Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 15:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: strømforsyning til squeezebox (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 27 September 2010 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

hej

jeg skal til at investere i en dac til min DB duet. I den forbindelse har jeg set at mange mener at der er meget at hente ved at skifte trømforsyningen til SB ud til en anden type. Vil det give noget når jeg kun køre digitalt ud af recieveren/SB player.

lyden fra de analogeudgange fra sb er ikke noget at råbe hurra for. Lyden er fnidret og lys.....meget digitalt.

jeg er ikke nogen lodde konge , så jeg fotrækker en færdig en af slagsen. hvor køber man sådan en henne.......evt et link

Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

Moke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2010
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 September 2010 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Ja helt klart. Jeg kører digitalt ud på min SB og der er en forskel med en bedre strømforsyning. Om du så kan høre forskel og om du syntes det er til det bedre, kommer jo an på ører, anlæg, akustik, musiksmag osv.
Til top Vis Moke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moke

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2010 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

hvilken strømforsyninig kan i anbefale?.....ikke gør det selv løsning

Ingeniør-dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 September 2010 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Nej, det vil ikke give noget som helst medmindre SB'ens strømforsyning er i stykker. signal/støjforhold i et digitalt signal kan være ret lavt uden at det påvirker kvaliteten, og det er det eneste jeg umiddelbart kan forestille mig at en dårlig strømforsyning kan forårsage, såfremt de logiske kredse ikke ligefrem fejler. Squeez'en er nok designet med fejlfri operation for øje, så det er sikkert at antage at det gør de ikke.

Moke, med stor undren... hvad er det du mener at en anden strømforsyning skulle gøre?

Til top Vis Ingeniør-dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniør-dude

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2010 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

jeg kan godt se at der er stor uenighed på forummet ang strømforsyningen. men jeg har indtryk af, at det er en begrænset udskrivning. så jeg vil hellere være på den sikre side, ved at skifte den originale ud til en anden type..........det bliver det vel ikke dårligere af

men hvor kan man købe sådan en bandit??

Moke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2010 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Ingeniør-dude skrev:

Moke, med stor undren... hvad er det du mener at en anden strømforsyning skulle gøre?

Jeg gider ikke afspore flere tråde med en formålsløs diskussion af begrænsede modeller vs. placebo, men jeg kan høre at musikken bliver mere indbydende og let at høre på. Som om musikken passer bedre rytmisk.

Moke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2010 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Welborne.com og audiocominternational.com sælger dem og www.audioupgrades.co.uk har vist en på vej. De er nu ret dyre. Mange af os her på H4A har købt dem gennem dette forum. Jeg er ikke sikker på at jeg må referere til hvem, men hvis du søger på emnet, dukker der nok et navn op.

Når det er sagt, vil jeg nok anbefale at smide nogle flere penge i DAC'en i stedet for at opgradere strømforsyninger. Jeg tror du får mere for pengene på den måde.

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 September 2010 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Den gode Teddy Pardo har også en til ca. 2K (tror jeg).
Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2010 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Så kom jeg lige i tanke om at streamtech.dk også vist har eller havde en...

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2010 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Moke skrev:
Welborne.com og audiocominternational.com sælger dem og www.audioupgrades.co.uk har vist en på vej. De er nu ret dyre. Mange af os her på H4A har købt dem gennem dette forum. Jeg er ikke sikker på at jeg må referere til hvem, men hvis du søger på emnet, dukker der nok et navn op.

Når det er sagt, vil jeg nok anbefale at smide nogle flere penge i DAC'en i stedet for at opgradere strømforsyninger. Jeg tror du får mere for pengene på den måde.

p.t har jeg lagt mig på stello da 100,.men jeg skal dog lige lytte på den først. kan det passe at SB D/A konverteren er meget rodet og lys i klangen , uden at være udstrakt i toppen?

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2010 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

bhaagensen skrev:
Så kom jeg lige i tanke om at streamtech.dk også vist har eller havde en...

men er det ikke samme type som den originale?

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2010 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:

men er det ikke samme type som den originale?

Jeg kender ikke detaljer. Har bare hørt at den skulle være af "bedre" kvalitet end den medfølgende...

Ingeniør-dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 September 2010 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Moke skrev:

Jeg gider ikke afspore flere tråde med en formålsløs diskussion af begrænsede modeller vs. placebo, men jeg kan høre at musikken bliver mere indbydende og let at høre på. Som om musikken passer bedre rytmisk.

Jeg synes langtfra det er at afspore en tråd at stille spørgsmålstegn ved hvorfor manden skal punge ud til en 'opgradering' der dybest set er meningsløs. I det øjeblik du omgår SB DAC'en ved at bruge digitalt output, falder ethvert incitament til at skulle ønske en mindre støjende forsyning (ingen har helt klart påvist at den medfølgende er utilstrækkelig, så selv udgangspunktet er en trossag) til jorden.

Til trådstarter, det er ikke for at starte en religionskrig her, men det giver teknisk set ikke meget mening at kaste penge i projekt strømforsyning. Prøv med den eksterne DAC først. Den der sidder i SB'en er ikke just high-end. Det var den anno 2001 (se dato på spec sheet http://focus.ti.com/lit/ds/symlink/pcm1748.pdf )

Mvh

Til top Vis Ingeniør-dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniør-dude

Moke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2010 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Ingeniør-dude skrev:

Moke skrev:

Jeg synes langtfra det er at afspore en tråd at stille spørgsmålstegn ved hvorfor manden skal punge ud til en 'opgradering' der dybest set er meningsløs.

Der er altså ret stor chance for at starte en religionskrig, når man udmelder sit religiøse manifest så bastant at omtale andres holdninger som meningsløse. Men mon ikke vi andre kan gennemskue at det kun er meningsløst i forhold til din models kraftigt reducerede verdensforståelse og der er plads til meget mellem model og virkelighed?

