Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 16:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Sådan gør man bare ikke! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 12 Februar 2013 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Denne fine sag (fra en vestjysk lokalradio) har været til rep for knap 2 år siden - hos et firma i københavnstrup .....   

Nu endte den så her, og det så da lidt spøjst ud, båndet trak skævt, og den ene kanal var død.

Båndløbet var vind og skævt, og den venstre guidepin så ud til at være halv størrelse af normalen

hvad er nu det

Man havde erstattet originalen med et assembly fra en B77'er - og limet en tynd pind fast ... Hold da op :)

Originalen ser sådan her ud :

....    læg mærke til den lille dæmpecylinder -  den er der ikke for sjovs skyld.

jeg har før hørt lidet flatterende omtale af det firma, men ikke helt troed på det - nu gør jeg.

Den var strid - men nu kører den da igen.

Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Februar 2013 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Flot arbejde du har lavet Jan.... Men rystende "rep" fra et "proff" firma.

/Dr. G

Til top Vis Dr. G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. G

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 Februar 2013 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

næ kvalitets rep skal man lede lidt efter, men erfaring kan ingen erstatte.
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

aristona
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2012
Lokalitet: København
Sendt: 13 Februar 2013 kl. 02:01 | IP-adresse registreret  

Det vil være ufint at slå en enkelt erfaring stort op, men nu skriver du jo, at for dig slår erfaringen på en måde hovedet på sømmet, så medmindre der er regler for dette forum, der umuliggør det, vil jeg høre, om du måske har lyst at løfte sløret, helt/delvist/antydningsvist, for navnet på det københavnstrupske firma (så det ikke stadig skal sløre)?  - Udveksling af erfaringer er den eneste måde at stoppe useriøse reparatører på.
Til top Vis aristona's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aristona

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 13 Februar 2013 kl. 03:40 | IP-adresse registreret  

Jan erfaringer kan ingen tage fra en, godt du fandt fejlen/årsagen!
Der findes klamphugger i alle fag, hvis de er meget billige så kan det gå an, men hvis de tager normal pris så er det snyd!
Tror man har altid skulle være kritisk med det som skete på et værksted.

diyaudio.dk Blog
G+
Til top Vis D A O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D A O Besøg D A O's Websted

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 Februar 2013 kl. 07:11 | IP-adresse registreret  

aristona skrev:
Det vil være ufint at slå en enkelt erfaring stort op, men nu skriver du jo, at for dig slår erfaringen på en måde hovedet på sømmet, så medmindre der er regler for dette forum, der umuliggør det, vil jeg høre, om du måske har lyst at løfte sløret, helt/delvist/antydningsvist, for navnet på det københavnstrupske firma (så det ikke stadig skal sløre)?  - Udveksling af erfaringer er den eneste måde at stoppe useriøse reparatører på.

Jeg fik fortalt maskinen havde været til reparation i københavn efter branden - mig bekendt er der ikke mange der reklamerer med reparation af revox -  om denne så har været en "smutter" eller en feber-redning er svært at vide -  måske har man aftalt en lappeløsning. 

Jeg har været i branchen i mere end 30år,  så man lytter da i krogene, og danner sig sin mening, men hænge nogen ud,  uden jeg selv har snakket med dem, er ikke min stil.

Jeg er ikke sikker, men min ide om proffessionalisme rimer ikke med at man degraderer et proffessionelt produkt på den måde.    Jeg har da også talt med andre,  der græmmer sig over at se sådan noget........

Problemet for mange er jo at de ikke ved hvor de trygt kan gå hen.  Jeg kan ikke anbefale nogen frem for andre, det vil ikke være fair, men hvad Revox angår,  er der kun 1 sted _jeg_ ville anbefale til andre.

Jeg orker ikke selv at tage reparationer ind, jeg har ikke tiden, og laver kun noget, hvis jeg finder det formålstjenligt ....   eller jeg har brug for noget terapi der kan afhjælpe stress.

og det at sidde sene nattetimer, og pusle med de kære båndmaskiner er min form for terapi,  jeg skal gudskelov ikke leve af det længere,  jeg har sat mig for at give andre muligheden for at lære denne sport.

(......  altså hvis jeg ikke påtager mig opgaven -  pudse pudse glorien )

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes