| Forfatter |
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Pentoder/trioder - yada yada 
Den i270 spiller bare bundcharmerende. Easy-listening, hvor man hurtigt glemmer alt om teknikken, og lader sig forføre 
|
|
|
Geehgg dæhn leeh eeh drooscharhnæh?
|
| Til top |
|
| |
ts_riders Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 362
|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
Steen Thorhauge skrev:
|
Hej Virious
Jeg håber da ikke det er dit alvor, at intet ud over trioder dur, så må jeg sige, at dig og Onslow lever i en speciel verden.
MVH Steen
|
|
|
Hej Steen
Pentoder og tetroder dur da også, men primært til bas i min verden. Det store "problem" med trioderne (SE) er at finde velegnede højttalere. Dem findes der ikke mange af på det danske marked og det er især ærgeligt, når nu sådan en lille triodebamse kan gøre det SÅ godt.
Hvornår får vi en 211 eller GM70'er at se fra din hånd, Steen?
/Jeppe
|
|
|
Jeg synes nu, at min SET formår at få den ønskede bas sammen med en sublim mellemtone. Kan være at mine HT netop kan det, som Jeppe efterspørger. ´Man må gerne være heldig nogle gange .
Forresten bliver der netop lagt lidt til siden, hvis nu en Thorhauge Intersection Pre, skulle lyde uundværlig i mit setup .
Thor __________________ Mit stereo rør gear
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
ts_riders skrev:
virious skrev:
Steen Thorhauge skrev:
|
Hej Virious
Jeg håber da ikke det er dit alvor, at intet ud over trioder dur, så må jeg sige, at dig og Onslow lever i en speciel verden.
MVH Steen
|
|
|
Hej Steen
Pentoder og tetroder dur da også, men primært til bas i min verden. Det store "problem" med trioderne (SE) er at finde velegnede højttalere. Dem findes der ikke mange af på det danske marked og det er især ærgeligt, når nu sådan en lille triodebamse kan gøre det SÅ godt.
Hvornår får vi en 211 eller GM70'er at se fra din hånd, Steen?
/Jeppe
|
|
|
Jeg synes nu, at min SET formår at få den ønskede bas sammen med en sublim mellemtone. Kan være at mine HT netop kan det, som Jeppe efterspørger. ´Man må gerne være heldig nogle gange .
Forresten bliver der netop lagt lidt til siden, hvis nu en Thorhauge Intersection Pre, skulle lyde uundværlig i mit setup .
Thor |
|
|
Pas på med at lægge penge til side. Hvis der går for lang tid, kan du risikere at du er blevet så gammel, at du ikke kan huske til hvilken side du lagde dem!  Mvh. Niels L.
|
| Til top |
|
| |
hullevad Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 627
|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
SET lyder utroligt godt i mellemtonen, men der kommer til at mangle tør bund i uacceptabel grad. Jeg foretrækker push pull som har styr på bassen og som samtidigt ikke har helt så høj forvrængning. En 6C33 PP kobling giver 40 gode W og det rækker til 90db/w højttalere (Amplifon WT-40). Den er billig i rør og vedligeholdelse. Signal kondensatorer skal dog skiftes til tinfoil/pp, de std monterede SCR metalliserede er der ikke meget hul igennem. Hvis man kan nøjes med 8w er Joplin eller Opera Consonance 2A3 PP et godt bud (efter udskiftning til tinfoi).
|
| Til top |
|
| |
seba Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 Februar 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 327
|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steen Thorhauge skrev:
|
Hej
Jeg arbejder på sagen, men de konstrutioner jeg har hørt, mangler som du Virious skriver noget i basområdet, det kan jeg ikke acceptere, men måske lidt modkobling vil hjælpe, det er jo ikke sundt med en udgangsimpedans på flere ohm (og Seba du behøver ikke kommentere vi ved hvad du vil skrive) 845 har jeg lyttet til, godt nok en kineser, men en af de dyre, den lød direkte dårlig, klinisk, og kold, ligeledes har jeg ikke lyst til at lege med spændinger på ca. 1000v. har også lyttet til 300B, absolut suveræn mellemtone, det tætteste jeg er kommet på det, er mine triodekoblede 20w klasse A. m. KT 88. MVH Steen
|
|
|
som medlem af et debatforum kommenterer jeg på lige fod med fx dig!
at du har hørt en dyr kineser skal da ikke være mit kors - og havde du vidst mere om rør,ville denne tåbelige ordveksling aldrig have fundet sted...at virious (og jeg) har gjort os erfaringer som du og mange andre ikke har - skal da ikke hindre os i at bidrage med meninger som burde berige debatten. - jeg har skrevet det før og gør det gerne igen - hvis trioder er som du tror (ikke ved!) ikke havde fortrin som gør pentoder til grin - ville ingen gide bygge med dem..og da slet ingen konstruktører som ønsker at leve af sit håndværk.
jeg ønsker ikke kritisere dine produkter - faktisk kan jeg lide din riaa - men at tro en ecc82 pre på nogen måde evner samme kvaliteter som en 845 pre er direkte tåbeligt at postulere - ikke mindst uden at have referencerne i orden!
hvis du seriøst mener modkobling er måden at opnå god lyd - burde du tage handsken op og lade dine bedste forstærkere møde en af mine i en test - istedet for at drukne debatten i mudder!
|
| Til top |
|
| |
Steen Thorhauge Branchemedlem

Thorhauge Audio
Bruger siden: 02 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
typisk Seba, sådan at fare i flint, selvfølgelig er det kun TRIODER der dur, og jeg vil også gerne høre dit anlæg en gang, men helst en dag du ikke er hjemme  MVH Steen
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
seba skrev:
Steen Thorhauge skrev:
|
Hej
Jeg arbejder på sagen, men de konstrutioner jeg har hørt, mangler som du Virious skriver noget i basområdet, det kan jeg ikke acceptere, men måske lidt modkobling vil hjælpe, det er jo ikke sundt med en udgangsimpedans på flere ohm (og Seba du behøver ikke kommentere vi ved hvad du vil skrive) 845 har jeg lyttet til, godt nok en kineser, men en af de dyre, den lød direkte dårlig, klinisk, og kold, ligeledes har jeg ikke lyst til at lege med spændinger på ca. 1000v. har også lyttet til 300B, absolut suveræn mellemtone, det tætteste jeg er kommet på det, er mine triodekoblede 20w klasse A. m. KT 88. MVH Steen
|
|
|
som medlem af et debatforum kommenterer jeg på lige fod med fx dig!
at du har hørt en dyr kineser skal da ikke være mit kors - og havde du vidst mere om rør,ville denne tåbelige ordveksling aldrig have fundet sted...at virious (og jeg) har gjort os erfaringer som du og mange andre ikke har - skal da ikke hindre os i at bidrage med meninger som burde berige debatten. - jeg har skrevet det før og gør det gerne igen - hvis trioder er som du tror (ikke ved!) ikke havde fortrin som gør pentoder til grin - ville ingen gide bygge med dem..og da slet ingen konstruktører som ønsker at leve af sit håndværk.
jeg ønsker ikke kritisere dine produkter - faktisk kan jeg lide din riaa - men at tro en ecc82 pre på nogen måde evner samme kvaliteter som en 845 pre er direkte tåbeligt at postulere - ikke mindst uden at have referencerne i orden!
hvis du seriøst mener modkobling er måden at opnå god lyd - burde du tage handsken op og lade dine bedste forstærkere møde en af mine i en test - istedet for at drukne debatten i mudder! |
|
|
Det er fint at du har din holdning, og det er da også meget fornemt at du kan tage patent på sandhed, men skulle vi nu ikke holde den her omgang mudderkast udenfor "min" tråd?! Der er heldigvis nogen, undertegnede inklusiv, der synes at nærværende forstærker spiller endog rigtig glimrende. Endda også til prisen. Hvor ville det dog være kedeligt hvis vi allesammen var enige  Det er helt fint at have en holdning, og endnu bedre at diskutere denne med andre. Men som så meget andet her i verdenen handler det om form. Fyr løs, men gør det i en sober tone tak  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
seba Udelukket fra forum

|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo tak - men hvem her tager patent på sandheden? - og ud fra hvilken indsigt/erfaring/viden?
undskyld jeg blandede mig i din tråd med mine meninger - dem kan du evt få uddybet i jean hiragas bog om emnet!
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
seba skrev:
jo tak - men hvem her tager patent på sandheden? - og ud fra hvilken indsigt/erfaring/viden?
undskyld jeg blandede mig i din tråd med mine meninger - dem kan du evt få uddybet i jean hiragas bog om emnet! |
|
|
Du må meget gerne blande dig i min tråd, det eneste jeg appellerer for er blot at vi kan debattere i en fornuftigt tone  Jeg skal dog ikke blande mig da jeg ikke har forstand på teknologien bag de forskellige konstruktioner. Jeg bruger blot mine lyttelapper til at konkludere hvad jeg synes om. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 17 August 2010 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når Floe hvad forgår der?
Er du kommet på andre tanker.
Jeg har lige set en annonce i KSB!
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2010 kl. 01:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 17 August 2010 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|

Hvilken annonce Mads? (er den pillet af da du begyndte at røre i suppen?)
sig det, sig det __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
seba Udelukket fra forum

|
| Sendt: 17 August 2010 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
seba skrev:
|
undskyld jeg blandede mig i din tråd med mine meninger - dem kan du evt få uddybet i jean hiragas bog om emnet!
|
|
|
Du må meget gerne blande dig i min tråd, det eneste jeg appellerer for er blot at vi kan debattere i en fornuftigt tone 
Jeg skal dog ikke blande mig da jeg ikke har forstand på teknologien bag de forskellige konstruktioner. Jeg bruger blot mine lyttelapper til at konkludere hvad jeg synes om.
|
|
|
aha - så syntes jeg du skal rette dine formaninger til steen der skriver direkte uforskammet - fx
"
typisk Seba, sådan at fare i flint, selvfølgelig er det kun TRIODER der dur, og jeg vil også gerne høre dit anlæg en gang, men helst en dag du ikke er hjemme  MVH Steen "
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 17 August 2010 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 17 August 2010 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:

sig det, sig det |
|
|
Jeg tror floe driller os.
Han har fjernet annoncen, efter kort tid!(fik du kolde fødder floe?)
Men jeg nåede at se den.
Mon ikk han selv vil fortælle, hvad der forgår?
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2010 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads57 skrev:
Music4life skrev:
|

sig det, sig det
|
|
|
Jeg tror floe driller os. Han har fjernet annoncen, efter kort tid!(fik du kolde fødder floe?) Men jeg nåede at se den. Mon ikk han selv vil fortælle, hvad der forgår?  |
|
|
Du er vidne Mads
Lad mig gætte
Hans Accuphase var sat til salg __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 17 August 2010 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Mads57 skrev:
Music4life skrev:

sig det, sig det
|
|
|
Jeg tror floe driller os. Han har fjernet annoncen, efter kort tid!(fik du kolde fødder floe?) Men jeg nåede at se den. Mon ikk han selv vil fortælle, hvad der forgår?  |
|
|
Du er vidne Mads
Lad mig gætte
Hans Accuphase var sat til salg |
|
|
Jeg så den:
"Købes: Emotiva UPA-7 & XTZ 80.1 Maxpris: 2399kr - evt. kan en tegning af en edderkop med 7 ben indgå i handlen"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2010 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Music4life skrev:
Mads57 skrev:
Music4life skrev:

sig det, sig det
|
|
|
|
|
Du er vidne Mads
Lad mig gætte
Hans Accuphase var sat til salg
|
|
|
Jeg så den:
"Købes: Emotiva UPA-7 & XTZ 80.1 Maxpris: 2399kr - evt. kan en tegning af en edderkop med 7 ben indgå i handlen" |
|
|
Det rykker. Endelig fik han taget sig sammen __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2010 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads57 skrev:
Music4life skrev:
|

sig det, sig det |
|
|
Jeg tror floe driller os.
Han har fjernet annoncen, efter kort tid!(fik du kolde fødder floe?)
Men jeg nåede at se den.
Mon ikk han selv vil fortælle, hvad der forgår?  |
|
|
Jeg har da aldrig haft noget som helst til salg?!?  Eller... Alt er naturligvis til salg for den rette pris  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |