Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2024 | 08:06   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Nu med horn (og billeder) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
moha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 December 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 119
Sendt: 19 Februar 2011 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Cool anlæg. Ayre er lækkert, og Avantgarde er ikke noget man ser så tit herinde. Har du overvejet deres
integrerede?Kan se du har byttet din DOXA 73 ud med en mindre(?) model, hvorfor?


Takker Jeg har taget livet af min sparegris for at få råd til Avantgarde højttalerne så jeg venter lige med deres
forstærkere - men har hørt deres forstærkere, og de spiller fremragende!

Når det gælder DOXA 62 snyder navnet - 62 er faktisk kraftigere og større end 73. Som tidligere dansk DOXA importør er
jeg med til at teste prototypen af den helt nye DOXA 62 forstærker som lanceres til påske - og lad mig sige det med det
samme: Den er skræmmende god!!

Der er den samme grundlæggende musikalitet og letflydenhed som kendetegner DOXA, men alt andet er helt nyt - og
klasser bedre end tidligere (prisen bliver også tæt på dobbelt op). Den spiller bedre end de forstærkere jeg har
sammenlignet med indtil nu og den bankede min VTL ST-150 røreffekt til 60K helt af banen ... så den er solgt
Til top Vis moha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moha
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6275
Sendt: 19 Februar 2011 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Moha

Så din liste med, hvad du hører for tiden. Hvis du synes at Diana Krall er fed, så inverster i Praticia Barber "Nightclub", gerne på Mobile Fidelity Sound Labs Cd-version, tror, du vil elske den



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
mesi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 29 November 2010
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 158
Sendt: 19 Februar 2011 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

dine højttalere spiller optimalt med singleendede trioder jvf utallige tests!

jeg syntes det er synd at trække dem med en transistor amp uanset om den er bedre end andre transistorslæder

om ikke andet så prøv lige magien og se om du nogensinde gider transistorer igen
Til top Vis mesi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mesi
 
Flemming
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1266
Sendt: 19 Februar 2011 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

mesi skrev:
dine højttalere spiller optimalt med singleendede trioder jvf utallige tests!jeg syntes det er synd at trække dem
med en transistor amp uanset om den er bedre end andre transistorslæderom ikke andet så prøv lige magien og se om du
nogensinde gider transistorer igen


En mellemting mellem rør/trans kunne være (hvis du stadig har din rør-fætter og dine kommende ht'er kan bi-wires) at
smække transistor forstærkeren på bassen og lade rør'ene om mellemtone diskanten. Det rykker ihvertfald hos undertegnet,
da transerne alt andet lige har lidt mere "guf" at byde ind med i bassen ;-)

Hilsen Flemming

__________________
Rør med følelse og horn i panden :-)
Til top Vis Flemming's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flemming
 
mesi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 29 November 2010
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 158
Sendt: 19 Februar 2011 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

hej flemming
du har sikkert ret i dine betragtninger mht hans højttalere - men et sæt horn som dine burde sagtens spille perfekt med en ordentlig rørslæde
tænk engang på denne verdens bassister med selvrespekt,som aldrig ville nedlade sig til at smække transistorer ind i kæden!!
Til top Vis mesi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mesi
 
Flemming
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1266
Sendt: 20 Februar 2011 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

mesi skrev:
hej flemming du har sikkert ret i dine betragtninger mht hans højttalere - men et sæt horn som dine burde
sagtens spille perfekt med en ordentlig rørslædetænk engang på denne verdens bassister med selvrespekt,som aldrig ville
nedlade sig til at smække transistorer ind i kæden!!


Jo jo, det er jeg med på at musikere, som en del af deres instrument, også har forstærkeren til at indgå. Men derfra bør det
så også være slut.

Den sound en musiker producerer skal i min optik slippes igennem uden tilføjelser af yderligere, hmmm.. "elastik". Min
voldmodificerede Michaelson & Austin TVA-1 (ladekapacitet >15000uF @ 500V + div. regulering på pre-rør, samt monster
overføringstrafo) kom alligevel til kort overfor nogle "strømbæster" som Macro-Tech serien.

Jeg er helt på det rene med, at over nogle få hundrede Hz er der bare "fryd og gammen", med liflig toner etc.. fra en rør-
fætter     

Flemming

__________________
Rør med følelse og horn i panden :-)
Til top Vis Flemming's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flemming
 
moha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 December 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 119
Sendt: 20 Februar 2011 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:

Moha


Så din liste med, hvad du hører for tiden. Hvis du synes at Diana Krall er fed, så inverster i Praticia Barber "Nightclub", gerne
på Mobile Fidelity Sound Labs Cd-version, tror, du vil elske den



Jeg har i forvejen Cafe Blue med hende så jeg prøver Nightclub! Tak for musik tipset - flere er velkomne
Til top Vis moha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moha
 
moha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 December 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 119
Sendt: 20 Februar 2011 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Flemming Skov skrev:
mesi skrev:
dine højttalere spiller optimalt med singleendede trioder jvf utallige tests!jeg
syntes det er synd at trække dem
med en transistor amp uanset om den er bedre end andre transistorslæderom ikke andet så prøv lige magien og se om du
nogensinde gider transistorer igen


En mellemting mellem rør/trans kunne være (hvis du stadig har din rør-fætter og dine kommende ht'er kan bi-wires) at
smække transistor forstærkeren på bassen og lade rør'ene om mellemtone diskanten. Det rykker ihvertfald hos undertegnet,
da transerne alt andet lige har lidt mere "guf" at byde ind med i bassen ;-)

Hilsen Flemming


Jeg ved at rigtig mange Avantgarde ejere har single-ended rørforstærkere, men sjovt nok er Avantgarde's egne forstærkere
transistor baserede ...

For mig er målet at opnå en så live-gengivelse som muligt - og om jeg opnår det med rør eller transistor er ligegyldigt. For
mig handler det om at finde den bedste balance mellem live-følelsen og hifi-parametre som klang, dynamik, perspektiv,
detaljer osv osv.

Men når jeg har fået genoplivet min sparegris skal der prøves lidt forskellige ting. Jeg kan også opgradere mine højttalere til
Duo Omega, og efter hvad jeg kan læse på diverse fora er det faktisk nok den bedste opgradering af mit anlæg jeg kan gøre
... ønsker og ingen penge er der nok af
Til top Vis moha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moha
 
moha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 December 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 119
Sendt: 20 Februar 2011 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Flemming Skov skrev:

En mellemting mellem rør/trans kunne være (hvis du stadig har din rør-fætter og dine kommende ht'er kan bi-wires) at
smække transistor forstærkeren på bassen og lade rør'ene om mellemtone diskanten. Det rykker ihvertfald hos undertegnet,
da transerne alt andet lige har lidt mere "guf" at byde ind med i bassen ;-)


Avantgarde højttalerne er faktisk udstyret med en aktiv subwoofer; to 10" basser og en 250W forstærker i hver side (jeg
tror jeg får nok bas ). Der er også mulighed for at justere både delefrekvens og volumen, så jeg kan få dem til at spille
optimalt i rummet. Jeg kan tilslutte dem enten via en sub-indgang eller via højttaler terminalerne hvor de så spiller med
effektforstærkerens karakteristik (hvilket også giver bedre integration mellem bas og mellemtone hornet - præcis som på
mine tidligere Martin Logan elektrostater).

Så det er bare at koble en rørforstærker på og så har jeg en rør/trans kombination (og min VTL forforstærker er med rør)
Til top Vis moha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moha
 
duo(2)
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Maj 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 20 Februar 2011 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

moha skrev:
Flemming Skov skrev:

En mellemting mellem rør/trans kunne være (hvis du stadig har din rør-fætter og dine kommende ht'er kan bi-wires) at
smække transistor forstærkeren på bassen og lade rør'ene om mellemtone diskanten. Det rykker ihvertfald hos undertegnet,
da transerne alt andet lige har lidt mere "guf" at byde ind med i bassen ;-)


Avantgarde højttalerne er faktisk udstyret med en aktiv subwoofer; to 10" basser og en 250W forstærker i hver side (jeg
tror jeg får nok bas ). Der er også mulighed for at justere både delefrekvens og volumen, så jeg kan få dem til at spille
optimalt i rummet. Jeg kan tilslutte dem enten via en sub-indgang eller via højttaler terminalerne hvor de så spiller med
effektforstærkerens karakteristik (hvilket også giver bedre integration mellem bas og mellemtone hornet - præcis som på
mine tidligere Martin Logan elektrostater).

Så det er bare at koble en rørforstærker på og så har jeg en rør/trans kombination (og min VTL forforstærker er med rør)

Hej,

Jeg har haft et sæt Avantgarde Duo Omega,
og har prøvet forskellige forstærkere på dem,
Incl Avantgardes egen lille integrerede transistor forstærker, den spiller sådan set ...ok, men den er lidt hård og rå i
klangen.
Der er ikke i mine ører tvivl om at det bedste resultat jeg fik var med Singel ended triode forstærkere
har kørt dem med UK Audio Note grej,( 300b / 7-8 watt) som spiller godt på dem, dog har AN UK en tendens til at køre med
høj indgangs følsomhed på effekt forstærkerene og højt gain i forforstærkerne, hvilket giver en del støj på så følsomme
højtalere som Avantgarde,
jeg har også spillet med et sæt Wavelength effekt monoblokke der der ydede 3 watt
dette var det bedste jeg prøvede på Avantgardene, hvis du søger her på siden på "An dynamic duo" så burde der komme en
tråd frem om mit gamle anlæg med Avantgarde,( jeg havde et andet bruger navn dengang)

Mvh

Til top Vis duo(2)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af duo(2)
 
Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ground Sound

Bruger siden: 15 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 531
Sendt: 20 Februar 2011 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

moha skrev:


Avantgarde højttalerne er faktisk udstyret med en aktiv subwoofer; to 10" basser og en 250W forstærker i hver side (jeg
tror jeg får nok bas ). Der er også mulighed for at justere både delefrekvens og volumen,
så jeg kan få dem til at spille
optimalt i rummet


Vil det sige at du også kan dæmpe de room modes du utvivlsomt - med delefrekvens og gain på den aktive sub?
Til top Vis Robert GS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert GS Besøg Robert GS's Websted
 
moha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 December 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 119
Sendt: 09 Marts 2011 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Endelig kom dagen ...      


80 kilo lækkerier klar til at spille
 

Til top Vis moha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moha
 
Thomas Geil
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Februar 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 332
Sendt: 09 Marts 2011 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dem

Det ser dyrt og anderledes ud, har du fået lyttet lidt til dem?

Mvh Thomas

__________________
DIY SUB.....Hypex/Peerless
Til top Vis Thomas Geil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Geil
 
dennis nordjyll
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 08 Februar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 174
Sendt: 09 Marts 2011 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dem. Det Shelby Lynne: just a little lovin` nummer er bare fantastisk

__________________
Harman Kardon AVR 7300
Harman Kardon DVD 47
jamo 707i gulvhøjttalere 4 stk plus center
SVS PB 12-plus sub.
CAV A12 Hybrid forstærker
CAV Fi II gulvhøjttalere
Til top Vis dennis nordjyll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dennis nordjyll
 
moha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 December 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 119
Sendt: 10 Marts 2011 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Thomas Geil skrev:
Tillykke med dem

Det ser dyrt og anderledes ud, har du fået lyttet lidt til dem?

Mvh Thomas

Takker  Jeg lyttede til kl halv tre i nat og de første indtryk er meget positive  Nu står den på tilspilning og så skal der arbejdes med opstilling og kabler for at trylle den magiske live-feeling frem!
 

Til top Vis moha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moha
 
moha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 December 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 119
Sendt: 10 Marts 2011 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

dennis nordjyll skrev:
Tillykke med dem. Det Shelby Lynne: just a little lovin` nummer er bare fantastisk

Takker  Shelby Lynne lyder også fantastisk på nye, utilspillede horn - kan anbefales! Glæder mig til at høre hende igen når de er spillet til og horene for alvor kan skabe live-fornemmelsen
 

Til top Vis moha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moha
 
moha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 December 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 119
Sendt: 10 Marts 2011 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

duo(2) skrev:
moha skrev:
Flemming Skov skrev:

En mellemting mellem rør/trans kunne være (hvis du stadig har din rør-fætter og dine kommende ht'er kan bi-wires) at
smække transistor forstærkeren på bassen og lade rør'ene om mellemtone diskanten. Det rykker ihvertfald hos undertegnet,
da transerne alt andet lige har lidt mere "guf" at byde ind med i bassen ;-)


Avantgarde højttalerne er faktisk udstyret med en aktiv subwoofer; to 10" basser og en 250W forstærker i hver side (jeg
tror jeg får nok bas ). Der er også mulighed for at justere både delefrekvens og volumen, så jeg kan få dem til at spille
optimalt i rummet. Jeg kan tilslutte dem enten via en sub-indgang eller via højttaler terminalerne hvor de så spiller med
effektforstærkerens karakteristik (hvilket også giver bedre integration mellem bas og mellemtone hornet - præcis som på
mine tidligere Martin Logan elektrostater).

Så det er bare at koble en rørforstærker på og så har jeg en rør/trans kombination (og min VTL forforstærker er med rør)

Hej,

Jeg har haft et sæt Avantgarde Duo Omega,
og har prøvet forskellige forstærkere på dem,
Incl Avantgardes egen lille integrerede transistor forstærker, den spiller sådan set ...ok, men den er lidt hård og rå i
klangen.
Der er ikke i mine ører tvivl om at det bedste resultat jeg fik var med Singel ended triode forstærkere
har kørt dem med UK Audio Note grej,( 300b / 7-8 watt) som spiller godt på dem, dog har AN UK en tendens til at køre med
høj indgangs følsomhed på effekt forstærkerene og højt gain i forforstærkerne, hvilket giver en del støj på så følsomme
højtalere som Avantgarde,
jeg har også spillet med et sæt Wavelength effekt monoblokke der der ydede 3 watt
dette var det bedste jeg prøvede på Avantgardene, hvis du søger her på siden på "An dynamic duo" så burde der komme en
tråd frem om mit gamle anlæg med Avantgarde,( jeg havde et andet bruger navn dengang)

Mvh

Tak for tipset! Jeg fandt dit indlæg og har læst lidt om Wavelength monoblokkene - men det ser ud til at de er trukket tilbage fra markedet på grund af nogen problemer?

Nu hvor jeg (endelig ) har fået mine Avantgarde har jeg også lånt en Cary 300B og en Cayin 9084D med 300B rør. Det skal blive spændende at prøve.

Jeg må også skifte kabler - benytter i øjeblikket uskærmede kabler, men det resulterer i brum. Har du nogen erfaringer/anbefalinger her?

Takker
 

Til top Vis moha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moha
 
moha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 December 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 119
Sendt: 10 Marts 2011 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Robert GS skrev:
moha skrev:


Avantgarde højttalerne er faktisk udstyret med en aktiv subwoofer; to 10" basser og en 250W forstærker i hver side (jeg
tror jeg får nok bas ). Der er også mulighed for at justere både delefrekvens og volumen,
så jeg kan få dem til at spille
optimalt i rummet


Vil det sige at du også kan dæmpe de room modes du utvivlsomt - med delefrekvens og gain på den aktive sub?

Jeg kan tilpasse delefrekvens og volumen på bassen og på den måde skabe en glidende overgang mellem mellemtone og bas - uanset placering, kabler og så videre. Men unoder i rummet må klares på andre måder, men jeg har heldigvis næsten ingen unoder.
 

Til top Vis moha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moha
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes