| Forfatter |
|
sirhish Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Januar 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 545
|
| Sendt: 03 Oktober 2010 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor bliver alt musik ikke udgivet på SACD ??? hvis det er så svært ja næsten umuligt at rippe/kopier, så ville det da være
genialt som kopibeskyttels. Er det meget meget dyre at indspille en SACD end en almindelig cd ???? Bare en sjov tanke
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 03 Oktober 2010 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror aldrig formatet er slået an. Der er også DVD audio, og senest er der udgivet i Blueray audio. Det sidste har måske en fremtid. Men helt centralt så har CD mediet haft så stor succes og der er næppe mange som er utilfreds med lyden, at få er villige til at betale en højere pris for et format med højere opløsning. Blueray audio skulle have 256 gange så høj opløsning som en CD. Bl.a. Tom Pettys nye MOJO kan fåes i formatet, men koster det dobbelte af CD udgaven, men ca. det samme som vinyludgaven.
Men du kan da få en del titler i SACD, bla Derek and the Dominoes: Layla and other assorted love songs og Dire Straits: Brothers in arms. (for at tage nogle af de rigtigt kendte.) __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 03 Oktober 2010 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fordi formatet ikke er slået igennem rent kommercielt, og så synes mange at det er en svaghed at man ikke kan rippe sacd'er direkte, men søger istedet i retning af 24bit/96kHz FLAC filer når det drejer sig om digital musik i høj kvalitet.
|
| Til top |
|
| |
torsteinowich Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 03 Oktober 2010 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan ikke bruges på computer og transportable enheder, så det er ikke mainstream venligt. Kunderne gider det ikke.
Muskbranchen har låst sig selv fast. De vil ikke udgive downloads i høj kvalitet af frygt for kopiering. Så udgiver de i lav kvalitet og folk kopierer deres lav kvalitets musik. Deres høj kvalitets udgivelser er baseret på en monopol teknologi (SACD) som ikke kan opnå stort nok volumen til at flyde økonomisk.
Resultat: Musik er ved at få samme status (i mainstream kulturen) som TV og ugeblade. Noget ligegyldigt juks til adspredelse, hvor kvaliteten ikke betyder så meget.
Tag noget autogenereret rytmehejs fra en computer, tilsæt en lækker dåse med gode p****r (behøver ikke kunne synge rent, det klarer Autotune) og giv den hele armen med loudness så det er maksimalt højlydt og vupti du har et "instant pophit".
Der er langt imellem nye udgivelser i god teknisk kvalitet når vi taler mainstream musik. Det er langsomt ved at blive opdelt i folk der downloader høj opløsnings musik og massemarkedet, der kan nøjes med MP3, tror jeg. CDer ligger et sted midt imellem, men vil nok glide ud af markedet med tiden.
|
| Til top |
|
| |
lacla Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 03 Oktober 2010 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er for såvidt enig i torsteinowich's analyse, men jeg tror heller ikke at man skal underkende at musikmarkedet idag er stærkt drevet af de mobile enheder, hvor hifi selvsagt er en umulighed. Jeg vælger så at tro på at den tekniske kvalitet følger den kunstneriske kvalitet, og at man altid vil kunne købe Leonard Cohen i en god højt opløselig udgave, mens det måske bliver lidt sværere hvis man lytter meget til f.eks. Sukkerchok. __________________ // Lacla //
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 04 Oktober 2010 kl. 05:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
de SACD og maskiner jeg har lagt øre til der var jeg ikke særlig begrejstret for den lyd jeg hørte, tynd og kedelig pling plang efekt, der blev fukoseret meget på detaljer i det diskandt området det var som om man glæmte resten også lige skulle være med, så det er ikke noget jeg har brugt penge på
|
| Til top |
|
| |
Sir Round Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 05 Oktober 2010 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
De få SACD jeg har stiftet bekendskab med har alle været en positiv oplevelse og lydt bedre end deres CD udgaver.
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 05 Oktober 2010 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min erfaring siger mig at kvaliteten af lydoptagelsen er det afgørende.
Hertil en ok dac og for guds skyld ikke nogen elektrisk eller digital volumenkontrol.
|
| Til top |
|
| |