| Forfatter |
|
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 07 September 2010 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonny73 skrev:
sonny73 skrev:
|
den du linker til har jeg faktisk, da jeg ikke stremer film med den så klarer den opgave til UG samen med min Sonos, der er tele om en meget simpl nætverks disk/nas... men til prisen er den ok...jeg købte min brugt til 600 kr og den var/er alle penge verd ...
den er ikke så bruger vænlig som Synology og Qnap men igen den koster heler ikke alverden...

her ligger den fin i en papkasse 
|
|
|
|
|
|
hvad er forskellen på en pc og en nat server? Troede faktisk at logitechen skulle kobles på en pc??
hvorimod at sonos kan nøjes med en nas.
|
| Til top |
|
| |
Moke Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 217
|
| Sendt: 07 September 2010 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strandvaskeren skrev:
Moke skrev:
Man behøver bestemt ikke en pc. En NAS af en art er fint. Jeg ved dog ikke om den Linkstation duer. Jeg kører selv med en NAS; en Qnap 109 II pro og den er ærlig talt lige langsom nok, men min musiksamling er også omkring de 500 GB. Derfor overvejer jeg at opgradere den til en GuruPlug Server, men en lidt kraftigere NAS er også fint.
|
|
|
I hvilken forbindelse oplever du at din NAS kunne bruge mere fart?Jeg har bygget mig en hurtig NAS fordi jeg tumler rundt med store videofiler og laver redigering af dem, det er lækkert med speed når jeg skal have en 8-10GB video fra NAS til min computer og efter lidt redigering skal have den smidt tilbage på NAS'en. Hvad angår musik er det en helt anden snak. Selv om jeg har rippet hele pladesamlingen til flac (der selvfølgelig fylder en del) så kører min NAS nærmest i tomgang når jeg afspiller musik. En typisk musikcd rippet i flac fylder omkring 350 MB for ca. 70 minutters musik - min NAS kan overføre 350 MB på ca. 10-15 sekunder så at bede den gøre det over 70 minutter er ikke noget der stresser den. Min pladesamling er dog ikke så stor som din, så af ren nysgerrighed kunne det være interessant at vide hvornår du oplever at din NAS er langsom? |
|
|
ja, det er som du forklarer bestemt ikke selve streamingen, der er problemet, men navigationen er sløv, specielt via web-interfacet. det går lige når nas'en ikke laver andet, men hvis den laver backup, torrent eller lgn, kniber det, specielt når jeg lader to eller flere sb'e koordinere. jeg er meget overbevist om at det er nas'ens meget lille ram, der får den til at page en masse, når squeezecenter-databasen er fyldt godt op.
|
| Til top |
|
| |
sonny73 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 07 September 2010 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
hvad er forskellen på en pc og en nat server? Troede faktisk at logitechen skulle kobles på en pc??
------------------------------------------------------------ ----
jeg synes bestemt ikke at du har brug for de tunge net servere.... du kan fin nojes med simple nætverks harddisk den som du har linket til eller til NAS fra Synology som er meget bruger venlig... jeg kender ikke logitech men jeg trå bestemt de kan også kobles dirakte på nætverks harddisk eller NAS uden at PC skal være tændt....
hvis du ikke har læst dene artikel så er de et godt sted at starte når du skal i gang med musik striming...
http://www.hifi4all.dk/content/templates/artikler.asp?articl eid=2300&zoneid=2 __________________
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2010 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonny73 skrev:
|
p.las skrev:
jeg synes bestemt ikke at du har brug for de tunge net servere.... du kan fin nojes med simple nætverks harddisk den som du har linket til eller til NAS fra Synology som er meget bruger venlig... jeg kender ikke logitech men jeg trå bestemt de kan også kobles dirakte på nætverks harddisk eller NAS uden at PC skal være tændt....
hvis du ikke har læst dene artikel så er de et godt sted at starte når du skal i gang med musik striming...
http://www.hifi4all.dk/content/templates/artikler.asp?articl eid=2300&zoneid=2
|
|
|
jeg forstår ikke forskellen
skal en nas styres af en anden pc eller....??? der skal jo indstaleres program til logitechen. Ja...jeg har jo også en ordentlig røvfuld cder der skal ligges ind. er der trådløsnetværk i en nas server??
ja..jeg kunne blive ved.
Angående DAC. tror jeg skal prøve stelloen
|
| Til top |
|
| |
sonny73 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2010 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
sonny73 skrev:
|
p.las skrev:
|
|
|
skal en nas styres af en anden pc eller....???du indstiler og styrer NAS igenem PC (en program der indstaleres på PC) der skal jo indstaleres program til logitechen. Ja...jeg har jo også en ordentlig røvfuld cder der skal ligges ind. er der trådløsnetværk i en nas server du tilslyter din NAS til din router eller nætverk så køre der bare ??
ja..jeg kunne blive ved.
Angående DAC. tror jeg skal prøve stelloen nu når du skal prøve stello så vil jeg førslo at du prøver PS audio også
|
|
|
du kan prøve at ser hvordan synology fungere her :
direkte link til testdrive http://demo.synology.com:5000 bruger: admin kodeord: synology __________________
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2010 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonny73 skrev:
p.las skrev:
sonny73 skrev:
|
p.las skrev:
|
|
|
skal en nas styres af en anden pc eller....???du indstiler og styrer NAS igenem PC (en program der indstaleres på PC) der skal jo indstaleres program til logitechen. Ja...jeg har jo også en ordentlig røvfuld cder der skal ligges ind. er der trådløsnetværk i en nas server du tilslyter din NAS til din router eller nætverk så køre der bare ??
ja..jeg kunne blive ved.
Angående DAC. tror jeg skal prøve stelloen nu når du skal prøve stello så vil jeg førslo at du prøver PS audio også
|
|
|
du kan prøve at ser hvordan synology fungere her :
direkte link til testdrive http://demo.synology.com:5000 bruger: admin kodeord: synology
|
|
|
jeg er en pc-idiot
ok. Jeg køber en nat server.
Kaster den ind i et skab. tilslutter mit trådløse net (er det trådløs på en nas) instalere et program på min bærebar, sådan jeg kan styre nas`n.
Indstalere evt itunes (det er jeg vandt til at bruge) indstalere squeezebox software (altså på nas`n) så at min remote kan styre biblioteket, og biblioteket er i kontakt med recieveren.
syntes sku det virker lidt bøvlet........Men det er nok bare mig
|
| Til top |
|
| |
Moke Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 217
|
| Sendt: 08 September 2010 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
jeg er en pc-idiot
ok. Jeg køber en nat server.
Kaster den ind i et skab. tilslutter mit trådløse net (er det trådløs på en nas) instalere et program på min bærebar, sådan jeg kan styre nas`n.
Indstalere evt itunes (det er jeg vandt til at bruge) indstalere squeezebox software (altså på nas`n) så at min remote kan styre biblioteket, og biblioteket er i kontakt med recieveren.
syntes sku det virker lidt bøvlet........Men det er nok bare mig |
|
|
Hvis du er pc-idiot, vil jeg ikke anbefale QNAP'en. Jeg fik det installeret, men det gik ikke gnidningsfrit og IT er mit erhverv. Jeg ved faktisk ikke om andre NAS'er er nemmere. Måske kan andre byde ind?
|
| Til top |
|
| |
beta Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 08 September 2010 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at vende tilbage til udgangspunktet.
Jeg har brugt en Benchmark DAC-1 i halvandet år og synes det er en fremragende DAC. Den bliver ofte beskyldt for at være kold og klinisk, det er helt forkert. Den gengiver blot hvad der er på skiverne, hverken mere eller mindre.
Jeg kan sagtens finde skiver som lyder kolde og kliniske, men jeg kan finde mange flere som på alle måder lyder fantastisk, så skal du finde begrænsningerne, skal du søge dem i skiverne.
Det kan man også sagtens finde på andre DAC´s og CD-afspillere, hvis producenten da ikke har forsøgt at gøre den varm og "analog".
Én af den aller største dyder, hvis man kan tale om det, for den lyder jo ikke af noget, er dens klarhed/gennemsigtighed. Der er totalt hul igennem, og det opleves måske af mange som kold og klinisk.
Så spørgsmålet er: Vil du have farvet eller ufarvet lyd?
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Strandvaskeren Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 08 September 2010 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
skal en nas styres af en anden pc eller....??? der skal jo indstaleres program til logitechen. Ja...jeg har jo også en ordentlig røvfuld cder der skal ligges ind. er der trådløsnetværk i en nas server?? |
|
|
En NAS er en computer uden skærm og tastatur der er bygget til at levere diskplads på dit lokalnet. I princippet kan en NAS ikke noget du ikke også kan med en PC. Min NAS er hjemmebygget af stumper jeg lige så godt kunne have lavet en pc ud af. Lige nu står min NAS på bunden af et skab hvor jeg slipper for at se og høre på den, men hvis jeg en dag mangler en ekstra computer er der ikke noget i vejen for at jeg smider skærm og tastatur på og installerer windows. En fabriksbygget NAS som dem fra fx. Qnap og Synology kan du ikke bruge som almindelig pc. De har stadig en procssor og ram ligesom en pc, men der er ikke skærmudgang og tastaturindgang. Betragt en NAS som en lille, specialbygget computer der har en begrænset funktionalitet og hvor der er lagt vægt på at den ikke bruger ret meget strøm. Den primære opgave er at tilbyde lagerplads. En del NAS tilbyder dog også ting som digitale fotoalbum, forskellige downloadservices og måske at kunne virke som server for Squeezebox. Squeezebox er bygget op omkring at du installerer Squeezebox Server programmet på din pc, det betyder at din pc skal stå tændt for at du kan høre musik på Squeezeboxen. Hvis du finder en NAS der tilbyder at være Squeezebox server behøver du ikke længere have en pc tændt for at høre musik.
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2010 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strandvaskeren skrev:
p.las skrev:
skal en nas styres af en anden pc eller....??? der skal jo indstaleres program til logitechen. Ja...jeg har jo også en ordentlig røvfuld cder der skal ligges ind. er der trådløsnetværk i en nas server?? |
|
|
En NAS er en computer uden skærm og tastatur der er bygget til at levere diskplads på dit lokalnet. I princippet kan en NAS ikke noget du ikke også kan med en PC.
Min NAS er hjemmebygget af stumper jeg lige så godt kunne have lavet en pc ud af. Lige nu står min NAS på bunden af et skab hvor jeg slipper for at se og høre på den, men hvis jeg en dag mangler en ekstra computer er der ikke noget i vejen for at jeg smider skærm og tastatur på og installerer windows.
En fabriksbygget NAS som dem fra fx. Qnap og Synology kan du ikke bruge som almindelig pc. De har stadig en procssor og ram ligesom en pc, men der er ikke skærmudgang og tastaturindgang.
Betragt en NAS som en lille, specialbygget computer der har en begrænset funktionalitet og hvor der er lagt vægt på at den ikke bruger ret meget strøm. Den primære opgave er at tilbyde lagerplads. En del NAS tilbyder dog også ting som digitale fotoalbum, forskellige downloadservices og måske at kunne virke som server for Squeezebox.
Squeezebox er bygget op omkring at du installerer Squeezebox Server programmet på din pc, det betyder at din pc skal stå tændt for at du kan høre musik på Squeezeboxen. Hvis du finder en NAS der tilbyder at være Squeezebox server behøver du ikke længere have en pc tændt for at høre musik.
|
|
|
har lige været nede og kigge på en Synology ds 107. vil den kunne fungere sammen med SB duet?
jeg har søgt på nettet, og umiddelbart tror jeg den kan. men forhandleren mente ikke den kunne. men hans kendskab til SB duet var nærmest ikke eksisterende.
men tror jeg har fundet ud af hvordan det fungere. Nas serveren vil figurere som et ikon på evt skrivebordet. her instalere man så itunes og sb softvaren. når først den er blevet instaleret, og det trådløse netværk fungere skal man ikke tænke på at det er en boks ,som står i den anden ende af huset. er det helt ved siden af??
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 08 September 2010 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music Hall DAC 25.2 kunne måske være en mulighed.
Der er et rør monteret i DAC'en. Jeg mener den kun bruges ved RCA tilslutning, men er ikke helt sikker. I så fald vil man kunne skifte klangbalance ved at skifte mellem RCA og XLR...
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2010 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
|
Music Hall DAC 25.2 kunne måske være en mulighed.
Der er et rør monteret i DAC'en. Jeg mener den kun bruges ved RCA tilslutning, men er ikke helt sikker. I så fald vil man kunne skifte klangbalance ved at skifte mellem RCA og XLR...
|
|
|
ser spændene ud. Tak for input
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 September 2010 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
| har lige været nede og kigge på en Synology ds 107. vil den kunne fungere sammen med SB duet?
jeg har søgt på nettet, og umiddelbart tror jeg den kan. men forhandleren mente ikke den kunne. men hans kendskab til SB duet var nærmest ikke eksisterende. |
|
|
Ifølge http://www.synology.com/enu/support/releaseNote/SqueezeboxSe rver.php er der Squeezebox server på en DS107+, ved dog ikke om det også gælder en 107 uden plusset?
Det ser ud som om der også er itunes server på sådan en 107'er: http://www.synology.com/enu/products/features/itunes.php
p.las skrev:
men tror jeg har fundet ud af hvordan det fungere. Nas serveren vil figurere som et ikon på evt skrivebordet. her instalere man så itunes og sb softvaren. når først den er blevet instaleret, og det trådløse netværk fungere skal man ikke tænke på at det er en boks ,som står i den anden ende af huset. er det helt ved siden af?? |
|
|
Stortset rigtigt. Du gemmer DS107'eren af vejen, og stikker den noget strøm og et netværkskabel. Jeg kan ikke se at en 107'er har trådløst netværk, så du må påregne at skulle trække et kabel hen til din trådløse router. Din Squeezebox kan godt efterfølgende tage trådløs kontakt med routeren og få forbindelse til 107'eren derfra. Jeg mener en DS107 kommer uden harddisk, dvs. du skal også have fundet en passende disk at smide i. Angående at få installeret itunes og squeezebox server på den, så gør du det garanteret via en webside. Du taster et ipnummer ind for oven i din internet browser og ender på den opsætningsside 107'eren har. Der sætter du hak i at du vil have itunes og squeezebox server og så burde den være i vinkel. I din stifinder/denne computer bør harddisken i 107'eren være synlig, så når du får ny musik hjem kopierer du det over på 107'eren og så bør musikken ligge klar på din squeezebox.. Jeg har ikek personlig erfaring med Synology, men folk roser generelt Synology for at være temmelig nemme at hitte ud af..
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2010 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strandvaskeren skrev:
p.las skrev:
| har lige været nede og kigge på en Synology ds 107. vil den kunne fungere sammen med SB duet?
jeg har søgt på nettet, og umiddelbart tror jeg den kan. men forhandleren mente ikke den kunne. men hans kendskab til SB duet var nærmest ikke eksisterende. |
|
|
Ifølge http://www.synology.com/enu/support/releaseNote/SqueezeboxSe rver.php er der Squeezebox server på en DS107+, ved dog ikke om det også gælder en 107 uden plusset?
Det ser ud som om der også er itunes server på sådan en 107'er: http://www.synology.com/enu/products/features/itunes.php
p.las skrev:
men tror jeg har fundet ud af hvordan det fungere. Nas serveren vil figurere som et ikon på evt skrivebordet. her instalere man så itunes og sb softvaren. når først den er blevet instaleret, og det trådløse netværk fungere skal man ikke tænke på at det er en boks ,som står i den anden ende af huset. er det helt ved siden af?? |
|
|
Stortset rigtigt. Du gemmer DS107'eren af vejen, og stikker den noget strøm og et netværkskabel. Jeg kan ikke se at en 107'er har trådløst netværk, så du må påregne at skulle trække et kabel hen til din trådløse router. Din Squeezebox kan godt efterfølgende tage trådløs kontakt med routeren og få forbindelse til 107'eren derfra. Jeg mener en DS107 kommer uden harddisk, dvs. du skal også have fundet en passende disk at smide i.
Angående at få installeret itunes og squeezebox server på den, så gør du det garanteret via en webside. Du taster et ipnummer ind for oven i din internet browser og ender på den opsætningsside 107'eren har. Der sætter du hak i at du vil have itunes og squeezebox server og så burde den være i vinkel. I din stifinder/denne computer bør harddisken i 107'eren være synlig, så når du får ny musik hjem kopierer du det over på 107'eren og så bør musikken ligge klar på din squeezebox..
Jeg har ikek personlig erfaring med Synology, men folk roser generelt Synology for at være temmelig nemme at hitte ud af..
|
|
|
super. så tror jeg sku at jeg napper sådan en. Har fornemelsen af, ar det ikke er sidste gang jeg spørger 
nåt du begynder at snakke ip adresse og såhn.......bliver jeg sku lidt nervøs. Men jeg må løse efterhånden som det kommer
tak for hjælpen
|
| Til top |
|
| |
sonny73 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2010 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg trå synology 107 er gammel model ,,, er der en du har funder brugt eller er den hel nyt ???
| |
audiogon Udelukket fra forum

Bruger siden: 18 November 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 08 September 2010 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallo der....... En Touch også fra Logitech kan du tilslutte en USB harddisk og afspille direkte. Touch har indbygget server.
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2010 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonny73 skrev:
| jeg trå synology 107 er gammel model ,,, er der en du har funder brugt eller er den hel nyt ??? |
|
|
den skulle være helt ny
|
| Til top |
|
| |
Andvare Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 536
|
| Sendt: 09 September 2010 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en synology DS209 og en SqueezeBox Touch og det virker. Du skal være opmærksom på at det kræver af NAS'en at køre squeezeCenter - så jeg ville ikke anbefale noget alt for gammelt. Det man skal gøre er:
1 - rip din musik til et passende format, fx FLAC (bare ikke WMA Lossless - det er ikke alle løsninger der understøtter dette - ikke den løsning jeg har)
2 - placer musikken i en passende mappe på NAS'en
3 - hent SqueezeCenter til Synology her : http://www.synology.com/enu/apps/packages.php (Husk at vælge den NAS du har)
4 gå ind i det menupunkt i NAS brugeroverfladen, der hedder "pakkeadministration" og tilføj den pakke du har hentet. Når den er hentet og installeret (går relativt hurtigt) kommer der et link som du kilkker på - også åbner SqueesCenter. Her vækger du den mappe som du har musikken i, herefter opdateres oprettes en database med din musik, cover grafik og playlister.
5. Så er du klar til at koble din Squeezebox på netværket. Du tænder den og (Jeg har kun prøvet Touch'en) du føres i gemmen en lille guide (du den skal kobles på det samme netvært som din NAS) og så finder den selv ud af at der køre en SqueesServer, som den så kobles til. Nu køre SqueezeBoxen direkte via NAS'en og du behøver ikke at have din PC tændt mere.
Hvis du også har forbindelse til internettet (og det tror jeg de fleste har :)) så har du også direkte adgang til et utal af radiostationer. Jeg vil faktisk god advare lidt i mod at prøve dette for tidling, da du risikrere ikke at gide og rippe din musik for der er rigitg mange fede kanaler (jeg blev i hvert fald noget forsinket).
Hvis du har en Ipod Touch/Iphone eller android telefon, kan du finde en app der kan fjernbetjene den SqueezeBox - det er super fedt og det virker 100x bedre end det web interface som følver med til SqueezeCenter.
PS: Synology, QNAP mf. styres via et webinterface - så du smækker de diske i du vil have, tilslutter den dit nætværk og finder den med med InternetExplorer eller hvad du nu bruger. På Synology (og formentlig også andre) vælger man så hvilke(n) raid man vil køre (hvis der er mere end en disk - jeg køre RAID 1 så den ene disk er et spejl af den anden, det giver bedre datasikkerhed, men kun den halve plads). Nu kan man så oprette de mapper man vil have, og de brugere der skal have adgang til dem - så er de tilgængelige via netværket. De fleste NAS'er har også en DLNA funktion, så den virker som medieserver, hvis ens tv eller andet understøtter dette -så er billeder mv. let tilgængeligt. Det er ret nemt. efter et par måneder, kan man ikke forstå at man har levet uden.
__________________ HD HjemmeBio
DIY-tønde
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 September 2010 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
sonny73 skrev:
| jeg trå synology 107 er gammel model ,,, er der en du har funder brugt eller er den hel nyt ??? |
|
|
den skulle være helt ny |
|
|
Jeg tror sådan en 107'er har nogle år på bagen, den er ikke i det aktive sortiment Synology har på deres hjemmeside og heller ikke at finde på edbpriser.dk. På det link jeg postede lidt højere oppe kan du se hvilke modeller der har Squeezebox Server på og DS107 er ikke nævnt på listen, kun DS107+. Det ville være trist hvis du som helt grøn på NAS området starter med at købe en model der ikke helt kan det du egentlig gerne vil. Jeg tror fx. en DS110j er et sikrere bud.
|
| Til top |
|
| |
Andvare Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 536
|
| Sendt: 09 September 2010 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strandvaskeren skrev:
p.las skrev:
sonny73 skrev:
|
|
den skulle være helt ny |
|
|
Jeg tror sådan en 107'er har nogle år på bagen, den er ikke i det aktive sortiment Synology har på deres hjemmeside og heller ikke at finde på edbpriser.dk.
På det link jeg postede lidt højere oppe kan du se hvilke modeller der har Squeezebox Server på og DS107 er ikke nævnt på listen, kun DS107+.
Det ville være trist hvis du som helt grøn på NAS området starter med at købe en model der ikke helt kan det du egentlig gerne vil. Jeg tror fx. en DS110j er et sikrere bud.
|
|
|
Jeg ville helt sikkert ikke satse på en 107. "i" modellerne er "value" modeller, så jeg ville også holde mig fra ældre "j"versioner, men 110j skulle være ok. __________________ HD HjemmeBio
DIY-tønde
|
| Til top |
|
| |