Forfatter |
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 14 Februar 2010 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser fanme godt ud 
Har aldrig hørt de Snell der, men lyttet meget til den gamle A serie og den var rigtig fed.
Men hold da helt op de ser store ud Tillykke med dem. __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
Sendt: 14 Februar 2010 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeKo skrev:
tonykart007 skrev:
Kan se dine sneller står på trægulv. Det er spikes absolut ikke at foretrække, men derimod afkobling. Du har en meget bedre lyd ved afkobling.
|
|
|
Øøøøhhhh - FISK? Kan du blive lidt mere konkret?  |
|
|
Det dine Sneller står på i øjeblikket : Spikes hedder tilkobling. Det kan kun anbefales kun på hårde og faste underlag... helst ikke trægulv . Der skal man bruge afkobling. Ved tilkobling på ikke faste underlag , kan resultere i , at dræner man højttaleren for dynamik og energi, simpelthen fordi at man gør det modsatte af at isolere højttaleren. Du får så at sige hele gulvet til at synge med og det giver en diffus basgengivelse, da gulve sjældent er gode basenheder
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977
Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1463
|
Sendt: 14 Februar 2010 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonykart007 skrev:
PeKo skrev:
tonykart007 skrev:
Kan se dine sneller står på trægulv. Det er spikes absolut ikke at foretrække, men derimod afkobling. Du har en meget bedre lyd ved afkobling.
|
|
|
Øøøøhhhh - FISK? Kan du blive lidt mere konkret? 
|
|
|
Det dine Sneller står på i øjeblikket : Spikes hedder tilkobling. Det kan kun anbefales kun på hårde og faste underlag... helst ikke trægulv . Der skal man bruge afkobling. Ved tilkobling på ikke faste underlag , kan resultere i , at dræner man højttaleren for dynamik og energi, simpelthen fordi at man gør det modsatte af at isolere højttaleren. Du får så at sige hele gulvet til at synge med og det giver en diffus basgengivelse, da gulve sjældent er gode basenheder 
|
|
|
Der er jeg alså ikke helt enig .
Du afkobler stadig højttalerne når de komme op på spikes, den lille overflade er jo hele idéen da der ikke vil kunne overføres de samme vibrationer til gulvet som før. Men gummi dimserne, fra det firma jeg ikke kan huske hvad hedder, er bedre en spikes, da du her helt fjerne forbindelsen mellem gulv og højttaler, målinger understøtter effekten af at gummi dimserne er bedre end spikes.
Men spikes er stadig MEGET bedre end at højttalerne står på guvlet, med tiden skaffer jeg nogen gummi dimser, når jeg finder ud af hvad de hedder.
Kige nu er lyden i hvert fald strammet kraftigt op .
Busk __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|

Forever!
|
Sendt: 14 Februar 2010 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
tonykart007 skrev:
PeKo skrev:
tonykart007 skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Du afkobler stadig højttalerne når de komme op på spikes, den lille overflade er jo hele idéen da der ikke vil kunne overføres de samme vibrationer til gulvet som før. Men gummi dimserne, fra det firma jeg ikke kan huske hvad hedder, er bedre en spikes, da du her helt fjerne forbindelsen mellem gulv og højttaler, målinger understøtter effekten af at gummi dimserne er bedre end spikes.
Men spikes er stadig MEGET bedre end at højttalerne står på guvlet, med tiden skaffer jeg nogen gummi dimser, når jeg finder ud af hvad de hedder.
Busk |
|
|
Det er rigtigt at tilkobling er bedre end ingen til tilkobling, men afkobling på løst underlag er stadig bedre .
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977
Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1463
|
Sendt: 14 Februar 2010 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonykart007 skrev:
Busk skrev:
tonykart007 skrev:
PeKo skrev:
tonykart007 skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Busk
|
|
|
Det er rigtigt at tilkobling er bedre end ingen til tilkobling, men afkobling på løst underlag er stadig bedre .
|
|
|
Det er nu ikke om spikes eller gummi dimser er bedst vi ikke er enige om , der er tilkobling / afkobling jeg ikke er enig i. Om du bruger spikes eller gummi dimser så er det alså stadig en afkobling. Tilkobling ville være at skrue højttalerne fast i gulvet , tror ikke Gitte ville blive glad for den løsning.
Ærgeligt jeg ikke har det accelerator måle ting til clio, så kunne vi have målt det.
Busk __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
PeKo Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 616
|
Sendt: 14 Februar 2010 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Ser fanme godt ud 
Har aldrig hørt de Snell der, men lyttet meget til den gamle A serie og den var rigtig fed.
Men hold da helt op de ser store ud Tillykke med dem.
|
|
|
Mange tak skal du have Ja, de er store og leverer varen! Har selv haft AIIIi og de er også ret lækre. Valgte dog B - da de falder bedre i min smag... __________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
Til top |
|
|
PeKo Forum Bruger

|
Sendt: 14 Februar 2010 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
tonykart007 skrev:
Busk skrev:
tonykart007 skrev:
PeKo skrev:
tonykart007 skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Busk
|
|
|
|
|
|
Det er nu ikke om spikes eller gummi dimser er bedst vi ikke er enige om , der er tilkobling / afkobling jeg ikke er enig i. Om du bruger spikes eller gummi dimser så er det alså stadig en afkobling. Tilkobling ville være at skrue højttalerne fast i gulvet , tror ikke Gitte ville blive glad for den løsning.
Ærgeligt jeg ikke har det accelerator måle ting til clio, så kunne vi have målt det.
Busk
|
|
|
Man kan også få SPIKES med gummi-membran i midten  __________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 19 Februar 2010 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonykart007 skrev:
PeKo skrev:
tonykart007 skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
teorien lyder fornuftig nok ... meeeen det er desværre bare ikke så entydigt eller logisk altid desværre ...det er det ik' så let
det eneste rigtige er at prøve (lytte) hvad der er bedst fra situation til situation (setup)
og så er der igen synergi effekt oven i der kan drille eller hjælpe
|
Til top |
|
|
Strokes Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Januar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 121
|
Sendt: 19 Februar 2010 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
Syntes stadigvæk ikke jeg kan se nogen billeder?
Busk |
|
|
Kom nnu ud af den busk så kan du bedre se    ej spøg til side vi vil se mere.
|
Til top |
|
|

Forever!
|
Sendt: 20 Februar 2010 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
tonykart007 skrev:
PeKo skrev:
tonykart007 skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
teorien lyder fornuftig nok ... meeeen det er desværre bare ikke så entydigt eller logisk altid desværre ...det er det ik' så let
det eneste rigtige er at prøve (lytte) hvad der er bedst fra situation til situation (setup)
og så er der igen synergi effekt oven i der kan drille eller hjælpe
|
|
|
Sådan er det jo med flere forskellige ting. Det er desværre ikke en ultimate truth guide man kan slå op i. Man må bruge ørene 
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 08 August 2010 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
PeKo Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2010 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dan
Jeg er såmænd blot ude på en ren handel med Snell B. Kender du nogle der kan være interesseret i dette sæt?
Mvh Per
__________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2010 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeKo skrev:
Hej Dan
Jeg er såmænd blot ude på en ren handel med Snell B. Kender du nogle der kan være interesseret i dette sæt?
Mvh Per |
|
|
ikke lige umidelbart, men hvad skal der så ind i stedet ? eller skal der bare ske noget nyt ? __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
Sendt: 27 August 2010 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
tonykart007 skrev:
PeKo skrev:
tonykart007 skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Busk |
|
|
En spike tilkobler i kraft af netop det lille areal (som giver flere kg/m2). Og tilkobling VIL overføre vibrationer til gulvet. Et let gulv vil blive sat i svingninger, hvis du tilkobler, hvorimod et tungt betongulv vil have sværere ved dette, og mere eller mindre indgå i kabinettets vægt. Tror du tænker på SD Feets. __________________ http://www.martinloganowners.com/~tdacquis/forum/showthread. php?t=9048
|
Til top |
|
|
jensmarius Udelukket fra forum

Tager en pause!!!
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 302
|
Sendt: 27 August 2010 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurin skrev:
PeKo skrev:
- og så et af hele "pakken" (jaja, mangler tæpper og diverse dæmpning...)
|
|
|
Det ligner mere et torturkammer Akustikken må være forfærdelig, og det kan ingen nok så dyre kabler rette op på. Bas skal ha plads, og plads er der tydeligvis ikke meget af.
Jeg vil foreslå at bytte ud med nogle standerhøjtalere.
|
|
|
Du er her inde på det der har allerstørst betydning for en god musikoplevelse.......AKUSTIKKEN. Det er helt utroligt at så mange der ellers har et rimligt godt setup ikke gør noget ved det, for man kan se på de billeder de uploader at deres grej er plaseret i et lokale der absolut ikke egner sig til at spille musik i. De billeder der er i denne tråd viser det med al tydelighed. At højttalerne samtidig er plaseret fuldstændig håbløst kan kun forstærke problemet yderligere. Jeg er helt sikker på at i dette lokale,og med denne opstilling af HT er det helt umuligt at opnå noget der minder om god lyd.
Venligst Jens
|
Til top |
|
|
MWB1977 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 20
|
Sendt: 27 August 2010 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensmarius skrev:
Hurin skrev:
PeKo skrev:
|
|
|
Det ligner mere et torturkammer Akustikken må være forfærdelig, og det kan ingen nok så dyre kabler rette op på.
Bas skal ha plads, og plads er der tydeligvis ikke meget af.
|
|
|
Du er her inde på det der har allerstørst betydning for en god musikoplevelse.......AKUSTIKKEN. Det er helt
utroligt at så mange der ellers har et rimligt godt setup ikke gør noget ved det, for man kan se på de billeder de uploader at
deres grej er plaseret i et lokale der absolut ikke egner sig til at spille musik i. De billeder der er i denne tråd viser det med
al tydelighed. At højttalerne samtidig er plaseret fuldstændig håbløst kan kun forstærke problemet yderligere. Jeg er helt
sikker på at i dette lokale,og med denne opstilling af HT er det helt umuligt at opnå noget der minder om god lyd.
Venligst Jens |
|
|
Og det kan du jo sige med 100% sikkerhed da du jo har været i lokalet og hørt det ?, og derfor ved du at det lyder dårligt!
Nu har jeg været der og hørt det, og det der siden hen er kommet til at stå der, og trods den umulige indretning i lokalet, er
der faktisk ikke nogen problemer at kommer efter. Men hvad ved jeg, jeg har jo kun været der  .
|
Til top |
|
|
Sonic Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 754
|
Sendt: 27 August 2010 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
MWB1977 skrev:
jensmarius skrev:
Hurin skrev:
PeKo skrev:
|
|
|
Det ligner mere et torturkammer Akustikken må være forfærdelig, og det kan ingen nok så dyre kabler rette op på.
Bas skal ha plads, og plads er der tydeligvis ikke meget af.
|
|
|
Du er her inde på det der har allerstørst betydning for en god musikoplevelse.......AKUSTIKKEN. Det er helt
utroligt at så mange der ellers har et rimligt godt setup ikke gør noget ved det, for man kan se på de billeder de uploader at
deres grej er plaseret i et lokale der absolut ikke egner sig til at spille musik i. De billeder der er i denne tråd viser det med
al tydelighed. At højttalerne samtidig er plaseret fuldstændig håbløst kan kun forstærke problemet yderligere. Jeg er helt
sikker på at i dette lokale,og med denne opstilling af HT er det helt umuligt at opnå noget der minder om god lyd.
Venligst Jens |
|
|
Og det kan du jo sige med 100% sikkerhed da du jo har været i lokalet og hørt det ?, og derfor ved du at det lyder dårligt!
Nu har jeg været der og hørt det, og det der siden hen er kommet til at stå der, og trods den umulige indretning i lokalet, er
der faktisk ikke nogen problemer at kommer efter. Men hvad ved jeg, jeg har jo kun været der . |
|
|
Manden har brug for sine piller han tror han har været der men ligger på den Psykiatrisk    __________________
|
Til top |
|
|
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
Sendt: 27 August 2010 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er et flot opsæt du har her, den er sgu flot indeni den Xindak PA 1, hvordan lyder de ?
jeg har selv et par 8800 MNE, og er lidt nysgerrig på lyden __________________ Hifi hilsen Ramma
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 27 August 2010 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensmarius skrev:
Hurin skrev:
PeKo skrev:
|
|
|
Det ligner mere et torturkammer Akustikken må være forfærdelig, og det kan ingen nok så dyre kabler rette op på. Bas skal ha plads, og plads er der tydeligvis ikke meget af.
|
|
|
Du er her inde på det der har allerstørst betydning for en god musikoplevelse.......AKUSTIKKEN. Det er helt utroligt at så mange der ellers har et rimligt godt setup ikke gør noget ved det, for man kan se på de billeder de uploader at deres grej er plaseret i et lokale der absolut ikke egner sig til at spille musik i. De billeder der er i denne tråd viser det med al tydelighed. At højttalerne samtidig er plaseret fuldstændig håbløst kan kun forstærke problemet yderligere. Jeg er helt sikker på at i dette lokale,og med denne opstilling af HT er det helt umuligt at opnå noget der minder om god lyd.
Venligst Jens |
|
|
Hej Jens, jeg har bemærket at du ved flere lejligheder har skrevet om for ringe akustik i private hjem, kunne du ikke smide nogle links til hvordan man kan løse udfordringen i vores stuer, måske man kan blive inspireret til at kaste sig ud i et eller andet  . __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
lassencad Udelukket fra forum

Banned for life!!!
Bruger siden: 19 December 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 330
|
Sendt: 14 Februar 2011 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEJ Diskant er ikke den rigtige. Det skal være en metal Diskant. V.H.
|
Til top |
|
|