@Trådstarter: I hvert fald er der delte meninger og som altid er det dine ører der afgører det. Jeg vil anbefale at du køber DAC'en og når du har vænnet dig til lyden om en måned eller to, kan du sikkert låne en anden strømforsyning til test.

torsteinowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2010
Sendt: 27 September 2010 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Hvis vi antager at det virker, tror jeg det hører til i kategorien småforbedringer. Der er mange andre ting at tage fat på, som ikke koster noget, hvis du ikke har været i gang
med at optimere endnu. Det er slet ikke sikkert du kan høre forbedringen, selv hvis den er reeel, hvis der er andre langt kraftigere støjkilder i systemet.

Gratis forbedringer at tage fat på:
Undgå støjende switch mode forsyninger tæt på DAC/forstærkere/signalkabler
Undgå at have elektriske forbindelse mellem SB og DAC hvis de ikke er på samme lysgruppe (brug toslink).
Hold de følsomme kabler (analoge signaler og HT kabler) væk fra støjkilder (antennekabler, strømforsyninger, elkabler)
Skil dig af med lysdæmpere og elsparepærer i nærheden af dit HIFI, de støjer forfærdeligt.
Prøv dig evt frem med om der er nogle apparater som støjer ind i HIFI når de sidder i samme dobbeltstik. Jeg har f.eks. oplevet at en computer fik min forstærker til at lyde
ringe når den var sat i samme dobbeltstik. En mulighed er selvstændig lysgruppe til HIFI, men hvis du ikke ser så ambitiøs kan du nå et godt stykke ad vejen ved bare af
holde tingene nogenlunde adskilt.
Prøv evt. korrekt orientering af fase og nul i dine lysnetkabler. Der er masser af tråde om det hvor folk melder om store forbedringer.

Forbedret strømforsyning på SB tror jeg først giver mening når du har de fleste andre støjkilder under kontrol og kender lyden af dit system godt.
Til top Vis torsteinowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torsteinowich

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2010 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

det lyder som en go indgangsvinkel. jeg tager et skridt af gangen , og ligger ud med en dac.

er der nogle forslag i den grøft, ud over stelloen som jeg skal have prøvet. Da meridian ikke laver løse dac vil jeg gå efter en dac som spiller som den....hvis det findes. Lyngdorf cd1 spiller meget som meridian g06. Men cd1 er mere rent i toppen end g06, men det syntes jeg tilføre noget spilleglæde, hvis det giver mening

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 September 2010 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Ingeniør-dude skrev:

Moke skrev:

Jeg synes langtfra det er at afspore en tråd at stille spørgsmålstegn ved hvorfor manden skal punge ud til en 'opgradering' der dybest set er meningsløs. I det øjeblik du omgår SB DAC'en ved at bruge digitalt output, falder ethvert incitament til at skulle ønske en mindre støjende forsyning (ingen har helt klart påvist at den medfølgende er utilstrækkelig, så selv udgangspunktet er en trossag) til jorden.

Til trådstarter, det er ikke for at starte en religionskrig her, men det giver teknisk set ikke meget mening at kaste penge i projekt strømforsyning. Prøv med den eksterne DAC først. Den der sidder i SB'en er ikke just high-end. Det var den anno 2001 (se dato på spec sheet http://focus.ti.com/lit/ds/symlink/pcm1748.pdf )

Mvh

Brug dine øre dude.....hvis du ellers har nogen !  og drop dit teoretiske fis !

Forskellen på en god og dårlig strømforsyning er godt nok ikke så stor når man benytter den digitale udgang, MEN den ER der ! OG brug ren batteridrift, hvis der er muligt !

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

Moke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2010 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

torsteinowich skrev:

Gratis forbedringer at tage fat på:
Undgå støjende switch mode forsyninger tæt på DAC/forstærkere/signalkabler
Undgå at have elektriske forbindelse mellem SB og DAC hvis de ikke er på samme lysgruppe (brug toslink).
Hold de følsomme kabler (analoge signaler og HT kabler) væk fra støjkilder (antennekabler, strømforsyninger, elkabler)
Skil dig af med lysdæmpere og elsparepærer i nærheden af dit HIFI, de støjer forfærdeligt.
Prøv dig evt frem med om der er nogle apparater som støjer ind i HIFI når de sidder i samme dobbeltstik. Jeg har f.eks. oplevet at en computer fik min forstærker til at lyde
ringe når den var sat i samme dobbeltstik. En mulighed er selvstændig lysgruppe til HIFI, men hvis du ikke ser så ambitiøs kan du nå et godt stykke ad vejen ved bare af
holde tingene nogenlunde adskilt.
Prøv evt. korrekt orientering af fase og nul i dine lysnetkabler. Der er masser af tråde om det hvor folk melder om store forbedringer.

God post.
Jeg har opnået noget forbedring ved at sætte støjspærrere (feritkerner) på computere, lamper og opladere der larmede. Specielt en mobiloplader var drilsk. De koster næsten ingenting.
Det ku være vi skulle samle en liste med gratis/billige tweaks. Vinkling af højtalere og placering af gulvtæpper, f.eks.

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2010 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

jeg har lånt en stello ved Rene.

jeg er godt nok spændt på at høre den i aften. jeg aner ikke hvad jeg skal/kan forvente. meridianen vil være referencen

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 30 September 2010 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:

jeg har lånt en stello ved Rene.

jeg er godt nok spændt på at høre den i aften. jeg aner ikke hvad jeg skal/kan forvente. meridianen vil være referencen

Husk for guds skyld at du IKKE må slukke den bag på ! Kun STB på fronten !!

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes