Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 13:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Floes Thorhauge, Accuphase og Focal (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 92
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 Juli 2008 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

mortenkbh skrev:
Brian7500 skrev:

gæst skrev:
BE 1007 koster da 10k stykket? Hvordan får i de det til 30k og 26.5k for et sæt?

20000 for højttalere, 1500 i tillæg for speciel finish på Floes højttalere og 5000 for standere....

Troede at standerne kostede mere - men flotte det er de sgu

Så længe der er tilbud på dem ja

Standerne er heldigvis ikke dyrere. Til gengæld er de bygget super godt. Jeg må indrømme at jeg er smule imponeret hvad man kan udrette med en croissant i den ene hånd og en brie i den anden

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 Juli 2008 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Brian7500 skrev:

Hey Floe,

Kunne du ikke prøve at sætte lidt ord på, hvordan sådan en 1007 spiller i forhold til en Baby Grand (som jeg kender ret indgående). Hvad gør anderledes osv.?

Min smukkere halvdel så dine seneste billeder og meddelte, at sådan et par ville hun have

Men da min kone i modsætning til mange andre kvinder også har en mening om lyden, ville hun selvfølgelig vide hvordan de spiller.

Og da jeg aldrig har lagt ører til et par Focal, kunne jeg kun svare ???????

Kan du eller/og andre hjælpe mig?

Hej Brian.

Uha, der er en verden til forskel. BBG er jo langt fra neutrale og farver lyden en del. BBG har en klar tendens til at virke tilbagetrukken og "magelig". De er særdeles musikalske, men fremme i skoene bliver de aldrig.

Focal er det stik modsatte. De er neutrale, og langt mere direkte. De er væsentlig mere åbne i toppen, har en del mere struktur i såvel mellemtoneområdet og i bassen. De går knapt så dybt, men spiller langt mere "korrekt" bas. Desuden er de bedre til at forsvinde i lydbilledet, og har et bedre perspektiv. Du får ikke den samme musikalitet som Vienna, men til gengæld formidler de musikken, i stedet for at fortolke den.

Jeg må indrømme at jeg ikke savner nogen af mine Viennas dyder. Det er selvfølgelig altid en smagssag hvad man foretrækker, og der vil sikkert være flere som er direkte uenige med mig, men Rage Against The Machine skal altså ikke lyde "behageligt" som det gør på et par Viennas, det skal sgu ruske lidt

Okay.

Hmmmm......

Det lyder ikke som om, at det ubetinget er min smag så.

Lad os lige blande Mentor 6 ind i mosen også. Hvor er den i forhold til de to andre?

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2008 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
floe skrev:
Brian7500 skrev:

Hey Floe,

Kunne du ikke prøve at sætte lidt ord på, hvordan sådan en 1007 spiller i forhold til en Baby Grand (som jeg kender ret indgående). Hvad gør anderledes osv.?

Min smukkere halvdel så dine seneste billeder og meddelte, at sådan et par ville hun have

Men da min kone i modsætning til mange andre kvinder også har en mening om lyden, ville hun selvfølgelig vide hvordan de spiller.

Og da jeg aldrig har lagt ører til et par Focal, kunne jeg kun svare ???????

Kan du eller/og andre hjælpe mig?

Hej Brian.

Uha, der er en verden til forskel. BBG er jo langt fra neutrale og farver lyden en del. BBG har en klar tendens til at virke tilbagetrukken og "magelig". De er særdeles musikalske, men fremme i skoene bliver de aldrig.

Focal er det stik modsatte. De er neutrale, og langt mere direkte. De er væsentlig mere åbne i toppen, har en del mere struktur i såvel mellemtoneområdet og i bassen. De går knapt så dybt, men spiller langt mere "korrekt" bas. Desuden er de bedre til at forsvinde i lydbilledet, og har et bedre perspektiv. Du får ikke den samme musikalitet som Vienna, men til gengæld formidler de musikken, i stedet for at fortolke den.

Jeg må indrømme at jeg ikke savner nogen af mine Viennas dyder. Det er selvfølgelig altid en smagssag hvad man foretrækker, og der vil sikkert være flere som er direkte uenige med mig, men Rage Against The Machine skal altså ikke lyde "behageligt" som det gør på et par Viennas, det skal sgu ruske lidt

Okay.

Hmmmm......

Det lyder ikke som om, at det ubetinget er min smag så.

