| Forfatter |
|
NesraL Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 03 Oktober 2010 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg er på jagt efter en DAC til mit stereo-setup, da jeg har kunne læse mig frem til at sådan en skulle kunne forbedre lyden i ganske høj grad.
DAC'en vil skulle kobles på en NAD C356 Bee forstærker med et sæt Dali Evidence 470 højtalere spændt for. Den vil primært blive fodret af min PS3 (med et optisk kabel), og til tider af min bærbare computer (via et USB kabel).
Jeg vil helst ikke bruge mere end 2000 kroner da jeg som udgangspunkt ikke er utilfreds med lyden som den er nu. Men hvis lyden bliver forbedret med sådan en koblet på, synes jeg det er en opgradering der er værd at overveje. Desuden synes jeg det vil være overkill at bruge f.eks 5000 kroner på en DAC, hvis man tager i betragtning hvor dyrt resten af mit udstyr er.
Det eneste krav jeg som sådan har, er at DAC'en har optisk indgang til min PS3. Så er det desuden en kæmpe fordel at den har en USB indgang også. Det er meget sjældent at jeg kobler min bærbare computer direkte på anlægget, men det er selvfølgelig rart at have muligheden.
Jeg har selv luret lidt på disse 2 DAC's:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/andet-tilbehor/ cambridge_dacmagic_solv.htm
http://www.tapeconnection.dk/Hifi.aspx?id_category=3&pro duct_number=3303031
Er der nogen kloge hoveder der kan anbefale den ene frem for den anden? Eller er der måske en helt tredje DAC jeg burde have med i overvejelserne også?
På forhånd tak for hjælpen!
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 03 Oktober 2010 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt begge dacs. Dog ikke i direkte sammenligning, men synes jeg fik et godt indtryk af MF, da den trods alt blev lytte til på kendt udstyr og rum.
Det er en smagssag hvilken man finder bedst. Cambridgen oplever jeg som ret neutral, hvorimod MF spiller væsentligt varmere, mere tilbagelænet og med mindre fokus på detaljerne.
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Boman Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 03 Oktober 2010 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brug en Lyngdorf TDAI220 og sælg de gamle forstærkere. __________________ Boman
|
| Til top |
|
| |
gask Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 03 Oktober 2010 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
NesraL skrev:
Hejsa
Jeg er på jagt efter en DAC til mit stereo-setup, da jeg har kunne læse mig frem til at sådan en skulle kunne forbedre
lyden i ganske høj grad.
DAC'en vil skulle kobles på en NAD C356 Bee forstærker med et sæt Dali Evidence 470 højtalere spændt for. Den vil
primært blive fodret af min PS3 (med et optisk kabel), og til tider af min bærbare computer (via et USB kabel).
Jeg vil helst ikke bruge mere end 2000 kroner da jeg som udgangspunkt ikke er utilfreds med lyden som den er nu. Men
hvis lyden bliver forbedret med sådan en koblet på, synes jeg det er en opgradering der er værd at overveje. Desuden
synes jeg det vil være overkill at bruge f.eks 5000 kroner på en DAC, hvis man tager i betragtning hvor dyrt resten af mit
udstyr er.
Det eneste krav jeg som sådan har, er at DAC'en har optisk indgang til min PS3. Så er det desuden en kæmpe fordel at
den har en USB indgang også. Det er meget sjældent at jeg kobler min bærbare computer direkte på anlægget, men det er
selvfølgelig rart at have muligheden.
Jeg har selv luret lidt på disse 2 DAC's:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/andet-tilbehor/ cambridge_dacmagic_solv.htm
http://www.tapeconnection.dk/Hifi.aspx?id_category=3&pro duct_number=3303031
Er der nogen kloge hoveder der kan anbefale den ene frem for den anden?Eller er der måske en helt tredje DAC jeg
burde have med i overvejelserne også?
På forhånd tak for hjælpen! |
|
|
Det er et rigtig godt spørgsmål du her fremfører, derfor findes der også utallige tråde her på foraet om forskellige billige
Dacs, herunder Dagmagicen. Da jeg selv ejer en sådan, har jeg således også ytret mig om den på netop denne. Jeg
henviser derfor til disse tråde via søgefunktionen.
|
| Til top |
|
| |
NesraL Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2010 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Jeg har hørt begge dacs. Dog ikke i direkte sammenligning, men synes jeg fik et godt indtryk af MF, da den trods alt blev lytte til på kendt udstyr og rum.
Det er en smagssag hvilken man finder bedst. Cambridgen oplever jeg som ret neutral, hvorimod MF spiller væsentligt varmere, mere tilbagelænet og med mindre fokus på detaljerne.
|
|
|
Ok. Det lyder ret interessant. Tak for svaret!
|
| Til top |
|
| |
NesraL Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2010 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boman skrev:
|
Brug en Lyngdorf TDAI220 og sælg de gamle forstærkere.
|
|
|
Det bliver nok ikke aktuelt. Min forstærker er sprit ny 
|
| Til top |
|
| |
NesraL Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2010 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
gask skrev:
Det er et rigtig godt spørgsmål du her fremfører, derfor findes der også utallige tråde her på foraet om forskellige billige Dacs, herunder Dagmagicen. Da jeg selv ejer en sådan, har jeg således også ytret mig om den på netop denne. Jeg henviser derfor til disse tråde via søgefunktionen.  |
|
|
Javel. Jeg skal kigge mig lidt rundt omkring 
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 05 Oktober 2010 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder meget fornuftigt ikke at bruge mere end 2k her !
Lån da sagerne med hjem hvad du ellers kan skrabe sammen for forskellige steder og giv dem et lyt, og fortæl os så om resultaterne :)
|
| Til top |
|
| |
Deguello Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 196
|
| Sendt: 05 Oktober 2010 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej - hvad med den her: http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=13462 http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=13462 VH
|
| Til top |
|
| |
winbug Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 05 Oktober 2010 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil mene at i den prisklasse er der ikke meget forskel.
Men uden at have hørt nogle af de 2 ovenævnte, hælder jeg måske også mere til MF'n.
Jeg har været med til at lytte på en række forskellige DAC's fra 2000 - 50000 kr. og i det hele store, kunne jeg sku ikke høre
meget forskel.
Men personligt fortrækker jeg klart en DAC som lyder mere tilbagelænende, det er behageligere at lytte på i længden.
Mv Ronni
|
| Til top |
|
| |
tobiazz Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 05 Oktober 2010 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med denne: http://www.headfonia.com/matrix-mini-i-balanced-dac/Den fås hjem for ca 2500.. og skulde lyde rigtigt godt, samtidigt med at den har lidt flere funktioner end de andre to, og så syns jeg at den er smadder flot :) (Har dog ikke hørt den selv, og skal købes på ebay) Vh Tobias
|
| Til top |
|
| |
NesraL Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
tobiazz skrev:
Hvad med denne: http://www.headfonia.com/matrix-mini-i-balanced-dac/
Den fås hjem for ca 2500.. og skulde lyde rigtigt godt, samtidigt med at den har lidt flere funktioner end de andre to, og så syns jeg at den er smadder flot :)
(Har dog ikke hørt den selv, og skal købes på ebay)
Vh Tobias
|
|
|
Den ser godt nok også lækker og spændende ud 
|
| Til top |
|
| |