Forfatter |
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1404
|
Sendt: 11 August 2008 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
MathiasFB skrev:
Hej 
Det ser rigtig godt ud. Lækkert opstilling og fedt grej.
Er det TMC HT kabler du bruger, og kan du/vil du fortælle lidt nærmere om lyden fra disse?
|
|
|
Hej MathiasFB
Mange tak for de rosende ord 
TMC højttalerkablet er der bare hul igennem, med en dejlig klang. Jeg synes det er pænt neutralt og afbalanceret i mit setup. Før det havde jeg NLE.
Jeg fik det hjem på prøve, og havde egentlig ikke forventet mig det helt vilde, men jeg blev meget overrasket. Jeg havde aldrig troet at de kunne spille mine NLE'er af banen. De lød ikke "bedre" end NLE, måske en anelse anderledes, men igen så lidt at det ikke var af betydning (muligvis indbildning). Når man så ser på prisen, er det jo nærmest latterligt billigt. Afgjort et super-super kabel.
Men sådan er det jo med kabler...man kan blive noget så overrasket.
|
|
|
Når jeg opgraderer mine højttalerkabler, lyder det til at jeg hellere må starte med at prøve TMC Jeg bruger i forvejen TMC White og Yelllow Label som signalkabel, og det er også et super godt kabel. __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 11 August 2008 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
Hejsa kan fornemme du hører mest jazz eller ? er jeg forkert på den hvis du er det vil jeg da lige anbefale yamamoto trio albummet hedder midnight sugar og er på xrcd siger dig det er jazz i verdensklasse. Det lyder til at du er muligvis som du skriver tror at du er ved at være der, og det er lækkert at se nogen som er nået langt,personlig har der været noget af en tomult affære herhjemme men tror jeg har fået lidt mere styr på det (du ved TROR ) |
|
|
Hej Novisad 
Mange tak for anbefalingen, det lyder meget spændende, og jo, jeg hører meget jazzzzzz...
Jeg kan ikke finde den på XRCD, kun CD/SACD Hvor har du købt den?
Godt at du er ved at "få styr på det" - det er ikke så sjovt når der er noget der ikke helt hænger sammen 
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 11 August 2008 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej du har selvfølgelig ret i alle siemens rør ikke lyder ens ...
det var netop også derfor jeg postede for at høre din erfaring med de andre rør
jeg overvejer at prøve disse
http://www.euroaudioteam.com/ecc803s.php .......
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 August 2008 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg har luret på dem - kvali tror jeg. Mener man kan få dem i den bedste "Diamond selection" til ca. 1000,-/styk.
Men til den pris ved jeg ikke rigtig...Jeg tror at de lyder lidt for "Telefunken" til mit setup lige nu...Jeg skal ikke "den vej".
Men jeg gad godt prøve 
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 11 August 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Ja jeg har luret på dem - kvali tror jeg. Mener man kan få dem i den bedste "Diamond selection" til ca. 1000,-/styk.
Men til den pris ved jeg ikke rigtig...Jeg tror at de lyder lidt for "Telefunken" til mit setup lige nu...Jeg skal ikke "den vej".
Men jeg gad godt prøve 
|
|
|
he he ...... for "telefunken" ....... ja det kan godt være
men man ved det ikke før det er prøvet ....
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 August 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
he he ...... for "telefunken" ....... ja det kan godt være
men man ved det ikke før det er prøvet ....
|
|
|
NEJ! nemlig, og DET er præcis hvad der holder denne hobby i gang Og får uforstående til at tænke  
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 August 2008 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
lækkert setup,jeg syntes især at audio aero i sort er øjeguf,og de avaloner er bare i super finish og så lyder de garanteret ,nydelig og stilren stue .
|
|
|
Hej music 4 all
Mange tak for de pæne ord og applausen 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 August 2008 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nyt
Så kom der (igen) spændende rør hjem 
Siemens & Halske 5751 Triple mica, som er en 12ax7 variant med lidt mindre gain, men også mindre støj og mikrofoni 
De er NOS NIB (herligt at bryde forseglingen på æsken på rør lavet i slut 60'erne )
Lyden minder meget om 12ax7wa, men er en anelse mere "blød/varm". Virkelig lækker lyd.
Så der er også musik i dem...
Her er lige et billede af sådan et super-rør:

|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 September 2008 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nyt
Audience Au24 Loudspeaker cable.

Har testet det de sidste 3-4 uger, og må sige at det er købt i dag 
Audience Au24 er et fremragende højttalerkabel, som giver musikken mere ro, mindre "støj", end mit gamle kabel (TMC). Frem for alt er diskanten helt fantastisk, resten kunne jeg faktisk ikke høre forskel på, jo, en anelse mere rum på Au24. I starten lød det en smule afrundet i diskanten i forhold til mit gamle, men efterhånden fandt jeg ud af, at det bare spiller diskanten "renere", der er nu endnu mindre chance for lyttetræthed, hvilket jo bare gør at man hænger endnu mere fast i sofaen 
Nå, jeg kunne pladre ret meget om det kabel, det vil jeg spare den ærede læser for, med mindre at jeg ligefrem bliver opfordret - måske af en som leder efter et godt kabel i denne prisklasse.
Kablet er "Stereophile recommended component". Brian Damkroger som testede det, valgte at skifte sit eget Nordost Valhalla ud med Audience Au24... 
Her kommer et par reviews:
http://www.10audio.com/audience_au24.htm
http://www.stereophile.com/cables/802audience/
Side 62 i Norske Fidelity (godt hifimagasin):
http://www.audiofidelity.no/comlete_mags/10.pdf

...og så er der forresten også nye spændende rør på vej hjem fra Rusland og Bulgarien...he-he. Mere om det, hvis de dukker op, ha-ha 
|
Til top |
|
|
Fosse Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 408
|
Sendt: 09 September 2008 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nydelig oppsett Medlem. Et knippe flotte produkter.
Skulle gjerne hatt en Audio Aero cd-spiller. Moro å lese om dine erfaringer med rør, og nå kabler. (Selv synes jeg rør er mer morsomt å bytte enn kabler, men det er meg).
|
Til top |
|
|
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1008
|
Sendt: 09 September 2008 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stort tillykke med kablet. Sammenlignet med nordost Valhalla. Det skal testes.
Dette kabel lyder rigtig rigtig spændende ( uden at have hørt det )
Hvor kan man erhverve dette til en prøve?? Har du også anskaffet dig signalkablet?? __________________ M.V.H Dpetersen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 September 2008 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse skrev:
Nydelig oppsett Medlem. Et knippe flotte produkter.
|
|
|
Mange tak 
Fosse skrev:
Skulle gjerne hatt en Audio Aero cd-spiller. Moro å lese om dine erfaringer med rør, og nå kabler. (Selv synes jeg rør er mer morsomt å bytte enn kabler, men det er meg).
|
|
|
Ja, synes også at rør er sjovere at lege med (giver også langt større lydændringer), tilmed både nemmere og billigere 
Kablerne skal dog også lige rundes ind i mellem...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 September 2008 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
Stort tillykke med kablet. Sammenlignet med nordost Valhalla. Det skal testes.
Dette kabel lyder rigtig rigtig spændende ( uden at have hørt det )
Hvor kan man erhverve dette til en prøve?? Har du også anskaffet dig signalkablet??
|
|
|
Tak. Prøv at kontakte http://www.studiosound.dk/
Signalkablet er jeg ikke så interesseret i - lige nu . Jeg er meget tilfreds med mit VdH.
God fornøjelse, hvis du når der til...
|
Til top |
|
|
DPetersen Forum Bruger

|
Sendt: 09 September 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil Jeg prøve. Tak for info. Ja jeg skal til at lege med kabler snart, og dette er et godt sted at starte. Men det skal prøves selv, jeg har før hørt på kabler der kunne erstatte nordost valhalla som ikke holdt vand. Men sådan er der jo så meget.
__________________ M.V.H Dpetersen
|
Til top |
|
|
Fosse Forum Bruger

|
Sendt: 11 September 2008 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Au24 er gode kabler i de rette oppsett. Jeg brukte selv Au24 høyttalerkabler og signalkabler en tid. Særlig om bassen er litt boomig vil Au24 etter mitt skjønn stramme litt inn på denne (litt mindre i nivå enn f.eks The Giant og Cardas G.R). Videre har kablene en god og oppløst topp som får lydbildet til å virke åpent og luftig.
Men det handler jo om matching som alt annet.
|
Til top |
|
|
DPetersen Forum Bruger

|
Sendt: 11 September 2008 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej fosse.
Jeg har selv prøvet black magic revelation signalkabel, jumpere, og højtalerkabel. Jeg har ikke hørt giant højtalerkablet, men af disse jeg har hørt var det højtalerkablet der gjorde det bedst. Men på mit anlæg manglede det brede lydbilledet med revelation. Men det er da slet ikke noget dårlig kabel på nogen måder.
På deres hjemmeside er der også en køber der har valgt sine dyre nordost fra og brugte disse i stedet for, så derfor skal jeg selfølgelig høre det først.
Sidste gang beholdte jeg mine kabler, det bliver spændende om jeg også gør det denne gang.
Jeg vil også prøve at låne nordost Heimdall med hjem.
Jeg undskylder hvis jeg har fået tråden til at ta' en anden drejning, men jeg syntes det er spændende at høre folk's alternativer i denne prisklasse. Så sig til hvis det bliver for meget.
Ja synergi i kæden gør en del, så det er ikke altid det samme mærke man skal gå efter. __________________ M.V.H Dpetersen
|
Til top |
|
|
Fosse Forum Bruger

|
Sendt: 11 September 2008 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
Hej fosse.
Jeg har selv prøvet black magic revelation signalkabel, jumpere, og højtalerkabel. Jeg har ikke hørt giant højtalerkablet, men af disse jeg har hørt var det højtalerkablet der gjorde det bedst. Men på mit anlæg manglede det brede lydbilledet med revelation. Men det er da slet ikke noget dårlig kabel på nogen måder.
På deres hjemmeside er der også en køber der har valgt sine dyre nordost fra og brugte disse i stedet for, så derfor skal jeg selfølgelig høre det først.
Sidste gang beholdte jeg mine kabler, det bliver spændende om jeg også gør det denne gang.
Jeg undskylder hvis jeg har fået tråden til at ta' en anden drejning, men jeg syntes det er spændende at høre folk's alternativer i denne prisklasse. Så sig til hvis det bliver for meget.
Ja synergi i kæden gør en del, så det er ikke altid det samme mærke man skal gå efter.
|
|
|
Vi avslutter avsporingen DPetersen, men jeg må gi deg en link først:
http://www.oslo-audio-society.com/html/tester/Giant/Giant_01 .html
|
Til top |
|
|
DPetersen Forum Bruger

|
Sendt: 11 September 2008 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse skrev:
DPetersen skrev:
Hej fosse.
Ja synergi i kæden gør en del, så det er ikke altid det samme mærke man skal gå efter.
|
|
|
Vi avslutter avsporingen DPetersen, men jeg må gi deg en link først:
http://www.oslo-audio-society.com/html/tester/Giant/Giant_01 .html
|
|
|
Ja vi stopper her. Tak for linket, det er en god beskrivelse der er. __________________ M.V.H Dpetersen
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 12 September 2008 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Medlem, Tillykke med de nye kabler. Kan du ikke snuppe et par billeder af dine flotte Avalon'er uden tøj på? Det ville være sweet.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 September 2008 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Hej Medlem,
Tillykke med de nye kabler.
Kan du ikke snuppe et par billeder af dine flotte Avalon'er uden tøj på? Det ville være sweet.  |
|
|
Mange tak 
Dem har jeg jo på lager, så her kommer de:

|
Til top |
|
|