Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2024 | 07:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Præstens anlæg - Holfi+Mørch+Peak (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 12
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 12 April 2005 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Det glæder jeg mig til at høre og se, du siger bare til ;-)

__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 784
Sendt: 12 April 2005 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Hej Præst...igen..igen

Jeg er nu gået bort fra, at ønske mig et Holfi-sæt, men er i stedet blevet mere lun på Primare A30.2 efftekttrin (helst 2 stk. til Helicon 400 ) og så senere deres surroundforforstærker og deres 3 kanals effekttrin, og sidst deres DVD30... det bliver ganske vist over 100.000 kr, som jeg ikke har p.t. men i første omgang skal Audiolab 8000 P erstattes af en Primare A30.2 effekttrin og senere een til enten brokoblet eller til bi-amp...? Hvad er bedst brokoblet eller bi-amp...? Ved du / I noget om Primare's 30 serie..?

mvh. Jan

 

Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2040
Sendt: 12 April 2005 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Hej igen Jan.

Det lyder da fedt med alt det grej, ambitiøst!

Jeg har på fornemmelsen at de fleste anbefaler bi-amping ift brokobling. Det er i hvert fald også hvad jeg ville gøre. Jeg har selv planer om at prøve at bi-ampe, men har ikke kunne komme i nærheden af en ekstra Power 8-2 endnu.

 

/Præsten



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 784
Sendt: 18 April 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Hej Præst...

Jeg har nu haft en snak med HIFI-Klubben, og de anbefaler HOLFI's nye effekttrin som nok kommer til at hedde HOLFI POWER NB150, den bliver prissat til ca. 15.000,- og skulle være langt bedre end NB3 til ca. 23.000,- Den er lavet med netop DALI Helicon 400 i tankerne, og det skulle ikke være nødvendigt at bi-amp, når den er sat til... Grunden til at jeg tog lidt afstand fra HOLFI, var at deres Pre ikke havde surround processor indbygget, således at VHS og Film i TV ikke kunne gengives i Surround.. Så lige nu, hælder jeg til at købe NB150 til Helicon 400, og så senere købe Primare's Pre med surround og deres A 30.3 til center og baghøjttalere, den yder 3 x 120 watt i 8 ohm eller 3 x 200 Watt i 4 ohm.     HOLFI POWER NB150 skulle komme i butikkerne ca. 2. maj.....!

mvh. Jan

 

Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan
 
hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 784
Sendt: 18 April 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Hej igen..

Glemte lige at sige, at HIFI-Klubben også anbefalede bi-amp frem for brokobling, da det ville gi' den bedste lydkvalitet...

mvh. Jan

Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2040
Sendt: 18 April 2005 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Hej Jan.

Det lyder som en super ide med Primare, NB150 og Helicon. Du bliver sgu nok nød til at holde en lytteaften når du får alt det lækre grej hjem! Jeg skal da i øvrigt også have lyttet til den NB150, hvis jeg altså tør, sådan rent økonomisk...

 

/Præsten



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 784
Sendt: 19 April 2005 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Hej Præst...

Jeg stiller da gerne op til en lyd-demo, men det varer nok nogle måneder før der er en opgradering på plads... skulle måske lige nævne mit set-up, som faktisk er 2 anlæg - et til stereo, og et til surround... på stereosiden er der mit 12 år gamle forstærkersæt Audiolab 8000 C & 8000 P, mine ½ år gamle DALI Helicon 400, REGA Planar 5 m/EXACT pick-up & REGA TT PSU strømforsyning, Arcam Delta 270 CD, Arcam Delta 280 tuner, Nakamichi LX-5 Cass.båndoptager....   På Surroundsiden er der Denon AVR-3803, Denon DVD-2200, Panasonic Super-VHS NV-HS900, DALI Suite Rear 0.8 så surround siden er kun 4.0, mangler sub & center... "lærred" LOEWE 28" 100Hz 16:9 TV - Denon AVR-3803 kører pre-out på front til en linieindgang på Audiolab 8000 C... Lyd og effekt-mæssigt mangler jeg ikke center og sub... 3803'eren har fået at 'vide' at de ikke er der, så center og sub-lyd kommer ud fra Helicon-400...

mvh. Jan

Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 20 April 2005 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Hej Præst!

Rigtig fede højttalere. Jeg havde dem en tur forbi sidste år og det ændrede totalt mit syn på Dali.

Frank

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 784
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 06:34 | IP-adresse registreret  

Hej Præst...

Tak for sidst... det var skide hyggeligt... var der noget om at du havde købt nyt grej, eller sov jeg i timen - for så er det da om at få nogle nye billeder på tråden...!

mvh. Jan

Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2040
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Hej Jan.

Ja det var rigtig hyggeligt, det plejer det også at være til lytteaftener. Du har godt nok rigelig bas i det lille rum, endda lidt for meget til min smag. Din forstærker klarer egentlig jobbet ret godt, men glæder mig til at høre den du nu køber.

Det "nye" grej jeg rigtignok talte om er en Holfi Xara DC, som blev brugt som udviklingsmodel da de fandt på Xaurus. Den er gennem-modificeret, men indeni ligner den ærlig talt noget fra et 2. semesters projekt fra Teknikum. Men skide være med det, den spiller rigtig godt. Det vil sige, den trænger til nye batterier, som nok kommer i henover weekenden. Jeg har ikke engang hørt den spille i min nye lejlighed endnu...

Da jeg ikke selv har et digital kamera, kommer nye billeder lige til at vente lidt. Men når cd-afspilleren er oppe at køre igen, skal vi have en lytteaften!

 

/Præsten



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 598
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Sikken en hyggelig tråd. Og det ser rigtig fint ud, dit stereo, Præst. Morsomt at du skriver at det var heldigt at du fik dine Helicon før du blev færdig med at læse. Sådan er det vist tit. Jeg ville egentlig blot komme med et forslag angående diskussionen om effekttrin. I det prisniveau, du taler om, synes jeg du skulle prøve to (eller hellere fire til bi-amping) Rega Exon monotrin. Jeg har hørt dem i forskellige sammenhænge, både hjemme og ude. Og også sat ind i meget kostbare systemer. De er meget, meget vellykkede. Finttegnende, klare og neutrale, med vældig god kraft og kontrol i bassen, også på meget store højttalere. Men måske mest af alt transparente, langt ud over deres prisniveau. Der er to trafoer i hvert monotrin. Jeg vil købe dem når pengene er til det. (15-16000).

__________________
venlig hilsen Klogesen.
Til top Vis klogesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klogesen
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2040
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Hejsa igen.

Så er der igen kommet liv i min Xara/Xaurus. Det betyder jo, at det også snart er tid til en lytteaften  Jeg må lige finde en dato... Jeg må også få taget nogle billeder at setup'et i den nye lejlighed

Klogesen: Jeg har også hørt godt om de Regaer, det burde være muligt at komme til at give dem et lyt.

 

/Præsten



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 784
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Hej Præst...

Du siger bare til, jeg kommer gerne til demo af HOLFI, speciet nu hvor jeg venter på en helt ny HOLFI Power NB250, samt er på udkig efter en Brugt HOLFI Pre NB1 S.E. i sort alu...!

mvh. Jan

Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan
 
John71
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Hej Præst

Har du prøvet Dali Helicon 800....??

Mon det er en stor forskel på 400 og 800.....

Til top Vis John71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af John71
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2040
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Hej Jan, du skal nok få besked. Jeg skal lige se, hvordan næste uge hænger sammen, så finder vi ud af det.

Hej John. Jeg har lyttet lidt på dem, men aldrig rigtig seriøst. Dels var de for dyre, dels kunne jeg på daværende tidspunkt ikke lige forestille mig, at jeg ville få en stue der var stor nok til dem (og det har jeg stadig ikke, selvom jeg er flyttet to gange siden da). Så 400'eren passer mig bedre i størrelsen, og jeg havde gode erfaringer med 2½-vejs højttalere.

 

/Præsten



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 784
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Hej John

Jeg var inde i HiFi-Klubben i fredags til en demo på HOLFI Power NB250 på først DALI Helicon 400 og bagefter på 800 'for sjov' og jeg blev meget glad for at jeg i sin tid ikke havde 'tid' og plads 800'eren - jeg syntes faktisk at Helicon 400 lyder bedre end storebror 800, specielt i bassen er der mere kontrol, jeg syntes at bassen i 800 lyder 'mudret' i forhold til 400 - og jeg ved da også at nogle sælgere i HiFi-Klubben fraråder 800 til fordel for 400 - så er det bedre med en god sub plus 400 i stedet for...

mvh. Jan

Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2040
Sendt: 26 Maj 2005 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Så er der sket ting og sager. Den første maj flyttede jeg ind i min nye lejlighed, efter at have brugt 1½ måned på at gøre værelserne i stand. Det betyder naturligvis, at der skal nye billeder op. det siger kodekset.

Udover flytningen har jeg også købt ny cd-spiller, det er en Holfi Xara, den der blev brugt som prototype til Xaurus. Derudover bruger jeg stadig mit Pre / Power 8 sæt, som jeg stadig synes spiller fedt. Kabler er Tara Labs RSC Prime Biwire højttalerkabel, Axiom signalkabel mellem cd og pre, og et Supra EFF-ISL mellem pre og power.

Sidste lørdag (20-05) var Jesper Juul, Hifijan og Munken forbi til lytte og hygge, og samtidig fik vi taget nogle billeder.

Anlægget som det står i min nye stue. Er pt. i gang med at lave nye strømkabler, derfor ligger der lidt rod på gulvet.

 

Fra den anden side, og med noget af cd-samlingen...

 

Indmaden af min nye (brugte) cd-afspiller. Da det er en prototype, ligner det et skoleprojekt fra 3. semester på Ingeniørskolen. Men den spiller virkelig fedt. Dyb, kontrolleret bund, og masser af fine detaljer. Og musik. For fanden da! Jeg har lige skiftet batterier i den, og rettet lidt i strømforsyningen, så batterierne får den rigtige ladespænding.

 

Et nærbillede af mine Helicon 400. Mums, hvor er de bare dejlige! Sweet sweet Helicon

 

En Holfi er en Holfi er en Holfi... Jesper havde sin Pre NB1 med, lige for at høre. Jeg var godt nok lidt utryg ved at sætte den til, og med rette. Den spiller endnu federe end min Pre 8. Drømmen lige nu hedder godt nok Pre 5.1VCS, men det kommer til at vente...

 

Munken havde 3 af Tara Labs nye "entry level" kabler med, som vi fik lyttet til. De hedder vist Spectrum 1a til 3a. De var såmænd udemærkede, den dyreste af dem var dog den vi foretrak.

 

Her ses Hifijan og Præsten himself, lyttende til skøn musik...

 

Og så var der ikke mere...

 

/Præsten



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 27 Maj 2005 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Det ser godt ud

Det ser ud som om der er betydelig mere "luft" omkring højttalerne her end du havde før, det må da også have hjulpet?



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
lorx
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 699
Sendt: 27 Maj 2005 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Har du ikke toppladen til cdfætteren?
Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx
 
Mumrik
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 161
Sendt: 27 Maj 2005 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke om det er blevet nævnt før, men hvad er det for en rack du har det stående på? Den er ganske pæn...
Til top Vis Mumrik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mumrik
 

<< Forrige Side af 12 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes