Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 22:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: ML - Classe - Wilson (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 23
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 30 December 2009 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Så er der lidt billeder af mine nye kabler

Og jeg er stadig en meget glad mand

Du kunne også undersøge, om det er muligt at gøre de nederste højtallerterminaler
inaktive. Så slipper du for det jumper halløj.
Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 30 December 2009 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

brok skrev:
kennethjensen skrev:
brok skrev:

Lydbilledet tilter ved forskellig grad af moment/fastspændingskraft på terminalerne? Arhhmenaltså, hvordan kan dette faktum have undsluppet min bevidsthed i alle disse år?

Tak for det, god griner

Hygge,
Brok

PS. Har set begge klip i dit link. De har ikke rykket noget ved min opfattelse. Men han har en behagelig stemme

Har du forstået meningen med det!?

Hvis højre og venstre kanal ikke er spændt ens, kan det tilte lydbilledet til den ene side. Hvorfor!? Ja fordi kontakt fladen kan ændre sig ved forskellige tryk. Det ren og skær logik. Måske svære for nogen at forstå og i den grad tro på det. Men er vi op i seriøse anlæg som afsløre enhver detalje og fejl så det ikke uhørt at forskellige kontaktfalder kan give problemer med lydbilledet. Ingen voodoo i det. Så grin du bare løs.

Kenneth, jeg må indrømme, at jeg hverken kan se meningen, logikken, forstå det eller tro på det.
Jeg har ganske enkelt aldrig nogensinde konstateret at uens moment ved fastspænding af højttalerkabler har haft nogen hørbar indflydelse, medmindre skidtet sad så løst at der kun momentant(!) var kontakt. Du er meget velkommen til at få mig på bedre tanker, enten ved praktiske lyttesessions eller ved en holdbar teoretisk forklaring. Hvis det lykkes, æder jeg hvert et ord i mig igen. Indtil da fastholder jeg at argumentationen er fantastisk...fantasi

Hygge,
Brok

Hvad sker der når du spænder to metaliske flader mod hinanden!? Og hvad sker der hvis kontakten ikke er 100% jævn og ens!?

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 30 December 2009 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
brok skrev:
kennethjensen skrev:
brok skrev:

Lydbilledet tilter ved forskellig grad af moment/fastspændingskraft på terminalerne? Arhhmenaltså, hvordan kan dette faktum have undsluppet min bevidsthed i alle disse år?

Tak for det, god griner

Hygge,Brok

PS. Har set begge klip i dit link. De har ikke rykket noget ved min opfattelse. Men han har en behagelig stemme

Hvis højre og venstre kanal ikke er spændt ens, kan det tilte lydbilledet til den ene side. Hvorfor!? Ja fordi kontakt fladen kan ændre sig ved forskellige tryk. Det ren og skær logik. Måske svære for nogen at forstå og i den grad tro på det. Men er vi op i seriøse anlæg som afsløre enhver detalje og fejl så det ikke uhørt at forskellige kontaktfalder kan give problemer med lydbilledet. Ingen voodoo i det. Så grin du bare løs.

Kenneth, jeg må indrømme, at jeg hverken kan se meningen, logikken, forstå det eller tro på det.Jeg har ganske enkelt aldrig nogensinde konstateret at uens moment ved fastspænding af højttalerkabler har haft nogen hørbar indflydelse, medmindre skidtet sad så løst at der kun momentant(!) var kontakt. Du er meget velkommen til at få mig på bedre tanker, enten ved praktiske lyttesessions eller ved en holdbar teoretisk forklaring. Hvis det lykkes, æder jeg hvert et ord i mig igen. Indtil da fastholder jeg at argumentationen er fantastisk...fantasi

Hygge,Brok

Hvad sker der når du spænder to metaliske flader mod hinanden!? Og hvad sker der hvis kontakten ikke er 100% jævn og ens!?

Hvis de to metalflader er spændt hårdt nok op, men ikke 100% ens vil der være en meget lille forskel i kontaktmodstand. Med mindre man decideret har fejlmonteret spaderne, så vil den kontaktmodstand næppe foresage hørbart tilt der er værre end hvis man ikke sad 100% centreret imellem højttalerne.

Har du lasermålere der måler om du sidder i center imellem højttalerne imod lyttepositionen?
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 30 December 2009 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
brok skrev:
kennethjensen skrev:
brok skrev:

Tak for det, god griner

Hygge,
Brok

Kenneth, jeg må indrømme, at jeg hverken kan se meningen, logikken, forstå det eller tro på det.
Jeg har ganske enkelt aldrig nogensinde konstateret at uens moment ved fastspænding af højttalerkabler har haft nogen hørbar indflydelse, medmindre skidtet sad så løst at der kun momentant(!) var kontakt. Du er meget velkommen til at få mig på bedre tanker, enten ved praktiske lyttesessions eller ved en holdbar teoretisk forklaring. Hvis det lykkes, æder jeg hvert et ord i mig igen. Indtil da fastholder jeg at argumentationen er fantastisk...fantasi

Hygge,
Brok

I tilfældet en spade der fastklemmes i en terminal, er det vel i realiteten 4 metalliske flader der spændes mod hinanden... Fortæl mig hvad der er der sker, når man spænder to(4) metalliske flader mod hinanden, udover at man netop skaber kontakt?
Mht. spørgsmål 2, regner jeg med du mener hvis der er forskel mellem 2 sæt af førnævnte og der er forskel på hvor jævnt/ens disse er spændt? Jamen, jeg vil tro, at den elektriske kontakt er akkurat lige god, sålænge de begge er spændt tilpas fast, således at de netop sidder fast.
Hvis det sidste ikke er tilfældet, må det samme jo gøre sig gældende ift. hvordan stikkene på signalkabler spændes fast på ind-/udgangsbøsningerne, og det vil da nok give en del hovedbrud i de små hjem, hvis det forholder sig sådan.
Men igen, jeg er bestemt åben for at få det enten demonstreret i praksis, eller teoretisk forklaret. Jeg tager hellere end gerne imod

Hygge,
Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 December 2009 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Har nogen af Jer set videoen her http://www.virtualdynamics.ca/the-oddiophile-eps-7-parts-1-a nd-2 især part to. Der en lille teknisk forklaring på hvad der sker.

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 December 2009 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

brok skrev:
I tilfældet en spade der fastklemmes i en terminal, er det vel i realiteten 4 metalliske flader der spændes mod hinanden... Fortæl mig hvad der er der sker, når man spænder to(4) metalliske flader mod hinanden, udover at man netop skaber kontakt?

Mht. spørgsmål 2, regner jeg med du mener hvis der er forskel mellem 2 sæt af førnævnte og der er forskel på hvor jævnt/ens disse er spændt? Jamen, jeg vil tro, at den elektriske kontakt er akkurat lige god, sålænge de begge er spændt tilpas fast, således at de netop sidder fast.
Hvis det sidste ikke er tilfældet, må det samme jo gøre sig gældende ift. hvordan stikkene på signalkabler spændes fast på ind-/udgangsbøsningerne, og det vil da nok give en del hovedbrud i de små hjem, hvis det forholder sig sådan.
Men igen, jeg er bestemt åben for at få det enten demonstreret i praksis, eller teoretisk forklaret. Jeg tager hellere end gerne imod

Hygge,
Brok

Nu har du jo trægulv _og_ TNT S7 og bor mere end 21' over gadeplan - så det er _ikke_ sikkert at netop _du_ kan høre forskellene.......
Der skal væstentlig mere sofistikeret grej til......
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2009 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Linket virker fint...

Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2009 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:
brok skrev:

Hygge,
Brok

Nu har du jo trægulv _og_ TNT S7 og bor mere end 21' over gadeplan - så det er _ikke_ sikkert at netop _du_ kan høre forskellene.......
Der skal væstentlig mere sofistikeret grej til......

True, men jeg har sådan set heller ikke nævnt, at det alene var hjemme jeg ikke har kunnet konstatere noget i denne retning. Jeg er aldrig stødt på, at det nærmest skulle være en forudsætning for at få et lydbillede der ikke hælder til den ene side. Og af samme årsag, for at blive klogere og måske lære noget nyt, efterlyser jeg en konkret demonstration, og er som nævnt indstillet på at æde mine harske bemærkninger ifald jeg måtte konstatere at det rent faktisk gør en forskel. Hvilke højttalere mener du, der som minimum skal til for at dette fænomen er hørbart?

Hygge,
Brok

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2009 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Har nogen af Jer set videoen her http://www.virtualdynamics.ca/the-oddiophile-eps-7-parts-1-a nd-2 især part to. Der en lille teknisk forklaring på hvad der sker.

Ja, som jeg skrev tidligere har jeg set begge klip, som fortæller at kobberet i spadestikket deformeres en anelse ved fast tilspænding. Derudover er der ingen teoretisk/praktisk forklaring, udover at manden oplyser at der altså er hørbar forskel, hvis momentet er uens mellem kanalerne.

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 30 December 2009 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Der er ikke nogen forklaring på hvad der sker nej? Jeg hører blot en sælger påstå at hans egne spader er bedst, og at han kan høre forskel på om de er spændt ens i hver side eller ej?

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 30 December 2009 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Ja ikke meget teknisk indblik man får der. Jeg har lige siddet med mit Fluke og 2 bananer der kan tage spader i toppen... .ligemeget hvor hårdt eller let jeg spænder spaden fast(vel at mærke som man ville gøre ved normal tilslutning) kan jeg ikke få nogen variation. Så snart spaden har kontakt, og sidder urokkeligt fast, er kontaktmodstanden konstant.

Vi er ude i noget hvor du kan høre at lydbilledet decideret tilter til den ene eller anden side, blot ved få miliohms forskel. Tror der er større chance for at lodninger/kabellængder/printbanelængder/spoletrådslængder kan have større variationer.

Måske det også var på tide at vi lader Henriks tråd komme tilbage til at handle om hans anlæg, så den ikke ender i det helt store fnidderfnadder om spadestik
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 December 2009 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Uha der har været gang i div momentnøgler /sanheder eller det modsatte......

Jeg er ret sikker på at ganske få om overhovedet nogen kan høre forskel på de lus jeg har og nogle andre fra samme mærke der er få cm. mindre. Jeg stiller gerne op med en blindtest til de intr.

ZenSati har dog oplyst mg at de vil levere en anden løsning for at høre om der er en forskel.

Forsat god aften.

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Sendt: 30 December 2009 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Uha der har været gang i div momentnøgler /sanheder eller det modsatte......

Jeg er ret sikker på at ganske få om overhovedet nogen kan høre forskel på de lus jeg har og nogle andre fra samme mærke der er få cm. mindre. Jeg stiller gerne op med en blindtest til de intr.

ZenSati har dog oplyst mg at de vil levere en anden løsning for at høre om der er en forskel.

Forsat god aften.

Ha ha ha, ja det er sku næsten ufattetligt hvad der kan dukke op, men hold da k... hvor er det underholdende til tider

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 30 December 2009 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Ja, det er jo lige før at underholdningsværdien af denne del af tråden er højere en ejers samlede setup

Ses Henrik...

MJ

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2009 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Mark Johansen skrev:

Ja, det er jo lige før at underholdningsværdien af denne del af tråden er højere en ejers samlede setup

Ses Henrik...

MJ

Uha det var slemt sagt mester

Ses.

Pt. Riia skulle komme den 12 januar så vi ses efter CES

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 30 December 2009 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

I am ready

MJ

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Sendt: 30 December 2009 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Hvem har sagt at der ikke skal være høj underholdninsværdi på hifi4all???

Go' tur til CES, Mark - og se om du ikke kan finde et par gode momentnøgler, der burde være penge i skidtet...

@Henrik - må man ha' lov til at invitere sig på en lytter til den Plinius RIAA, når du har fået den?
Jeg kunne overtales til at medbringe din - og min yndlingsplade -  i indtil flere versioner da jeg har både originalen og en 180grams version - Amused To Death. Samt et par 12" singler fra den.
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 December 2009 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
kennethjensen skrev:

Der er ikke nogen forklaring på hvad der sker nej? Jeg hører blot en sælger påstå at hans egne spader er bedst, og at han kan høre forskel på om de er spændt ens i hver side eller ej?

Ja, man kan bilde sig selv mange ting ind. Men sjovt er det da at se/læse

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2009 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:
Hvem har sagt at der ikke skal være høj underholdninsværdi på hifi4all???

Go' tur til CES, Mark - og se om du ikke kan finde et par gode momentnøgler, der burde være penge i skidtet...

@Henrik - må man ha' lov til at invitere sig på en lytter til den Plinius RIAA, når du har fået den?
Jeg kunne overtales til at medbringe din - og min yndlingsplade -  i indtil flere versioner da jeg har både originalen og en 180grams version - Amused To Death. Samt et par 12" singler fra den.

Du kan sikkert få et lift som sidst  men velkommen er du

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 December 2009 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Tja vi har hver vores tro. Men og nedgøre folk fordi de overbevist om noget andet er LAVT! Men det jo efterhånden hverdag her på hifi4all....

Grin i bare. Beviser jo bare kun en ting. Og den kan i selv gætte

Godt nytår!

<< Forrige Side af 23 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum