| Forfatter |
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 13 August 2010 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Tak skal du have. Det er et Nikon D300s. De her billeder er taget med mit 50mm f/1.4 objektiv |
|
|
l**tekamera.. min Nokia 3310 tager bedre billeder.
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 13 August 2010 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Music4life skrev:
| Jamen Floe, det er jo det som det handler om
Accuphase mod Thorhauge i dit setup, eller har jeg misforstået noget |
|
|
Båtnakke! Altså min pointe er, at såfremt der ikke ligefrem er tale om skodprodukter, så handler hifi for mig om oplevelser, og ikke ydelse på nogle individuelle paramentre. Når man snakker oplevelser, så vil valget af hvad der er bedst altid stå og falde på holdninger, altså smag. At der her er tale om to meget forskellige forstærkere gør blot situationen værre  Nåh men... Thorhaugen er lækker! Finishen er i mine øjne rigtig god. Det er let at se at der ikke er tale om et produkt der er fabrikeret på store industrielle maskiner med 0,01 mm tolerancer, men til gengæld er det tydeligt at man har med godt og gedint håndværk at gøre. Alt virker solidt og gennemtænkt. (Hvis man da lige ser bort fra inputvælgeren. Ham her er mindre malplaceret end den er). Lydmæssigt er i270 en yderst nærværende og charmerende størrelse. Med sin tydelige frekvenskurvemæssige pæreform er der dømt fed varm rørlyd, uden at det ender i sødsuppe. Over/undertone-integrationen er særdeles fornem og bækkener, strenginstrumenter osv. klinger flot ud. Dette er også medvirkende til at stemmegengivelsen på Thorhaugen er lidt af en oplevelse. Den er altid nærværende og præsenterer i det hele taget såvel stemmer som akustiske instrumenter med stor realisme. Perspektivet er enormt, både i dybden og bredden, omend jeg ikke finder rumgengivelsen meget nøjagtig. Toppen er tilstrækkelig udstrakt til at der er masser af smæld på guitaranslag og deslignende, men samtidig silkeblød. Den kan sagtens levere et fint punch i bunden, og runder ikke af på samme måde som andre mindre strømstærke rørforstærkere gør. Den kan fint spille elektronisk musik med fornuft tyngde, og bibeholde kanten nedefter. Den er ganske naturligt ikke et dynamikmonster, og der er også grænser for hvad den kan levere af strøm. Således mangler man det allersidste for at få chokket ved et kraftigt anslag på lilletrommen fx. I direkte sammenligning med min Accuphase (hvis pris man lige skal huske at have in mente, når man foretager en sådanne), så mangler den lidt kræfter. Specielt nedefter er Aggu'en mere tight, men generelt er der mere ro, kontrol og overblik over sagerne på min E-350. Accuphasen er også væsentlig mere velopløst. Til gengæld fylder i270'eren langt mere. Dette skal forstås således at dybde og breddeperspektivet i den grad er større end det Aggu'en præsterer. Aggu er væsentlig mere tro mod kilden, mere neutral, og farvelægger ikke musikken som Thorhaugen. Om sidstnævnte så er et plus eller ej, det afhænger helt af ørerne der lytter. Summa summarum... Thorhaugen er noget af en charmeur. Den romantiserer musikken, og godt for det, for det er bare lækker rørlyd, uden at den på noget tidspunkt falder rigtigt igennem hvor jeg før har oplevet bamser i samme klasse bukke under. (Dynamisk formåen og opløsningen i toppen forstås). Accuphasen i modsætning til dette står for en lidt glat, men meget fornem og overskudsagtig gengivelse, uden at give slip på nærværret. Hvad vil man helst have? Teknisk set er Accuphasen i270 langt overlegen, men den Thorhauge kan altså noget andet, der også er pokkers fedt.
Gid man havde penge til dem begge, så kunne det meget vel ende med et dobbelt forstærkersæt  |
|
|
Du skal nok blive klogere en dag, min dreng En dag lærer du, at de eneste rør, der er værd at høre på er trioder  __________________ We say "Lowther for Life". We mean that once Lowther Loudspeakers are used, audio and hi-fi perfectionists stay with them for life, and those that stray come back.
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 13 August 2010 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Hva fanden skal det betyde? Nu er brok også begyndt at kaste med glade æderkopper. HVAD BETYDER DET??  __________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 13 August 2010 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
Hva fanden skal det betyde?Nu er brok også begyndt at kaste med glade æderkopper.HVAD BETYDER DET??  |
|
|
Det er en tegning af en edderkop jeg engang lavede... jeg vil godt have den tilbage snart.
|
| Til top |
|
| |
seba Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 Februar 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 327
|
| Sendt: 13 August 2010 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev -
"Du skal nok blive klogere en dag, min dreng
En dag lærer du, at de eneste rør, der er værd at høre på er trioder "
skønt at se andre har opdaget hvordan trioder gør det slemme ved pentoder/tetroder..!
sådan en lille fiks 845 interstage pre leverer bare meget mere af det gode,end de små forkølede ecc82 - 5687 osv
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 14 August 2010 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
floe skrev:
Music4life skrev:
| Jamen Floe, det er jo det som det handler om
|
|
Båtnakke! Altså min pointe er, at såfremt der ikke ligefrem er tale om skodprodukter, så handler hifi for mig om oplevelser, og ikke ydelse på nogle individuelle paramentre. Når man snakker oplevelser, så vil valget af hvad der er bedst altid stå og falde på holdninger, altså smag. At der her er tale om to meget forskellige forstærkere gør blot situationen værre  Nåh men... Thorhaugen er lækker! Finishen er i mine øjne rigtig god. Det er let at se at der ikke er tale om et produkt der er fabrikeret på store industrielle maskiner med 0,01 mm tolerancer, men til gengæld er det tydeligt at man har med godt og gedint håndværk at gøre. Alt virker solidt og gennemtænkt. (Hvis man da lige ser bort fra inputvælgeren. Ham her er mindre malplaceret end den er). Lydmæssigt er i270 en yderst nærværende og charmerende størrelse. Med sin tydelige frekvenskurvemæssige pæreform er der dømt fed varm rørlyd, uden at det ender i sødsuppe. Over/undertone-integrationen er særdeles fornem og bækkener, strenginstrumenter osv. klinger flot ud. Dette er også medvirkende til at stemmegengivelsen på Thorhaugen er lidt af en oplevelse. Den er altid nærværende og præsenterer i det hele taget såvel stemmer som akustiske instrumenter med stor realisme. Perspektivet er enormt, både i dybden og bredden, omend jeg ikke finder rumgengivelsen meget nøjagtig. Toppen er tilstrækkelig udstrakt til at der er masser af smæld på guitaranslag og deslignende, men samtidig silkeblød. Den kan sagtens levere et fint punch i bunden, og runder ikke af på samme måde som andre mindre strømstærke rørforstærkere gør. Den kan fint spille elektronisk musik med fornuft tyngde, og bibeholde kanten nedefter. Den er ganske naturligt ikke et dynamikmonster, og der er også grænser for hvad den kan levere af strøm. Således mangler man det allersidste for at få chokket ved et kraftigt anslag på lilletrommen fx. I direkte sammenligning med min Accuphase (hvis pris man lige skal huske at have in mente, når man foretager en sådanne), så mangler den lidt kræfter. Specielt nedefter er Aggu'en mere tight, men generelt er der mere ro, kontrol og overblik over sagerne på min E-350. Accuphasen er også væsentlig mere velopløst. Til gengæld fylder i270'eren langt mere. Dette skal forstås således at dybde og breddeperspektivet i den grad er større end det Aggu'en præsterer. Aggu er væsentlig mere tro mod kilden, mere neutral, og farvelægger ikke musikken som Thorhaugen. Om sidstnævnte så er et plus eller ej, det afhænger helt af ørerne der lytter. Summa summarum... Thorhaugen er noget af en charmeur. Den romantiserer musikken, og godt for det, for det er bare lækker rørlyd, uden at den på noget tidspunkt falder rigtigt igennem hvor jeg før har oplevet bamser i samme klasse bukke under. (Dynamisk formåen og opløsningen i toppen forstås). Accuphasen i modsætning til dette står for en lidt glat, men meget fornem og overskudsagtig gengivelse, uden at give slip på nærværret. Hvad vil man helst have? Teknisk set er Accuphasen i270 langt overlegen, men den Thorhauge kan altså noget andet, der også er pokkers fedt.
Gid man havde penge til dem begge, så kunne det meget vel ende med et dobbelt forstærkersæt  |
|
|
Du skal nok blive klogere en dag, min dreng
En dag lærer du, at de eneste rør, der er værd at høre på er trioder 
|
|
|
Endelig prøver man en rørslæde, og så er det den svada du giver mig?!?  Vig bort hornmand! Ps.:  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2010 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
seba skrev:
virious skrev -
skønt at se andre har opdaget hvordan trioder gør det slemme ved pentoder/tetroder..!
sådan en lille fiks 845 interstage pre leverer bare meget mere af det gode,end de små forkølede ecc82 - 5687 osv
|
|
|
Bla bla bla  Jeg synes nu i den grad der kommer lækker lyd ud af den Thorhauge!  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 14 August 2010 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
seba skrev:
virious skrev -
|
|
|
Bla bla bla 
Jeg synes nu i den grad der kommer lækker lyd ud af den Thorhauge! 
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 August 2010 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
virious skrev:
floe skrev:
|
[QUOTE=Music4life]Jamen Floe, det er jo det som det handler om
|
|
Du skal nok blive klogere en dag, min dreng
En dag lærer du, at de eneste rør, der er værd at høre på er trioder 
|
|
|
Endelig prøver man en rørslæde, og så er det den svada du giver mig?!? 
Vig bort hornmand!
Ps.:
|
|
|
Ja, når du vælger en slæde, der maler med rulle i stedet for pensel  __________________ We say "Lowther for Life". We mean that once Lowther Loudspeakers are used, audio and hi-fi perfectionists stay with them for life, and those that stray come back.
|
| Til top |
|
| |
Steen Thorhauge Branchemedlem

Thorhauge Audio
Bruger siden: 02 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 15 August 2010 kl. 01:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Virious
Jeg håber da ikke det er dit alvor, at intet ud over trioder dur, så må jeg sige, at dig og Onslow lever i en speciel verden.
MVH Steen
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 15 August 2010 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var hjemme ved floe og høre vidunderet igår - og jeg må sige at jeg er imponeret. Det er godt nok lækker lyd der strømmer ud af den spilledåse, især stemmer er helt tosset godt gengivet og så skaber den en fantastisk rumfornemmelse.. Jeg kunne ihvertfald godt tænke mig at høre hvordan den spille på Dyn'erne
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 15 August 2010 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
floe skrev:
Tak skal du have. Det er et Nikon D300s. De her billeder er taget med mit 50mm f/1.4 objektiv |
|
|
l**tekamera.. min Nokia 3310 tager bedre billeder. |
|
|
Der var ingen kamera i en 3310. __________________ Udstyr: lidt af hvert
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 15 August 2010 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
Sjoenne skrev:
floe skrev:
|
|
l**tekamera.. min Nokia 3310 tager bedre billeder. |
|
|
Der var ingen kamera i en 3310. |
|
|
my point exactly
|
| Til top |
|
| |
seba Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 Februar 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 327
|
| Sendt: 15 August 2010 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steen Thorhauge skrev:
|
Hej Virious
Jeg håber da ikke det er dit alvor, at intet ud over trioder dur, så må jeg sige, at dig og Onslow lever i en speciel verden.
MVH Steen
|
|
|
skal du jo sige når du ikke har trioder på progrqmmet...prøv en dag at tage dit bedste med og besøg mig - så inviterer jeg gerne lidt sanddru vidner.....hvis du da tør!
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 15 August 2010 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
Var hjemme ved floe og høre vidunderet igår - og jeg må sige at jeg er imponeret. Det er godt nok
lækker lyd der strømmer ud af den spilledåse, især stemmer er helt tosset godt gengivet og så skaber den en fantastisk
rumfornemmelse..Jeg kunne ihvertfald godt tænke mig at høre hvordan den spille på Dyn'erne
|
|
|
Jeg har prøvet den Thorhauge I270 med Focus 140.
Det lyder da rimelig godt, men synes nu transistor lyder bedre på focus 140.
Eksempelvis med en Bladelius Thor MKII, er bedre match på dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2010 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads57 skrev:
Rune|WildChild skrev:
Var hjemme ved floe og høre vidunderet igår - og jeg må sige at jeg er
imponeret. Det er godt nok
lækker lyd der strømmer ud af den spilledåse, især stemmer er helt tosset godt gengivet og så skaber den en fantastisk
rumfornemmelse..Jeg kunne ihvertfald godt tænke mig at høre hvordan den spille på Dyn'erne
|
|
|
Eksempelvis med en Bladelius Thor MKII, er bedre match på dynaudio.  |
|
|
Smag og behag. Jeg er bestemt ikke enig i at man kategorisk kan påstulere at een forstærker gør det bedre end en anden
på et givent sæt højttalere. Smag har så meget at sige, og selvom du har denne holdning kan andre have en anden
Jeg må dog medgive dig at Bladelius Thor i mine ører er et super godt match til netop Focus 140! __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Mads57 skrev:
Rune|WildChild skrev:
Var hjemme ved floe og høre vidunderet igår - og jeg må sige
at jeg er
imponeret. Det er godt nok
|
|
|
Eksempelvis med en Bladelius Thor MKII, er bedre match på dynaudio.  |
|
|
Smag og behag. Jeg er bestemt ikke enig i at man kategorisk kan påstulere at een forstærker gør det bedre end en anden
på et givent sæt højttalere. Smag har så meget at sige, og selvom du har denne holdning kan andre have en anden
Jeg må dog medgive dig at Bladelius Thor i mine ører er et super godt match til netop Focus 140! |
|
|
Ja rigtigt nok, det er spørgsmål om smag og behag.
Måske fik jeg formuleret det lidt forkert, min oplevelse var blot focus 140 matchede bedre på thor mkII end på thorhauge.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steen Thorhauge skrev:
Hej Virious
MVH Steen |
|
|
Hej Steen Pentoder og tetroder dur da også, men primært til bas i min verden. Det store "problem" med trioderne (SE) er at finde velegnede højttalere. Dem findes der ikke mange af på det danske marked og det er især ærgeligt, når nu sådan en lille triodebamse kan gøre det SÅ godt. Hvornår får vi en 211 eller GM70'er at se fra din hånd, Steen?  /Jeppe __________________ We say "Lowther for Life". We mean that once Lowther Loudspeakers are used, audio and hi-fi perfectionists stay with them for life, and those that stray come back.
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
Hvornår får vi en 211 eller GM70'er at se fra din hånd, Steen? /Jeppe |
|
|
Jeg melder mig frivilligt som forsøgsperson til en Thorhauge 845 PSE blok
|
| Til top |
|
| |
Steen Thorhauge Branchemedlem

Thorhauge Audio
Bruger siden: 02 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg arbejder på sagen, men de konstrutioner jeg har hørt, mangler som du Virious skriver noget i basområdet, det kan jeg ikke acceptere, men måske lidt modkobling vil hjælpe, det er jo ikke sundt med en udgangsimpedans på flere ohm (og Seba du behøver ikke kommentere vi ved hvad du vil skrive) 845 har jeg lyttet til, godt nok en kineser, men en af de dyre, den lød direkte dårlig, klinisk, og kold, ligeledes har jeg ikke lyst til at lege med spændinger på ca. 1000v. har også lyttet til 300B, absolut suveræn mellemtone, det tætteste jeg er kommet på det, er mine triodekoblede 20w klasse A. m. KT 88. MVH Steen
|
| Til top |
|
| |