Forfatter |
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 04 December 2009 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Så har jeg lyttet til ZenSati #3 ht. kabel og rca fra cd til forstærker.
Jeg har fået en rigtig aha oplevelse. Jeg skal sige at jeg altid har været en skeptikker vedr. kabler da jeg ikke har hørt den store forskel på de kabler jeg tidligere har brugt.
Efter 3 timer med fuld skrue må jeg bøje mig i støvet, for her er der kommer så meget mere ud af mit anlæg som jeg aldrig har hørt før. De punkter som jeg med sikkerhed kan sige at kablerne har gjort er:
1: Måden at bassen er blevet stram på er helt fantastisk. Nu siger det "bang" når den skal sige bang og jeg kan nu skille trommer og kontrabas fra hinanden som ikke var så tydeligt som tidligere.
2: Mellemtonen er mere klar og en sangerinde som Diana Krell synger bare mere igennem og er blevet mere klar i stemmen. Selv en gammel og ikke audiofil indspildning med Roger Whaters er stemmerne blevet mere difinerbar.
3. Diskanten er i himlen nu. Klokkespil er blevet til klokkespil og ikke kun små lyde som måske kan lyde som klokkespil. Dette er fantastisk.
4. En af de ting jeg har bidt mærke i er at nu kan jeg spille rigtig højt uden det går ud over kvaliteten af musikken. Enhederne arbejder ganske enkelt mindre da det signal der kommer igennem er meget mere rent og skal derved ikke gengive et forringet signal.
Jeg skal ikke kunne sige om andre kabler kan det samme, men min oplevelse er et faktum om at en pesimist kan vendes mht. kabler.
Der kommer naturligvis billeder senere.
Jeg er bare en   mand.
|
|
|
Herligt Lækkert med sådan en "aha" 
Fedt setup du har bakset sammen Det lyder sikkert himmelsk.
Tillykke med det...
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 04 December 2009 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Tillykke med dine nye kabler, Henrik.
Af nysgerrighed. Hvorfor RCA og ikke XLR mellem forstærker og cd?
Så bliver det vel strømkabler næste gang
|
|
|
Hej Brian
Når XLR kommer bliver det byttet med mit RCA kabel. Det skal så bruges fra plasespilleren til RIIA og der kommer også et XLR kabel fra RIIA til Hiatoén. XLR kablet var bare ikke klar til leverering d.d. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 04 December 2009 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Henrik300 skrev:
Så har jeg lyttet til ZenSati #3 ht. kabel og rca fra cd til forstærker.
Jeg har fået en rigtig aha oplevelse. Jeg skal sige at jeg altid har været en skeptikker vedr. kabler da jeg ikke har hørt den store forskel på de kabler jeg tidligere har brugt.
Efter 3 timer med fuld skrue må jeg bøje mig i støvet, for her er der kommer så meget mere ud af mit anlæg som jeg aldrig har hørt før. De punkter som jeg med sikkerhed kan sige at kablerne har gjort er:
1: Måden at bassen er blevet stram på er helt fantastisk. Nu siger det "bang" når den skal sige bang og jeg kan nu skille trommer og kontrabas fra hinanden som ikke var så tydeligt som tidligere.
2: Mellemtonen er mere klar og en sangerinde som Diana Krell synger bare mere igennem og er blevet mere klar i stemmen. Selv en gammel og ikke audiofil indspildning med Roger Whaters er stemmerne blevet mere difinerbar.
3. Diskanten er i himlen nu. Klokkespil er blevet til klokkespil og ikke kun små lyde som måske kan lyde som klokkespil. Dette er fantastisk.
4. En af de ting jeg har bidt mærke i er at nu kan jeg spille rigtig højt uden det går ud over kvaliteten af musikken. Enhederne arbejder ganske enkelt mindre da det signal der kommer igennem er meget mere rent og skal derved ikke gengive et forringet signal.
Jeg skal ikke kunne sige om andre kabler kan det samme, men min oplevelse er et faktum om at en pesimist kan vendes mht. kabler.
Der kommer naturligvis billeder senere.
Jeg er bare en   mand.
|
|
|
Herligt Lækkert med sådan en "aha" 
Fedt setup du har bakset sammen Det lyder sikkert himmelsk.
Tillykke med det...
|
|
|
Hej Medlem
Takker, ja jeg er meget tilfreds med lyden 
Glæder mig til hele kæden er samlet når min Plinius RIIA kommer samt de sidste par ZenSati kabler. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 04 December 2009 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med det Henrik.
ZenSati #3, XLR, vil være klar ultimo januar.
MJ
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 04 December 2009 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mark Johansen skrev:
Tillykke med det Henrik.
ZenSati #3, XLR, vil være klar ultimo januar.
MJ
|
|
|
Hej Mark
Det lyder rigtig dejligt glæder mig at de kommer sammen med den nye riia. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 04 December 2009 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Brian7500 skrev:
|
|
|
Hej Brian
Når XLR kommer bliver det byttet med mit RCA kabel. Det skal så bruges fra plasespilleren til RIIA og der kommer også et XLR kabel fra RIIA til Hiatoén. XLR kablet var bare ikke klar til leverering d.d.
|
|
|
Ah... Så gav det mening
Du gled lidt let udenom strømkabel spørgsmålet synes jeg
Men stor respekt for at du ofrer så dyre kabler i hele systemet
Har du lidt billeder til os? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 04 December 2009 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Henrik300 skrev:
Brian7500 skrev:
|
|
|
Hej Brian
Når XLR kommer bliver det byttet med mit RCA kabel. Det skal så bruges fra plasespilleren til RIIA og der kommer også et XLR kabel fra RIIA til Hiatoén. XLR kablet var bare ikke klar til leverering d.d.
|
|
|
Ah... Så gav det mening
Du gled lidt let udenom strømkabel spørgsmålet synes jeg
Men stor respekt for at du ofrer så dyre kabler i hele systemet
Har du lidt billeder til os?
|
|
|
Kablerne koster lidt mere end gennemsnittet men en så klar forbedring at der ikke var nogen anden opdatering der kunne give det samme resultat. Havde jeg købt en større forstærker havde jeg stadig et flaskeproblem i kablerne.
Mht støm så bliver det nok en PurePower 1050i, måske en 700i hvis den er stor nok. Det giver mig en flexibilitet mht. opstillingen og placeringen i stuen. Jeg har nogle helt ok strømkabler så de står ikke til udskiftning d.d.

__________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 04 December 2009 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må da håbe du har fået en svedig pris på de kabler Også håber jeg de bedre end Bertrams proxima. De har jo en vis lighed  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 04 December 2009 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Må da håbe du har fået en svedig pris på de kabler Også håber jeg de bedre end Bertrams proxima. De har jo en vis lighed 
|
|
|
Hej Kennethn
Jeg kan kun sige at jeg er meget tilfreds. Som skrevet i andet indlæg så kunne jeg ikke finde en bedre opdatering af anlægget.
Nu har jeg har ikke prøvet Betrams kabler på mit eget anlæg, men de er vist ikke opbygget helt ens . __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 December 2009 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
kennethjensen skrev:
Må da håbe du har fået en svedig pris på de kabler Også håber jeg de bedre end Bertrams proxima. De har jo en vis lighed 
|
|
|
Hej Kennethn
Jeg kan kun sige at jeg er meget tilfreds. Som skrevet i andet indlæg så kunne jeg ikke finde en bedre opdatering af anlægget.
Nu har jeg har ikke prøvet Betrams kabler på mit eget anlæg, men de er vist ikke opbygget helt ens .
|
|
|
De ser emmervæk nu meget ens ud... Kommer der ikke et par billeder op snart ?  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 04 December 2009 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kommer billeder snart .
Der er meget der ligner hinannen men forskellen er stor  __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 December 2009 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Der er meget der ligner hinannen men forskellen er stor 
|
|
|
Kvinder f.eks. 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 December 2009 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
|
|
|
Absolut.... __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 04 December 2009 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Henrik300 skrev:
|
|
|
Kvinder f.eks. 
|
|
|
Helt enig  __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 December 2009 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Medlem skrev:
Henrik300 skrev:
|
|
|
Kvinder f.eks. 
|
|
|
Helt enig 
|
|
|
... ha ha, og rødvin 
Den jeg drikker nu, har samme farve , men smager totalt anderledes. Virkningen er dog den samme vil jeg tro 
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 04 December 2009 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Henrik300 skrev:
Medlem skrev:
Henrik300 skrev:
|
|
|
Kvinder f.eks. 
|
|
|
Helt enig 
|
|
|
... ha ha, og rødvin 
Den jeg drikker nu, har samme farve , men smager totalt anderledes. Virkningen er dog den samme vil jeg tro 
|
|
|
Specielt når man for for meget af det så smager det sku ens    __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
Sendt: 04 December 2009 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som tidligere ejer af Bertrams ht og signal kabler og nu ZenSati samme, synes jeg ikke at de på nogen måde kan sammenlignes med hinanden. ZenSati er lysår bedre, hurtigere og mere neutrale. Den eneste sammenligning mellem dem er at de begge (Proxima og ZenSati #3) leveres i sorte æsker, begge er sølvfarvede i gennemsigtig di-elektrum (strømpe). Der ophører sammenligningen så også, da jeg ikke er tekniker  Så vidt jeg ved er Bertram fladvalset sølv, ZenSati er fladvalset forsølvet kobber - jeg vil ikke udtale mig om fladvalsningsteknikker, begge kabler er twisted (drejet), men langt fra på samme måde. Man kan høre tydelig forskel mellem de to kabler, med ZenSati siger det 'SLAM' og ikke 'SLAMM' - hvis i kan forstå analogien.... ZenSati har desværre fået mig til at indset at min Audio Research D-100 fra 1976 er ved at være lidt træt og den trænger til udskiftning... Med alle de andre ht kabler jeg har haft har den squ lydt fint og frejdigt...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 December 2009 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
Som tidligere ejer af Bertrams ht og signal kabler og nu ZenSati samme, synes jeg ikke at de på nogen måde kan sammenlignes med hinanden. ZenSati er lysår bedre, hurtigere og mere neutrale. Den eneste sammenligning mellem dem er at de begge (Proxima og ZenSati #3) leveres i sorte æsker, begge er sølvfarvede i gennemsigtig di-elektrum (strømpe). Der ophører sammenligningen så også, da jeg ikke er tekniker 
Så vidt jeg ved er Bertram fladvalset sølv, ZenSati er fladvalset forsølvet kobber - jeg vil ikke udtale mig om fladvalsningsteknikker, begge kabler er twisted (drejet), men langt fra på samme måde.
Man kan høre tydelig forskel mellem de to kabler, med ZenSati siger det 'SLAM' og ikke 'SLAMM' - hvis i kan forstå analogien....
ZenSati har desværre fået mig til at indset at min Audio Research D-100 fra 1976 er ved at være lidt træt og den trænger til udskiftning... Med alle de andre ht kabler jeg har haft har den squ lydt fint og frejdigt...
|
|
|
Nu der jo heller ikke nogen der sammenligner dem __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 04 December 2009 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det glæder mig Henrik. Tillykke med kablerne 
|
Til top |
|
|
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
Sendt: 04 December 2009 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Henrik300 skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
|
Hej Kennethn
Nu har jeg har ikke prøvet Betrams kabler på mit eget anlæg, men de er vist ikke opbygget helt ens .
|
|
|
De ser emmervæk nu meget ens ud... Kommer der ikke et par billeder op snart ?  |
|
|
Nåeh nej, ingen sammenligninger...
|
Til top |
|
|