| Forfatter |
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 04 Juli 2008 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 04 Juli 2008 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 04 Juli 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv HGA'S DNA fra hificable eller Supra sword's 30 år's jubilæumskabler de ligger i samme prisklasse for et sæt. Supra koster det samme om det er rca eller xlr.
Jeg har prøvet lidt af hvert. Clearaudio, nordost, Fletcher, VDH, Silversonic, HGA, PM-Audio's Black magic og Supra.
God fornøjelse __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 04 Juli 2008 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser fandeme godt ud.
Tillykke med dem. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
Bruger siden: 07 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 05 Juli 2008 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt godt om Xindak FS kabler til Focal, hvorfor jeg har ønsket mig sådan et sæt i fødselsdagsgave i dag. Det bliver spændende at komme hjem og se hvad der gemmer sig  Ellers kan jeg godt give de andre ret. De focals er så flotte jeg ikke har et øje tørt. Det kunne være man selv skulle tage et step op i højttaler kæden..  Eller du er måske klar på lidt bytte-bytte kømand?
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2008 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
Prøv HGA'S DNA fra hificable eller Supra sword's 30 år's jubilæumskabler de ligger i samme prisklasse for et sæt. Supra koster det samme om det er rca eller xlr.
Jeg har prøvet lidt af hvert. Clearaudio, nordost, Fletcher, VDH, Silversonic, HGA, PM-Audio's Black magic og Supra.
God fornøjelse |
|
|
Tak for rådene  Det er nu mere højttalerkabler jeg søger og ikke RCA, men HGA's HT-kabler ser nu også ganske interessante ud  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2008 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 05 Juli 2008 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, det misforstod jeg lige
__________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
Bruger siden: 07 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 05 Juli 2008 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2008 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
FreZh skrev:
floe skrev:
FreZh skrev:
Jeg har hørt godt om Xindak FS kabler til Focal, hvorfor jeg har ønsket mig sådan et sæt i fødselsdagsgave i dag. Det bliver spændende at komme hjem og se hvad der gemmer sig 
Ellers kan jeg godt give de andre ret. De focals er så flotte jeg ikke har et øje tørt. Det kunne være man selv skulle tage et step op i højttaler kæden.. Eller du er måske klar på lidt bytte-bytte kømand? 
|
|
|
Xindak har jeg haft indenfor dørene. Man får uden tvivl en hel del for pengene dér. Electra'erne bliver stående her 
|
|
|
Nå, det blev til VdH CS-122 min far havde købt til mig. Dem glæder jeg mig til at at få lyttet lidt på. Hvad er dine erfaringer med kablet? Det er ikke kun positivt jeg har hørt om det nemlig.
|
|
|
CS-122 er et rigtig godt kabel. Det farver ikke lyden og der er godt med hul igennem. Neutralt og åbent er nok de ord der beskriver det bedst. Til prisen er det et super kabel! Men hvorfor pokker er det hudfarvet?  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2008 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Floe,
Kunne du ikke prøve at sætte lidt ord på, hvordan sådan en 1007 spiller i forhold til en Baby Grand (som jeg kender ret indgående). Hvad gør anderledes osv.?
Min smukkere halvdel så dine seneste billeder og meddelte, at sådan et par ville hun have
Men da min kone i modsætning til mange andre kvinder også har en mening om lyden, ville hun selvfølgelig vide hvordan de spiller.
Og da jeg aldrig har lagt ører til et par Focal, kunne jeg kun svare ???????
Kan du eller/og andre hjælpe mig?
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 06 Juli 2008 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor mange har du?
Og du får garanteret besked på at købe dem selvom hun får at vide at de spiller blah blah i bassen og lidt blah blah i diskanten  Så fortæl du hende bare at de spiller gudeskønt - så får du lov til at prøve sådan et par lækre sager!
Men det er altid godt med lidt begrænset interesse for vores hobby, så glemmer de os jo ikke helt når der skal budgetteres. Har de for meget interesse, så blander de sig unødigt, og fortæller os hvor meget det må fylde, og hvor grimme og frygtelige store rør og VU metre er haha
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2008 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Hvor mange har du?
Og du får garanteret besked på at købe dem selvom hun får at vide at de spiller blah blah i bassen og lidt blah blah i diskanten Så fortæl du hende bare at de spiller gudeskønt - så får du lov til at prøve sådan et par lækre sager!
Men det er altid godt med lidt begrænset interesse for vores hobby, så glemmer de os jo ikke helt når der skal budgetteres. Har de for meget interesse, så blander de sig unødigt, og fortæller os hvor meget det må fylde, og hvor grimme og frygtelige store rør og VU metre er haha |
|
|
Kun EN!!!!! Er du tosset mand. Det er rigeligt!!!!!!
Næ, nej.... Sådan fungerer det ikke herhjemme. Hun vil sgu selv høre tingene, inden hun godkender dem.
Og hvad rørene angår, er det MIG der ikke gider dem (og alt bøvlet). Wifi er vild for at få en rørforstærker. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
mortenkbh Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 06 Juli 2008 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er også sindsyg smukke de focal kasser - havde jeg et pengetræ herhjemme ville jeg nok oz skifte ud til sådan et par BE 1007.
Men inden man får stander med - så løber de jo op mod de 30 kilo 
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2008 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
mortenkbh skrev:
|
De er også sindsyg smukke de focal kasser - havde jeg et pengetræ herhjemme ville jeg nok oz skifte ud til sådan et par BE 1007.
Men inden man får stander med - så løber de jo op mod de 30 kilo 
|
|
|
Jeg sad lige og regnede mig frem til 26500......
Så 1027 kunne altså godt være med i overvejelserne også, sådan rent prismæssigt.... __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 06 Juli 2008 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
BE 1007 koster da 10k stykket? Hvordan får i de det til 30k og 26.5k for et sæt?
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2008 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
| BE 1007 koster da 10k stykket? Hvordan får i de det til 30k og 26.5k for et sæt? |
|
|
20000 for højttalere, 1500 i tillæg for speciel finish på Floes højttalere og 5000 for standere.... __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
mortenkbh Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 06 Juli 2008 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
gæst skrev:
| BE 1007 koster da 10k stykket? Hvordan får i de det til 30k og 26.5k for et sæt? |
|
|
20000 for højttalere, 1500 i tillæg for speciel finish på Floes højttalere og 5000 for standere....
|
|
|
Troede at standerne kostede mere - men flotte det er de sgu
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2008 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Hey Floe,
Kunne du ikke prøve at sætte lidt ord på, hvordan sådan en 1007 spiller i forhold til en Baby Grand (som jeg kender ret indgående). Hvad gør anderledes osv.?
Min smukkere halvdel så dine seneste billeder og meddelte, at sådan et par ville hun have
Men da min kone i modsætning til mange andre kvinder også har en mening om lyden, ville hun selvfølgelig vide hvordan de spiller.
Og da jeg aldrig har lagt ører til et par Focal, kunne jeg kun svare ???????
Kan du eller/og andre hjælpe mig?
|
|
|
Hej Brian. Uha, der er en verden til forskel. BBG er jo langt fra neutrale og farver lyden en del. BBG har en klar tendens til at virke tilbagetrukken og "magelig". De er særdeles musikalske, men fremme i skoene bliver de aldrig. Focal er det stik modsatte. De er neutrale, og langt mere direkte. De er væsentlig mere åbne i toppen, har en del mere struktur i såvel mellemtoneområdet og i bassen. De går knapt så dybt, men spiller langt mere "korrekt" bas. Desuden er de bedre til at forsvinde i lydbilledet, og har et bedre perspektiv. Du får ikke den samme musikalitet som Vienna, men til gengæld formidler de musikken, i stedet for at fortolke den. Jeg må indrømme at jeg ikke savner nogen af mine Viennas dyder. Det er selvfølgelig altid en smagssag hvad man foretrækker, og der vil sikkert være flere som er direkte uenige med mig, men Rage Against The Machine skal altså ikke lyde "behageligt" som det gør på et par Viennas, det skal sgu ruske lidt  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2008 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|