Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2025 | 00:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Akustik
 HIFI4ALL Forum : Akustik
Emne Emne: Gipsplader med små huller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Maj 2010 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Jeg kan se at i mange helt nye huse er der sat gipslofter op med en masse små huller i pladerne. Det virker skal jeg hilse og sige, akustikken er meget bedre. Det er gjort fordi der med store vinduer og flisegulv bliver en meget hård lyd med almindelige gipspalder. Jeg bor selv i et hus fra 2007, men med almindelige gipslofter, og det plager os både i køkken/alrum og i mit lytterum (stuen).

Er der nogen der ved om man kan eftermontere de gipsplader ovenpå et almindeligt gipslofer?

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 15 Maj 2010 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Det kan du ikke uden videre. DER SKAL VÆRE isolering(min 50mm) oppe over pladen(som hedder et designpanel) før den har en virkning.

MVH WRONG

sonny73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 Maj 2010 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

vi har selv et nyt hus fra 08 og der er ren akustisk halveder... med gips lofter. klinker og alt andet der høre med minimalistiske stil...

jeg var alt for dårlig at tenke akustik da vi bygede hus.... de gips plader med huler  kan du eftermontere der skal "skeres" huler i din existerender gips  lofter og så du de steder påsete gips med huler... men der giver helvedes meget arbejder samt svine der meget ... da du skal spatle alle samlinger bage after... men du skal næsten udskifte alle loft plader hvis der skal give resultat da lydgips har huler kun på 30-40 % af plader..

jeg orger ikke alt den svineri i huset igen så vi er goet lidt fra den løsning... jeg overvejer kraftig at "påklaber" hvide rochpon eller ecophon(de har en effekt på 100 % ... jeg har en bekendt der har netop lavet den løsning og der virker men billig er der ikke

men nej hvor er der træls at jeg skal slos med min akustik nu isted at nyde nyt hus

sonny73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 Maj 2010 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:
Det kan du ikke uden videre. DER SKAL VÆRE isolering(min 50mm) oppe over pladen(som hedder et designpanel) før den har en virkning.

MVH WRONG

der kan han godt ,, jeg har selv veret ud og ser det hos en der har gjordt det,,, der skal skeres store huler i existerende gips lofter(du kan skære et par af de existerender plader ud og sæte lyd gips en ) så der er dampspære og isolering dirakter bag huler

men naj der sviner mega maget ,,, der er ikke noget jeg vil kune får lov af min kone

PS: jeg er ikke så god at forklare fremgangs måde men der kan godt være vi kan får input fra en tømer hvis han læse der her

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes