Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 14:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Floes Thorhauge, Accuphase og Focal (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 92
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 02:14 | IP-adresse registreret  

Anda8000 skrev:
floe skrev:

Læste lige din tråd igennem igen, for at genopfriske dine erfaringer med Mentor 6 og BBG...

Har du selv termineret dit CS-122 eller er det noget du har fået lavet?

Jeg købte kablet termineret af Jakob fra hifihuset.dk, så det er ikke noget jeg selv har fixet nej

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 02:27 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Jeg købte kablet termineret af Jakob fra hifihuset.dk, så det er ikke noget jeg selv har fixet nej

Ok, ser ganske fornuftigt ud
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

floe skrev:

Bare rolig, jeg er ikke nærtagende

Jamen nu hænger pris og kvalitet jo ikke nødvendigvis sammen, og det kan da også være at det er min hørelse den er gal med, eller at forskellen på signalkabler bare ikke udmærker sig i så stor grad i mit setup, men jeg har svært ved at høre forskel her. Her tænker jeg på "kvalitets"kabler i prisleget 1.500 kr.

Før jeg havde mit VdH - The Integration, Hvad er dine oplevelser med selv samme?

Det er godt du ikke er så nærtagende

Ja hvis jeg skulle anbefale dig noget i 1500 kr klassen så skulle det være HGA'S "Silver Lance" fra hificable. Hvis du kunne finde silversonic revelation brugt til 1500 så ville det også være et godt bud. VDH passer ikke ind i min lydsmag da der er noget der mangler eller stikker ud efter min mening / på mit anlæg. Jeg har prøvet VDH "The Jubilee" og "Gold Hybrid" som koster mere end mine 2 forslag til dig, og jeg vil uden tvivl foretrække mine 2 anbefalinger.

Hvis du så skal endnu et skridt op af stigen så ville det næste foreslag være HGA'S "DNA" (ca. 3500) Forskellen var på mit anlæg stor. Forestil dig du kommer fra stor tunnel og kører ud derfra. Det hele er størrre og mere åben, det var i hvert fald det jeg oplevede og er efter min mening pengene værd.

Jeg kunne nævne et par stykker der er dyrere endnu som jeg syntes er pengene værd men vi skal jo stoppe et sted

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2008 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Anda8000 skrev:
floe skrev:

Ok, ser ganske fornuftigt ud

Jow tak. Det får lige en omgang kabelstrømpe inden længe, så er det også til at have liggende fremme

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Så kom de sørme 

Leveret med fragtmand af HiFi-Freaks... Super service! Ikke nok med at man, inden købet, fik en hjemmedemo og en hyggelig snak; da de alligevel ikke skulle til Djævleøen i dag, blev de sat på en palle og fragtet herover

Nu skal man jo passe særdeles meget på med at påstå at man ikke vil investere i fremtiden, men jeg er utrolig tæt på at påstå at jeg har nået målet herhjemme. Det synger virkelig i mine øjne

Lyden kender jeg jo, men hvilken finish Jeg skal nok få skudt nogle bedre billeder med et ordentligt kamera, indtil da:

Kabelrod er gratis.......

Meget flot højttaler, og god stil...

Jeg har selv haft Micro Utopia Be, hvordan synes du diskanten er?

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Så kom de sørme 

Leveret med fragtmand af HiFi-Freaks... Super service! Ikke nok med at man, inden købet, fik en hjemmedemo og en hyggelig snak; da de alligevel ikke skulle til Djævleøen i dag, blev de sat på en palle og fragtet herover

Nu skal man jo passe særdeles meget på med at påstå at man ikke vil investere i fremtiden, men jeg er utrolig tæt på at påstå at jeg har nået målet herhjemme. Det synger virkelig i mine øjne

Lyden kender jeg jo, men hvilken finish Jeg skal nok få skudt nogle bedre billeder med et ordentligt kamera, indtil da:

Kabelrod er gratis.......

Ih altså. Nu vil jeg sq også ha´ 1000 serien. Får sq mine 816 til at ligne en sildekasse fra Glyngøre.  Spøg til side, de spiller fint. Og dine er bare...........MUMS

Tror sq snart vi må oprette en desideret tråd om Focal. For der er godt nok langet mange over disken i de sidste 4-5 mdr,

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2008 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

Kimber: Jeg havde faktisk Micro Utopia på demo også. Den var dog både for dyr og for stor til mit rum 

Diskanten i 1007 Be er uovertruffen synes jeg. Den er blød og særdeles velopløst, med masser af headroom - også ved meget lav volumen!

Var du glad for dine Utopias?

Scatcat: Der er godt nok mange der har fået Focals ja, og det er der vist også en grund til De spiller bare super godt Jeg er i hvert fald virkelig glad for mit køb. De bliver stående, og jeg er faktisk så tilfreds med mit nuværende resultat at jeg på ingen måde har planer om udskiftning nogen steder i kæden

Har du en tråd med dit setup herinde?

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2008 kl. 01:30 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Scatcat: Der er godt nok mange der har fået Focals ja, og det er der vist også en grund til De spiller bare super godt Jeg er i hvert fald virkelig glad for mit køb. De bliver stående, og jeg er faktisk så tilfreds med mit nuværende resultat at jeg på ingen måde har planer om udskiftning nogen steder i kæden

Jo da. Lidt af en blandet landhandel: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46100&P N=2&TPN=1 

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2008 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:

floe skrev:

Jo da. Lidt af en blandet landhandel: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46100&P N=2&TPN=1 

Jeg synes da kun det er fedt at du er gået andre veje, og ikke ladet dig diktere af at skulle matche CD til forstærker osv. På den måde kan man jo også finde netop de komponenter som MAN SELV synes passer hinanden bedst!

Er du glad for dine 816'ere?

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 Juli 2008 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Kimber: Jeg havde faktisk Micro Utopia på demo også. Den var dog både for dyr og for stor til mit rum 

Diskanten i 1007 Be er uovertruffen synes jeg. Den er blød og særdeles velopløst, med masser af headroom - også ved meget lav volumen!

Jeg tror at du mener "Medlem" og ikke "Kimber"? .

Ok, for dyr kan jeg forstå, men den er jo kun 5 cm højere  Så den er vel ikke for stor til et rum som dit.

Jeg var meget glad for mine Utopias. Havde desværre ikke den helt optimale forstærker på, så jeg tror godt at det kunne have været lige en smule bedre...

kimber
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Skam dig

Til top Vis kimber's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimber

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2008 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Jeg synes da kun det er fedt at du er gået andre veje, og ikke ladet dig diktere af at skulle matche CD til forstærker osv. På den måde kan man jo også finde netop de komponenter som MAN SELV synes passer hinanden bedst!

Jo, dem er jeg glad for. Til prisen overrasker de. Og det er ikke mere end 2 år siden jeg havde et rent "design anlæg" stående. (Primare/System Audio). Men jeg blev hurtig kureret.

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2008 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:

floe skrev:

Jeg tror at du mener "Medlem" og ikke "Kimber"? .

Ok, for dyr kan jeg forstå, men den er jo kun 5 cm højere  Så den er vel ikke for stor til et rum som dit.

Jeg var meget glad for mine Utopias. Havde desværre ikke den helt optimale forstærker på, så jeg tror godt at det kunne have været lige en smule bedre...

Hovsa

Selvfølgelig mente jeg ikke fysisk for store, men lyden blev klemt, og de kræver nok et større rum end jeg har tilgængelig.

Faktum var i hvert fald at 1007 Be rent faktisk koblede bedre til mit rum, og i det hele taget tog sig bedre ud her end Micro Utopia.

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:

floe skrev:

Jo, dem er jeg glad for. Til prisen overrasker de. Og det er ikke mere end 2 år siden jeg havde et rent "design anlæg" stående. (Primare/System Audio). Men jeg blev hurtig kureret.

Jeg må indrømme, at jeg nu synes jeg har fået design og lyd til at gå hånd i hånd her

Andre vil måske værre uenige, men det er også irrelevant, det vigtige er at jeg synes det lyder som det skal

krill
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

floe skrev:

Jeg må indrømme, at jeg nu synes jeg har fået design og lyd til at gå hånd i hånd her

Andre vil måske værre uenige, men det er også irrelevant, det vigtige er at jeg synes det lyder som det skal

Helt bestemt. Det er rigtig lækkert at se én sådan vellykket stil og frem for alt ikke at glemme SUPER LÆKKERT GREJ!!! Synes det er alletiders, at det rent faktisk kan lade sig gøre at få design og lyd til at gå hånd i hånd. Så thumbs up...

Mvh

Krill
Til top Vis krill's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krill

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2008 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

krill skrev:
floe skrev:

Helt bestemt. Det er rigtig lækkert at se én sådan vellykket stil og frem for alt ikke at glemme SUPER LÆKKERT GREJ!!! Synes det er alletiders, at det rent faktisk kan lade sig gøre at få design og lyd til at gå hånd i hånd. Så thumbs up...

Mvh

Krill

Tak tak

Jeg skal også lige have taget nogle bedre billeder med et ordentligt kamera, og lavet en ordentlig beskrivelse af lyden og grejet, nu den første begejstring har lagt sig, og jeg kan tillade mig at være "objektiv"-subjektiv

Een ting er jeg dog sikker på; Floe er i mål

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 Juli 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
krill skrev:
floe skrev:

Mvh

Krill

Tak tak

Jeg skal også lige have taget nogle bedre billeder med et ordentligt kamera, og lavet en ordentlig beskrivelse af lyden og grejet, nu den første begejstring har lagt sig, og jeg kan tillade mig at være "objektiv"-subjektiv

Jeg må sige, at hvis du kan tage bedre billeder end dem du har på nu, såååe  Hvordan skulle de være bedre? - bedre opløsning, eller skarphed?

Det med at være "i mål", hvor længe tror du det holder  Skal vi sige til efteråret

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2008 kl. 02:00 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Tak tak

Floe:::::: Man er aldrig i mål. Det må du bare acceptere og få ind under huden!

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2008 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:

floe skrev:
krill skrev:
floe skrev:

Mvh

Krill

Tak tak

Jeg må sige, at hvis du kan tage bedre billeder end dem du har på nu, såååe  Hvordan skulle de være bedre? - bedre opløsning, eller skarphed?

Det med at være "i mål", hvor længe tror du det holder  Skal vi sige til efteråret

Skarpheden, dybden og farverne er ikke de bedste. Det er taget med mit IXUS 75, som jeg bestemt ikke er alt for stolt af

Tjaaaaaa man skal passe på med den slags. Vi giver den til efteråret

krill
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 August 2008 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Synes heller ikke dine billeder er dårlige. Men kender det selv, man kan altid se de ting, der kan forbedres, når man selv er fotografen 

Men super at høre, at du for tiden føler du er kommet i mål og fundet noget du virkelig værdsætter. Ingen tvivl om, at det også virkelig er et lækkert setup. Og atter engang så lækkert at se enkelt minimalistisk stil og lyd gå hånd i hånd.

Mvh

Krill

PS. Har på fornemmelsen du også kan lide stilrent og enkelt design. Kan jo ligeledes se en rigtig lækker iMac i baggrunden.

Til top Vis krill's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krill

<< Forrige Side af 92 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes