Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. maj 2025 | 23:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Music Reference (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 79
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ninie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 01 August 2008 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Lækker Lækker...
Til top Vis ninie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ninie

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 01 August 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:
Medlem skrev:
happy skrev:
Medlem skrev:
happy skrev:

Svedigt anlæg !

Lækker når lyd, enkelthed og design går op i en højere enhed.

Exact Power - hvor har du købt den ?

Happy

Hej Happy, mange tak  Det har også været lidt af en kamp

ExactPower har jeg købt brugt. Før den havde jeg en IsoTek Sigmas.

Forresten, er det ikke noget med at du har AA også?

Hej "medlem"

Det er korrekt, jeg har en AA Prestige SE !

Det er egentlig lidt interessant, at du udskiftede din Isotek Sigmas til fordel for en ExactPower - Jeg har også en Isotek Sigmas og overvejer kraftigt at prøve en Exactpower, da jeg har hørt, at det giver meget når man har rør.

Happy

Hey...

Fed CD'er den Prestige  Har overvejet et skift et par gange... Men holder mig til Capitolen, da jeg ikke har SACD'ere, og den minder mig lidt om vinyl  (Top loaded).

Ja, det var da sjovt at du lige har den Sigmas (det skulle vel ikke være min gamle?), den er nu meget god.

ExactPower er så noget helt andet. Jeg var lidt rystet da jeg fik den på, havde ikke regnet med at det gav så meget. Jeg synes at lyden bliver mere "analog"  Det skyldes måske det lavere støjniveau og den forøgede dynamik. Baggrunden blev mere "rolig og sort", meget lækkert.

Der er 2 fordele ift. den passive Sigmas; 1) Den regulerer spændingen så den er konstant 230 V +/- 2 %. Men noget andet og ret godt er, at udgangsimpedansen er lavere end den vi har i stikkontakten. Det gør at strømforsyninger og andet får bedre arbejdsbetingelser, med bedre dynamik til følge.

Som du nævner er det godt for rør, en ef fordelene er at bias står klokkerent "hele" tiden, da spændingen ikke stiger og falder. Det gør også at man bedre kan tillade sig at hæve bias en smule (10 % har jeg i øjeblikket) med endnu bedre lyd til følge

Hvis du har mulighed for det, så er den afgjort et forsøg værd, men da kvaliteten af spændingen er forskellig, alt efter hvor man bor osv., kan forbedringen være tilsvarende.

Men med rent rør-setup (som jeg kører med) er der ingen tvivl om at det er en fordel.

"ExactPower er så noget helt andet. Jeg var lidt rystet da jeg fik den på, havde ikke regnet med at det gav så meget. Jeg synes at lyden bliver mere "analog"  Det skyldes måske det lavere støjniveau og den forøgede dynamik. Baggrunden blev mere "rolig og sort", meget lækkert."

Hej Medlem

har lånt en Exact som din og kan godt nikke genkende til din beskrivelse af den....

men dog i lille målestok .... kan godt høre en lille forskel og den er netop som du beskriver

men vælter ikke bag af stolen over det ....

må prøve igen når jeg får mine "rigtige" HT ...det kan være historien er en anden .......

mit setup bruger 805W i "tomgang"

Nådada, det var du vist ikke længe om  Nej, man vælter ikke bag af stolen. Man kan da klart høre når den kommer på. Men prøv så at køre med den et stykke tid, og så tag den af...! Baaaee, det er ikke sjovt  Så kommer den meget hurtigt på igen

Ja, 805 W er jo en sjat!, he-he. Men jo det hele værd, ikk

Jeg bruger 517 W, det koster 1 kr i timen (ca. 2 kr per KWh) her hvor jeg bor... Men hvad, det er dejligt med høj tomgangsstrøm

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 August 2008 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

ninie skrev:
Lækker Lækker...

Tak skal du have

Og velkommen i forum...

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 02 August 2008 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Smukt!! Og super billeder... 
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 August 2008 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Anda8000 skrev:
Smukt!! Og super billeder... 

Mange tak Anda8000

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 August 2008 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Det ser jo nydeligt ud 

Jeg lurer lidt på de "glas-hylder" du har sat op. Hvor finder man sådan nogle ? Hvor mange kilo kan man mon smide på sådan een ?

Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 August 2008 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
Det ser jo nydeligt ud 

Jeg lurer lidt på de "glas-hylder" du har sat op. Hvor finder man sådan nogle ? Hvor mange kilo kan man mon smide på sådan een ?

Hej Kalle_dk, og tak for applausen

Med hensyn til hylderne, som kan bære 40 kg:

De er købt her => http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/hi-fi_moebelhy lde/vm_acoustics_s1_hylde_sort.htm

Men modificeret med en tilføjelse:

For at få mere plads i dybden, har jeg forlænget med en plade lavet i alu. Således at jeg kommer op på 52 cm i dybden. De er 40 cm standard.

En anden fidus ved dette er, at der bliver mere plads til at få kabler o.lign. ned bagved (10 cm, som jeg har konstrueret det). Den originale plade giver kun er ca. 1 cm fra væggen, og det er ikke nok med de ting og sager jeg kører med.

Jeg har maskintegning af pladen, såfremt du er interesseret.

Lige et par andre ting:

Glas er et dårligt materiale mht. vibrationer, hvorfor jeg kun kan anbefale at understøtte yderligere med en eller anden form for afkobling. F.eks. som du kan se at jeg har gjort.

Da mine er hængt på gibsvæg, har jeg lavet en større plade til den ene, for at fordele krafterne ud på et større areal af væggen. (Der kommer godt med træk på, når den er forlænget og man smider bare 20-25 kg på den).

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2008 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

@Medlem

Tak for informationerne. Jeg kan godt se at der ikke bliver plads til begejstring bagved glaspladen, og de 40 cm som "standard" er nok lige i underkanten, hvis der skal være plads til et kabel eller 2. Man får jo en skør idé i ny og næ, og det er da osse sådan een der kører rundt i mit hoved lige nu. Jeg tilhører imidlertid den del af befolkningen, hvor "hænderne vender forkert" (hvis du forstår), så jeg afholder mig fra at modificere sådan en hylde-holder

Men nu har jeg set "princippet". Så må jeg lure lidt på nogle andre "hylde-varer"

PS: Den skal kunne klare 10 kg., og det kan den jo sagtens. Så siger jeg ikke mere

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 August 2008 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
@Medlem

Tak for informationerne. Jeg kan godt se at der ikke bliver plads til begejstring bagved glaspladen, og de 40 cm som "standard" er nok lige i underkanten, hvis der skal være plads til et kabel eller 2. Man får jo en skør idé i ny og næ, og det er da osse sådan een der kører rundt i mit hoved lige nu. Jeg tilhører imidlertid den del af befolkningen, hvor "hænderne vender forkert" (hvis du forstår), så jeg afholder mig fra at modificere sådan en hylde-holder

Men nu har jeg set "princippet". Så må jeg lure lidt på nogle andre "hylde-varer"

PS: Den skal kunne klare 10 kg., og det kan den jo sagtens. Så siger jeg ikke mere

Ja, men ved du hvad, nu har du fået mig til at opdage at de er begyndt at lave dem i en anden farvevariant!  Så nu er jeg i tvivl om det ville være pænere med de andre  Æv, hader sådan noget

De andre er i sandblæst og grå hyldeknægt...hmmm, det kan være at mine kommer til salg inden længe

Jeg kunne måske lade en fremstille til dig, for et beskedent beløb?

Kan forstå at du har gang i noget nyerhvervelse...he-he  Hvad er det mon?

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
Kalle_dk skrev:
@Medlem

Ja, men ved du hvad, nu har du fået mig til at opdage at de er begyndt at lave dem i en anden farvevariant!  Så nu er jeg i tvivl om det ville være pænere med de andre  Æv, hader sådan noget

De andre er i sandblæst og grå hyldeknægt...hmmm, det kan være at mine kommer til salg inden længe

Jeg kunne måske lade en fremstille til dig, for et beskedent beløb?

Kan forstå at du har gang i noget nyerhvervelse...he-he  Hvad er det mon?

Hvorfor skulle du være den eneste som er blevet rippet for penge, på grund af andre hifi-t**sers gode idéer

Det har været dyrt at deltage her på sitet, men det ved du sikkert alt for godt.

Jeg har sagt det før......og nu siger jeg det igen: "Jeg skal ikke ha mere hifi"........og den lader vi så lige stå lidt

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 August 2008 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Nyt

Så kom der 2 spændende rør hjem i fredags

Jeg har længe villet prøve Siemens & Halske 12AX7WA Triple mica. Ikke et rør man ser hver dag

Det er 2 NOS, så de er endda flottere end på billedet

Lyden er helt fantastisk; Høj opløsning, 3D, detaljer, linær - afbalanceret og med en helt utrolig dejlig klang. Jeg vil sige lidt en blanding af Telefunken og Mullard - det bedste fra begge

Så der er musik i dem...

Jeg gætter på, efter et par dage med dem, at mine Phillips Mullard er på vej ud som reserve

Her er lige et billede af sådan et super-rør:

Lidt om røret 12AX7WA, som også kan hedde E83CC:

De er lavet i W.Germany, Munich i slut 60'erne til slut 70'erne. Betegnelsen "WA" efterfulgt af 12AX7 står for en speciel høj kvalitet, "W" er en militær typekode. 12AX7WA er lavet til US Military.

Triple mica betyder at der en ekstra skive i toppen, som skulle være medvirkende til at sænke mikrofoni yderligere. Se billede:

Siemens lavede generelt gode rør synes jeg, de har en dejlig musikalsk/ørevenlig klang og er samtidig velopløste. Bunden er også dejlig dyb og detaljeret med smæk i.

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 10 August 2008 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Hej

Det ser rigtig godt ud. Lækkert opstilling og fedt grej.

Er det TMC HT kabler du bruger, og kan du/vil du fortælle lidt nærmere om lyden fra disse?

cube
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 August 2008 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:

Nu er det ikke beton jeg bor i, men mursten og gibs. For- og bagvæg er der 200 mm isolering i. Derudover, som du ikke kan se på billedet, men lige over overkanten på billedet, hænger der 2 store antireflekterende plader. På bagvæggen, som der jo ikke er billede af, hænger der 6.

kunne da være spændende med lidt billeder af de plader der ;)
Til top Vis cube's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cube

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 10 August 2008 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Smukt anlæg.

Ser virkelig godt ud.

Og lækre stumper

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Sendt: 10 August 2008 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

@..Siemens & Halske E83CC/12AX7WA Triple mica.

Hej Medlem

jeg har på et tidspunkt haft Siemens E82CC og E83CC i mine Rogue M150

de var ikke det helt rigtige efter min smag ... men de var absolut gode

bunden var nuanceret, stram og med god punch .. toppen var meget detaljeret

der blev ryddet op ...

desværre nok mest pga en noget slank mellemtone som var grunden til jeg solgte rørene videre

3D og udklingninger er bedre på EH ECC82/Sovtek 12AX7LPS og mere charmerende om du vil

ting jeg vægter højt .....

læste i en test at mærket "Aesthetix" også "føder" deres produkter med Sovtek 12AX7LPS

hvad er din erfaring ... betyder ECC82 eller ECC83 mest for lyden ????

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Sendt: 10 August 2008 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

lækkert setup,jeg syntes især at audio aero i sort er øjeguf,og de avaloner  er bare i super finish og så lyder de garanteret,nydelig  og stilren stue.

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 August 2008 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:

Hej

Det ser rigtig godt ud. Lækkert opstilling og fedt grej.

Er det TMC HT kabler du bruger, og kan du/vil du fortælle lidt nærmere om lyden fra disse?

Hej MathiasFB

Mange tak for de rosende ord

TMC højttalerkablet er der bare hul igennem, med en dejlig klang. Jeg synes det er pænt neutralt og afbalanceret i mit setup. Før det havde jeg NLE.

Jeg fik det hjem på prøve, og havde egentlig ikke forventet mig det helt vilde, men jeg blev meget overrasket. Jeg havde aldrig troet at de kunne spille mine NLE'er af banen. De lød ikke "bedre" end NLE, måske en anelse anderledes, men igen så lidt at det ikke var af betydning (muligvis indbildning). Når man så ser på prisen, er det jo nærmest latterligt billigt. Afgjort et super-super kabel.

Men sådan er det jo med kabler...man kan blive noget så overrasket.

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 August 2008 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

cube skrev:
Medlem skrev:

Nu er det ikke beton jeg bor i, men mursten og gibs. For- og bagvæg er der 200 mm isolering i. Derudover, som du ikke kan se på billedet, men lige over overkanten på billedet, hænger der 2 store antireflekterende plader. På bagvæggen, som der jo ikke er billede af, hænger der 6.

kunne da være spændende med lidt billeder af de plader der ;)

Ok, kommer så nok en dag jeg alligevel har kameraet fremme...

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 August 2008 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Smukt anlæg.

Ser virkelig godt ud.

Og lækre stumper

Hej Brian7500

Mange tak

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 August 2008 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

@..Siemens & Halske E83CC/12AX7WA Triple mica.

Hej Medlem

jeg har på et tidspunkt haft Siemens E82CC og E83CC i mine Rogue M150

de var ikke det helt rigtige efter min smag ... men de var absolut gode

bunden var nuanceret, stram og med god punch .. toppen var meget detaljeret

der blev ryddet op ...

desværre nok mest pga en noget slank mellemtone som var grunden til jeg solgte rørene videre

3D og udklingninger er bedre på EH ECC82/Sovtek 12AX7LPS og mere charmerende om du vil

ting jeg vægter højt .....

læste i en test at mærket "Aesthetix" også "føder" deres produkter med Sovtek 12AX7LPS

hvad er din erfaring ... betyder ECC82 eller ECC83 mest for lyden ????

Hej Jakobsen

Nu er et Siemens rør jo ikke bare et Siemens rør. Der er Siemens og der er Siemens-Halske, så er der de alm., med og uden Long plates, CV4003, og så er der med og uden Triple mica osv.

Jeg kan se på dit billede, at det er et nyere Siemens og ikke med Triple mica

Det næste jeg vil sige er, at det jo med rør er ret forskelligt hvordan det lyder i et setup. Jeg har både andre højttalere og CD/Pre, kabler ect., end du har.

(Jeg tror da heller ikke at du konkluderer, at jeg har "samme" lyd som du oplevede med dine Siemens rør - som jeg kan forstå heller ikke er de samme som mine).

Jeg bruger nyere NOS (slut 80') Siemens CV491'ere som driver, det er et Long plate rør - 17 mm, lavet efter military spec. - til den tyske hær. Røret har en snert af varme i mellemtonen. Det lyder sandsynligvis anderledes end E82CC, som jeg ikke har hørt. CV491 kan du se her:

EH ECC82/Sovtek 12AX7LPS kombinationen har jeg ikke prøvet i mit setup, men jeg har prøvet mange andre nye rør og fabrikater. Jeg har virkelig prøvet, men (selv om jeg gerne vil, da det jo ville være nemmere og billigere) endnu ikke fundet noget som kan spille de gode NOS'er af banen

Jeg kan godt forstå at Aesthetix "føder" deres produkter med Sovtek 12AX7LPS (det er der forøvrigt mange fine producenter som gør), de er nemlig billige, sikker levering, holdbare og rimelig ensartede. Det er nogen ret væsenlige parametre for en producent af super-gear. Men der er enkelte der går andre veje, som f.eks. Audio Research, der regner Siemens 12AX7WA/E83CC for deres reference 12ax7'er.

På nedenstående billede ser du et E82CC Siemens-Halske med Triple mica, det kan kendes på det lille skrå "H" hvor der løber et stort "S" igennem.

Input-røret (ECC83) betyder efter min mening en del mere end driver-røret (ECC82). Det er min erfaring, og også rent "elektrisk-logisk" fornuftigt, da den største lydændring må være hvor forstærkningen er størst - i input-røret.

<< Forrige Side af 79 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes