Forfatter |
|
ronnih Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
Sendt: 14 April 2010 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 14 April 2010 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser rigtig godt ud  Og lækre Barcelona-stole. Ser dog ud til at de højttalere står rigtig tæt på bagvæggen...
__________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
ronnih Forum Bruger

|
Sendt: 14 April 2010 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
|
Til top |
|
|
NightRhyme Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 240
|
Sendt: 14 April 2010 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser fandme godt ud Ronni. Man får altid mindreværdskomplekser over din "bo-bedre stue" :)
Men ja jeg har jo været med hele vejen og det spiller fandme musik det anlæg og til en fornuftig pris.
Synes du på trods af uheldet med Mi3'erne er endt op med et fedt anlæg.
Din nyfundne analoge besættelse glæder mit gamle hjerte. Køb dig endelig fattig i vinyl det kan aldrig gå galt :)
|
Til top |
|
|
ronnih Forum Bruger

|
Sendt: 14 April 2010 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Peter :)
Det har sq været fedt at have dine holdninger og råd med undervejs i denne hifi jungle :).
Især dine råd om at undgå impulskøb har sparet mig en del.
Og ja self. passionen for Audiovector - selvom du forråder dem nu :D
|
Til top |
|
|
NightRhyme Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 240
|
Sendt: 15 April 2010 kl. 01:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
ronnih skrev:
Tak Peter :)
Det har sq været fedt at have dine holdninger og råd med undervejs i denne hifi jungle :).
Især dine råd om at undgå impulskøb har sparet mig en del.
Og ja self. passionen for Audiovector - selvom du forråder dem nu :D |
|
|
Jamen det var så lidt :)
Mht. Audiovector har jeg jo stadig et spinkelt håb på at den kære Hr. Klifoth dropper de bånd-diskanter og lader være med at
tune alle hans højttalere så lyst. Mener stadig eks.vis S3 Arreté kan noget i mellemtone og bas som ikke ret mange andre
højttalere kan
Og din ønskede WAF faktor er vel helt i top her:
|
Til top |
|
|
infiniti Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 42
|
Sendt: 15 April 2010 kl. 02:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 15 April 2010 kl. 03:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig fede billeder - og fed stil.  Audiovector er dog ikke min kop te, rent lydmæssigt, men det ændrer jo ikke på at de er flotte. Rega spiller derimod fremragende i mine ører. Fortsat god lytning.
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 15 April 2010 kl. 06:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej, tillykke med dit superlækre setup. Som andre har nævnt kunne højttalerne dog formentlig godt tåle, at komme lidt længere fra bagvæggen. Tog du ikke fat i sælger vedr. de defekt højttalere? Du mangler lige at tilføje din pladespiller i di sigatur!
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 15 April 2010 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser godt ud.
Rigtig flot og stilrent setup.
Men hvordan bærer man sig ad med at kværne delefiltrene i et sæt højttalere? Han har da været dygtig ham sælgeren __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
lambs Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 78
|
Sendt: 15 April 2010 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot anlæg. Hvad for en møbel er det du har det hele på?
__________________ Danish Audio Design DAC 11*Krell kav-400xi*Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand Symphony Edition* M2Tech HiFace Evo + BOTWS* Dyrholm Design Audio* Black Magic Gaint
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 15 April 2010 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
smukt og stil rent hjem  , rega og audiovector er jo dejlige produkter, dog syntes jeg at audiovectors beste modeler er dem med sig. diskanten. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
ronnih Forum Bruger

|
Sendt: 15 April 2010 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 15 April 2010 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det egentlig stadig muligt at opgradere de gode gamle Mi3ere til større modeller?
For så var det da en mulighed __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
ronnih Forum Bruger

|
Sendt: 15 April 2010 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian,
Jeg tror godt jeg kan opgradere dem til signature osv - inden for mi3 serien, men helt ærlig så tror jeg ikke det kan betale sig -
Vil hellere beholde dem sådan her, også spare sammen til en ny højtalere på et senere tidspunkt.
Det er som sagt også mit første "rigtige" anlæg, så jeg skal bruge noget tid på at lære lyden at kende helt - en proces som
tager lang tid  + jeg er lidt bange for at ende med et opgraditis syndrom, hvor det hele kun lige når inden for døren inden
det ryger ud igen - det tror jeg er farligt - om ikke andet så for økonomien!
Har dog flirtet lidt med tanken om en rørforstærker på et tidspunkt, men den tid den glæde :D
|
Til top |
|
|
Stereolab Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 151
|
Sendt: 15 April 2010 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ronnih, Fedt og flot setup. Jeg er selv fan af Audiovector og har planer om at invistere i S3-serien når pengene er til det. Det undrer mig virkelig at fabrikken vælger at smide S3 delefiltrer i dine Mi3. Jeg mener S3 har jo et andet kabinet og derfor må delefiltret til S3 være afstemt anderledes end til Mi3? Jeg har en ven som har det samme Rega-anlæg som dig og må indrømme at det spiller rigtig fint. Jeg har dog aldrig hørt Rega med Audiovector-højttalere, men kunne forstille mig at det sagtens kunne gå sammen. Det er cool at du har valgt vinyl fremfor diverse digitale-løsninger, men jeg tror at det bliver en dyr fornøjelse hvis du skal ha' nogle af de ældre plader fra Dave Matthews Band, Kashmir og PJ Harvey
__________________ Mvh
Stereolab
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 15 April 2010 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser godt ud  Hvis du synes det spiller godt, og navnlig at der ikke er nogen aspekter af lyden som irriterer dig, så prøv
at holde opgraderingstrangen i ro og nyd musikken. En enkelt opgradering kan medføre en hel kæde af opgraderinger, og det
kan tage lang tid før man atter er i mål og kan nyde musikken uden at tænke på hifi. Jeg taler af erfaring ...
|
Til top |
|
|
ronnih Forum Bruger

|
Sendt: 15 April 2010 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Stereolab og Encore - tak for jeres kommentarer :-)
Jeg ved faktisk ikke hvorfor de satte S3 super delefiltre i - men højtalerne spiller fint, så mon der er så meget forskel på
dem?
Anyway, så er jeg super tilfreds med dem, på trods af de nye delefiltre.
Jeg synes Rega og Av passer rigtig godt sammen. Rega er som sagt en meget "tør" lyd, som jeg synes passer godt til mine
Vectorere.
Hvad angår prisen på vinyl, så ja det er lidt af en udgift hvergang de fede plader skal hentes hjem! men man får altså også
noget for pengene - sådan helt bogstaveligt, med covers osv.
@Encore - ja jeg vl forsøge, selvom det er let at falde for opgraderingstrangen - det er sket for mig før - blandet andet med
mit espresso setup, som også ligepludselig stod mig i mange penge, eller mit kamera udstyr.  .
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 15 April 2010 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
ronnih skrev:
@Encore - ja jeg vl forsøge, selvom det er let at falde for opgraderingstrangen - det er sket for mig før - blandet andet med
mit espresso setup, som også ligepludselig stod mig i mange penge, eller mit kamera udstyr. .
|
|
|
Ja, foto er heller ikke en god hobby at have sammen med hifi. Jeg taler desværre også her af erfaring  Espresso er jeg
ikke hoppet på endnu, men vinene i huset er også begyndt at krybe op i pris
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 15 April 2010 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
ronnih skrev:
Hej Brian, Jeg tror godt jeg kan opgradere dem til signature osv - inden for mi3 serien, men helt ærlig så tror jeg ikke det kan betale sig - Vil hellere beholde dem sådan her, også spare sammen til en ny højtalere på et senere tidspunkt.
Det er som sagt også mit første "rigtige" anlæg, så jeg skal bruge noget tid på at lære lyden at kende helt - en proces som tager lang tid + jeg er lidt bange for at ende med et opgraditis syndrom, hvor det hele kun lige når inden for døren inden det ryger ud igen - det tror jeg er farligt - om ikke andet så for økonomien!
Har dog flirtet lidt med tanken om en rørforstærker på et tidspunkt, men den tid den glæde :D |
|
|
Er nok bare mig der synes at Mi3eren er flottere i designet end den nye S3.
Og ikke mindst med dine unikke kabinetter.
Men rent økonomisk får du ikke pengene for sådan en opgradering hjem igen når du sælger højttalerne.
Ja opgraditis er noget frygteligt noget __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|