Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 03:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Floes Thorhauge, Accuphase og Focal (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 92
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
floe skrev:
Brian7500 skrev:
floe skrev:
Brian7500 skrev:

floe skrev:
Husk også, at et set spikes eller hårdere midler ala Pulsar Points kan være nødvendigt for at stramme bassen op i dit rum 

Jeg har sat Valhalla Feet under mine Evidence. Det tog faktisk en del af brummeriet.

Valhalla Feet? Det er jo lidt af et "fy-ord"  Se at få nogle spikes under eller anden hårdere tilkobling. I mit tilfælde strammede det lyden væsentlig mere op end de infame VT Feets.

Hvad har VT Feet gjort?

Efter min mening er de bamsede og upræcise. Det er ikke godt at højttaleren ikke står 100% fast, men kan stå og rokke.

Du er godt klar over, at de faktisk gerne må rokke lidt? Faktisk er det bedst, da du i høj grad minimerer stående bølger. På beton-gulv er hård afkobling nok den bedste løsning, men til trægulv finder jeg helt klart SD-fødder, Pulsar Points og Cera Balls bedre end spikes.

I bund og grund så handler det om, at det skal afstemmes i blødhed til den givne situation.

Jeg har haft SD-fødder under højttalerne, men i mit tilfælde hjalp det gevaldigt på noget af den bulderbas jeg har døjet med pga. rummets indretning og venstre højttalers hjørneplacering.  Jeg har faktisk også haft et par Pulser Points hjemme og skulle afprøve. Men desværre er der 10mm gevind i Mentors fod, og Pulsar Points fåes kun i 6 og 8mm

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2008 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

hifiigen skrev:
floe skrev:
ppp_dk skrev:

jørstad skrev:
hejsa nu mangler du kun nogle rigtige loudspeaker     prøv vienna
Jeg har det lidt omvendt - behold endelig de højttalere - de er det bedste i dit setup!

EDIT: Håber du får mulighed for at give dem lidt mere luft i siderne...

Tak skal du have jørstad

Det håber jeg så sandelig også. Perspektivet lider noget videre under at venstre højttaler er trængt op i en krog, og så kunne de godt bruge at blive rykket ½ meter mere ud fra væggen, men så står de midt i rummet

Mht. perspektiv-problemer ved placering op ad sidevæg, vil jeg anbefale dig at sætte noget frekvensmæssigt bredspektret dæmpemateriale på sidevæggen lige dér hvor højttaleren stråler ud i væggen på det sted hvor det så reflekteres videre til dine ører. Forestil dig, at du beklæder sidevæggen med spejle, og lige dér på side væggen i spejlet hvor du ser din højttaler, skal du montere et dæmpemateriale på omkring 1m2. Godt materiale er ret tykt filt, men et væktæppe af uld kan også anvendes. Tag det med størst WAF.

Som din opstilling er nu, blandes signalet fra højttaleren med det reflekterede signal fra væggen, og det giver udtværing, med reduceret opløsning til følge.

Dette råd gælder også i de tilfælde hvor der anvendes TACT 2.0 skal jeg lige fra mig selv hilse og sige. Min TACT kan tilsyneladende ikke kompensere for denne signal-sammenblanding, så et par ruller 5mm filt fundet i Netto's torvemarked for 40,- gjorde underværker

NB: muligvis er dette råd givet længere nede i tråden, men jeg har ikke haft tid til at kigge den helt igennem.

Rådet er ikke givet før nej, og mange tak for det  Det vil jeg tage med i mine øvervejelser når jeg i samme åndedrag skal smutte ud og købe tæppe til at lægge under mit sofabord og hen foran højttalerne. Som det er nu hænger der faktisk et stofgardin og krøller, netop der hvor du nævner der bør monteres dæmpningsmateriale.

Burde dette ikke også afhjælpe de værste reflektioner?

Naller02
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Det må jeg nok sige FLOE, godt nok et imponerende maskineri du har der...flot 
Til top Vis Naller02's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naller02

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2008 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Naller02 skrev:
Det må jeg nok sige FLOE, godt nok et imponerende maskineri du har der...flot 

Jah jo, kønt er det da  ... Et par nye (gamle) skud:

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Hva' så, floe?

Jeg kan se du har sat dit Densen grej til salg på KSB.

Hvad er dine planer?
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2008 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
Hva' så, floe?

Jeg kan se du har sat dit Densen grej til salg på KSB.

Hvad er dine planer?

Man kan da heller ikke holde noget hemmeligt

Jeg går i de små tanker om at få noget Lyngdorf TDA2200 og CD1 ind i stuen her. Og så skulle der komme et sæt stander-højttalere på demo engang i næste uge

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Februar 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

floe skrev:

Jeg går i de små tanker om at få noget Lyngdorf TDA2200 og CD1 ind i stuen her. Og så skulle der komme et sæt stander-højttalere på demo engang i næste uge

Nææh, du! Ingen hemmeligheder her. Jeg kan så berolige dig med at jeg også går og fifler med lidt udskiftning.
Uha, det var jo en noget anden lydfilosofi. En bestemt grund til dette, eller bare for at prøve noget nyt?

Hvilken højtaler er det mon? En lille fin L3? Eller måske "bare" en mindre Mentor?

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
floe skrev:

Nææh, du! Ingen hemmeligheder her. Jeg kan så berolige dig med at jeg også går og fifler med lidt udskiftning.
Uha, det var jo en noget anden lydfilosofi. En bestemt grund til dette, eller bare for at prøve noget nyt?

Hvilken højtaler er det mon? En lille fin L3? Eller måske "bare" en mindre Mentor?

Lyder spændende. Hvad har du af planer?

Mindre Mentor? Aldrig

Nej ser du, hvis det så bare havde været L3.... Men den er stadig blanksort, omend en lille smule mindre

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2008 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Og tjaaaa, det er vel egentlig bare den klassiske med at man aldrig rigtigt sværger troskab til noget bestemt hifi.

Mit Densen spiller glimrende i mine øjne, men vi kan jo alle trænge til lidt nyt

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Februar 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

floe skrev:

Mindre Mentor? Aldrig

Nej ser du, hvis det så bare havde været L3.... Men den er stadig blanksort, omend en lille smule mindre

Jamen der skulle faktisk allerede imorgen, komme ny forstærker og cd-afspiller i form af en Musical Fidelity A5 og en 3.5 CD. Så bliver det spændende at se om det kan vække lidt mere liv i mine Vienna'er end mit nuværende Densen grej. Muskler mangler A5'eren i hvert fald ikke.

Det er både for at prøve noget nyt, men ligeledes for at få lidt mere styr på bunden. Den er lidt løssluppen once-in-a-while, så det håber jeg at A5 kan rette op på. MF har jo en slankere lyd end Densen, som nok vil klæde mine VA'er godt. Så jeg håber på det bedste.

Jamen det kan da vel ikke være en Haydn?

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Februar 2008 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Og tjaaaa, det er vel egentlig bare den klassiske med at man aldrig rigtigt sværger troskab til noget bestemt hifi.

Mit Densen spiller glimrende i mine øjne, men vi kan jo alle trænge til lidt nyt

Åh ja - der kan jeg jo kun erklære mig enig (som du nok også kan regne ud ).

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2008 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
floe skrev:

Mindre Mentor? Aldrig

Jamen der skulle faktisk allerede imorgen, komme ny forstærker og cd-afspiller i form af en Musical Fidelity A5 og en 3.5 CD. Så bliver det spændende at se om det kan vække lidt mere liv i mine Vienna'er end mit nuværende Densen grej. Muskler mangler A5'eren i hvert fald ikke.

Det er både for at prøve noget nyt, men ligeledes for at få lidt mere styr på bunden. Den er lidt løssluppen once-in-a-while, så det håber jeg at A5 kan rette op på. MF har jo en slankere lyd end Densen, som nok vil klæde mine VA'er godt. Så jeg håber på det bedste.

Jamen det kan da vel ikke være en Haydn?

Arh busted... Det er et sæt Haydns... Nu må vi se hvordan de arter sig. De skal om ikke andet have en chance

Musical Fidcelity har jeg faktisk aldrig lagt ører til. Har du fået afsat dit Densen grej så?

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Februar 2008 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Arh busted... Det er et sæt Haydns... Nu må vi se hvordan de arter sig. De skal om ikke andet have en chance

Musical Fidcelity har jeg faktisk aldrig lagt ører til. Har du fået afsat dit Densen grej så?

Spændende! Så må vi se om du falder for VA-lyden, ligesom jeg selv gjorde.

Jeg har hørt MF et par gange - dog aldrig på Vienna. Men jeg har en svag mistanke om, at det godt kunne gå hen og lyde fabelagtigt.

Mit Densen grej bliver taget i bytte, så det er afsat - ja.

Skal Haydn så nå at spændes for dit Densen? Eller hopper direkte ind i en Lyngdorf / VA konfiguration? I mine øjne, bør du klart give Densen / VA en chance - jeg har i hvert fald været glad for mit.

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Haydns skal efter mit Densen ja. Man kan så bevivle hvorvidt at det er en korrekt vægtning at smide grej der er 7-8 gange dyrere end højttalerne bag et sæt Haydns, men vi får se 

Der bliver ikke købt Lyngdorf med mindre mit Densen bliver afsat, og sker det ikke, så gør det såmen heller ikke så meget

Bliver spændende med det MF, jeg har selv savlet lidt over det i Tape Connection af og til

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Februar 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Haydns skal efter mit Densen ja. Man kan så bevivle hvorvidt at det er en korrekt vægtning at smide grej der er 7-8 gange dyrere end højttalerne bag et sæt Haydns, men vi får se 

Der bliver ikke købt Lyngdorf med mindre mit Densen bliver afsat, og sker det ikke, så gør det såmen heller ikke så meget

Bliver spændende med det MF, jeg har selv savlet lidt over det i Tape Connection af og til

Om det er korrekt at spænde en B-150 for et sæt Haydn? Man siger jo, at jo bedre en forstærker man slutter til højtaleren, jo bedre bliver den. Om Haydn så vil vise sig at være flaskehals, vil tiden jo vise. Men det tror jeg nu næppe - også selvom den er et par prisklasser under.

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2008 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
floe skrev:

Om det er korrekt at spænde en B-150 for et sæt Haydn? Man siger jo, at jo bedre en forstærker man slutter til højtaleren, jo bedre bliver den. Om Haydn så vil vise sig at være flaskehals, vil tiden jo vise. Men det tror jeg nu næppe - også selvom den er et par prisklasser under.

Den får jo roser til skyerne, også for at vokse med opgaven ja. Og mit lytterum er desværre nok mere til en stander end til et sæt fuldvoksne gulvhøjttalere.

Om jeg så kommer til at savne fysikken fra mine Mentors vil vise sig. Nu skal de i hvert fald prøves og gives en chance

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Februar 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Den får jo roser til skyerne, også for at vokse med opgaven ja. Og mit lytterum er desværre nok mere til en stander end til et sæt fuldvoksne gulvhøjttalere.

Om jeg så kommer til at savne fysikken fra mine Mentors vil vise sig. Nu skal de i hvert fald prøves og gives en chance

Jeg kan også kun sige god for den. Mit lytterum er faktisk nok også mest til en standerhøjtaler, men jeg kan simpelthen ikke undvære den punch mine Baby Grand giver. Og så har de jo, som du selv siger, en helt anden fysik.

Men jeg glæder mig bestemt til at se hvad du synes om de kasserne. Vend endeligt tilbage med up's and down's.

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2008 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:

floe skrev:

Jeg kan også kun sige god for den. Mit lytterum er faktisk nok også mest til en standerhøjtaler, men jeg kan simpelthen ikke undvære den punch mine Baby Grand giver. Og så har de jo, som du selv siger, en helt anden fysik.

Men jeg glæder mig bestemt til at se hvad du synes om de kasserne. Vend endeligt tilbage med up's and down's.

Det skal jeg nok gøre. Det kan være jeg får tid til at klemme et par billeder ind også

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Februar 2008 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Det skal jeg nok gøre. Det kan være jeg får tid til at klemme et par billeder ind også

Ja, gør endeligt det!  (Jeg har lige modtaget to kasser, derfor den glade smiley).

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2008 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
floe skrev:

Ja, gør endeligt det!  (Jeg har lige modtaget to kasser, derfor den glade smiley).

Ikke tosset  Spiller det så eller hva?

<< Forrige Side af 92 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum