Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. maj 2025 | 22:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Rega The Quest Upgrade + Roksan ting :) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 17
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 05 August 2010 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

ronnih skrev:
Hej Thue!
Tak for de rosende ord!

Kameraet er et Canon EOS 40D, hvorpå jeg har monteret et Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II Objektiv. Det er så det eneste
objektiv jeg har, grundet at jeg måtte sælge min Canon 50mm f/1.8, og mit Sigma 10-20mm ultravidvinkel for at kunne skrabe
sammen til musikanlæg .
Nå ja og min espressomaskine røg også, men man jo prioritere engang imellem

-Ronni

Du skulle se at købe dig et kamera (læs: Nikon), istedet for det fotografiapparat du har dig. Canon laver gode printere...

Spøg til side. Super lækre billeder (har du virkelig brugt et Canon? ), sprødt anlæg, og flot indretning. Rega laver altså noget ganske glimrende grej. Dine Audiovector er jeg ikke så meget for, men det er et holdningsspørgsmål

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 August 2010 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Hej Floe!

He Canon/Nikon/Sony you name it - jeg er medlem af fora hvor dette emne bliver lige så hot som når vi diskuterer kabler
herinde . Men ja alle billeder taget med mit gamle Canon kamera, efterfølgende er de behandlet i Adobe
Lightroom, hvor kontrasten er justeret lidt, samt en lille fin vignette for at skabe lidt stemning .

jeg er faktisk rigtig glad for mit Rega - ingen tvivl om at der findes bedre udstyr, men til prisen klarer det altså opgaven
ganske godt.

Højtalerne er helt klar nogen som deler vandene. Faktisk bliver det endnu værre når vi kommer op i de større modeller - her
er diskanten ret så omdiskuteret :-). Men er man til upfront lyd, ja så synes jeg Superen rammer rent hjem.

-Ronni

Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 05 August 2010 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

ronnih skrev:
Hej Floe!

He Canon/Nikon/Sony you name it - jeg er medlem af fora hvor dette emne bliver lige så hot som når vi diskuterer kabler
herinde . Men ja alle billeder taget med mit gamle Canon kamera, efterfølgende er de behandlet i Adobe
Lightroom, hvor kontrasten er justeret lidt, samt en lille fin vignette for at skabe lidt stemning .

Just præcis. Den slags diskussioner holder jeg mig pænt udenfor, selvom de er sjove at observere på sidelinjen Synd du måtte sælge dit 50 mm f/1.8, sådan en basse er lækker (specielt på en APS-C sensor). Jeg har selv et 50 mm f/1.4

ronnih skrev:
jeg er faktisk rigtig glad for mit Rega - ingen tvivl om at der findes bedre udstyr, men til prisen klarer det altså opgaven
ganske godt.

Javel ja, men Rega er bare rigtig "spilleglad". Det er knap så korrekt på de anale hifi-parametre, men til gengæld er det hamrende charmerende og absolut ikke kedeligt. Og til prisen får man efter min mening rigtig meget for pengene.

ronnih skrev:
Højtalerne er helt klar nogen som deler vandene. Faktisk bliver det endnu værre når vi kommer op i de større modeller - her
er diskanten ret så omdiskuteret :-). Men er man til upfront lyd, ja så synes jeg Superen rammer rent hjem.

-Ronni

Der er i hvert fald nok af det berømte hul igennem på de AV'ere. De er dog lige analytiske nok for min smag. Jeg har faktisk svært ved at sætte en finger på præcis hvorfor, men hver gang jeg har lyttet til AudioVector så har jeg altid siddet tilbage og følt at det var lidt af et antiklimaks. Super detaljeret, men ikke specielt nærværende Det er dog smag og behag, for konstruktionen fejler ikke noget, og så er det jo desuden dig og ikke mig der skal lytte på dem til dagligt

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Severin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 August 2010 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Super flot stue ronnih.. mht VT Spike Feet Delux er det den runde eller den spidse ende af spiken der står i skålen? Har selv lige
købt S3 signature og synes ikke spike løsningen fra AV er optimal!
Til top Vis Severin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Severin Besøg Severin's Websted

acce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2010
Sendt: 06 August 2010 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Severin skrev:
Super flot stue ronnih.. mht VT Spike Feet Delux er det den runde
eller den spidse ende af spiken der står i skålen? Har selv lige

Hej

Hvilken forstærker bruger du til at trække dine S3 Signature med? Jeg har selv et
sæt, men ingen forstærker. Har overvejet samme løsning som her i denne tråd.
Til top Vis acce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af acce

Severin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2010 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

acce skrev:
Severin skrev:
Super flot stue ronnih.. mht VT Spike Feet Delux er det den runde
eller den spidse ende af spiken der står i skålen? Har selv lige

Hej

Hvilken forstærker bruger du til at trække dine S3 Signature med? Jeg har selv et
sæt, men ingen forstærker. Har overvejet samme løsning som her i denne tråd.

Primare SPA20
Til top Vis Severin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Severin Besøg Severin's Websted

ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2010 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Severin skrev:
Super flot stue ronnih.. mht VT Spike Feet Delux er det den runde eller den spidse ende af spiken der står
i skålen? Har selv lige

Hej Severin.
jeg har mine til at stå på den runde side.
Tror ikke det har noget at sige om det er den spidse eller den runde ende. Jeg har valgt den runde ende fordi det er lidt
mere skånsomt for gulvet når de lige skal justeres osv.

Men skal da være ærlig og indrømme at jeg aldrig har prøvet den spidse side.
Inden jeg købte dem eksperimenterede jeg med forskellige former for afkobling, og fandt frem til at et par lag cykelslange
under hver spike gjorde det helt fantastisk. købte også nogle 6mm spikes på ebay som havde en slags gummimateriale støbt
fast i bunden. de virker fint, men var bare ikke så pæne at se på [:-)].

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 August 2010 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

ronnih skrev:
Hej Thue, og tak for kommentar ;-)

Ja de står alt for tæt på væggen - der er lidt uoverensstemmelser med resten af husets besætning, nærmere betegnet
kaptajnen.
Men jeg flytter dem 5 cm ud om dagen, er der ingen der bemærker det..... så på fredag er det lidt bedre .

Eneste minus er min VT Feet, som gør det lidt svære at kaste rundt med højtalerne, men de gør til gengæld en HEL del for
lyden.

få så de HT ud fra væggen ...

god strategi forøvrigt (overstående)... det virker

bind konen i garagen det virker endnu bedre ....

fint setup ....

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Severin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2010 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

ronnih skrev:
Severin skrev:
Super flot stue ronnih.. mht VT Spike Feet Delux er det den runde eller den spidse ende
af spiken der står
i skålen? Har selv lige

Hej Severin.
jeg har mine til at stå på den runde side.
Tror ikke det har noget at sige om det er den spidse eller den runde ende. Jeg har valgt den runde ende fordi det er lidt
mere skånsomt for gulvet når de lige skal justeres osv.

Men skal da være ærlig og indrømme at jeg aldrig har prøvet den spidse side.
Inden jeg købte dem eksperimenterede jeg med forskellige former for afkobling, og fandt frem til at et par lag cykelslange
under hver spike gjorde det helt fantastisk. købte også nogle 6mm spikes på ebay som havde en slags gummimateriale støbt
fast i bunden. de virker fint, men var bare ikke så pæne at se på [:-)].

Enig der skal sku se ordentligt ud... formoder at du har opnået et bedre lydmæssigt resultat i bas/mellemtone (mindre
resonans til gulvet) vs spikes koblet direkte til gulvet? Står dine højtalere ligeså stabilt med ”VT skåle” som med spikes koblet
direkte til gulvet? Justering af spikes på AV stinker på mine gamle Dynaudio Countour S5.4 (nu solgt) kunne man justere
oppefra igennem foden

ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2010 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Hej Jakobsen.

Har du set de nyeste billeder - synes faktisk jeg har fået dem flyttet en hel del længere ud [:-)]
har faktisk ikke lige målt, men de er noget længere ude end da jeg tog de første billeder.

Jeg har derudover lavet lidt mere toe in på dem, så sweetspot er lidt mindre.
Det passer også fint eftersom jeg er den eneste i husstanden som lytter intensivt på den måde

eftersom den bedre halvdel skimmer tråden engang imellem vælger jeg ikke at kommentere den sidste kommentar

-Ronni

ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2010 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Severin skrev:

Enig der skal sku se ordentligt ud... formoder at du har opnået et bedre lydmæssigt resultat i bas/mellemtone (mindre
resonans til gulvet) vs spikes koblet direkte til gulvet? Står dine højtalere ligeså stabilt med ”VT skåle” som med spikes
koblet
direkte til gulvet? Justering af spikes på AV stinker på mine gamle Dynaudio Countour S5.4 (nu solgt) kunne man
justere
oppefra igennem foden

Ja AV har sq ikke helt gennemtænkt justerings mulighederne med deres spikes.
Som jeg vidst også nævner længere oppe så var det netop akustiske problemer der forårsagede indkøbet, men inden havde
jeg som sagt testet med forskellige hjemmelavede løsninger. Faktisk prøvede jeg på et tidspunkt 8 lag cykelslange. Foruden
en meget vrikkende højtaler, så oplevede jeg også en meget svampet bas... vil ikke afvise at det bare var noget jeg bildte
mig selv ind.
For at svare på dit spørgsmål, så har afkobling denne effekt: mindre rungen og mere præcis bas.
Man kan vel sige at bassen er blevet strammere og mere hifi agtig i forhold til før hvor den måske var mere Cerwin Vega
agtig - sådan lidt firkantet set :-)
Øvre mellemtone og diskant havde ikke nogen effekt.

Jeg prøver lige at poste et par billeder af mine andre forsøg.
Såfremt du ønsker lege med afkobling må du også gerne låne de spikes jeg købte på ebay - de er lige til skrue op under
(6mm) og gør dem meget lette at flytte rundt med.

-Ronni

Severin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2010 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Her ses en mindre optimal løsning... dæmpningsmateriale mangler!

Severin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2010 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Dvs at du ikke har prøvet med spikes uden VT efter du fik skiftet delfilter?

ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2010 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

-

ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2010 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

-

Severin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2010 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

ronnih skrev:
Severin skrev:
Dvs at du ikke har prøvet med spikes uden VT efter du fik skiftet delfilter?

Hejsa!
Jo alle forsøg om du vil, er udført både før og efter. Det er klart at de lød meget bedre efter reperationen (ingen
forvrængning), men der var stadig pænt dårlig akkustik.
Faktisk så har jeg sidenhen fundet ud af at jeg, ved at flytte rundt inde i stuen havde haft mine højtalere til at stå i et
akustisk katastofe område.
Det er der hvor spisebordet står nu.
Det er faktisk således at hvis man bevæger sig fra den ene ende af stuen til den anden kan kan høre hvordan ekkoet stiger
mens man bevæger sig. en klaptest afslører også at der er meget mere genklang i den indre del af stuen.
Måske det har noget med loftsbjælken at gøre.

Derudover har jeg fået et par ikea tæpper på gulvet, som udover hygge, også hjælper rigtig meget på akustikken.
Men VT FEET havde altså stadig en effekt.
Så er du i tvivl, så synes jeg du skal prøve at afkoble via en hjemmelavet løsning først (evt. låne mine jeg købte på ebay),
og konstater om det hjælper. Hvis det ikke hjælper, så hjælper VT Spikefeet altså heller ikke... der er jo ikke noget hokus
pokus i dem, det er såmænd bare afkobling i fin indpakning.

Takker for dine råd, jeg vil lige prøve at afkoble med kork/gummi under mine nuværende ”skåle”... Synes du at dine højtalere
står mindre stabilt med Spikes + VT vs Spikes only?

ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2010 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Severin skrev:
Takker for dine råd, jeg vil lige prøve at afkoble med kork under mine nuværende ”skåle”... Synes du at dine
højtalere står mindre stabilt med Spikes + VT vs Spikes only?

Det er minimalt.
en lille smule måske :-)

Synes i forvejen højtaleren er lidt vrakkelvåren om du vil.
de kunne godt have lavet således at man kunne smide sand i dem - det havde gjort dem noget mere stabile :-)

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Sendt: 06 August 2010 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Jeg havde M3 signature inden jeg købte mine Mahler. Og ja de er sgu vakkelvorne! Sidenhen har jeg bemærket foden til Vienna BGC - måske man kunne få lavet noget lignende til Mi3?!?

Det går lidt langsomt med de 5 cm om dagen... Er du gået ned i dosis? Eller er de nye billeder gamle?

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2010 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Hej igen!
Så er fredagens løbetur overstået, konen er faldet i søvn på sofaen, begge børn sover, så nu er der dømt musikhygge i
stuen; i aften med Dave Matthews Band .

finlytteren skrev:

Jeg havde M3 signature inden jeg købte mine Mahler. Og ja de er sgu vakkelvorne! Sidenhen har
jeg bemærket foden til Vienna BGC - måske man kunne få lavet noget lignende til Mi3?!?

Det går lidt langsomt med de 5 cm om dagen... Er du gået ned i dosis? Eller er de nye billeder gamle?

Såfremt man skulle ud i at lave noget ala vieanna, så tror jeg man skulle fjernet den eksisterende fod, også ellers selv
svejse en løsning, med minde der findes noget oem der passer til. Derudover vil du også få en naturlig tilbagelænet stil ala
vieanna.
Spørgsmålet er bare om det giver noget rent lydmæssigt.

Ang. afstanden, så flyttede jeg dem faktisk 5cm hver eneste aften, men på et tidspunkt ramte jeg bagvæggen, også er jeg
begyndt at gå tilbage igen .

Fandt lige målebåndet frem og her er målene:

Afstand til bagvæg: 32 cm.
Afstand mellem højtalere: 200 cm.
Afstand til lytteposition: 295 cm.

Jeg synes at det lyder fint med disse mål. Men skulle højtalerne længere ud fra væggen tror jeg stuen skulle have været
anderledes indrettet ellers ville det se dumt ud...

God weekend!
-Ronni

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Sendt: 06 August 2010 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

ronnih skrev:
Hej Jakobsen.

Har du set de nyeste billeder - synes faktisk jeg har fået dem flyttet en hel del længere ud [:-)]
har faktisk ikke lige målt, men de er noget længere ude end da jeg tog de første billeder.

Jeg har derudover lavet lidt mere toe in på dem, så sweetspot er lidt mindre.
Det passer også fint eftersom jeg er den eneste i husstanden som lytter intensivt på den måde

eftersom den bedre halvdel skimmer tråden engang imellem vælger jeg ikke at kommentere den sidste kommentar

-Ronni

ja de var de sidste billeder jeg kiggede på ... på de første er den da helt gal......

men det er stadig ikke nok afstand for at fungere optimalt vil jeg påstå
men det er da bedre end de første ....

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

<< Forrige Side af 17 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes