| Forfatter |
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad får dig til at søge nye speakers Floe?. Er du blevet træt af Berylium eller er det bare den umenneskelige trang til at prøve noget nyt
Et par Helicon 300 har jeg selv haft engang. Absolut en dejlig speaker og kan kun tilskrive mig dens lækre sprøde diskant. Tror den vil være et godt match med ACCUPHASE.
Har du overvejet et par Gamut L3 ? Hvis ikke det var ønsket om en gulvhøjttaler stod der sikkert sådan et sæt hos mig. Synes de spiller fabelagtigt! __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
Helt klart dem her http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=145911
|
|
|
Som bekendt er jeg på SU, og SMS-lån bliver så pokkers dyre i længden  , men der skal ikke herske tvivl om, at hvis jeg havde 34k som der stod højttalere på lige nu, så kunne det sæt Neeper sagtens finde vej herhjem. De er simpelthen bare så fede de speakers  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Hvad får dig til at søge nye speakers Floe?. Er du blevet træt af Berylium eller er det bare den umenneskelige trang til at prøve noget nyt
Et par Helicon 300 har jeg selv haft engang. Absolut en dejlig speaker og kan kun tilskrive mig dens lækre sprøde diskant. Tror den vil være et godt match med ACCUPHASE.
Har du overvejet et par Gamut L3 ? Hvis ikke det var ønsket om en gulvhøjttaler stod der sikkert sådan et sæt hos mig. Synes de spiller fabelagtigt! |
|
|
Jeg er ikke træt af berylium. Den diskant sparker røv, hvis ellers den bliver parret med det rigtige grej. I modsat fald kan den blive lige enerverende nok  Det er nok mere trangen til at prøve nyt. Skal jeg ændre grundtonen i min lyd herhjemme er jeg nødt til at skifte højttaler. Jeg har derfor lyst til at prøve noget nyt, som lyder lidt mere varmt og lækkert. Om det så må blive på bekostning af lidt detaljer og rumgengivelse  L3 er en fin højttaler, og jeg har også førhen været imponeret af den. Indtil jeg kom videre  De bliver lige kliniske og analytiske nok i mine ører, og når jeg i forvejen har en ret højttaler der i en hvis grad sætter fokus på teknik, så vil jeg en lidt anden vej. Det er netop grunden til at jeg kigger lidt efter en H300 MK2  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Jeg må indrømme at jeg synes de er en anelse
designmæssigt udfordret  |
|
|
De er pænere i virkeligheden, men jeg vil give dig ret i at designet ikke passer ind alle
steder. Det ændrer dog ikke på at de lyder fantastisk
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
roundsound skrev:
floe skrev:
|
|
De er pænere i virkeligheden, men jeg vil give dig ret i at designet ikke passer ind alle
steder. Det ændrer dog ikke på at de lyder fantastisk  |
|
|
Du har ret. De er fede, men de stiller i den grad krav til den øvrige indretning.  Jeg har faktisk aldrig fået lyttet til Gallo. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
roundsound skrev:
floe skrev:
|
|
steder. Det ændrer dog ikke på at de lyder fantastisk  |
|
|
Du har ret. De er fede, men de stiller i den grad krav til
den øvrige indretning. Jeg har faktisk aldrig fået lyttet til Gallo. |
|
|
Du kan sende en pb. hvis det har interesse. Ellers
kan du nok aftale en demo med Lydportalen.
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
roundsound skrev:
floe skrev:
roundsound skrev:
floe skrev:
Jeg må indrømme at jeg synes de er en anelse designmæssigt udfordret  |
|
|
De er pænere i virkeligheden, men jeg vil give dig ret i at designet ikke passer ind alle steder. Det ændrer dog ikke på at de lyder fantastisk  |
|
|
Du har ret. De er fede, men de stiller i den grad krav til den øvrige indretning. Jeg har faktisk aldrig fået lyttet til Gallo. |
|
|
Du kan sende en pb. hvis det har interesse. Ellers kan du nok aftale en demo med Lydportalen. |
|
|
Ja, de Gallo højttalere lyder super fedt, få dem tjekket ud __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et sæt Dali 350 med blyhagl i sandkammeret, så er du på rette vej! Alternativt et sæt højttalere fra Acoustic Lab, dem fra Zeta-sættet som Fakta solgte for 500,-/pakken for et par år siden. Jeg har et sæt du kan testlåne __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 936
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne være du skulle slå en smut forbi Bagsvær og lytte til et sæt Penaudio Charisma, den skulle spille rigtig godt, har dog selv kun hørt gulv udgaven nemlig Penaudio Serenade og den spiller forrygende godt.
Penaudio Charisma kan ses her:
__________________ Mit
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtosse skrev:
|
Det kunne være du skulle slå en smut forbi Bagsvær og lytte til et sæt Penaudio Charisma, den skulle spille rigtig godt, har dog selv kun hørt gulv udgaven nemlig Penaudio Serenade og den spiller forrygende godt.
|
|
|
Jeg har hørt begge modeller, Charisma kan også udbygges med et basmodul hvis man skulle flytte til noget større. De spiller rigtig godt, var 2mm fra at købe Serenade!  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asklepios skrev:
Filmtosse skrev:
|
|
|
|
Jeg har hørt begge modeller, Charisma kan også udbygges med et basmodul hvis man skulle flytte til noget større. De spiller rigtig godt, var 2mm fra at købe Serenade!  |
|
|
Såfremt det er en monitor, som skrevet, så tror jeg desværre ikke den har interesse. Det er ikke nødvendigvis en "korrekt" gengivelse jeg er ude efter denne gang  Jeg leder efter noget der hælder en lille smule mod det varme. En "musikalsk" højttaler er et fyord at bruge, men I ved jo nok hvad jeg mener, hvis jeg alligevel bruger denne intetsigende cliché. Det må på ingen måde blive et kompromis med dynamisk formåen eller gå over i flødelyd, så Vienna er desværre udelukket  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Asklepios skrev:
Filmtosse skrev:
|
|
|
|
Jeg har hørt begge modeller, Charisma kan også udbygges med et basmodul hvis man skulle flytte til noget større. De spiller rigtig godt, var 2mm fra at købe Serenade!  |
|
|
Såfremt det er en monitor, som skrevet, så tror jeg desværre ikke den har interesse. Det er ikke nødvendigvis en "korrekt" gengivelse jeg er ude efter denne gang Jeg leder efter noget der hælder en lille smule mod det varme. En "musikalsk" højttaler er et fyord at bruge, men I ved jo nok hvad jeg mener, hvis jeg alligevel bruger denne intetsigende cliché. Det må på ingen måde blive et kompromis med dynamisk formåen eller gå over i flødelyd, så Vienna er desværre udelukket 
|
|
|
Så vidt jeg har forstået på folk spiller de meget "musikalsk" og slet ikke monitor-agtigt. Mener heller ikke frekvenskurven på Serenade var helt lineær. Link: http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/206pen/index4.h tml __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Asklepios skrev:
Filmtosse skrev:
|
|
|
|
|
|
Såfremt det er en monitor, som skrevet, så tror jeg desværre ikke den har interesse. Det er ikke nødvendigvis en "korrekt" gengivelse jeg er ude efter denne gang Jeg leder efter noget der hælder en lille smule mod det varme. En "musikalsk" højttaler er et fyord at bruge, men I ved jo nok hvad jeg mener, hvis jeg alligevel bruger denne intetsigende cliché. Det må på ingen måde blive et kompromis med dynamisk formåen eller gå over i flødelyd, så Vienna er desværre udelukket 
|
|
|
Det var nu sådan jeg ville beskrive dem... Jeg lyttede dem "op imod" et par dynaudio C1.  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
floe skrev:
Asklepios skrev:
Filmtosse skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Så vidt jeg har forstået på folk spiller de meget "musikalsk" og slet ikke monitor-agtigt. Mener heller ikke frekvenskurven på Serenade var helt lineær. Link: http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/206pen/index4.h tml
|
|
|
Hmm Seranade dykker da i nedre mellemtone?  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asklepios skrev:
floe skrev:
Asklepios skrev:
Filmtosse skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Det var nu sådan jeg ville beskrive dem... Jeg lyttede dem "op imod" et par dynaudio C1.  |
|
|
C1 er ret neutral Vil du så beskrive charisma som neutral, eller hvordan skal jeg forstå det?  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|