| Forfatter |
|
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 10 September 2010 kl. 07:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm.......det er lige sådan noget jeg gerne vil vide.
jeg vil helt sikker IKKE købe ved den forhandler som har anbefaldet ds 107. hvad er erfaringerne med netgear? der er sb server pre-instaleret.
|
| Til top |
|
| |
sonny73 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 10 September 2010 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor mange CD skive skal du i gang me at rippe, samt hvor stor sikerhed vil gu garne have...
hvis der er rigtig mange skiver så skal du måske overvejer at købe NAS hvor du kan have to harddiske monteret så du kan køre "raid"
Synologys bruger platform er nok mest bruger venlig...
| |
2Bak Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 10 September 2010 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
sonny73 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2010 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg synes ikke den kan erstete NAS ,,, den pc har "kun" 320 GB harddisk, 7200 rpm, 16 MB cache, Serial ATA-II....som er alt alt for lidt , jo jag ved godt at du kan instalere extern HD til den ,,, men så begynder der at være dyr samt ikke så funktionel...
en simpl NAS og så er han kørende...
| |
2Bak Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 10 September 2010 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, du har nok ret.
Dog skal det lige bemærkes, at man for 240 kr ekstra kan få den leveret med en 1T Samsung EcoGreen disk.
|
| Til top |
|
| |
volleborg Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 10 September 2010 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. Synology, så har jeg kørt Slimserver på en DS107. Det var nok ikke lige den hurtigste kombination. Den har 64 MB Ram, hvorimod DS107+ har 128 MB. Synology anbefaler 128 MB for at køre Slimserver, så en DS107 kan jeg nok ikke anbefales til formålet. DS107j skulle være ringere bestykket end DS107.
Et andet problem med Synology er, at deres version af Slimserver typisk ikke er den nyeste, så hvis man bruger sin Squeezebox uden Slimserveren fra tid til anden, skal man hver gang opdatere firmwaren på Squeezeboxen. Man kan dog komme uden om dette, men det kræver lidt arbejde. Bortset fra dette er jeg glad for Synologys NAS, og bruger selv pt en DS210+ til Slimserveren.
Hvis man gerne vil have en billig Synology NAS, skal man nok kigge på en DS110j, som burde kunne fås for under 1000 kr
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2010 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja...........så er der opstået nye problemer. Squezzebox mister konstant forbindelsen. et lignende problem jeg havde , da jeg afprøvede itunes og ipod touch remote. der var det bare en ud af ti gange der var hul igennem
det er noget jeg på ingen måde kan leve med. jeg har en fornemmelse af at det er routeren det er galt med. jeg kan se at det er et generelt problem med squeezebox. er der nogen der har en løsning, eller er det det man må tage med , når vi snakker SB duet?
|
| Til top |
|
| |
sonny73 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2010 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor gammel er din router ?
du bliver med sikerher "smidt ud " af nætverk periodisk,,, du kan måske løse problem med at skifte "frekvens" på din router da der kan være at mange af dine nebo bruger samme frekvens så der kommer førsyrelser ... __________________
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2010 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonny73 skrev:
|
hvor gammel er din router ?
du bliver med sikerher "smidt ud " af nætverk periodisk,,, du kan måske løse problem med at skifte "frekvens" på din router da der kan være at mange af dine nebo bruger samme frekvens så der kommer førsyrelser ...
|
|
|
routeren hedder Cisco og er knap 1 år gammel. Hvordan skifter man frekvens???
|
| Til top |
|
| |
sonny73 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2010 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
du skal koble dig på din router .... der går du igenem web brovser... din router har en ip adrasse
192.xxx.x.x (du kan læse dene adrasse i bund af din router) og så har du sikker en eller anden form for password som du skal taste...
så går du under "Wireless:" og så under "channal" og der er 13 førskelige frekvenc channeler... du kan prøver at skifte til en anden ,,, der kan være at der hjelper... __________________
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2010 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonny73 skrev:
|
du skal koble dig på din router .... der går du igenem web brovser... din router har en ip adrasse
192.xxx.x.x (du kan læse dene adrasse i bund af din router) og så har du sikker en eller anden form for password som du skal taste...
så går du under "Wireless:" og så under "channal" og der er 13 førskelige frekvenc channeler... du kan prøver at skifte til en anden ,,, der kan være at der hjelper... |
|
|
hvor kopler jeg på routeren henne?