Lad os lige blande Mentor 6 ind i mosen også. Hvor er den i forhold til de to andre?

Umba umba... Mentor 6......... Altså den er også en del mere neutral end BBG'erne. Den er mere velopløst i toppen, men har en ret slank nedre mellemtone, der desværre går en del ud over stemmegengivelser og den generelle struktur i mellemtoneområdet. Der er BBG klart bedre. Mentor er måske en anelse mere tilbagetrukket end Focal, men også mere "direkte" i forhold til BBG. Den "mangler" en del af Viennas musikalitet og er ikke lige så sammenhængende som hverken BBG eller Focal.

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2008 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Men altså, du skal da ikke tage mine meninger og holdninger for gode vare. Du må selv ud og lytte. I sidste ende er det jo dig, og ikke mig, der skal leve med dine højttalere til hverdag 

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 Juli 2008 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Men altså, du skal da ikke tage mine meninger og holdninger for gode vare. Du må selv ud og lytte. I sidste ende er det jo dig, og ikke mig, der skal leve med dine højttalere til hverdag 

Næ... Men det er altid godt at få lidt dessiner, så man måske kan slippe for at lytte til de aller dårligste match, til ens smag.

Tak for tippene

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 11 Juli 2008 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
mortenkbh skrev:
Brian7500 skrev:

gæst skrev:
BE 1007 koster da 10k stykket? Hvordan får i de det til 30k og 26.5k for et sæt?

20000 for højttalere, 1500 i tillæg for speciel finish på Floes højttalere og 5000 for standere....

Standerne er heldigvis ikke dyrere. Til gengæld er de bygget super godt. Jeg må indrømme at jeg er smule imponeret hvad man kan udrette med en croissant i den ene hånd og en brie i den anden

Stort tillykke med de nye kasser  Kan kun lige forestille mig hvordan de lyder.

Hififreaks' priser ligger vist rimelig fast, så 'tilbuddene' løber vist ingen vegne, så vidt jeg har forstået.

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2008 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:
floe skrev:
mortenkbh skrev:
Brian7500 skrev:

gæst skrev:

Stort tillykke med de nye kasser  Kan kun lige forestille mig hvordan de lyder.

Hififreaks' priser ligger vist rimelig fast, så 'tilbuddene' løber vist ingen vegne, så vidt jeg har forstået.

Tak tak, de spiller også super godt!

Så vidt jeg har forstået sættes prisen på dem snart op igen

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Juli 2008 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Tillykke med højtalerne floe.

Jeg var lige på din anden tråd for at høre hvad du var endt med, og mr. wildstyle gav mig så et hint om at du havde valgt dine højtalere.

Jeg har selv haft JM-LAB og har altid været glad for mærket. Med det rigtige udstyr spiller de rigtig godt og uden at de bliver for lys i diskanten som mange ellers har en fordom om. Men med dit densen så er du jo rigtig godt kørende. 

Jeg har hørt kombinationen med densen, men med 1037 ved hififreaks.

Endnu engang tillykke.

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2008 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

Tillykke med højtalerne floe.

Jeg var lige på din anden tråd for at høre hvad du var endt med, og mr. wildstyle gav mig så et hint om at du havde valgt dine højtalere.

Jeg har selv haft JM-LAB og har altid været glad for mærket. Med det rigtige udstyr spiller de rigtig godt og uden at de bliver for lys i diskanten som mange ellers har en fordom om. Men med dit densen så er du jo rigtig godt kørende. 

Jeg har hørt kombinationen med densen, men med 1037 ved hififreaks.

Endnu engang tillykke.

Mange tak skal du have! Jeg er også super tilfreds med købet. De Focals bliver stående Der er masser af struktur, luft, detaljer og rum i dem.

Jeg synes på ingen måde at de bliver for lyse i diskanten herhjemme. Heller ikke med et HGA X32 sølvkabel som jeg har på demo i øjeblikket

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Så skulle du også prøveHGA'S "DNA" signalkabel Det koster penge men du bliver overrasket.

Jdluxe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 Juli 2008 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Regner med at mit "Blue Jeans" kabel lander på adresen imorgen, du skal være velkommen til at låne det til lyt, når jeg har lyttet lidt på det!
Til top Vis Jdluxe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jdluxe

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2008 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:
Så skulle du også prøveHGA'S "DNA" signalkabel Det koster penge men du bliver overrasket.

Jeg må indrømme at jeg er godt tilfreds med mit VdH - The Integration, så det er nok ikke lige i signalvejen der skal skiftes ud foreløbigt

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2008 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Jdluxe skrev:
Regner med at mit "Blue Jeans" kabel lander på adresen imorgen, du skal være velkommen til at låne det til lyt, når jeg har lyttet lidt på det!

Du skal have mange tak for tilbudet, men jeg tror nu det ender med at jeg beholder mit CS-122

Jdluxe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Jdluxe skrev:

Du skal have mange tak for tilbudet, men jeg tror nu det ender med at jeg beholder mit CS-122

Velbekomme, hvis du ændrer mening engang, så henvender du dig bare

Til top Vis Jdluxe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jdluxe

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2008 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

floe skrev:

Jeg må indrømme at jeg er godt tilfreds med mit VdH - The Integration, så det er nok ikke lige i signalvejen der skal skiftes ud foreløbigt

Ja men så skal man heller ikke skifte når man er tilfreds

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2008 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Jdluxe skrev:

floe skrev:
Jdluxe skrev:

Velbekomme, hvis du ændrer mening engang, så henvender du dig bare

Tak skal du have. Jeg skal nok råbe højt hvis det er

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

floe skrev:

Ja men så skal man heller ikke skifte når man er tilfreds

Just præcis. Jeg må indrømme at jeg heller ikke har den store fidus til signalkabler, når først man når op i en hvis kvalitet

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2008 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Uha Floe, nu da jeg har lidt erfaring så må jeg sige at jeg "desværre" har måtte indse (efter at have prøvet en del forskellig) at signalkabler kan gøre en stor forskel.

Selvom man mener at det man har er rigtig godt. Dermed siger jeg ikke at dit kabel ikke er godt, men man bliver nød til at prøve lidt for at finde ud af hvad der passer ind i ens setup og man bliver altså overrasket nogle gange ( det koster jo ikke noget at låne).

Hvis jeg nu skulle værre lidt provokerende så kunne jeg vel stille spørgsmålet om hvornår du er oppe i en hvis kvalitet  Jeg er ikke ude på at starte endnu en kabeldebat, blot på at få dig til at prøve andet når du har mod på det, håber du forstår min mening

Ja jeg siger bare at jeg har fidus til signalkabler

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2008 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

Uha Floe, nu da jeg har lidt erfaring så må jeg sige at jeg "desværre" har måtte indse (efter at have prøvet en del forskellig) at signalkabler kan gøre en stor forskel.

Selvom man mener at det man har er rigtig godt. Dermed siger jeg ikke at dit kabel ikke er godt, men man bliver nød til at prøve lidt for at finde ud af hvad der passer ind i ens setup og man bliver altså overrasket nogle gange ( det koster jo ikke noget at låne).

Hvis jeg nu skulle værre lidt provokerende så kunne jeg vel stille spørgsmålet om hvornår du er oppe i en hvis kvalitet  Jeg er ikke ude på at starte endnu en kabeldebat, blot på at få dig til at prøve andet når du har mod på det, håber du forstår min mening

Ja jeg siger bare at jeg har fidus til signalkabler

Bare rolig, jeg er ikke nærtagende

Jamen nu hænger pris og kvalitet jo ikke nødvendigvis sammen, og det kan da også være at det er min hørelse den er gal med, eller at forskellen på signalkabler bare ikke udmærker sig i så stor grad i mit setup, men jeg har svært ved at høre forskel her. Her tænker jeg på "kvalitets"kabler i prisleget 1.500 kr.

Før jeg havde mit VdH - The Integration, havde jeg et Black Rhodium Concerto 1.0 til stort set samme pris, og jeg A/T testede kablerne uden rigtig at kunne høre de store forskelle. Det kan sagtens være at de var der, men der skulle i så fald lyttes RIGTIG godt efter. Og hvis det er detaljer i en sådan grad der er at hente ved at skifte signalkabler, så vil jeg nu hellere bruge mine penge på noget andet

Hvad er dine oplevelser med selv samme?

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 02:03 | IP-adresse registreret  

floe skrev:

Læste lige din tråd igennem igen, for at genopfriske dine erfaringer med Mentor 6 og BBG...

Har du selv termineret dit CS-122 eller er det noget du har fået lavet?

Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

<< Forrige Side af 92 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes