Forfatter |
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 04 Maj 2008 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonni skrev:
Hej igen!
Har i alt fire marantz-apparater, de to førnævnte. - Fra da Saul B. hamselv sad ved pinden. Og så to CD'er en CD-72 fra ca. 92 og en CD-63 SE som er modificeret med LC-clock og AD825!
Er der interesse for det kan jeg uploade nogle billeder...
Forresten. - Der skulle vel ikke være nogle herinde der havde en/et helt remskive/tandhjul til skuffeudkastet på min CD72? - Det der sad i min var blevet så mørt at det knækkede i flere stykker under brug!!!  
med venlig hilsen TonniZZZZZZZZZZZZZZZ
|
|
|
Hej, Har selv haft en CD 72 mkII SE og min far har en CD72 som havde samme problem som din  Et nyt hjul kunne ikke fremskaffes  Desuden kostede det uoriginale henved 400 kr   (Ikke en Aprilsnar)- Og dette skulle så files til for at passe  Resultatet blev ganske ok men man kunne godt høre det ikke passede helt 100 Send en PM hvis jeg skal finde ud af hvor han købte det Mvh. Roky NB. Vil gerne se nogle billeder  Vil gerne se nogle billeder i hvert fald af det hele
|
Til top |
|
|
Tonni Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 04 Maj 2008 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak ROKY for de opmuntrende ord!!! - Godt jeg kender en urmager!!! - Men skulle han give op...  Nå her der der et billede...  Marantz 3300 forforstærker. Hvordan kan i overføre så gode billeder...? - Jeg syntes det er ret belastende med en max størrelse på 35kB Resten må komme efterhånden som jeg får løst det med størrelsen... Spiller i øvrigt på følgende dele (fordelt over to anlæg): Thorens TD-150 mk. II og TD-165 til biblioteksplader... Thorens TD-316 Da min TD-124 skal under kniven - Med AT-OC9 Marantz CD72 og CD63SE (med LC-Clock og AD825) samt Sony CDP-790 Dali-RIAA NAD S100 Pre Leak Stereo 20 / DIY 2A3 SE amp's Pioneer A-757 Mk.II Phillips A5X83A rør mono, Proton AT 470 , Pioneer A757 Mk.II og endelig Dynaco FM3 tunere Lowther PM6A i Acousta horn og B&W DM2A Og så det der venter på at komme under kniven... Thorens TD-166 / SME 3009 / Rega RB-300 Dynaco ST-70 Marantz 3300 Marantz 250 Rogers Stereo master control (preamp fra 1963 med rør og separat strømforsyning) Ny SE-Triode Amp af eget design. - Kommer til at kunne køre med 45, 2A3, AD1, RE604 og 300B... - Når jeg har fundet de sidste dele... - Når konen og børnene tillader det...  Men det er jo ikke min tråd, Så må hellere lade være med at bære mere OT brænde på bålet...  Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
Sendt: 04 Maj 2008 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Tonni Forum Bruger

|
Sendt: 05 Maj 2008 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Tonni Forum Bruger

|
Sendt: 05 Maj 2008 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhh! skulle lige lege... Det gik ikke som planlagt!  Da jeg stadig er i "lærefasen" ved jeg heller ikke hvordan man quoter... Guldtuborg! Den DALI RIAA jeg har har jeg haft fra ny... - Den er over 14 år gammel og, ja, modifiseret...  Kan ikke lade være med at pille. hihi Og ja jeg har fem Td'ere og muligvis een på vej  - Plus en beogram 4000 og en beogram 4002, en ERA Mk.6 med sme 3009 og en smule mere... - Men har også rodet med elektronik i ca 30 år, og hifi ca 26... sååå
|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 05 Maj 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonni skrev:
Spiller i øvrigt på følgende dele (fordelt over to anlæg): Thorens TD-150 mk. II og TD-165 til biblioteksplader... |
|
|
Så er du jo lige den rigtige at spørge. Er 'center-dimsen' ens på TD-150 og TD-165
Jeg har en TD-165, hvorpå der nu sidder en 'center'(aluminium) fra en TD-150. Den passer, men jeg tror ikke, det er den helt rigtige. Det er højden på den, der lurer mig lidt!
Go'aften. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
Til top |
|
|
Tonni Forum Bruger

|
Sendt: 05 Maj 2008 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-ray skrev:
Tonni skrev:
Spiller i øvrigt på følgende dele (fordelt over to anlæg): Thorens TD-150 mk. II og TD-165 til biblioteksplader... |
|
|
Så er du jo lige den rigtige at spørge. Er 'center-dimsen' ens på TD-150 og TD-165
Jeg har en TD-165, hvorpå der nu sidder en 'center'(aluminium) fra en TD-150. Den passer, men jeg tror ikke, det er den helt rigtige. Det er højden på den, der lurer mig lidt!
Go'aften. |
|
|
Ved jeg ikke... De var ikke med på nogle af mine!!!  Men jeg skal da lige sammenligne huller i morgen... mvh
|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 05 Maj 2008 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonni skrev:
X-ray skrev:
Tonni skrev:
|
|
Go'aften.
|
|
|
Ved jeg ikke...
De var ikke med på nogle af mine!!! 
Men jeg skal da lige sammenligne huller i morgen...
mvh
|
|
|
Jeg tror at du misforstår mig. Det er den i midten af gummi-måtten. Måtten ligger meget løst uden den.
 __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
Til top |
|
|
Tonni Forum Bruger

|
Sendt: 05 Maj 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-ray skrev:
Tonni skrev:
X-ray skrev:
Tonni skrev:
|
|
Go'aften.
|
|
|
Ved jeg ikke...
De var ikke med på nogle af mine!!! 
Men jeg skal da lige sammenligne huller i morgen...
mvh
|
|
|
Jeg tror at du misforstår mig. Det er den i midten af gummi-måtten. Måtten ligger meget løst uden den.
 |
|
|
Havde jeg luret... - Og hvis hullerne er ens... __________________ Bare det GLØDER...
|
Til top |
|
|
Tonni Forum Bruger

|
Sendt: 06 Juni 2008 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beklager at jeg glemte hullerne X-ray! - Fa....s arbejde  Men det lader til at hullerne er ens! Fik lige fingrene i en prop fra en 165 og den passer både i min 150 mk.II og min 165... - Men den er i plastik (grå). Og det med den løse måtte har jeg klaret med en filtmåtte på 165'eren og en fra en 316 (uden hul) i 150 mk.II'eren Har forresten også samlet en Garrard 301 op... - Men den mangler mange kærlige hænder/timer... Roky! Der kan findes reservedele til CDM-4 værkerne ( marantz cd-72 o.a.) på ePay... Søg på "tray gear cdm-4" Jeg gav 158,- alt inklusive. - Og så var der endda en ny rem med!  - Og så skulle det bare plogges i...   Marantzman... Beklager hvis jeg fylder for meget!!! Med venlig hilsen
__________________ Bare det GLØDER...
|
Til top |
|
|
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
Sendt: 06 Juni 2008 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pæne klassiske sager 
Jeg synes lige i skal se et billed af bla. en stak 1030'er som en fyr nede i Frankrig holder sig 
__________________ Fort Lauderdale, Florida
|
Til top |
|
|
Tonni Forum Bruger

|
Sendt: 06 Juni 2008 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML_CLS skrev:
Pæne klassiske sager 
Jeg synes lige i skal se et billed af bla. en stak 1030'er som en fyr nede i Frankrig holder sig 
|
|
|
Han må da have en splittet personlighed, hvis han skal gøre brug af dem alle...  __________________ Bare det GLØDER...
|
Til top |
|
|
sjeffe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
Sendt: 07 Juni 2008 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjov tråd...  Jeg fandt sg lige et billede af mit gamle sæt, sikkert hverken helt vintage nok til jer eller særligt fedt. Men det havde jeg råd til på en lærlingeløn i firserne..:)
|
Til top |
|
|
Marantzman Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 221
|
Sendt: 07 Juni 2008 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonni skrev:
ML_CLS skrev:
Pæne klassiske sager 
|
|
|
Han må da have en splittet personlighed, hvis han skal gøre brug af dem alle...
|
|
|
Det er kun fedt at der er nogen der holder gang i tråden når jeg selv ligger lidt på den lade side.
Jeg har dog opgraderet mine lakridskabler med noget bedre..Dali Silver Wave 2 og signalkabler et DIY, Qed Qunex 2 og lige på trapperne er et Audio Quest Coral og så har jeg opgradere PU`en med en Ortofon stylus 30 og gjort et par kassettebåndoptagere fundet til storskrald spilleklare.
Så der bliver lyttet til en masse musik for tiden og jeg synes at mine anlæg lyder bedre end nogen sinde  
Det er et sjovt billede det dèr! Der er dog kun så vidt jeg er i stand til at se 2 stk 1030 ovenpå en mur af 1060 og i bunden vil jeg gætte på 2 stk 1040 i midten, receiverne er jeg lidt i tvivl om.. måske 2225 og 2230/ 2270. Det er sgu imponerende at skue. Men de skal jo helst spille så tit som muligt og ikke stables i den grad, synes jeg!
------------------------------------------------------------ ----------------------------------------------------
De dèr firserting kan jeg godt huske men da spillede min 2252b jo fremragende (og gør stadig) på et par Altec Lansing model 5, så jeg stiftede ikke rigtigt bekendskab med dem udover at jeg købte en kassettebåndoptager i 83, der hed SD 320, så vidt jeg husker. Meget holdbar og stabil maskine.
Marantzman
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2439
|
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg faldt lige over denne udmærkede tråd - og da vi jo først og fremmest har med Marantz at gøre her, så føler jeg det naturligt for mig at "joine ind". Er dog på arbejde lige nu - og har begrænsede muligheder (timelønnnen!!) for at sidde her og hygge mig, hvilket jeg ellers har mest lyst til.
Jeg er Marantz-samler - måske i en relativt stor skala- og har været det i mange år - og kan forhåbentlig? bidrage med dette og hint i den forbindelse - ellers befinder jeg mig jo mest ovre i Vintageforummet, som også tidligere er blevet bemærket.
Vender tilbage
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Hallo i marantz-tråden  og velkommen fredmarantz (tror vi har talt i tlf. angående serie nr. !...)  Er flyttet for små 2 uger siden  ny stue, med opsætning af marantz' set up'et  er endt op med denne opstilling: 1090' med den lækre riaa  som power slæber til mine Tandberg Studio Monitor', 2270' som tuner (dejlig varm FM lyd ), CD spilleren er SA-7001 KI Signature 
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Herligt, at der i liv i gamle Marantz andre gode steder end her i Herning, hvor vi ellers efterhånden har fået skrabet så rigeligt sammen - vi er to samlere her, som virkelig har gået til den indenfor de sidste mange år.
Virkeligt nice set-up der - især 2270'eren er jo en utrolig receiver - og tilmed skruet fantastisk godt sammen all over. Men 1090 + 2270 - er det ikke lidt en generations-sammenblanding??
Håber du er opmærksom på 2270 KAN være lidt følsom overfor lave ohm'ske belastninger -
Hvis I finder noget ældre Marantz, som i ikke selv ønsker at købe, så giv gerne mig et kald (PM el. lign) - og så rykker kavaleriet ud!!
Hvordan går det egentlig med den bombede 250'er - kommer der liv i den eller bliver den bortdømt??
Her er lige en dejlig pre-amp fra dengang, hvor tingene blev bygget til at kunne holde ien mennskealder!

Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
Marantzman Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 221
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Fredmarantz og velkommen til tråden her, det er hyggeligt at du har lyst til at være med. Jeg har jo set nogle billeder af dine fine Marantz ting og læst nogle af dine indlæg, det lyder som om at du har en stor samling.
Jeg kunne selv godt tænke mig at høre en 2270 og nogle af 23xx serien(de blåsorte), så hvis jeg falder over sådan nogle napper jeg dem nok selv,hvis muligt. Men jeg har ikke set dem siden engang i 70`erne, og der var de uopnåelige for min pengepung. Og det ender de måske også med at blive fremover med de priser i holder sig på Ebay. Man kan vel også købe guld for dyrt!! Har du selv nogle fra 23xx serien? Jeg har ikke indtryk af at der findes mange her i landet mere, hvis nogensinde.
Måske du kan kaste lys over en ting som har undret mig her på det seneste. Jeg har jo erhvervet mig en TT6300 sidste år og når jeg finder billeder af samme model på nettet, så har jeg ikke stødt på nogle med en rød tænd/sluk lampe på fronten som der er på min. Så mit spørgsmål er om min er en sjælden sidste udgave af modellen som der ikke findes ret mange af eller om det er en modifikation som er blevet lavet på lige denne model. Jeg må da indrømme at det er ret smart og at det gør det nemmere at se om den er slukket/tændt på afstand.
Det er iøvrigt `Lediggang a gogo` med CV Jørgensen der lå på grammofonen, da billedet blev taget

Guldtuborg! Det ser rigtigt godt ud det setup du her viser og 2270 ser rigtig cool ud med sort kabinet istedet for de mere almindelige brune. Den riaa som der sidder i 1090 kunne det ikke tænkes at være den samme som man puttede i 2252b`eren, de er jo fra samme periode. Synes du at 1090`eren lyder `bedre` end 2270 og hvordan vil du karakterisere forskellen?
------------------------------------------------------------ -----------------------------------------------------
Og så er der kommet lidt nyt her hos mig. Jeg fandt et godt tilbud på en Marantz CD17 mrkII i sidste måned og den lyder sørme godt i mit setup. Masser af bund og en top som ikke trætter ørene. Kort sagt en varm fætter som passer lige til mit klangideal.
Her er den:

Beklager at billedet blev trukket lidt ud af dimensioner..SÅ lang og flad er den altså heller ikke!
vh
Marantzman
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

|
Sendt: 02 August 2008 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Marantzman!
23XX serien beståe egentlig kun af ét apparat pr. generation (2325 fra den "sorte linie" - 2330 fra den samme, men med ansigtsløftningen - og endelig 2385 fra "silvergenerationen" fra slut-70'erne.)
2325 og 2330 har samme lydideal og minder rigtig meget om 22-seriens lyd - varm og magtfuld. Hvorimod 2385 følger lyd-linien fra silverseriens mere lyse klangbalance, men dog stadig med "rigeligt under hjelmen".
Her i Herning har vi hhv .2325'er og en 2385'er - men ingen af disse er dog mine. Jeg har adgang til begge og har lyttet på dem begge mange gange.
Vedr. model 6300 pladespillerens lampe, så mindes jeg at have set en enkelt før med den røde lampe - dog mange år siden, så jeg kan fristes til tro, at der var ganske få, som blev udstyret med den røde lampe, med mindre, at det er din, som jeg har set, hvilket ikke er utænkeligt. Jeg har aldrig set andre 6300 med denne lampe. Vi kan prøve at støve lidt rundt på nettet og se efter. om der skulle være flere.
Vedr. 1090 VS 2270, så vil jeg tro, at 1090'eren spiller en kende lysere end 2270 og samtidig skal vi jo lige huske på, at 1090 er en 45 watter og 2270 er en 70 watter + Marantz-moms , så alene dér må man kunne mærke flere kræfter om ikke andet.
Venligst
Freddy
|
Til top |
|
|
Tonni Forum Bruger

|
Sendt: 02 August 2008 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
Hej!
Herligt, at der i liv i gamle Marantz andre gode steder end her i Herning, hvor vi ellers efterhånden har fået skrabet så rigeligt sammen - vi er to samlere her, som virkelig har gået til den indenfor de sidste mange år.
Virkeligt nice set-up der - især 2270'eren er jo en utrolig receiver - og tilmed skruet fantastisk godt sammen all over. Men 1090 + 2270 - er det ikke lidt en generations-sammenblanding??
Håber du er opmærksom på 2270 KAN være lidt følsom overfor lave ohm'ske belastninger -
Hvis I finder noget ældre Marantz, som i ikke selv ønsker at købe, så giv gerne mig et kald (PM el. lign) - og så rykker kavaleriet ud!!
Hvordan går det egentlig med den bombede 250'er - kommer der liv i den eller bliver den bortdømt??
Her er lige en dejlig pre-amp fra dengang, hvor tingene blev bygget til at kunne holde ien mennskealder!

Vh
Freddy
|
|
|
Hej Freddy! Er det ikke en 7'er vi ser her? Og, hvis ja, hvad for en af dem er det? PS: hvis det er min 250'er du er ude efter... - Så er den MEGET rodet! Af en der bestemt ikke vidste hvad han lavede!!! - Og i øvrigt ville jeg have svært ved at skille den og 3300'eren ad... mvh. Tonni __________________ Bare det GLØDER...
|
Til top |
|
|