|
| Til top |
|
| |
Strandvaskeren Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 12 September 2010 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
hvor kopler jeg på routeren henne? |
|
|
Først skal du finde din routers ipnummer, det kan du fx. gøre ved på din Windows at klikke på Start, vælge "Kør" fra menuen og skrive cmd i det felt "Kør" giver dig. Det burde give dig en kommandoprompt (et sort vindue med noget tekst). I kommandoprompten skriver du ipconfig og trykker enter. Din computer bør nu svare tilbage med en 3-4 linier der hedder ip number, subnet mask og default gateway. På dansk bliver det nok til netværksnummer, undernetmaske og standard gateway, eller hvad det nu er de har oversat det til. Efter hver af de tre linier står nogle tal med punktummer, det interessante er i det her tilfælde de tal der står ved "standard gateway". Skriv tallene for "standard gateway" ned på et stykke papir, det er nemlig ipadressen på din router. Start din internet explorer op (eller din firefox eller chrome eller hvad du nu bruger når du surfer på nettet) og i adresselinien for oven taster du tallene fra papiret ind og trykker enter. Med lidt held ender du på routerens opsætningsside. Cisco routere har tit deres opsætningsside liggende på port 2033, så hvis du fx har aflæst 192.168.0.1 udfor "standard gateway" linien skal du taste 192.168.0.1:2033 i din internet explorers adresselinie. Hvis du kommer frem til en webside der beder om et kodeord har du ramt plet.
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2010 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strandvaskeren skrev:
p.las skrev:
hvor kopler jeg på routeren henne? |
|
|
Først skal du finde din routers ipnummer, det kan du fx. gøre ved på din Windows at klikke på Start, vælge "Kør" fra menuen og skrive cmd i det felt "Kør" giver dig. Det burde give dig en kommandoprompt (et sort vindue med noget tekst). I kommandoprompten skriver du ipconfig og trykker enter.
Din computer bør nu svare tilbage med en 3-4 linier der hedder ip number, subnet mask og default gateway. På dansk bliver det nok til netværksnummer, undernetmaske og standard gateway, eller hvad det nu er de har oversat det til.
Efter hver af de tre linier står nogle tal med punktummer, det interessante er i det her tilfælde de tal der står ved "standard gateway". Skriv tallene for "standard gateway" ned på et stykke papir, det er nemlig ipadressen på din router.
Start din internet explorer op (eller din firefox eller chrome eller hvad du nu bruger når du surfer på nettet) og i adresselinien for oven taster du tallene fra papiret ind og trykker enter. Med lidt held ender du på routerens opsætningsside.
Cisco routere har tit deres opsætningsside liggende på port 2033, så hvis du fx har aflæst 192.168.0.1 udfor "standard gateway" linien skal du taste 192.168.0.1:2033 i din internet explorers adresselinie. Hvis du kommer frem til en webside der beder om et kodeord har du ramt plet.
|
|
|
vil jeg have undgået alt det her bøvl med en Sonos?
|
| Til top |
|
| |
sonny73 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2010 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kender ikke SB derfor kan kun skriver om sonos som jeg har
sonos bruger sin ejen nætverk som er meget stabil så du vil ikke oplaver den problem at du kan bliver smidt ud fra nætverk som du går nu... men der vil forudsige at du kobler din ZP 90 dirakte med netkabel hvid su har mulighed til det eller køber sonos link som sobles dirakte på router og sender siglan til din sonos ZP...
hvis du benyter dig sonos netvært altså hvis du har zp 90 eller noget ander asmt deres CR 200 fjernetjening så køre der bar
http://www.hifiklubben.dk/produkter/tradlos-lyd/sonos_zp120- cr200_bundle.htm
hvis du vælger at købe kun ZP 90 og benyter dig ipod/iphon som controler så kan du igen risikere at du bliver smidt ud fra nætverk... ( da du har haft den problem med din itunes som du gerne vil styre med ipod og så har du haft sammen problem med SB) og uden at jeg skal være hel diker så liger den problem i din router....
så kørt sagt hvis du købler Sonos zp90 eller sonos zone brigde br 100 samt deres CR200 conrtoler så er risiko for fejl og problemer minimel... ( men der er elektornik så alt kan drile lidt)
| |
sonny73 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2010 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2010 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
det går sku godt. Som i nok allerede har gættet er jeg total håbløs til det her. jeg har dog fundet min router, men det brugernavn og kodeord jeg skriver ,vil den ikke acceptere.
er det ikke bare navnet på netværket + det kodeord der skal til for at komme på netværket?
|
| Til top |
|
| |
sonny73 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2010 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej der er ikke den kodeord som du bruger til at kome på nætverk !!!
hvis du ikke har selv andret på der så prøv med :
brugernavn: led den være tom
kodeord : admin __________________
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2010 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonny73 skrev:
|
nej der er ikke den kodeord som du bruger til at kome på nætverk !!!
hvis du ikke har selv andret på der så prøv med :
brugernavn: led den være tom
kodeord : admin
|
|
|
så er der hul igennem
jeg kan dog ikke finde channel nogen steder. Heller ikke under wireless
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2010 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
der står noget med wireless g og n og auto.........det er fandme da en videnskab
|
| Til top |
|
| |
sonny73 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2010 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
der står noget med wireless g og n og auto.........det er fandme da en videnskab |
|
|
der skal du ikke pille ved , den del skal stå på auto ...
du skal ud og lede after wireless samt channel nr. frekvenser ! __________________
|
| Til top |
|
| |