end skrev:
|
Beklager, men Densen er ikke just verdensklasse, selvom det ser rigtig lækkert ud. Og højtalerne: Ja, det bedste man kan sige om dem er vel, at de lyder anderledes.
|
|
|
Jeg kan nu se at herren er blevet udelukket fra Forum. Mon ikke du spøger et sted derude
Nu er jeg hverken videnskabsmand eller højere uddannet. Men jeg tror umiddelbart at når man uploader billeder af sig eget hjem, med sit forholdsvis dyre anlæg, viser det frem for alle med stolthed at man har fundet sig en ordentlig forstæker, ordentlig cd-afspiller, og ordentlige højttalere.
Beklager, men jeg tror sgu ikke man kan definere verdensklasse og ikke verdensklasse så simpelt.
Floe; Det ser skide godt ud! Tillykke med dine nye højttalere, jeg har hørt lidt på en Focal en enkelt gang på messen. De fangede mig ikke helt, men ja jeg er jo også både farvet og hjernevasket
Tillykke endnu engang, jeg synes både de er flotte på billederne og i virkeligheden. Jeg håber du får mange gode timer med dem __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juni 2008 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
Mr high end skrev:
|
|
|
|
Jeg kan nu se at herren er blevet udelukket fra Forum. Mon ikke du spøger et sted derude
Nu er jeg hverken videnskabsmand eller højere uddannet. Men jeg tror umiddelbart at når man uploader billeder af sig eget hjem, med sit forholdsvis dyre anlæg, viser det frem for alle med stolthed at man har fundet sig en ordentlig forstæker, ordentlig cd-afspiller, og ordentlige højttalere.
Beklager, men jeg tror sgu ikke man kan definere verdensklasse og ikke verdensklasse så simpelt.
Floe; Det ser skide godt ud! Tillykke med dine nye højttalere, jeg har hørt lidt på en Focal en enkelt gang på messen. De fangede mig ikke helt, men ja jeg er jo også både farvet og hjernevasket
Tillykke endnu engang, jeg synes både de er flotte på billederne og i virkeligheden. Jeg håber du får mange gode timer med dem |
|
|
Nu var Mr High End også een af udspringerne fra "KvK-klanen" som har lavet en del ballade herinde førhen. Jeg tager ikke hans kommentar så højtideligt. Han er sikkert tilfreds med sit anlæg, og jeg med mit, længere er den heldigvis ikke... Så kan han råbe nok så meget op om hvor elendigt mit grej er  Tak for kommentaren, det blev desværre ikke til Monitor Audio PL100 i denne omgang, jeg synes simpelthen bedre om de her Focals  Heldigvis er du farvet og hjernevasket  Hvis ikke man kan have lov til at have sine egne holdninger ville verdenen være et kedeligt sted  Og vi har vist også fået slået fast at dine C1'ere spiller r*ven ud af bukserne på det meste  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 28 Juni 2008 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
CRC1 skrev:
Mr high end skrev:
|
|
|
|
Tillykke endnu engang, jeg synes både de er flotte på billederne og i virkeligheden. Jeg håber du får mange gode timer med dem |
|
|
Nu var Mr High End også een af udspringerne fra "KvK-klanen" som har lavet en del ballade herinde førhen. Jeg tager ikke hans kommentar så højtideligt. Han er sikkert tilfreds med sit anlæg, og jeg med mit, længere er den heldigvis ikke... Så kan han råbe nok så meget op om hvor elendigt mit grej er 
Tak for kommentaren, det blev desværre ikke til Monitor Audio PL100 i denne omgang, jeg synes simpelthen bedre om de her Focals 
Heldigvis er du farvet og hjernevasket Hvis ikke man kan have lov til at have sine egne holdninger ville verdenen være et kedeligt sted Og vi har vist også fået slået fast at dine C1'ere spiller r*ven ud af bukserne på det meste 
|
|
|
Ja, det var tydeligvis et ''KVK-klan-surt-opstød'', som nok mere handlede om at chikanere en person, der har med Densen og Focal at gøre, end det havde med dit system at gøre. I virkeligheden ynkeligt, at de nu er nød til at optræde under dobbeltprofiler fordi de har sådan en trang til at svine andre til... Godt, at du selv sorterer i klanens udmeldinger og er glad for dit system. Det har du alt mulig grund til at være - tillykke med sagerne
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 28 Juni 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
KvK-klanen?  Er det muligt at få en forklaring?
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 28 Juni 2008 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iøvrigt et ganske lækkert setup (stadig/igen)
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 28 Juni 2008 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|

floe skrev:
Nu var Mr High End også een af udspringerne fra "KvK-klanen" som har lavet en del ballade herinde førhen. Jeg tager ikke hans kommentar så højtideligt. Han er sikkert tilfreds med sit anlæg, og jeg med mit, længere er den heldigvis ikke... Så kan han råbe nok så meget op om hvor elendigt mit grej er 
Tak for kommentaren, det blev desværre ikke til Monitor Audio PL100 i denne omgang, jeg synes simpelthen bedre om de her Focals 
Heldigvis er du farvet og hjernevasket Hvis ikke man kan have lov til at have sine egne holdninger ville verdenen være et kedeligt sted Og vi har vist også fået slået fast at dine C1'ere spiller r*ven ud af bukserne på det meste 
|
|
|
Det er fint.. jeg lader rødderne sejle.. min mor er heller ikke glad for at jeg taler med den slags bøller
Fedt jamen jeg er kun glad på dine vegne, det er fedt når der pludselig kommer et eller andet op af hatten som man umiddelbart måske havde overset og det så bare rammer rent!
Hehe... jo jo mine små C1'ere klare sig sgu udemærket.. de blir stående i laaang tid, hehe.
Det handler jo altid om at finde det bedste i sin prisklasse, gør det ikk? det er vel også til en hvis grad derfor valget endte på Focal eller?
Jeg må blankt indrømme at Dynaudio har hjernevasket mig fuldstændigt.. jeg er ramt! Synd de ikke har en "bedre" stander højttaler eller et trin op.. det kunne være sjovt, hehe __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 29 Juni 2008 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anda8000 skrev:
KvK-klanen?  Er det muligt at få en forklaring? 
|
|
|
KvK = Kurt Von Kubik, en gut der husserede herinde for noget tid tilbage, ham og et par stykker, havde nogle ret markante holdninger til diverse ting, f.eks. at Dali Grand Coupe på Dali Gravity var det eneste rigtige setup, hvilket godt kunne blive lidt trægt at høre på i længden.. Bl.a. fordi Kvk insisterede på at Densen ikke doblede i 4 ohm, og sådan kom han vidst op og slås med Hr. Sillesen.. Ærgeligt bærgeligt at de skulle være sådan, ham og hans buddies ved nu engang meget om hifi  __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 29 Juni 2008 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nice system.
Tro ikke KVK haren klan, nok mere nogle personer der ser for mange spøgelser.
For skulle han have det har hifi4all Densen vassagohifi også ja man kan blive ved.
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 29 Juni 2008 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig, det ser sgu super lækkert ud sådan en gang Densen og Focal der!
jensen skrev:
Tro ikke KVK haren klan, nok mere nogle personer der ser for mange spøgelser. |
|
|
Tror nu nok at Zorg(eller hvem det var der spottede Hurtig's dobbeltprofil) var ret sikker i hans sag...
Om Hurtig så er medlem af KvK haremmet vides selvfølgelig ikke, men de(Hurtig og KvK) er som regel meget enige om hvem der skal kastes mudder efter...
jensen skrev:
For skulle han have det har hifi4all Densen vassagohifi også ja man kan blive ved. |
|
|
Forskellen er jo nok at dem der er Densen-folk, vassago-følgere, eller tandberg-fans eller whatever ikke bevidst går efter at lave dårlig omtale om en af de andre?
Synes du ikke at det virker lidt børnehaveagtigt at Hurtig opretter en ny profil, for at komme med Densen stikpiller? Det synes jeg.
Og bare vent, der kommer også nogle delfin-dobbeltgængere, der sikkert skal prikke lidt til DIY og anti-analog folket
|
| Til top |
|
| |
Temp Udelukket fra forum

Dobbelt profil - Hurtig .. igen igen
Bruger siden: 29 Juni 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 29 Juni 2008 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indlæg slettet af Administrator.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:

floe skrev:
|
|
|
Det er fint.. jeg lader rødderne sejle.. min mor er heller ikke glad for at jeg taler med den slags bøller
Fedt jamen jeg er kun glad på dine vegne, det er fedt når der pludselig kommer et eller andet op af hatten som man umiddelbart måske havde overset og det så bare rammer rent!
Hehe... jo jo mine små C1'ere klare sig sgu udemærket.. de blir stående i laaang tid, hehe.
Det handler jo altid om at finde det bedste i sin prisklasse, gør det ikk? det er vel også til en hvis grad derfor valget endte på Focal eller?
Jeg må blankt indrømme at Dynaudio har hjernevasket mig fuldstændigt.. jeg er ramt! Synd de ikke har en "bedre" stander højttaler eller et trin op.. det kunne være sjovt, hehe |
|
|
Focalsne rammer præcis den lyd som jeg personlig synes er lækker, og gør utroligt meget rigtigt - igen i forhold til hvad jeg synes er fedt. Derfor valgte jeg dem  PL100 er ganske sikkert mere velopløst i diskantområdet, og præsterer et bredere perspektiv, men Focalsne er mere sammenhængende efter min mening. En bedre stander end C1?!?  Javel, mere vil jo altid have mere  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2008 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
floe skrev:
CRC1 skrev:
Mr high end skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja, det var tydeligvis et ''KVK-klan-surt-opstød'', som nok mere handlede om at chikanere en person, der har med Densen og Focal at gøre, end det havde med dit system at gøre. I virkeligheden ynkeligt, at de nu er nød til at optræde under dobbeltprofiler fordi de har sådan en trang til at svine andre til... Godt, at du selv sorterer i klanens udmeldinger og er glad for dit system. Det har du alt mulig grund til at være - tillykke med sagerne 
|
|
|
Jeg takker og bukker  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 29 Juni 2008 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har skam planer om at bruge et sæt Focal 1007 Be til bag højtaler om som front højtaler selfølige et sæt Focal 1027 be (er bestilt), så hvad sige i
til det ?
|
| Til top |
|
| |
Temp Udelukket fra forum

Dobbelt profil - Hurtig .. igen igen
Bruger siden: 29 Juni 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 29 Juni 2008 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indlæg slettet af Administrator.
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 29 Juni 2008 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig, du er ikke længere velkommen på h4a, heller ikke med nogen af dine dobbeltprofiler inkl. denne.
Jeg håber i andre kan finde tilbage til trådens emne...
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|