Forfatter |
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 09 November 2007 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
torkild skrev:
Lækker og kanon flotte højtaler! Jeg forstår godt at du er glad for dit anlæg.
Gad vide om der var et trick i filteret hvor i man kunne gøre mellem tone "kraftiger"? Altså hvis man tør..... |
|
|
Tak skal du have 
Densen grejet og specielt VdH højttalerkablet hjalp faktisk med et godt løft i netop mellemtonen. Den er stadig ikke helt indlevende nok efter mine begreber, men jeg skal nu ikke nyde noget af at pille ved de ædlere dele inden i kasserne 
Og ja, de er nu ganske kønne, når alt kommer til alt 
Music4life: Mange tak skal du have  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 09 November 2007 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
@floe
Kan kun anbefale at du prøver VDH clearwater i dobbelttræk med jumper til diskantsektionen (lad endelig det ene sæt forblive jumperafstanden længere og du slipper for en dum jumper!) - prisen er ca kr 50,- pr meter og altså 100,- pr dobbelttrækmeter...
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 09 November 2007 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
@floe
Kan kun anbefale at du prøver VDH clearwater i dobbelttræk med jumper til diskantsektionen (lad endelig det ene sæt forblive jumperafstanden længer og du slipper for en dum jumper!) - prisen er ca kr 50,- pr meter og altså 100,- pr dobbelttrækmeter... |
|
|
Tak for rådet, det vil jeg tage med mig.  Jeg tror dog ikke det bliver til en udskiftning af mit CS-122 foreløbigt. Der er mit indtryk, at det er utroligt neutralt, og ikke farver lyden på nogen måde, samtidig med at det er rigeligt transperent.  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 09 November 2007 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
ppp_dk skrev:
@floe
Kan kun anbefale at du prøver VDH clearwater i dobbelttræk med jumper til diskantsektionen (lad endelig det ene sæt forblive jumperafstanden længer og du slipper for en dum jumper!) - prisen er ca kr 50,- pr meter og altså 100,- pr dobbelttrækmeter...
|
|
|
Tak for rådet, det vil jeg tage med mig. 
Jeg tror dog ikke det bliver til en udskiftning af mit CS-122 foreløbigt. Der er mit indtryk, at det er utroligt neutralt, og ikke farver lyden på nogen måde, samtidig med at det er rigeligt transperent. 
|
|
|
Ja, og du skal selvfølgelig tage det hele i dit eget tempo og man skal også passe på at pådutte andre ens egne præferencer, idet netop kabler i min bog skal bruges til trimning.
Indrømmet har jeg før haft clearwater på og oplevet hvor hysterisk det kan få setup'et til at lyde, hvorefter at have VDH Magnum på ahhh det hjalp , men da jeg trimmede lidt i den øvrige kæde blev det for meget af det gode IGEN og jeg er nu atter landet på Clearwater!
Hifi er en herlig hobby, hvor man skal være MEGET påpasselig med hvilke komponenter man "smider på gaden" eller sælger igen...
Min pointe er netop at det kan være svært at spotte den "slemme" komponent når tingene lyder "træls" - det er jo netop måske IKKE den sidst indførte komponent, som er "synderen"...
Jeg er sikker på at du nu netop er meget tilfreds med dit setup og NYD det...
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 10 November 2007 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
floe skrev:
ppp_dk skrev:
@floe
Kan kun anbefale at du prøver VDH clearwater i dobbelttræk med jumper til diskantsektionen (lad endelig det ene sæt forblive jumperafstanden længer og du slipper for en dum jumper!) - prisen er ca kr 50,- pr meter og altså 100,- pr dobbelttrækmeter...
|
|
|
Tak for rådet, det vil jeg tage med mig. 
Jeg tror dog ikke det bliver til en udskiftning af mit CS-122 foreløbigt. Der er mit indtryk, at det er utroligt neutralt, og ikke farver lyden på nogen måde, samtidig med at det er rigeligt transperent. 
|
|
|
Ja, og du skal selvfølgelig tage det hele i dit eget tempo og man skal også passe på at pådutte andre ens egne præferencer, idet netop kabler i min bog skal bruges til trimning.
Indrømmet har jeg før haft clearwater på og oplevet hvor hysterisk det kan få setup'et til at lyde, hvorefter at have VDH Magnum på ahhh det hjalp , men da jeg trimmede lidt i den øvrige kæde blev det for meget af det gode IGEN og jeg er nu atter landet på Clearwater!
Hifi er en herlig hobby, hvor man skal være MEGET påpasselig med hvilke komponenter man "smider på gaden" eller sælger igen...
Min pointe er netop at det kan være svært at spotte den "slemme" komponent når tingene lyder "træls" - det er jo netop måske IKKE den sidst indførte komponent, som er "synderen"...
Jeg er sikker på at du nu netop er meget tilfreds med dit setup og NYD det...
|
|
|
Du har meget ret i hvad du siger der. Man skal passe på med ikke at skyde skylden på nyeste komponent, eller gamle for den sags skyld, ved diverse opgraderinger. Efter min mening er det bare med at få foretaget en masse A/B lytninger på de forskellige komponenter, for til sidst at ende op med en holdning til hvad der er bedst.
Magnum er mere varm i det end såvel clearwater som CS-122 ja. Det kan hurtigt blive for anstrengt såfremt man kører filosofien om mest muligt åbent lydbillede, gennem hele kæden.
Tak for roserne, og ja jeg er en glad mand i øjeblikket 
 Det ser nu også meget pænt ud når solen skinner udenfor 
__________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 10 November 2007 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skal du da have det indbyggede riaa print til din B-150. Så har du da sparet en lille kasse væk.
Ser stadig smukt ud. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 11 November 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Så skal du da have det indbyggede riaa print til din B-150. Så har du da sparet en lille kasse væk.
Ser stadig smukt ud.
|
|
|
Går desværre ikke. Efter hvad jeg har forstået så intefererer traffoen i B-150'eren med RIAA'en. Et problem som Densen ikke har fået løst endnu.  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 11 November 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Brian7500 skrev:
Ser stadig smukt ud.
|
|
|
Går desværre ikke. Efter hvad jeg har forstået så intefererer traffoen i B-150'eren med RIAA'en. Et problem som Densen ikke har fået løst endnu. 
|
|
|
Okay.
Det ved jeg så ikke. For det burde da virke. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 12 November 2007 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
floe skrev:
Brian7500 skrev:
Ser stadig smukt ud.
|
|
|
Går desværre ikke. Efter hvad jeg har forstået så intefererer traffoen i B-150'eren med RIAA'en. Et problem som Densen ikke har fået løst endnu. 
|
|
|
Okay.
Det ved jeg så ikke. For det burde da virke. |
|
|
Det virker også, men som jeg har forstået det skulle det ikke være en optimal løsning med et internt print. Man kunne selvfølgelig investere i Densens egen eksterne box til RIAA printet, men så går prisen hen og bliver lidt hamper i mine øjne  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|
sheep Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
Sendt: 12 November 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor ser det bare lækkert ud har selv haft kig på netop B150 og B400+ - meget vellydende produkter og fantastisk design - og så er livstidsgarantien jo også værd at tage med
__________________ BeoLab 12-2
B&O playmaker
PANASONIC TXP50-VT20E
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 12 November 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
sheep skrev:
Hvor ser det bare lækkert ud har selv haft kig på netop B150 og B400+ - meget vellydende produkter og fantastisk design - og så er livstidsgarantien jo også værd at tage med
|
|
|
Tak skal du have Det er ikke nogen dum kombo nej. Desuden tror jeg faktisk at det vil stå ret så godt til dine Helicons! __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 15 November 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
Sendt: 15 November 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser - stadig - stiligt ud. Og lyden vender den rigtige vej? HVad synes du om lyden fra de der røde baroner fra VDH ifht dem du havde før? Nice som den Phono/riia passer til dete der Densen kram:-) Nu mangler ( hvis du da mangler noget?) du lige at prøve et sæt Cold Rays under den CD-spille. Det bliver klarere og bredere, men mister selvfølgelig osse noget "sjæl". Skal du lige låne mit sæt først inden køb? Som andre skriver så vil jeg også sige tag en slapper inden du køber dig videre frem i junglen. Man kan blive så opgraderingsvillig at man helt glemmer at høre om man ka li musikken!
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 15 November 2007 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Det ser - stadig - stiligt ud. Og lyden vender den rigtige vej? HVad synes du om lyden fra de der røde baroner fra VDH ifht dem du havde før? Nice som den Phono/riia passer til dete der Densen kram:-)
Nu mangler ( hvis du da mangler noget?) du lige at prøve et sæt Cold Rays under den CD-spille. Det bliver klarere og bredere, men mister selvfølgelig osse noget "sjæl". Skal du lige låne mit sæt først inden køb?
Som andre skriver så vil jeg også sige tag en slapper inden du køber dig videre frem i junglen. Man kan blive så opgraderingsvillig at man helt glemmer at høre om man ka li musikken!
|
|
|
De er slet ikke så tosset endda, men jeg venter lige med den endelige dom indtil ploven bliver justeret, det kunne den godt trænge til  Lyden vender den rigtige vej? Du hentyder til at right/left sidder i hver sin side eller? Sådan er RIAA'en opbygget (burde du ikke vide det?  ) Så vidt jeg kunne se er de røde djævle ikke retningsbestemte eller?  Cold rays ville ikke være nogen dum idé at forsøge sig med, du må da gerne lige sende et sæt afsted, såfremt du har nogen i 3 cm? (Eller skal jeg lige prøve dem i 5?)  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
Sendt: 16 November 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej floe,
Der kommer senere et MC-RIAA print der passer til B-150. Et med ekstra afskærmning for at undgå brum Men det kommer nok først til sommer. __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 24 November 2007 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Deeablo Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 579
|
Sendt: 26 November 2007 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hej...
Det er altså et klasse setup du har dig der...er helt misundelig....
    Du fårr ein stur fjemtal av maj 
Deeablo __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 30 November 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skriver et eller andet sted, at dine Mentor er lige det største til din stue.
Hvor stort et rum har du egentlig?
Bare af nysgerrighed. For jeg må jo indrømme, at de højttalere hører til blandt mine favoritter. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2007 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Du skriver et eller andet sted, at dine Mentor er lige det største til din stue.
Hvor stort et rum har du egentlig?
Bare af nysgerrighed. For jeg må jo indrømme, at de højttalere hører til blandt mine favoritter. |
|
|
Mit rum er desværre ikke mere end ca. 25 kvm., og området omkring sweetspot er ikke specielt hifi venligt opbygget, da man nærmest sidder i en gryde, hvilket bassens præcision lider lidt under. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|