| Forfatter |
|
Two Chanel Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 388
|
| Sendt: 04 August 2008 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke Floe
Det er bare herligt, når man er glad for den lyd man har Personligt er jeg også næsten tilfreds __________________ Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 04 August 2008 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Two Chanel skrev:
Tillykke Floe
Det er bare herligt, når man er glad for den lyd man har Personligt er jeg også næsten tilfreds |
|
|
Takker  Nu har jeg snart haft Focals'ne i et par måneder, og jeg bliver bare ikke træt af dem. De rammer lige præcis den lyd jeg synes om  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2008 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
Nu er VDH SC-122 et fint kabel (har det selv bla.). Mennnn, synes du ikke dine ht´er fortjener et bedre kabel end det? |
|
|
Fandens også.... Bedst som man troede man var klog........... Det HGA X16 tæver jo mit CS-122 på samtlige områder  Masser af musikalitet, knaldsort baggrund, flere detaljer og samtidig bibeholdes homogeniteten - og der fjernes tilmed en del støj som jeg ikke førhen har været opmærksom på at jeg havde     Amen for pokker... Det koster jo penge det her  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 04 August 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja sådan går det, er det ikke fedt??
Så er det ikke nu jeg endnu engang skal påpege deres signalkabler.
Ja man bliver fattigere og fattigere når vellyden stiger. Rigtig fedt at høre en der ved hvordan han selv vil have sin lyd og bare bliver mere begejstret når lyden bliver endnu bedre når kabler med mere bekræfter at det er den rigtige vej man (mr. floe) har valgt. Tillykke __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 04 August 2008 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
Ja sådan går det, er det ikke fedt??
Så er det ikke nu jeg endnu engang skal påpege deres signalkabler.
Ja man bliver fattigere og fattigere når vellyden stiger. Rigtig fedt at høre en der ved hvordan han selv vil have sin lyd og bare bliver mere begejstret når lyden bliver endnu bedre når kabler med mere bekræfter at det er den rigtige vej man (mr. floe) har valgt. Tillykke |
|
|
Det er fedt jo  Men når staten finansierer en del af ens månedlige disponible indkomst via SU, så er det, at det begynder at blive lidt speget  Og tak skal du have i øvrigt  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2008 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2008 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg jo rent faktisk skrevet noget om netop disse kabler på side 16
__________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2008 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes det hjælper nogle gange
Jeg syntes selv silver Lance er bedre end VDH, men den er neutral på alle områder og du får meget for pengene men den blev den for kedelig i længden for mig. DNA var i en helt anden liga på mit anlæg og jeg mener 100% at det er pengene værd selvom det er mange penge.
Det skal siges jeg godt kan lide lidt up front lyd men med rum, detaljer, attack, og nærhed så man oplever musikken på foreste række.
Men lån dem med hjem og du vil ikke være i tvivl, og da du har JM-Lab så skal de nok afsløre det for dig. Du vil ikke kunne skille dig af med dem igen
Held og lykke med oplevelsen __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2008 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
Jeg syntes selv silver Lance er bedre end VDH, men den er neutral på alle områder og du får meget for pengene men den blev den for kedelig i længden for mig. DNA var i en helt anden liga på mit anlæg og jeg mener 100% at det er pengene værd selvom det er mange penge.
Det skal siges jeg godt kan lide lidt up front lyd men med rum, detaljer, attack, og nærhed så man oplever musikken på foreste række.
Men lån dem med hjem og du vil ikke være i tvivl, og da du har JM-Lab så skal de nok afsløre det for dig. Du vil ikke kunne skille dig af med dem igen
Held og lykke med oplevelsen |
|
|
Jamen jeg har jo ca. samme tilgang til lyden... Det kunne da være man skulle give det en chance  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Scatcat skrev:
floe skrev:
Scatcat skrev:
Nu er VDH SC-122 et fint kabel (har det selv bla.). Mennnn, synes du ikke dine ht´er fortjener et bedre kabel end det? |
|
|
Jeg synes faktisk at CS-122 klarer sig ganske glimrende. Lige pt har jeg HGA X32, og X16 hjemme på demo. Har ikke fået smidt X16 på endnu. X32'eren gør det utrolig godt på mange områder, men jeg må indrømme at det nok ikke er det mest afbalancerede kabel i mit setup. Der er utroligt åbent over hele registret, og der er nu endnu mere opløst diskant, struktur i mellmetone og bas, samt en knaldsort baggrund. Men desværre er noget af musikaliteten og engagementet røget, og jeg synes i så fald faktisk bedre om CS-122.
Håber jeg får tid til at lege med X16 i morgen 
|
|
|
Hmmm. Sjovt nok ville jeg have foreslået dig HGA da det heller ikke er så dyrt. Men ellers er der et jeg ved er kanon som ht kabel. Viablue single eller biwire. Det er et kabel jeg den dag stadig savner meget. Blev brugt til både Primare, System Audio, BKS, Image 661 rør. ergo en god blanding. Og det faldt ikke fra hinanden i lydoplevelsen.
|
|
|
Hvad koster sådan en ViaBlue slange, og hvordan vil du beskrive kablet lydmæssigt? 
|
|
|
Det er som mange andre gode kabler. Der er hul men ikke for meget. Den er lidt varmtklingende. Er fri for s-betoninger og jeg kunne blive ved. Du burde faktisk prøve det.
Hificable laver det som du vil ha det (spader-banan eller z-plugs). Det sæt jeg havde 2x3 m. kostede 2000,- i sin tid. men kobber prisen er steget lidt. mener den ligger på ca. 22-2300,- nu. Men IMO et kabel der er kanon.
I den helt anden boldgade er der det infamøse Teflar2 kabel. 40,- meteren. Til den pris finder du ikke et bedre kabel når man kigger på prisen.
Et tredje kunne være Xindak. Har haft nogle sæt af dem. De er meget analogagtige i lyden uden at det bliver mørkt. Også et kabel der giver meget for pengene. Xindak FS-02 er nok det der giver bedst valuta for pengene. __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
floe skrev:
Scatcat skrev:
floe skrev:
Scatcat skrev:
|
|
Jeg synes faktisk at CS-122 klarer sig ganske glimrende. Lige pt har jeg HGA X32, og X16 hjemme på demo. Har ikke fået smidt X16 på endnu. X32'eren gør det utrolig godt på mange områder, men jeg må indrømme at det nok ikke er det mest afbalancerede kabel i mit setup. Der er utroligt åbent over hele registret, og der er nu endnu mere opløst diskant, struktur i mellmetone og bas, samt en knaldsort baggrund. Men desværre er noget af musikaliteten og engagementet røget, og jeg synes i så fald faktisk bedre om CS-122.
Håber jeg får tid til at lege med X16 i morgen 
|
|
|
Hmmm. Sjovt nok ville jeg have foreslået dig HGA da det heller ikke er så dyrt. Men ellers er der et jeg ved er kanon som ht kabel. Viablue single eller biwire. Det er et kabel jeg den dag stadig savner meget. Blev brugt til både Primare, System Audio, BKS, Image 661 rør. ergo en god blanding. Og det faldt ikke fra hinanden i lydoplevelsen.
|
|
|
Hvad koster sådan en ViaBlue slange, og hvordan vil du beskrive kablet lydmæssigt? 
|
|
|
Det er som mange andre gode kabler. Der er hul men ikke for meget. Den er lidt varmtklingende. Er fri for s-betoninger og jeg kunne blive ved. Du burde faktisk prøve det.
Hificable laver det som du vil ha det (spader-banan eller z-plugs). Det sæt jeg havde 2x3 m. kostede 2000,- i sin tid. men kobber prisen er steget lidt. mener den ligger på ca. 22-2300,- nu. Men IMO et kabel der er kanon.
I den helt anden boldgade er der det infamøse Teflar2 kabel. 40,- meteren. Til den pris finder du ikke et bedre kabel når man kigger på prisen.
Et tredje kunne være Xindak. Har haft nogle sæt af dem. De er meget analogagtige i lyden uden at det bliver mørkt. Også et kabel der giver meget for pengene. Xindak FS-02 er nok det der giver bedst valuta for pengene. |
|
|
Det SER om ikke andet lækkert ud  Jeg ved ikke om jeg søger et varmtklingende kabel, da jeg i og for sig er glad og tilfreds med den tonale balance i mit anlæg som det er nu. Jeg er mere på et meutralt og højopløst kabel, der hverken lægger til eller trækker fra  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
|
|
|
jep, det DNA kabel er rimelig vellykket. Syntes det spiller lidt som et Kimber ks 1130, dog uden en helt så pågående top som kinber kablet, hvilket entlig er en god ting. kimber kablet koster 16000 kr. for et 1m sæt og HGA DNA koster 3500 kr. så jeg betragter det som et røver køb. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
DPetersen skrev:
|
|
|
jep, det DNA kabel er rimelig vellykket. Syntes det spiller lidt som et Kimber ks 1130, dog uden en helt så pågående top som kinber kablet, hvilket entlig er en god ting. kimber kablet koster 16000 kr. for et 1m sæt og HGA DNA koster 3500 kr. så jeg betragter det som et røver køb. |
|
|
Så stopper I med at snakke om det DNA kabel  Det holder budgettet simpelthen ikke til lige pt  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 07 August 2008 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|

Det er jo forfærdeligt at se på 
- velvidende, at jeg ikke har råd til det samme  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2008 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 08 August 2008 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja hvis det spiller ligesom det ser ud, såe  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |