Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 04:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Floes Thorhauge, Accuphase og Focal (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 92
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 03 December 2008 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Synd du er blevet snydt med den 12 watter der

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 December 2008 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Ja, kender du forhandleren af det skod?

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 03 December 2008 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Ja for pokker! Det er ægte skrammel!

Godt man ikke har handlet andet derfra

Hvordan den rent faktisk producerer vellyd er mig en gåde.

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008
Sendt: 03 December 2008 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Hej Floe,
HVad med noget Sudgen (evt. Audio Note som foreslået)? Jeg hørte dem (Sudgen integreret og AN CD) på AN højtalere - det lød rigtig godt! Du kan evt. tage et smut forbi Anders i Audio Consult, det var der jeg hørte sættet. Se det var ægte vellydende skod (for nu at blive i terminologien )!

Mange hilsener

Simon 
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2008 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Asklepios skrev:
Hej Floe,
HVad med noget Sudgen (evt. Audio Note som foreslået)? Jeg hørte dem (Sudgen integreret og AN CD) på AN højtalere - det lød rigtig godt! Du kan evt. tage et smut forbi Anders i Audio Consult, det var der jeg hørte sættet. Se det var ægte vellydende skod (for nu at blive i terminologien )!

Mange hilsener

Simon 

Hej Simon

Sugden er bestemt interessant, men det forholder sig desværre sådan, at jeg er rigtig godt tilfreds med mit Densen. Jeg har lange øjne efter Accuphase, men prislappen derpå er desværre en anelse over budget pt. - især deres CD-afspillere er en kostbar affære

Det kunne da alligevel være at man skulle smutte i Audio Consult - inspiration skader jo aldrig

Mvh Jakob

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2008 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Asklepios skrev:
Hej Floe,

Mange hilsener

Simon 

Hej Simon

Sugden er bestemt interessant, men det forholder sig desværre sådan, at jeg er rigtig godt tilfreds med mit Densen. Jeg har lange øjne efter Accuphase, men prislappen derpå er desværre en anelse over budget pt. - især deres CD-afspillere er en kostbar affære

Det kunne da alligevel være at man skulle smutte i Audio Consult - inspiration skader jo aldrig

Mvh Jakob

Hej Jakob,

Ok, det løb bare som om du gerne ville skifte... Så jeg ville da lige komme med lidt inspiration, selvom jeg nu også godt kunne tænke mig lidt Accuphase - men prisen!  Ellers så lurer jeg lidt på noget Audio Research, der kommer nogle gange lidt brugt. Men det ligger lidt ude i fremtiden!
Men så længe du er glad for dit Densen, så er de penge sparet... Og gør man det mange gange, så kan det være der er råd til Accuphase...

Jeg havde selv tænkt mig at afligge Omega Audio et lille visit senere i dag!

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2008 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Asklepios skrev:

Hva så... Gik det galt?

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Asklepios skrev:

Hva så... Gik det galt?

Tjaeh, altså, jeg skulle jo bare have et toslink-kabel fra hans Vipera serie - men det endte MEGET værre...   
Dog fik jeg hørt på Sonus Faber Cremona M, dejlig højtaler! Så blev Neeperen sat på, og jeg tror jeg har fundet MIN højtaler. Hvis jeg havde 90K, så skulle jeg have sådan et sæt!

Nå, men han havde lige en Accuphase spiller på tilbud (brugt model fra 2000), og den fungerer også som DAC. Så den måtte jeg have...  
Det blev denne her:

http://www.accuphase.com/historys/dp-65v_e.htm

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

Pengzi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 December 2008 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Hej Floe,

Tillykke med dit superflotte setup ! Jeg er meget interesseret i at høre en generel beskrivelse fra dig med lydmæssig sammenligning af Mentor 6 og Focal 1007 Be, da jeg er i en situation, at jeg gerne vil finde nogle bedre højtalere end mine Ikon 6. Har Thule CD+forstærker... Tak skal du have!

Til top Vis Pengzi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pengzi

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2008 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Pengzi skrev:

Hej Floe,

Tillykke med dit superflotte setup ! Jeg er meget interesseret i at høre en generel beskrivelse fra dig med lydmæssig sammenligning af Mentor 6 og Focal 1007 Be, da jeg er i en situation, at jeg gerne vil finde nogle bedre højtalere end mine Ikon 6. Har Thule CD+forstærker... Tak skal du have!

Hej Pengz.

Tak skal du have.

Uhm den var værre

Mentor 6 har en ret slank mellemtone, hvilket især høres når de gengiver mandestemmer. Der mangler simpelthen opløsning og struktur i mellemtoneområdet. Dette har også negativ indflydelse på sammenhængen i lydbilledet, da toppen på Mentoren er utrolig lækker og velopløst. Mellemtonen er simpelthen en klasse under diskanten efter min mening, og toppen stikker lidt for meget ud.

Jeg har nok svært ved at forholde mig til mine 1007 Be'ere objektivt, da jeg bare er så glad for dem - og de spiller helt efter mit øre De gør efter min mening utroligt lidt forkert, men det meste rigtigt. De er mere neutrale end Mentor 6, og har en del bedre opløsning over bas og mellemtone-området. Diskanten har knapt så meget headroom som mentoren, men er lige så velopløst. De forsvinder i lydbilledet og præsterer et lige så bredt, men dybere og mere livligt lydbillede som Mentor 6. Det er klart at de ikke går dybt på samme måde, men de spiller mere korrekt bas. Mentor er i stand til at levere fysisk, engageret bas med punch - det kan 1007'erne ikke, men de går alligevel ret dybt deres størrelse taget i betragtning, og man mangler på ingen måde bas efter min mening.

Ikke dermed sagt at Mentor 6 er en dårlig højttaler - for det er det ikke. Den giver godt med bang for the bucks, og jeg var super glad for mine dengang jeg havde dem. De er bare ikke fejlfrie (det er der jo heller intet der er), men kan man se igennem fingrene med deres slanke mellemtone, så er det altså en rigtig lækker højttaler. Deres diskantmodul er en geni-streg og banker mange højttalere til ufatteligt mange flere penge

Håber du kan bruge ovenstående

Pengzi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 December 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

hej Jakob,

Tusind tak for den meget udførlige beskrivelse af din oplevelse af Mentor'erne, det kan jeg godt bruge ! Jeg er meget til sang/vokal, specielt med gode mandestemmer! Så jeg tror nogle højtalere med veloplyst og kontrolleret mellemtone er bestemt noget for mig. Har været hos HFK og lyttet til B&W's 800-serie og især 803D og 802D er nogle HT'ere, som virkelig give en fyldig og neutral lyd. Desværre er priserne noget over mit budget :-(. Med Dali Ikon 6'erne synes jeg at forbedring er markant i mellemtone-området, hvis man benytter bi-wiring, er det også dit indtryk med mentor'erne?

Er nu ved at overveje nogle alternativer til HFK's udbud og JM-lab's focal-serie skal bestemt prøvelyttes. Heldigvis er HiFi-Freaks ret hjælpsom og fleksibelt mht. demo m.m., så det ligefrem bliver en fornøjelse uden alt det besvær samtidig at det vil foregå i den "helt rigtige" lytte-omgivelse . Udover 1007 Be er du familiær med 1027 Be og 1027 S?

Tak for dine input!

Rigtig godt nytår!

Vh, Pengzi

Til top Vis Pengzi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pengzi

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2008 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Det var skam så lidt

Pengzi skrev:
Har været hos HFK og lyttet til B&W's 800-serie og især 803D og 802D er nogle HT'ere, som virkelig give en fyldig og neutral lyd. Desværre er priserne noget over mit budget :-(. Med Dali Ikon 6'erne synes jeg at forbedring er markant i mellemtone-området, hvis man benytter bi-wiring, er det også dit indtryk med mentor'erne?

Jeg nåede desværre aldrig at forsøge med bi-amp'ing af mine Mentors, så dette har jeg ikker erfaring med Nu ved jeg ikke hvilket lydideal du søger, og hvilken type musik du hører. Vienna er måske en mulighed? Neutrale er de bestemt ikke, de hælder tydeligt imod det varme, men gengiver stemmer naturligt og lækkert. Jeg er ikke selv meget for deres højttalere, men det er et spørgsmål om smag, og ikke kvalitet. VA er særdeles "musikalsk" og harmoniske, og gengiver, efter min mening, i specielt blues, klassisk, blød rock, pop osv. flot - men en egentlig allrounder er de ikke (der er sikkert nogen som vil være uenig med mig )

Pengzi skrev:
Er nu ved at overveje nogle alternativer til HFK's udbud og JM-lab's focal-serie skal bestemt prøvelyttes. Heldigvis er HiFi-Freaks ret hjælpsom og fleksibelt mht. demo m.m., så det ligefrem bliver en fornøjelse uden alt det besvær samtidig at det vil foregå i den "helt rigtige" lytte-omgivelse . Udover 1007 Be er du familiær med 1027 Be og 1027 S?

Jeg har ikke selv hørt 1027 Be eller 1027 S nej. 1027 Be skulle dog ligge i klar tråd med mine 1007 Be'ere - men der er sikkert endnu mere af det hele

S-serien er udstyret med en anden diskant og et andet filter end Be-modellerne. Hvorvidt bas/mellemtone er af samme stykning kan jeg ikke huske.

Kan kun anbefale HiFi-Freaks. Super service

Godt nytår til dig også

Mvh Jakob

priboj
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 December 2008 kl. 01:16 | IP-adresse registreret  

jammen tillykke .. du må indvietære på en kop java en dag 

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2008 kl. 01:32 | IP-adresse registreret  

priboj skrev:
jammen tillykke .. du må indvietære på en kop java en dag 

Jamen du skal være meget velkommen

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Januar 2009 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Hey Jacob, kunne den her fange din interesse?
http://www.audiobutikken.dk/product.asp?product=977

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N

T.R.J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

De Focal Eletra 1007 Be ser rigtige lækre ud, jeg syntes at diskanten ser meget udsat ud?, tænker på små "pilfingre" er diskanten beskyttet bag ved noget ?
Til top Vis T.R.J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T.R.J

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2009 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

T.R.J skrev:
De Focal Eletra 1007 Be ser rigtige lækre ud, jeg syntes at diskanten ser meget udsat ud?, tænker på små "pilfingre" er diskanten beskyttet bag ved noget ?

Hejsa

Tak skal du have

Der følger et magnetisk gitter med til diskanten, ligesom der også er frontstof til bas/mellemtonen. Jeg har dog ingen små rollinger der farer rundt her, så de kan sagtens få lov at stå ubeskyttet

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2009 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Helt i mål kommer man jo aldrig, men lidt tættere er jeg dog kommet 

Placeringen er midlertidig idet jeg mangler plads i mit rack. Spille kan dette lille vidunder dog!

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Marts 2009 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Bruger du den sammen med Densen? Er den bedre synes du? 

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2009 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Bruger du den sammen med Densen? Er den bedre synes du? 

I første omgang skulle den blot bruges mellem min iMac og min forstærker da jeg af og til streamer musik til mit anlæg herfra. Det stod dog hurtigt klart at DacMagic'en i hvert fald i mit tilfælde slår min B-400+ på en række punkter.

Rumgengivelsen er en hel klasse bedre, og specielt dybdeperspektivet er markant forbedret i forhold til CD-afspillerens indbyggede DAC. Detaljerigdommen er også lige det bedre, og lydbilledet er blevet mere roligt og naturligt. Den har ikke det samme drive som min Densen, men fordelene mere end opvejer ulemperne, og det ser ud til at min B-400+ for fremtiden er blevet henvist til et drev

<< Forrige Side af 92 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum