| Forfatter |
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Sjoenne skrev:
floe skrev:
Music4life skrev:
Floe
Hvad er årsagen til at du pludselig vil skille dig af med Accuphase ?. Har Thorhauge rykket sig siden din anmeldelse
For der var der ingen tvivl om hvad der var bedst, vel
Verdens bedste AGGU
(Ved godt det er svært Mr. standup, men vær nu lidt seriøs i dit svar)
|
|
|
Du kender min holdning til at ville konkludere hvorvidt noget er bedre end andet. Det er skisme svært medmindre man har med et skodprodukt at gøre Når først man kommer op i en hvis klasse, så er det for mig ikke vigtigt hvordan et produkt performer på enkeltparametre, men i stedet <span style="font-style: italic;">oplevelsen</span> der er afgørende for hvad jeg foretrækker. Og denne er helt og aldeles subjektiv Teknisk ser <span style="font-style: italic;">er</span> Accuphasen en bedre forstærker en Thorhauge. Den performer bedre på stort set samtlige af de klassiske hifi-termer. Til gengæld kan jeg bedre lide Thorhaugen lydsignatur som helhed, så ja. aGGu er på vej ud til fordel for en i270'er Ja bassen er mere slap, og hvad så? Det passer bedre til mine 1007'ere at der ikke er så meget kontrol over dem. Ja, der er mindre udstrakthed opefter, men jeg savner ikke noget i Thorhaugen. Ja E-350'eren spiller mere raffineret, men Thorhaugen skider bare højt og flot på alt dette. Den er ligeglad med alle hifi-parametrene. Den spiller bare musik, på en yderst indlevende og nærværende måde. I det hele taget er det lækker og varm rørlyd. Stemmer er fantastiske, og rumgengivelsen er i særklasse. Sidstnævnte er medvirkende til at den i den grad "fylder" rummet med musik - det skaber nærvær og engagement Jeg havde ikke lige regnet med det, men det har været en <span style="font-style: italic;">rørende</span> oplevelse at have Thorhaugen på besøg Den får permanent opholdstilladelse  |
|
|
Årrhhh hvaaad.. Så fik han hår på den!
Gad vide hvornår han bliver så hørehæmmet at han skal have Audio Research så... |
|
|
Ja der er nogle af os der HAR fundet vejen frem ........... Og den heder Audio Research 
M4L så må vi bare håbe at Floe har husket at spille i 4ohm på den Thorhauge, IK |
|
|
Den klarer sig bedst i 4 Ohm på mine højttalere ja. Der er mere juice på 4 Ohms udgangen end 8 Ohm  Jeg fornemmer en slet skjult reference til at M4L har haft kvajet sig hvad det angår?  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Pierre skrev:
Sjoenne skrev:
floe skrev:
Music4life skrev:
Floe
Hvad er årsagen til at du pludselig vil skille dig af med Accuphase ?. Har Thorhauge rykket sig siden din anmeldelse
Verdens bedste AGGU
|
|
|
Du kender min holdning til at ville konkludere hvorvidt noget er bedre end andet. Det er skisme svært medmindre man har med et skodprodukt at gøre Når først man kommer op i en hvis klasse, så er det for mig ikke vigtigt hvordan et produkt performer på enkeltparametre, men i stedet <span style="font-style: italic;">oplevelsen</span> der er afgørende for hvad jeg foretrækker. Og denne er helt og aldeles subjektiv Teknisk ser <span style="font-style: italic;">er</span> Accuphasen en bedre forstærker en Thorhauge. Den performer bedre på stort set samtlige af de klassiske hifi-termer. Til gengæld kan jeg bedre lide Thorhaugen lydsignatur som helhed, så ja. aGGu er på vej ud til fordel for en i270'er Ja bassen er mere slap, og hvad så? Det passer bedre til mine 1007'ere at der ikke er så meget kontrol over dem. Ja, der er mindre udstrakthed opefter, men jeg savner ikke noget i Thorhaugen. Ja E-350'eren spiller mere raffineret, men Thorhaugen skider bare højt og flot på alt dette. Den er ligeglad med alle hifi-parametrene. Den spiller bare musik, på en yderst indlevende og nærværende måde. I det hele taget er det lækker og varm rørlyd. Stemmer er fantastiske, og rumgengivelsen er i særklasse. Sidstnævnte er medvirkende til at den i den grad "fylder" rummet med musik - det skaber nærvær og engagement Jeg havde ikke lige regnet med det, men det har været en <span style="font-style: italic;">rørende</span> oplevelse at have Thorhaugen på besøg Den får permanent opholdstilladelse  |
|
|
Gad vide hvornår han bliver så hørehæmmet at han skal have Audio Research så... |
|
|
Ja der er nogle af os der HAR fundet vejen frem ........... Og den heder Audio Research 
M4L så må vi bare håbe at Floe har husket at spille i 4ohm på den Thorhauge, IK
|
|
|
Den klarer sig bedst i 4 Ohm på mine højttalere ja. Der er mere juice på 4 Ohms udgangen end 8 Ohm Jeg fornemmer en slet skjult reference til at M4L har haft kvajet sig hvad det angår? 
|
|
|
Kvajet sig er vist ikke det rette ord 
Jeg var hjemme hos ham sammen med Dan og lytte til den og jeg syntes faktisk at den gjorde det forfærdenligt....... Så der blev skiftet over til hans Stello og den lamme tævede den Thorhauge langt ud i det ydre rum.......... Der blev så leget lidt med kabler og rør i cd`n og jeg syntes det kunne være sjovt lige at høre den Thorhauge igen, med de andre tiltag. Den blev så sat til og det var stadigvæk forfærdenligt Så var det jeg opdagede at den kørte 8ohm og den blev så skiftet over til 4ohm......
Sådan, så skete der noget. Det blev SÅ meget bedre. Det var lige pludselig til at holde ud at lytte til Det blev en helt anden effekt, med meget mere ro og kontrol og charme. Men jeg vil dog stadigvæk sige at M4L`s Stello gjorde et noget bedre job i helheden og især med de der EAR-rør i cdafspilleren, så SANG det sku så englene lige kiggede ned i stuen  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
floe skrev:
Pierre skrev:
Sjoenne skrev:
floe skrev:
Music4life skrev:
Floe
Verdens bedste AGGU
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Den klarer sig bedst i 4 Ohm på mine højttalere ja. Der er mere juice på 4 Ohms udgangen end 8 Ohm Jeg fornemmer en slet skjult reference til at M4L har haft kvajet sig hvad det angår? 
|
|
|
Jeg var hjemme hos ham sammen med Dan og lytte til den og jeg syntes faktisk at den gjorde det forfærdenligt....... Så der blev skiftet over til hans Stello og den lamme tævede den Thorhauge langt ud i det ydre rum.......... Der blev så leget lidt med kabler og rør i cd`n og jeg syntes det kunne være sjovt lige at høre den Thorhauge igen, med de andre tiltag. Den blev så sat til og det var stadigvæk forfærdenligt Så var det jeg opdagede at den kørte 8ohm og den blev så skiftet over til 4ohm......
Sådan, så skete der noget. Det blev SÅ meget bedre. Det var lige pludselig til at holde ud at lytte til Det blev en helt anden effekt, med meget mere ro og kontrol og charme. Men jeg vil dog stadigvæk sige at M4L`s Stello gjorde et noget bedre job i helheden og især med de der EAR-rør i cdafspilleren, så SANG det sku så englene lige kiggede ned i stuen  |
|
|
Langt om længe fik vi så bekræftet hvad alle godt vidste. M4L har ikke en skid forstand på tingene  Hvem ved en dag skulle man måske prøve noget rør-CD. Meeeen faktisk er DP-65 og i270 et enddog glimrende match  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
floe skrev:
Pierre skrev:
Sjoenne skrev:
floe skrev:
Music4life skrev:
Floe
Hvad er årsagen til at du pludselig vil skille dig af med Accuphase ?. Har Thorhauge rykket sig siden din
anmeldelse
Verdens bedste AGGU
|
|
|
Du kender min holdning til at ville konkludere hvorvidt noget er bedre end andet. Det er skisme svært
medmindre man har med et skodprodukt at gøre Når først man kommer op i en
hvis klasse, så er det for mig ikke vigtigt hvordan et produkt performer på enkeltparametre, men i stedet <span style="font-
style: italic;">oplevelsen</span> der er afgørende for hvad jeg foretrækker. Og denne er helt og aldeles subjektiv
Teknisk ser <span style="font-style: italic;">er</span> Accuphasen en bedre
forstærker en Thorhauge. Den performer bedre på stort set samtlige af de klassiske hifi-termer. Til gengæld kan jeg bedre
lide Thorhaugen lydsignatur som helhed, så ja. aGGu er på vej ud til fordel for en i270'er smileys/smiley2.gif">Ja bassen er mere slap, og hvad så? Det passer bedre til mine 1007'ere at der ikke er så meget
kontrol over dem. Ja, der er mindre udstrakthed opefter, men jeg savner ikke noget i Thorhaugen. Ja E-350'eren spiller
mere raffineret, men Thorhaugen skider bare højt og flot på alt dette. Den er ligeglad med alle hifi-parametrene. Den spiller
bare musik, på en yderst indlevende og nærværende måde. I det hele taget er det lækker og varm rørlyd. Stemmer er
fantastiske, og rumgengivelsen er i særklasse. Sidstnævnte er medvirkende til at den i den grad "fylder" rummet med musik
- det skaber nærvær og engagement Jeg havde ikke lige regnet med det, men det
har været en <span style="font-style: italic;">rørende</span> oplevelse at have Thorhaugen på besøg smileys/smiley2.gif"> Den får permanent opholdstilladelse  |
|
|
Årrhhh
hvaaad.. Så fik han hår på den! Gad
vide hvornår han bliver så hørehæmmet at han skal have Audio Research så... |
|
|
|
|
|
Den klarer sig bedst i 4 Ohm på mine højttalere ja. Der er mere juice på 4 Ohms udgangen end 8 Ohm Jeg
fornemmer en slet skjult reference til at M4L har haft kvajet sig hvad det angår?  |
|
|
Jeg var hjemme hos ham sammen med Dan og lytte til den og jeg syntes faktisk at den gjorde det forfærdenligt....... Så
der blev skiftet over til hans Stello og den lamme tævede den Thorhauge langt ud i det ydre rum.......... Der blev så leget lidt
med kabler og rør i cd`n og jeg syntes det kunne være sjovt lige at høre den Thorhauge igen, med de andre tiltag. Den blev
så sat til og det var stadigvæk forfærdenligt Så var det jeg opdagede at den kørte 8ohm og den blev så skiftet over til
4ohm......
Sådan, så skete der noget. Det blev SÅ meget bedre. Det var lige pludselig til at holde ud at lytte til Det blev en helt
anden effekt, med meget mere ro og kontrol og charme. Men jeg vil dog stadigvæk sige at M4L`s Stello gjorde et noget
bedre job i helheden og især med de der EAR-rør i cdafspilleren, så SANG det sku så englene lige kiggede ned i stuen
 |
|
|
ej Music4life hører du aldrig efter!
Synes nok ellers jeg fik forklaret dig hvilke der var 4 & 8 ohms terminaler.
Det var som taget ud af Steen Thorhauges mund!
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor venter du ikke og ser hvad Emotiva's rørforstærkere kan, når de engang lander? Jeg synes i hvert fald de ser spændende ud. Her er et billede af TBA-2 modellen, som skulle være den største i serien.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Hvorfor venter du ikke og ser hvad Emotiva's rørforstærkere kan, når de engang lander?
Jeg synes i hvert fald de ser spændende ud. Her er et billede af TBA-2 modellen, som skulle være den største i serien.
[SNIP] ([OiNK])
|
|
|
Er det en brødrister det dér?!? Ser totalt overdrevet fed ud ellers. Det blå lys gør altså hele forskellen. Jeg har overvejet at montere den slags i mit rack. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Hvorfor venter du ikke og ser hvad Emotiva's rørforstærkere kan, når de engang lander?
Jeg synes i hvert fald de ser spændende ud. Her er et billede af TBA-2 modellen, som skulle være den største i serien.

|
|
|
Den ser faktisk hammer lækker ud....... Dog syntes jeg at designet er tyvstjålet fra PrimaLuna

__________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Pierre skrev:
floe skrev:
Pierre skrev:
Sjoenne skrev:
floe skrev:
Music4life skrev:
Floe
Verdens bedste AGGU
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sådan, så skete der noget. Det blev SÅ meget bedre. Det var lige pludselig til at holde ud at lytte til Det blev en helt anden effekt, med meget mere ro og kontrol og charme. Men jeg vil dog stadigvæk sige at M4L`s Stello gjorde et noget bedre job i helheden og især med de der EAR-rør i cdafspilleren, så SANG det sku så englene lige kiggede ned i stuen 
|
|
|
Langt om længe fik vi så bekræftet hvad alle godt vidste. M4L har ikke en skid forstand på tingene 
Hvem ved en dag skulle man måske prøve noget rør-CD. Meeeen faktisk er DP-65 og i270 et enddog glimrende match 
|
|
|
Uha snakken går 
grine og gør nar det kan i
At den lød forfærdeligt i 8 ohm er vist lige at overdramatisere Pierre. Nu skal du ikke gøre det værre
ja, ja jeg havde kvajet mig og hvad så . Det ændrede den dog ikke synderligt meget til at performe bedre end Stelloen. Men lidt bedre blev den da
Ikke for at forklejne I270 for det er en glimragende forstærker
Hvis du har købt den Floe så tillykke med den __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads57 skrev:
Pierre skrev:
floe skrev:
Pierre skrev:
Sjoenne skrev:
floe skrev:
Music4life skrev:
Floe
Verdens bedste AGGU
|
|
|
Du kender min holdning til at ville konkludere hvorvidt noget er bedre end andet. Det er skisme svært medmindre man har med et skodprodukt at gøre Når først man kommer op i en hvis klasse, så er det for mig ikke vigtigt hvordan et produkt performer på enkeltparametre, men i stedet <span style="font- style: italic;">oplevelsen</span> der er afgørende for hvad jeg foretrækker. Og denne er helt og aldeles subjektiv
Teknisk ser <span style="font-style: italic;">er</span> Accuphasen en bedre forstærker en Thorhauge. Den performer bedre på stort set samtlige af de klassiske hifi-termer. Til gengæld kan jeg bedre lide Thorhaugen lydsignatur som helhed, så ja. aGGu er på vej ud til fordel for en i270'er smileys/smiley2.gif">Ja bassen er mere slap, og hvad så? Det passer bedre til mine 1007'ere at der ikke er så meget kontrol over dem. Ja, der er mindre udstrakthed opefter, men jeg savner ikke noget i Thorhaugen. Ja E-350'eren spiller mere raffineret, men Thorhaugen skider bare højt og flot på alt dette. Den er ligeglad med alle hifi-parametrene. Den spiller bare musik, på en yderst indlevende og nærværende måde. I det hele taget er det lækker og varm rørlyd. Stemmer er fantastiske, og rumgengivelsen er i særklasse. Sidstnævnte er medvirkende til at den i den grad "fylder" rummet med musik - det skaber nærvær og engagement Jeg havde ikke lige regnet med det, men det har været en <span style="font-style: italic;">rørende</span> oplevelse at have Thorhaugen på besøg smileys/smiley2.gif"> Den får permanent opholdstilladelse  |
|
|
Årrhhh hvaaad.. Så fik han hår på den! Gad vide hvornår han bliver så hørehæmmet at han skal have Audio Research så... |
|
|
|
|
|
Den klarer sig bedst i 4 Ohm på mine højttalere ja. Der er mere juice på 4 Ohms udgangen end 8 Ohm Jeg fornemmer en slet skjult reference til at M4L har haft kvajet sig hvad det angår?  |
|
|
Sådan, så skete der noget. Det blev SÅ meget bedre. Det var lige pludselig til at holde ud at lytte til Det blev en helt anden effekt, med meget mere ro og kontrol og charme. Men jeg vil dog stadigvæk sige at M4L`s Stello gjorde et noget bedre job i helheden og især med de der EAR-rør i cdafspilleren, så SANG det sku så englene lige kiggede ned i stuen

|
|
|
ej Music4life hører du aldrig efter! Synes nok ellers jeg fik forklaret dig hvilke der var 4 & 8 ohms terminaler. Det var som taget ud af Steen Thorhauges mund!  |
|
|
men ikke godt nok. Men så er det jo godt at nogen kunne fortælle mig det 
Undskyld Mads
Men den kan nu stadig bruge lidt flere kræfter når kirke orglet virkelig trækker strøm fra forstærkeren __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
*OiNK*
Hvem ved en dag skulle man måske prøve noget rør-CD. Meeeen faktisk er DP-65 og i270 et enddog glimrende match  |
|
|
Rent visuelt, der matcher de i hvert fald hinanden vildt godt!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
wildstyle skrev:

|
|
|
Den ser faktisk hammer lækker ud....... Dog syntes jeg at designet er tyvstjålet fra PrimaLuna

|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
floe skrev:
*OiNK*
Hvem ved en dag skulle man måske prøve noget rør-CD. Meeeen faktisk er DP-65 og i270 et enddog glimrende match  |
|
|
|
|
|
sagt med en vis ironi __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
wildstyle skrev:
floe skrev:
*OiNK*
|
|
|
|
|
sagt med en vis ironi |
|
|
Måske en lille sjat...  Men Jakob går alligevel ikke op i design, så det er vist intet problem. Faktisk indrømmede han engang, at jo grimmere hans "anlæg" er, jo gladere er han for det.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Music4life skrev:
wildstyle skrev:
floe skrev:
*OiNK*
|
|
|
|
|
sagt med en vis ironi
|
|
|
Måske en lille sjat... 
Men Jakob går alligevel ikke op i design, så det er vist intet problem. Faktisk indrømmede han engang, at jo grimmere hans "anlæg" er, jo gladere er han for det. 
|
|
|

men også svært at finde noget som bare matcher Thorhauges design bare nogenlunde. Selvom dens design er ok. Måske en EAR Acute cd i crom ville falde godt ind. Den er iøvrigt også med rør og skulle endda være rigtig god __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Floe, har din Thorauge også guld-fusser, ligesom den M4L lånte???
Det undrede mig bare at alt på effekten var sort/crome, men fusserne var i guld  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
wildstyle skrev:
Music4life skrev:
wildstyle skrev:
floe skrev:
*OiNK*
|
|
|
|
|
sagt med en vis ironi
|
|
|
Måske en lille sjat... 
Men Jakob går alligevel ikke op i design, så det er vist intet problem. Faktisk indrømmede han engang, at jo grimmere hans "anlæg" er, jo gladere er han for det. 
|
|
|

men også svært at finde noget som bare matcher Thorhauges design bare nogenlunde. Selvom dens design er ok. Måske en EAR Acute cd i crom ville falde godt ind. Den er iøvrigt også med rør og skulle endda være rigtig god |
|
|
Man kan aldrig få for meget chrom, nej.
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så venter vi spændt på testen af det næste rør/vinyl setup...
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
 he he. jeg syntes at det er skægt med de billeder der!
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |