Emne: Floes Thorhauge, Accuphase og Focal ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 01 August 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2008 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 01 August 2008 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller 3. halvlej. ; Så gir han nok ennn elliiiellee en, en liggee en" hupp og hik __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2008 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
krill skrev:
Synes heller ikke dine billeder er dårlige. Men kender det selv, man kan altid se de ting, der kan forbedres, når man selv er fotografen 
Men super at høre, at du for tiden føler du er kommet i mål og fundet noget du virkelig værdsætter. Ingen tvivl om, at det også virkelig er et lækkert setup. Og atter engang så lækkert at se enkelt minimalistisk stil og lyd gå hånd i hånd. 
Mvh
Krill
PS. Har på fornemmelsen du også kan lide stilrent og enkelt design. Kan jo ligeledes se en rigtig lækker iMac i baggrunden.  |
|
|
Ingen tvivl om at jeg vægter design højt, men jeg har nu fortrinsvist valgt de komponenter jeg har stående på baggrund af hvordan de lyder Jeg ville aldrig vælge noget jeg ikke var tilfreds med på baggrund af dets udseende, omvendt vil jeg nok kunne finde på at fravælge noget jeg synes spiller godt, men som jeg ikke bryder mig om rent æstetisk 
|
|
|
Nu har jeg så valgt en anden boldgade. Ikke at jeg forsager design opstilling. Langt fra. jeg elsker det æstetiske i et anlæg. Stod det til mig ville jeg godt have det gamle B&O 7000 serie men Pentalab ht´er stående. Det er så simpelt designmæssigt at det er smukt. Men ak, det laves ikke mere og det lød faktisk ganske fornuftigt. Også af samme grund jeg havde SA ht´er sammen med et Primare setup. Flot, enkelt og æstetisk. Men så får man pludselig nogle nye inputs og så skal det prøves.
Og nej, "Kan da godt være jeg også ender med en Lilly model, upsss; Densen! hehehehehehe. Guderne skal vide det. Sildesalaten har prøvet at bearbejde mig. hehehehehe. Men Densen er flot og dejlig simpelt og enkelt. Måske ikke det billigste, men har noget andre ikke har . Livstidsgaranti. BASTA!  __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2008 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
floe skrev:
krill skrev:
Synes heller ikke dine billeder er dårlige. Men kender det selv, man kan altid se de ting, der kan forbedres, når man selv er fotografen 
Men super at høre, at du for tiden føler du er kommet i mål og fundet noget du virkelig værdsætter. Ingen tvivl om, at det også virkelig er et lækkert setup. Og atter engang så lækkert at se enkelt minimalistisk stil og lyd gå hånd i hånd. 
Mvh
Krill
PS. Har på fornemmelsen du også kan lide stilrent og enkelt design. Kan jo ligeledes se en rigtig lækker iMac i baggrunden.  |
|
|
Ingen tvivl om at jeg vægter design højt, men jeg har nu fortrinsvist valgt de komponenter jeg har stående på baggrund af hvordan de lyder Jeg ville aldrig vælge noget jeg ikke var tilfreds med på baggrund af dets udseende, omvendt vil jeg nok kunne finde på at fravælge noget jeg synes spiller godt, men som jeg ikke bryder mig om rent æstetisk 
|
|
|
Nu har jeg så valgt en anden boldgade. Ikke at jeg forsager design opstilling. Langt fra. jeg elsker det æstetiske i et anlæg. Stod det til mig ville jeg godt have det gamle B&O 7000 serie men Pentalab ht´er stående. Det er så simpelt designmæssigt at det er smukt. Men ak, det laves ikke mere og det lød faktisk ganske fornuftigt. Også af samme grund jeg havde SA ht´er sammen med et Primare setup. Flot, enkelt og æstetisk. Men så får man pludselig nogle nye inputs og så skal det prøves.
Og nej, "Kan da godt være jeg også ender med en Lilly model, upsss; Densen! hehehehehehe. Guderne skal vide det. Sildesalaten har prøvet at bearbejde mig. hehehehehe. Men Densen er flot og dejlig simpelt og enkelt. Måske ikke det billigste, men har noget andre ikke har . Livstidsgaranti. BASTA!  |
|
|
+ en spilleglæde, dynamik og timing som man skal lede ret langt for at finde magen til efter min mening. Det rammer plet i min lydfilosofi! Musik er IKKE kedeligt her  Det er rytmisk, fremme i skoene... Varmt og harmonisk når indspilningen dikterer det, og mere sterilt og analytisk hvis det er her produceren har lagt sin vægt. Det formidling og ikke fortolker  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2008 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
+ en spilleglæde, dynamik og timing som man skal lede ret langt for at finde magen til efter min mening. Det rammer plet i min lydfilosofi! Musik er IKKE kedeligt her Det er rytmisk, fremme i skoene... Varmt og harmonisk når indspilningen dikterer det, og mere sterilt og analytisk hvis det er her produceren har lagt sin vægt. Det formidling og ikke fortolker 
|
|
|
Ja, såsan kan det også udlægges. Det specielle med Focal er at spiller musik. Og er optagelser fine får du valuta. men er produktionerne dårlige (og dem finder der sq mange af efterhånden) så straffes det promte. Focal´er er sømmerlemmenende i sin krikit. Havde det samme med mine gamle JMR TWIN MkII ht´er. De kunne skille hot og snot. __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
krill Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 01 August 2008 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
krill skrev:
Mvh
Krill
|
|
Ingen tvivl om at jeg vægter design højt, men jeg har nu fortrinsvist valgt de komponenter jeg har stående på baggrund af hvordan de lyder
Jeg ville aldrig vælge noget jeg ikke var tilfreds med rent lydmæssigt, blot fordi det så var lækkert designmæssigt, men omvendt ville jeg nok kunne finde på at fravælge noget jeg syntes spiller godt, men som jeg ikke brød mig om rent æstetisk 
|
|
|
Nu skal det heller ikke lyde som jeg vægter design højere end lyden, men
som jeg nu nok har skrevet 3 gange, hvis det kan gøre  , så synes jeg
virkelig det er lækkert når design og lyd kan gå hånd i hånd. Men jeg
vægter nu lyden over designet. Men det gør jo bestemt ikke noget, at det er lidt kræs...
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2008 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Btw: Er det en Grado Platinum du har siddende på Project´en?
__________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2008 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
floe skrev:
+ en spilleglæde, dynamik og timing som man skal lede ret langt for at finde magen til efter min mening. Det rammer plet i min lydfilosofi! Musik er IKKE kedeligt her Det er rytmisk, fremme i skoene... Varmt og harmonisk når indspilningen dikterer det, og mere sterilt og analytisk hvis det er her produceren har lagt sin vægt. Det formidling og ikke fortolker 
|
|
|
Ja, såsan kan det også udlægges. Det specielle med Focal er at spiller musik. Og er optagelser fine får du valuta. men er produktionerne dårlige (og dem finder der sq mange af efterhånden) så straffes det promte. Focal´er er sømmerlemmenende i sin krikit. Havde det samme med mine gamle JMR TWIN MkII ht´er. De kunne skille hot og snot. |
|
|
Jeg oplever præcis det samme. Igen, formidler Focal uden at fortolke. Det betyder du får serveret optagelsen - på godt og ondt. De giver ikke ved dørene. Er indspilningen dynamikforladt og flad, jamen så er det også det du får. Er der omvendt dybde, og bredde i lydbilledet, høj dynamik og struktur, ja så kvitterer Focalsne også med super lækker vellyd  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Scatcat skrev:
| Btw: Er det en Grado Platinum du har siddende på Project´en? |
|
|
Det er en Grado Reference Platinium ja. Den er lidt varm i det, hvilket passer rigtig godt til ældre indspilninger som ofte kan være lidt kølige 
|
|
|
Lidt varm. bob bob bob. Focal og så med rør for. Mon ikke det bliver lidt for varmt lydmæssigt????
Kigger efter en nu PU. Har liger erhvervet min plov nr. 5 (Denon DP47F)  __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2008 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
floe skrev:
Scatcat skrev:
| Btw: Er det en Grado Platinum du har siddende på Project´en? |
|
|
Det er en Grado Reference Platinium ja. Den er lidt varm i det, hvilket passer rigtig godt til ældre indspilninger som ofte kan være lidt kølige 
|
|
|
Lidt varm. bob bob bob. Focal og så med rør for. Mon ikke det bliver lidt for varmt lydmæssigt???? |
|
|
Hmmm nu har jeg desværre aldrig lagt ører til rør  Jeg synes bestemt ikke at mine 1007'ere er varme hvis det er det du tænker på?  Men altså det er jo smag og behag  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2008 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2008 kl. 05:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er VDH SC-122 et fint kabel (har det selv bla.). Mennnn, synes du ikke dine ht´er fortjener et bedre kabel end det?  __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2008 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Plov nr 5? Det var ikke så lidt 
Jeg er bange for at det ikke er mig du skal spørge angående PU Jeg har desværre ikke brugt så pokkers meget tid på at sætte mig ind i alt hvad der har med plove at gøre 
|
|
|
Hej Floe.
Det blev så en AT440 PU jeg får hjem fra england. Og har købt en Trigon Vanguard MkII RIAA i Jylland. Så det bluver sjovt at få noget lyd ud af dyret __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2008 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
Nu er VDH SC-122 et fint kabel (har det selv bla.). Mennnn, synes du ikke dine ht´er fortjener et bedre kabel end det? |
|
|
Jeg synes faktisk at CS-122 klarer sig ganske glimrende. Lige pt har jeg HGA X32, og X16 hjemme på demo. Har ikke fået smidt X16 på endnu. X32'eren gør det utrolig godt på mange områder, men jeg må indrømme at det nok ikke er det mest afbalancerede kabel i mit setup. Der er utroligt åbent over hele registret, og der er nu endnu mere opløst diskant, struktur i mellmetone og bas, samt en knaldsort baggrund. Men desværre er noget af musikaliteten og engagementet røget, og jeg synes i så fald faktisk bedre om CS-122. Håber jeg får tid til at lege med X16 i morgen  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2008 kl. 02:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Scatcat skrev:
Nu er VDH SC-122 et fint kabel (har det selv bla.). Mennnn, synes du ikke dine ht´er fortjener et bedre kabel end det? |
|
|
Jeg synes faktisk at CS-122 klarer sig ganske glimrende. Lige pt har jeg HGA X32, og X16 hjemme på demo. Har ikke fået smidt X16 på endnu. X32'eren gør det utrolig godt på mange områder, men jeg må indrømme at det nok ikke er det mest afbalancerede kabel i mit setup. Der er utroligt åbent over hele registret, og der er nu endnu mere opløst diskant, struktur i mellmetone og bas, samt en knaldsort baggrund. Men desværre er noget af musikaliteten og engagementet røget, og jeg synes i så fald faktisk bedre om CS-122.
Håber jeg får tid til at lege med X16 i morgen 
|
|
|
Hmmm. Sjovt nok ville jeg have foreslået dig HGA da det heller ikke er så dyrt. Men ellers er der et jeg ved er kanon som ht kabel. Viablue single eller biwire. Det er et kabel jeg den dag stadig savner meget. Blev brugt til både Primare, System Audio, BKS, Image 661 rør. ergo en god blanding. Og det faldt ikke fra hinanden i lydoplevelsen. __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2008 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
floe skrev:
Scatcat skrev:
|
|
Jeg synes faktisk at CS-122 klarer sig ganske glimrende. Lige pt har jeg HGA X32, og X16 hjemme på demo. Har ikke fået smidt X16 på endnu. X32'eren gør det utrolig godt på mange områder, men jeg må indrømme at det nok ikke er det mest afbalancerede kabel i mit setup. Der er utroligt åbent over hele registret, og der er nu endnu mere opløst diskant, struktur i mellmetone og bas, samt en knaldsort baggrund. Men desværre er noget af musikaliteten og engagementet røget, og jeg synes i så fald faktisk bedre om CS-122.
Håber jeg får tid til at lege med X16 i morgen 
|
|
|
Hmmm. Sjovt nok ville jeg have foreslået dig HGA da det heller ikke er så dyrt. Men ellers er der et jeg ved er kanon som ht kabel. Viablue single eller biwire. Det er et kabel jeg den dag stadig savner meget. Blev brugt til både Primare, System Audio, BKS, Image 661 rør. ergo en god blanding. Og det faldt ikke fra hinanden i lydoplevelsen. |
|
|
Hvad koster sådan en ViaBlue slange, og hvordan vil du beskrive kablet lydmæssigt?  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2008 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå... Nu er det vist på tide at jeg kommer med en ordentlig beskrivelse af det setup jeg nu engang er endt med
Jeg har efterhånden prøvet en del af. Ikke blot herhjemme, men også
rundt omkring i de respektive lytterum i København og omegns Hi-Fi
butikker. I min søgning efter den rigtge lyd lærte jeg hurtigt en
vigtig læresætning: Det findes ingen objektiv parameter for hvad
"korrekt", eller bedst lydende hifi nu måtte være. Vi har heldigvis
allesammen vidt forskellig smag, og at stræbe efter noget ultimativt i
denne verden er i sig selv et paradoks. Dette er dermed også
ensbetydende med, at hvad der rammer plet i mine øjne, højest
sandsynligt ikke er netop din reference. Så længe man er glad og
tilfreds med sine egne valg, og sit eget setup, så er det fløjtende
ligegyldigt hvad andre mener
Jeg har forsøgt at stræbe efter en neutral gengivelse, med vægt på,
realisme og drive, forstået på den måde, at jeg ikke har søgt en
tilbagelænet og charmerende lyd, som fx Vienna typisk er garant for,
men noget upfront og direkte - det skal ikke være kedeligt at lytte
musik her 
Endvidere har jeg stilt krav om et særdeles struktureret og generelt
åbent lydbillede, med masser af nuancer i det lave frekvensområde, en
åben og realistisk gengivelse af stemmer og mellemtoneområde generelt,
samt en sprød og luftig top der giver plads til mikrodetaljer. Alt
sammen pakket ind i et bredt stereoperspektiv hvor musikaliteten, trods
den upfront gengivelse, ikke er gået fløjten.
Dette føler jeg at jeg har på plads i mit nuværende setup
Densen B-150
Densens kraftigste integrerede forstærker, der, helt i tråd med
Densens overordnede lydfilosofi, lægger vægt på timing, præcision og en
særdeles rytmisk og dynamisk gengivelse. Perspektiv og mikrodetaljer
fåes bedre i prisklassen (men er bestemt ikke dårligt), men jeg mangler
stadig at høre en forstærker med samme drive som B-150. Forstærkeren er
virkelig fremme i skoene, og gengiver enhver genre med engagement og
musikalitet - og frem for alt upfront. Efter at have lagt ører til
Densen, må jeg indrømme at jeg har svært ved at lytte på ret meget andet (Rega minder dog meget herom). Igen: mange vil sikkert være direkte uenige med mig, men det virker for MIG
Densen B-400+
Sidstnyeste generation af CD-afspillere fra Densen, ligger fint
i tråd med Densens lydfilosofi om dynamik og timing. Udstyret med et
solidt drev og dual-mono opbygget. Jeg har ikke så meget at sige om
denne spille-dåse. Den gør sit job
Focal Electra 1007 Be
I mine øjne gør 1007'erne virkelig meget lidt forkert. De
forsvinder utrolig godt i lydbilledet, har en fantastisk top, og en
medrivende og åben mellemtonegengivelse, samt masser af struktur i det
nedre frekvensområde. De er neutrale og sammenhængende, og går samtidig
ret så dybt, størrelsen taget i betragtning. Det er selvfølgelig ikke
nogen fuldvoksen gulvhøjttaler, men efter at have haft flere
gulvmodeller i mit forhodsvis lille rum, har jeg måtte konstatere at
jeg endnu ikke har haft så korrekt basgengivelse som jeg har nu med
standere. Mit rum er bare ikke til en gulvhøjttaler Jeg er bare glad for de her små kasser 
Pro-Ject RPM 5
For mig at se een af de bedste entry-level pladespillere. Det er
selvfølgelig på ingen måde tungt grej, men til prisen gør den jobbet
særdeles godt, og da jeg alligevel ikke kan retfærdiggøre at bruge
flere penge på en plov, får den også lov til at blive stående 
ClearAudio Smart Phono RIAA
Smækker lille RIAA, der ikke bare ser ganske fin ud, men
også præsterer en særdeles homogen og musikalsk gengivelse, prisen
taget i betragtning. For mig at se rammer den vinylens analoge lyd ind
på fornem vis og passer samtidig fint ind i Densen designet.
VdH CS-122
Neutralt og åbent højttalerkabel som ikke lægger ret meget til.
De er ikke så åbne som fx sølvkabler, men de er homogene og skaber
sammenhæng i mit anlæg.
__________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|