Forfatter |
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 16 Oktober 2008 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
I lige måde.
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallo i marantz tråden, så fik den anden (og sidste) 2270' receiver ny ejer og bopæl i Solrød. Ejeren er 5 år ældre ind den 2270', og den er koblet op med: x-box, 42" plasma-tv, i-pod, playstation 2 og 3-vejs gulv højttalere.
|
Til top |
|
|
Marantzman Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 221
|
Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå da da! De går jo som varmt brød de 2270`ere i øjeblikket. Jeg er helt sikker på at ejermanden er lige så glad som jeg er for min. Efter yderligere lytning synes jeg at tuneren (med forstærkning) samt riaa`en bare er helt i top. Det er en ubeskrivelig fornøjelse at lytte til musik for tiden 
Jeg har jo været i Sverige nogle dage, der var godt nok intet at finde på de loppiser som jeg besøgte, men den ødegård vi boede på havde et vintage anlæg som jeg flittigt brugte. Især højtalerne var jeg imponeret over - KLH model 335, 2-vejs i valnødkabinet. en nydelig højtaler at skue og de lød kanon med en god bas. Forstærkeren er vist noget DIY som skulle have loudness knappen aktiveret for at få højtalerne til at yde deres bedste. Men rigtig god vintage lyd.
Er der nogen her som kender disse højtalere. Jeg kan ikke rigtigt finde noget på nettet om lige denne model:
Her er lidt billeder:

og så forstærkeren

Det er ikke fordi at de er til salg eller noget, men nu har jeg lyttet til dem under mit 4 dages ophold i huset og er blevet lidt nysgerrig på modellen.
god aften.
|
Til top |
|
|
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Janszen web site (July 2005):Â During 1959,
JansZen Laboratory's assets were transferred to KLH. A. A. Janszen was made a
Vice President, and the KLH Nine was born. In their brochures, regarding the
Nine's development and production, KLH described how it had broken with its
usual cost model, sparing no expense to make what was simply the most accurate
sound reproducer up until that time, and production was indeed exceptionally
labor intensive.
A set of production radiators was built into the door to the lab at KLH, and
visitors who went looking for the sound source sometimes had to be shown not
only where the speaker was, but in some cases that there was a speaker, and not
live musicians hidden somewhere. A. A. Janszen was also involved in other
projects at KLH, very notably the driver, equalization network, and industrial
design for the Model Eight, the first high fidelity FM table radio ever made.
It's design and equalization philosophy are still found in the Tivoli Henry
Kloss Model One.
John McEnroe (July 2001): The Model One was KLH's
maiden voyage into the world of Hi-Fi. Boxed in the cabinet are 2 12â woofers
(manufactured under licence from Acoustic Research) and the tweeter section is a
Janszen 1-20 electrostatic speaker. What a marriage. Henry Kloss had the right
idea. The model one is so rare, it is not even listed in the blue book. They are
about 38â HIGH X 25â W X 16â
The Model Nine was introduced in 1964
it had a price tag of $1100 a pair. Despite being sold under the KLH name, this
speaker was designed by Arthur Janszen and William Bremmen.
KLH web site (Januari 2001): KLH was founded in 1957 with
one goal -- producing superior quality hi-fi loudspeakers at affordable prices.
Remember the industry legends of Henry Kloss, Malcolm Lowe, and J. Anton
Hoffman? You can find them in the letters âKLHâ (Kloss, Lowe, Hoffman)! KLH
quickly grew to become a legend in its own right, leading the audio industry
with innovative technology, products and high levels of performance previously
reserved for only the more affluent audio enthusiast. For over four decades, KLH
has been the benchmark for superb sound quality and equally important,
outstanding value!
__________________ "There's no substitute for experience"
|
Til top |
|
|
Jan Graffo Lukket konto

|
Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld, jeg glemte dette - på denne side http://www.klhaudio.comer der en email adresse man kan skrive til, mens deres side ombygges. @Guldtuborg: Hvis der dukker flere af de der 2270'er op, vil jeg gerne abonnere på en besked om det.
|
Til top |
|
|
Marantzman Forum Bruger

|
Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for informationen Jan.. meget interessant!
mvh
marantzman
|
Til top |
|
|
Jan Graffo Lukket konto

|
Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil tro, at din model er "meget" gammel - der kommer et link herunder til reservedele og der kan den heller ikke ses. Måske er den tilbage fra omkring 1970 - plusminus fem år vil jeg tro - jeg var abonnent på det amerikanske High Fidelity fra 1968 og mener at den blev annonceret få år derefter.
http://www.klhaudio.com/partslist.htm
|
Til top |
|
|
Jan Graffo Lukket konto

|
Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Qbiq Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 72
|
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først solgte du "min" sorte 2270 til marantzman (for han hadde bestilt den for lenge siden)... og nå har du solgt "min" røde oxo... .. pga : (semi-sitat fra guldtuborg pr mail) "Vi" har diskutert og -dine høyttalere krever mere kraft enn en 2270 kan levere- så du bør ikke kjøpe den" (?) (litt redigert siden ene personen nevnt i mailen er en person jeg synes er en knallfin fyr, og jeg tror ikke HAN var den som kom til denne konklusjonen)
.. Well!, do u know what, Jeg elsker tuborg, jeg elsker marantz, men jeg er ganske p***eD på Guldtuborg ! og thats hereby "official" !!!
Case closed ! (slikt gjør man IKKE!) (ikke hvor jeg kommer fra iallefall)
Mvh: Per Ståle!!!!!!!!!!!!
Guldtuborg skrev:
Hallo i marantz tråden, så fik den anden (og sidste) 2270' receiver ny ejer og bopæl i Solrød. Ejeren er 5 år ældre ind den 2270', og den er koblet op med: x-box, 42" plasma-tv, i-pod, playstation 2 og 3-vejs gulv højttalere.
|
|
|
__________________ TDL Monitor TL, Denon PMA-2000r, Squeezebox Duet, Beresford Caiman DAC, NAD 6300M
+ Vintage Setup (Snell/Marantz)
+ AV Setup (Yamaha, Samsung, Energy, Canton)
|
Til top |
|
|
ning Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 534
|
Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Sådan en Model 2270 i fin stand hvad går sådan en for? Jeg er ved at lave et "Herre-værelse" med lidt hygge i form af Pokerbord/dartskive/fadølsanlæg og musik, og sådan en Marantz ville jo pynte gevaldigt.
Jeg har i forvejen Marantz i stuen i form af PM82.2 og cd 63.
Hilsen Henning __________________ mvh Ning
|
Til top |
|
|
Marantzman Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ning Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 534
|
Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak for linket.
Der er da godt nok mange lækre Marantz-ting der. En af de mindre modeller kan også bruges. Rummet er jo kun 11,5 m2. Har aldrig prøvet sådan noget Ebay handel. Er det nemt nok? Er der ikke noget med at man skal tilmelde sig Paypal?
Den pris man får hammerslag på er det den endelige pris+ porto. Bliver budrunden forlænget hvis der er sidste øjebliksbud.
Sikke en masse spørgsmål.......
Hilsen Henning __________________ mvh Ning
|
Til top |
|
|
Marantzman Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henning
Jeg har aldrig prøvet at købe noget på Ebay,der er altid een der er kommet mig i forkøbet,så.. det med betaling har jeg ikke prøvet før. Her må andre øse af deres erfaringer.
Men de mindre modeller dukker da op af og til på DBA og QXL. Jeg mener så sent som i går at se en integreret amp 1060 på Dba til 800,- (Det er ikke mig der sælger skal jeg lige skynde mig at tilføje) og så skal du bare finde en Marantz tuner der passer i størrelsen. Jeg har selv et sæt 1060/110 og de lyder og ser godt ud og fylder ikke så meget. Se tilbage i tråden for billeder.
Men ellers receivermodellerne 2230 og 2245 får rosende ord med på vejen for deres lyd. Men uanset model synes jeg at alle dem jeg har hørt fra før 1980 lyder godt.
God jagt
mvh
Marantzman
|
Til top |
|
|
Marantzman Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2008 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej i stuen.
Nu har jeg lyttet til min 2270 igennem et stykke tid og min begejstring er bestemt ikke aftaget. Den kan noget som ingen af de apparater der tidligere har spillet hos mig har været i stand til og det er at formidle musik ved højere lydtryk uden at ørerne trættes. Samtidig leverer den en god bund og bevarer detaljerne i lydbilledet. Den passer perfekt til de lidt lystspillende JBL 26 Decade og kan virkelig få dem til at åbne op. Dens phono-amp er også i en klasse for sig, synes jeg, så der er blevet spillet meget vinyl på det seneste.
Det er en sand fryd for mine ører!  
Her er et billede update:

Så er der også lidt nyt, jeg har fået fat i et par Scandyna A-20, de spiller mere lyst og detaljeret end de Tandberg TL1520 som de for tiden afløser i mit andet setup.
Disse A-20`ere er lidt mystiske for mig, da det ikke er lykkedes at finde meget info om dem på nettet og slet ingen billeder der ligner disse. De spiller ikke med samme bund og varme som A-25 som jeg fornyligt har haft fornøjelsen at lægge ører til og kabinettet er tyndere udført, men de er dog ganske medrivende i et mindre rum. 
Her er lidt billeder:

Så har jeg lige et Tweak spørgsmål der har rumsteret i hovedet på mig de sidste par dage og det kan jeg jo lige så godt fyre af her som ovre i tweak afdelingen.
Jeg ved at man med fordel kan lukke af for indgange der ikke benyttes med en plug bagpå reveivere og forstærkere, CD mm. og derved minimere indgangsstøj. Nu har jeg set at på nogle DIN plugs og så er min spørgsmål om disse kan bruges på f.eks Marantz amps 1030 og 1060 med fordel?
Disse har en DIN rec/play bagpå, men da de fungere som både ind og ud er jeg lidt i tvivl om sådan i shutter-plug kan bruges lige dèr, da det jo er en dårlig idet at terminere en udgang.
Håber at spørgsmålet er nogenlunde klart
God dag.
|
Til top |
|
|
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
Sendt: 05 December 2008 kl. 07:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej i tråden.
Jeg har altid været betaget af udseendet på de gamle marantz recivere og har besluttet at anskaffe en.
Den skal nok bruges til et par Tandberg HT, måske hifi system 20 - hvilken reciever har den bedste tuner efter din mening?
Den 2270 er sørme flot med de blå lys - lidt som på en TR 2075 __________________ Derfor Økologi
|
Til top |
|
|
Marantzman Forum Bruger

|
Sendt: 05 December 2008 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mashuro
Jeg er egentligt ikke så kritisk mht. hvordan en tuner lyder, når bare den lyder godt og jeg kan trække signalerne ind uden for meget sus og fnidder, med andre ord behøver den ikke lyde rigtigt rigtig godt til mine behov, da jeg mest hører CD, plader og bånd.
Når det så er sagt, så synes jeg alle mine Marantz receivere har gjort det godt...der er hul igennem og der kan trækkes en hel del programmer ind, på trods af at jeg bor i stuen, med den rette antenne. Jeg har 2270, 2252b, 2220b, tuner 110 og og selv den lille 2015 er forbløffende, synes jeg.
Det kommer sikker også an på i hvilken stand tuneren er, de kan jo godt trænge til en justering efter alle de år. Det er dog ikke noget som man selv skal begynde at rode med, med mindre end man ved hvad man gør, så vidt jeg har forstået, så det undlader jeg
Men jeg lægger lige et link ind fra ClassicAUdio. En udmærket site med en masse oplysninger og billeder at klassisk Marantz
http://www.classic-audio.com/marantz/mfm.html
hvor man kan se specs for de forskellige modeller og hvordan de rangerer som FM modtagere.
Håber at dette kan være til en hjælp.
og god jagt efter den rette receiver.. de ikke bare ser godt ud, men lyder faktisk heller ikke så tosset efter min mening 
Marantzman
|
Til top |
|
|
Marantzman Forum Bruger

|
Sendt: 10 December 2008 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej i tråden
Her er et link til en masse scans af gamle Marantz brochurer fra guldalderen.
www.marantz.pytalhost.eu
Jeg kan da huske at have siddet og savlet over flere af dem dengang 
mvh
Marantzman
|
Til top |
|
|
Marantzman Forum Bruger

|
Sendt: 29 December 2008 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Julemanden kom tidligt på besøg i år....et par dage før jul var jeg så heldig at opsnappe et par 4 Ohms Scandyna A-25 her i København. De er så vidt jeg lige kan se i teakkabinet med 5-trins diskantvælger bagpå. Efter at have givet kabinetterne lidt olie synes jeg at de er blevet rigtigt flotte.
De lyder godt med en god basgengivelse der ikke buldrer i det rum jeg bruger dem i, og toppen er meget afrundet...behagelige at lytte til.
I forhold til A-20 som jeg spillede med før har de naturligvis en bas der går dybere, men også en mere afrundet top og virker ikke så detaljerede. A-20`erne har også et meget bredere stereobillede (image). De 2 modeller spiller som nat og dag i sammenligning og A-20 er bestemt ikke bare en mindre bror til A-25. Ihvertfald ikke den model som jeg har.
A-25 er bestemt kommet for at blive her i huset... jeg overvejer at skifte de 2 elektrolytter til nogle nye, for måske at få genoprettet diskantgengivelsen, men basenhederne er svære at få løse da de er limet rigtigt godt fast og nok aldrig har været ude før, så indtil jeg kommer omkring det problem så får de bare lov til at spille som de er... og det gør de også rigtigt godt.
Her er lige et billede af A-20 og A-25 ved siden af hinanden.

|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 29 December 2008 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - de der A-25, ligner meget mine som blot er fra Dynaco og hedder A-25X - 8 ohm. Jeg havde netop bassen ude af mine igår - og ja - de skal ud i et meget langt og sejt træk med en skruetrækker inde under kanten. Så kan det lige lade sig gøre . Jeg fik jo en dejlig overraskelse. I mine sidder der Scan Speak enheder med Alnico magneter - tror nok at det er dem der foretrækkes.
I det nye år må vi se at få styr på alle disse forskellige A-25 modeller. Jeg ved at der allerede er div. indlæg om dem, men de ligger desværre spredt rundt omkring - så de er svære at holde styr på .
Go' dag. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
Til top |
|
|
Marantzman Forum Bruger

|
Sendt: 29 December 2008 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man ikke se om det er SEAS eller Scan Speak uden at pille dem ud? Er der ikke noget med at SP havde et par gule "malerpletter" inde i basenheden. I så fald er mine SEAS enheder! Jeg er ikke lige klar over hvad forskellen i lyden er/var! Nå men jeg må ind og kigge een af dagene.
Jeg tror at dine Dynaco, 8 Ohm, har været en tur til USA og er blevet hentet hjem til DK igen, men igen det er ikke noget jeg er sikker på.... og var 4 Ohm modellen ikke kun til det europæiske marked!
Måske der skulle startes en ny Scandyna/Dynaco tråd ellers må vi vælge den bedste af de gamle til videreførelse
God aften
|
Til top |
|
|