Forfatter |
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 11 Marts 2010 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fossum skrev:
Hej Medlem spændende tråd,har lige et par spørgsmål jeg har lige købt en Audio Aero Capitole Classic, (Brugt)jeg er i besidelse et sæt rogue m150 Højttalerne er et sæt Ascolta Brennin mk2 hvilke erfaring har du med Audio Aero /rogue m150 ? grunden til jeg spørger er at jeg syntes godt nok min lyd er blevet noget slank.Jeg ved godt at kabler er utrolig vigtig men det er ik noget jeg har gjort så meget ud af,så der sidder supra signal over alt Højttalerkabel er Audio Note AN-B Kobber og er de 2 spiller Audio Aero den du havde og den jeg har købt lydmæssigt ens ? glemte lige at skrive forforstærker er ovc med ekstern strømforsyning |
|
|
Hej Fossum
Jeg kender desværre ikke dine højttalere eller forforstærker, så det er nok ikke meget jeg kan sige.
Nej, du kan ikke sammenligne Classic med Reference, da meget af lydsignaturen ligger i forforstærkeren (som er i verdensklasse i Ref.).
Rogue M-150 spiller ikke "slankt" ved jeg, med mindre der er meget uheldige rør i... ?
Kabler er ikke nok til at rette fra "slank" til "fed", efter min mening. Derfor skal du nok kigge andre steder.
Måske er den Classic bare til den "slanke" side? Ellers ville jeg nok prøve noget andet forforstærker, og så lige tjekke om rørene er ok først.

|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 Marts 2010 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Medlem, nu har du vel husket at spænde terminalerne med momentnøgle, ikke?  |
|
|
Ha ha 
|
Til top |
|
|
Fossum Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 46
|
Sendt: 11 Marts 2010 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Medlem
Tusinde tak for hurtigt svar,Ja jeg må ud og prøve nogen forforstærkere,jeg havde bare håbet at nu var den der,men nej sådan skulle det ik gå.Det kan til tider være en skøn hobby at høre noget godt musik,men når nu det ik lige vil som jeg syntes,ja så Men det er vel oså en del af det, at få tingene til at snakke sammen Jagten går videre. __________________ Robert
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 11 Marts 2010 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Fossum skrev:
Hej Medlem spændende tråd,har lige et par spørgsmål jeg har lige købt en Audio Aero Capitole Classic, (Brugt)jeg er i besidelse et sæt rogue m150 Højttalerne er et sæt Ascolta Brennin mk2 hvilke erfaring har du med Audio Aero /rogue m150 ? grunden til jeg spørger er at jeg syntes godt nok min lyd er blevet noget slank.Jeg ved godt at kabler er utrolig vigtig men det er ik noget jeg har gjort så meget ud af,så der sidder supra signal over alt Højttalerkabel er Audio Note AN-B Kobber og er de 2 spiller Audio Aero den du havde og den jeg har købt lydmæssigt ens ? glemte lige at skrive forforstærker er ovc med ekstern strømforsyning |
|
|
Hej Fossum
Jeg kender desværre ikke dine højttalere eller forforstærker, så det er nok ikke meget jeg kan sige.
Nej, du kan ikke sammenligne Classic med Reference, da meget af lydsignaturen ligger i forforstærkeren (som er i verdensklasse i Ref.).
Rogue M-150 spiller ikke "slankt" ved jeg, med mindre der er meget uheldige rør i... ?
Kabler er ikke nok til at rette fra "slank" til "fed", efter min mening. Derfor skal du nok kigge andre steder.
Måske er den Classic bare til den "slanke" side? Ellers ville jeg nok prøve noget andet forforstærker, og så lige tjekke om rørene er ok først.

|
|
|
Så må jeg lige melde mig på banen, om classic er slanker i lyden en Ref. ved jeg ikke, men classic er i hvert fald ikke slanker i lyden en de andre afspiller jeg har sammenlignet med, så enten har du noget der ikke matcher hinnanden et sted i kæden eller så er der pillet ved den classic, evt et andet rør en det den er født med. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Fossum Forum Bruger

|
Sendt: 12 Marts 2010 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan a
Der er jo nok ik andet for end at tage frakken af den og se hvilket rør der sidder i ? ved du hvilket rør der skal sidde i den ?.Jeg troede ikke man kunne skifte røret i audio aeroèn ?
__________________ Robert
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 12 Marts 2010 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fossum skrev:
hej dan a
Der er jo nok ik andet for end at tage frakken af den og se hvilket rør der sidder i ? ved du hvilket rør der skal sidde i den ?.Jeg troede ikke man kunne skifte røret i audio aeroèn ?
|
|
|
Her er data bladet.

Capitole Classic CD Player
Bande passante (signal 16/44.1kHz) ........... |
7 Hz - 20 kHz (-1dB) |
Voltage en sortie ....................................... |
2.0 V RMS RCA | 4.0 V RMS XLR |
Impédance de sortie ................................. |
100 ohms |
Rapport signal/bruit ................................... |
125dB |
Distortion harmonique totale ..................... |
<0,2 % |
Compatible avec CD, CD-R, CD-RW |
|
100-240 VAC, 50 / 60 Hz |
Consommation ......................................... |
30W |
|
Mécanique laser Philips CDPRO2 sur une suspension spécifique aluminium / caoutchouc |
S.T.A.R.S. 2 ® : système de re-échantillonnage en 24 bit / 192 kHz |
Programme de contrôle de jitter |
DAC Burr-Brown PCM1792 24 bit / 192 kHz |
Lampe : 6021W |
|
Sorties analogiques ................................... |
RCA et XLR |
Sortie digitale ........................................... |
BNC |
|
Châssis .................................................... |
acier 1,5mm |
Capot ...................................................... |
aluminum 2mm |
Poids ....................................................... |
14,8 kg |
Dimensions (L x l x H) ............................. |
450 x 420 x 120 mm |
Om 6021W er en type betegnelse, som flere fabrikanter laver eller er et bestemt rør ved jeg ikke.for at gøre forviringen større så kan jeg oplyse at i følge jensens hjemmeside så er det et 6011 rør der sider i maskinen, er 6021W og 6011 det samme rør ?
Rørene kan skiftes, for jeg købte min 2nd-hand af jensen med nye rør isat, sam sagt så spiller den ikke slanker en de andre maskiner jeg har haft eller har været på visit.
Evt. ring til Jensen og forhøre om han har oplevet lignende problemer, han er altid meget hjælpsom, em anden mulighed er at låne en anden maskine(behøves ikke at være AA) for at høre om din AA spiller væsentlig slanker en låneren. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 Marts 2010 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Fossum skrev:
hej dan a
|
|
|
Her er data bladet.

Capitole Classic CD Player
Bande passante (signal 16/44.1kHz) ........... |
7 Hz - 20 kHz (-1dB) |
Voltage en sortie ....................................... |
2.0 V RMS RCA | 4.0 V RMS XLR |
Impédance de sortie ................................. |
100 ohms |
Rapport signal/bruit ................................... |
125dB |
Distortion harmonique totale ..................... |
<0,2 % |
Compatible avec CD, CD-R, CD-RW |
|
100-240 VAC, 50 / 60 Hz |
Consommation ......................................... |
30W |
|
Mécanique laser Philips CDPRO2 sur une suspension spécifique aluminium / caoutchouc |
S.T.A.R.S. 2 ® : système de re-échantillonnage en 24 bit / 192 kHz |
Programme de contrôle de jitter |
DAC Burr-Brown PCM1792 24 bit / 192 kHz |
Lampe : 6021W |
|
Sorties analogiques ................................... |
RCA et XLR |
Sortie digitale ........................................... |
BNC |
|
Châssis .................................................... |
acier 1,5mm |
Capot ...................................................... |
aluminum 2mm |
Poids ....................................................... |
14,8 kg |
Dimensions (L x l x H) ............................. |
450 x 420 x 120 mm |
Om 6021W er en type betegnelse, som flere fabrikanter laver eller er et bestemt rør ved jeg ikke.for at gøre forviringen større så kan jeg oplyse at i følge jensens hjemmeside så er det et 6011 rør der sider i maskinen, er 6021W og 6011 det samme rør ?
Rørene kan skiftes, for jeg købte min 2nd-hand af jensen med nye rør isat, sam sagt så spiller den ikke slanker en de andre maskiner jeg har haft eller har været på visit.
Evt. ring til Jensen og forhøre om han har oplevet lignende problemer, han er altid meget hjælpsom, em anden mulighed er at låne en anden maskine(behøves ikke at være AA) for at høre om din AA spiller væsentlig slanker en låneren.
|
|
|
Det er en fejl på jensens hjemmeside, og 6021W er ikke det samme som 6011.
Der sidder to rør.
Med mindre der er fejl på dem, så tvivler jeg på at de er slidt op. De holder mange mange timer. Måske 50.000.
|
Til top |
|
|
Fossum Forum Bruger

|
Sendt: 12 Marts 2010 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusinde tak for hjælpen  jeg må lige ha frakken af den og evt.låne en anden cd-maskine ellers lever jeg med den slankere lyd for alt andet er klasser over hvad jeg har været vant til.Prøver også lige lidt forskellige kabler.Endnu engang tak __________________ Robert
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 Marts 2010 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fossum skrev:
Tusinde tak for hjælpen jeg må lige ha frakken af den og evt.låne en anden cd-maskine ellers lever jeg med den slankere lyd for alt andet er klasser over hvad jeg har været vant til.Prøver også lige lidt forskellige kabler.Endnu engang tak |
|
|
Velbekomme, det skal se nogenlude sådan her ud:

|
Til top |
|
|
RiverKing Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 342
|
Sendt: 12 Marts 2010 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimber skrev:
Hold da op et lækkert anlæg |
|
|
Took the words right out of my mouth.... Jaw dropping setup __________________ 2 anlæg tak! 1 til musik og 1 til film - 1 samlet anlæg kan bare ikke gøre det!
|
Til top |
|
|
Fossum Forum Bruger

|
Sendt: 12 Marts 2010 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen medlem og dan a jeg har nu været i byen og låne nogle kabler hurtigt afklaret det ik det.jeg er i besidelse af et sæt audio note an-e en bp 300b på med det op og køre værsgo hammer musikalsk det svinger bare ingen bas øv  nej de rogue er fantastiske i bunden og sikke rum  men det går ik sammen der et eller andet forkert så jagten er gået ind på et par forstærkere der kan trække ascolta det ik altid det går op i en højere enhed desværre men når nu man bare ved hvor der skal trædes til. men aa spiller fantastisk __________________ Robert
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 13 Marts 2010 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fossum skrev:
Hej igen medlem og dan a jeg har nu været i byen og låne nogle kabler hurtigt afklaret det ik det.jeg er i besidelse af et sæt audio note an-e en bp 300b på med det op og køre værsgo hammer musikalsk det svinger bare ingen bas øv nej de rogue er fantastiske i bunden og sikke rum men det går ik sammen der et eller andet forkert så jagten er gået ind på et par forstærkere der kan trække ascolta det ik altid det går op i en højere enhed desværre men når nu man bare ved hvor der skal trædes til. men aa spiller fantastisk |
|
|
Enig, det er en dejlig maskine, men for en god ordens skyld, skulle du så ikke lige prøve at låne en anden cd-afspiller, bare for at være helt sikker inde du går på jagt efter en anden forstærker  __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Fossum Forum Bruger

|
Sendt: 13 Marts 2010 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo det var måske en go ide,synd du bor så langt væk,ellers er det mig der bor langt fra dig  så ku jeg ha smidt den af hos dig og så kunne du hurtig ha hørt om de var ens  men jeg vil da prøve en anden maskine i løbet af ugen.nu skal jeg lige ud og aflevere et par højttalere og så er der dømt jazz kl 13 i portalen så må vi jo høre om de ka gøre det bedre end mit anlæg  __________________ Robert
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 13 Marts 2010 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, ja det var selvfølgelig det nemmeste at sammenligne med samme model, men et andet fabrikat går sikkert også an. God lytning  __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 Marts 2010 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
RiverKing skrev:
kimber skrev:
Hold da op et lækkert anlæg |
|
|
Took the words right out of my mouth.... Jaw dropping setup
|
|
|
Tak
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 24 Marts 2010 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva' så, Medlem. Nyder du bare musikken? (og Amarone  ) Det er længe siden at der er sket større ting hos dig ...
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 24 Marts 2010 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Hva' så, Medlem. Nyder du bare musikken? (og Amarone ) Det er længe siden at der er sket større ting hos dig ...
 |
|
|
HIK HIK 
Medlem er faldet i en tønde med Barolo og andre gode italienske våde vare 
__________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 Marts 2010 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Encore og Pierre...
He he Ja tak, jeg nyder musikken, og har ingen udskiftningsplaner 
De nye højttalerstik, var det eneste som jeg synes der manglede, da de nye passer bedre til mine terminaler på både amp og speaker. At det så ændrede lyden var lidt en overraskelse 
(Måske har forbindelsen bare ikke været så god på de originale, de trængte også til en rens da de var lidt mørke i sølvoverfladen?).
Jeg tror, at når jeg skal prøve noget andet en dag (og den kommer forhåbentlig), så bliver det noget helt andet. Dog vil jeg fortsætte med rør 
Måske noget SE 300B på noget horn eller andet letdrevent. Eller SE 6C33C (BAT måske ) på noget Magnepan eller Zu Audio?
Hygge og nyd musikken 
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 24 Marts 2010 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne være man skulle få gjort alvor af at få termineret sine højttalerkabler
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 Marts 2010 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Det kunne være man skulle få gjort alvor af at få termineret sine højttalerkabler  |
|
|
Tjaa, jeg tror nok det handler om gode rene og stabile kontakter, mere end hvilket materiale det er. Og det kan man jo godt have med rå kabler.
Det med vibrationsdæmpede stik er jeg lidt over 
|
Til top |
|
|