Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 19:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Højttalerkabler... fup eller fakta? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 16 Juni 2007 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:
Mastervol skrev:

Hans J

Jamen der er jo mange der deler din mening. Og jeg mener, at ligesom alt andet, kan kabler påvirke lyden overalt på frekvensskalaen. Men husk nu at kabler ligger sidst i "fødekæden" dvs. at næsten alt andet er mere vigtigt

hmmm... sådan kan man vel ikke sige om et kredsløb? Hvis der er en filter effekt et eller andet sted, så har den indflydelse hele vejen rundt! Der er jo ikke dele af elektronerne der står af undervejs

Nej nej klart nok.  Min lille sammenligning slog fejl. Mente bare at der er så meget andet der er mere værd at investere i for at få god lyd. Jo, en tusse er et par rigtig gode kabler da værd, men derover bliver forskellen altså meget meget lille.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 Juni 2007 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
micma18 skrev:
Mastervol skrev:

Hans J

Jamen der er jo mange der deler din mening. Og jeg mener, at ligesom alt andet, kan kabler påvirke lyden overalt på frekvensskalaen. Men husk nu at kabler ligger sidst i "fødekæden" dvs. at næsten alt andet er mere vigtigt

hmmm... sådan kan man vel ikke sige om et kredsløb? Hvis der er en filter effekt et eller andet sted, så har den indflydelse hele vejen rundt! Der er jo ikke dele af elektronerne der står af undervejs

Nej nej klart nok.  Min lille sammenligning slog fejl. Mente bare at der er så meget andet der er mere værd at investere i for at få god lyd. Jo, en tusse er et par rigtig gode kabler da værd, men derover bliver forskellen altså meget meget lille.

Jeg er ikke HiFi-fanatiker, og kunne ikke finde på at købe kabler til så mange penge. Jeg er blevet overrasket hvor lidt det egentlig koster at forbedre lyden.

Mange kører på NKT-kabel (lyder bedre end at kalde det almindelig ledning ), men ved at tage 2,5mm2 kabel fra Harald Nyborg (det minder meget om mit gamle Jamokabel) og lægge dem dobbelt eller 3dobbelt får man et gevaldigt løft for ca. 15 kr pr. meter.

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 17 Juni 2007 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Køb brugte gode kabler! de bliver ikke ringere med alderen!..

Bruger selv Taralabs RSC. Master Gen2 og Decade Gen2, købt for næsten 1/6 til 1/10 af ny prisen.

Mener sgu ikke at kunne høre forskel på disse ældre modeller og deres nye svine dyre afløsere for disse..   (ikke på mit grej i all fall, og det er ellers ganske afslørende, nok til mine ønsker og behov.)

Og en ting er sikkert! jeg har selv eksperimenteret med DIY kabler!  lige fra NKT til spole trod & folie mm. MEN! INGEN! af disse billiger og DIY alternativer når disse kabler til "anklerne!" DER ER! rimelig  forskel! i all fall en der er pengene værd!.. (1800 kr. for et sæt højtalerkabler er de værd! HELT SIKKERT!! men forskellen er dog ikke 18000 kr værd! som nyere kabler nemt kunne koste)

Det gør også klart "grin" med Harald Nyborg kabler og den slags!...  (klart hørbart på selv et mid fi anlæg til samlet 20000 kr..!  og ekstremt på mit og dyre)

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Bruger selv Taralabs RSC. Master Gen2 og Decade Gen2, købt for næsten 1/6 til 1/10 af ny prisen.

Mener sgu ikke at kunne høre forskel på disse ældre modeller og deres nye svine dyre afløsere for disse..   (ikke på mit grej i all fall, og det er ellers ganske afslørende, nok til mine ønsker og behov.)

Og en ting er sikkert! jeg har selv eksperimenteret med DIY kabler!  lige fra NKT til spole trod & folie mm. MEN! INGEN! af disse billiger og DIY alternativer når disse kabler til "anklerne!" DER ER! rimelig  forskel! i all fall en der er pengene værd!.. (1800 kr. for et sæt højtalerkabler er de værd! HELT SIKKERT!! men forskellen er dog ikke 18000 kr værd! som nyere kabler nemt kunne koste)

Det gør også klart "grin" med Harald Nyborg kabler og den slags!...  (klart hørbart på selv et mid fi anlæg til samlet 20000 kr..!  og ekstremt på mit og dyre)

mvh.

Hvis de kabler su køber til kr. 1.800,- er 100m lange kunne jeg sikkert være interesseret .

Jeg vil se om jeg på nogen måde kan få fat i nogle halvdyre højttalerkabler og få dem testet på mit udstyr, er de pengene værd køber jeg dem gerne. Der er vel ikke nogen som er villige til et forsøg ?

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 17 Juni 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
miju skrev:

mvh.

Hvis de kabler su køber til kr. 1.800,- er 100m lange kunne jeg sikkert være interesseret .

Jeg vil se om jeg på nogen måde kan få fat i nogle halvdyre højttalerkabler og få dem testet på mit udstyr, er de pengene værd køber jeg dem gerne. Der er vel ikke nogen som er villige til et forsøg ?

Kunne man foreslå at du gik ned til din hifi dealer og lånte et par kabler med hjem og prøvede dem? For med den indstilling, så ligger der en hel verden der bare venter på at blive opdaget for dig

Jeg har næsten opgivet at forsøge at overbevise folk om at der ER forskel på kabler, for hvis de allerede har sat sig i hovedet, at det er der ikke... Så er det jo ikke nemt!
Men det er ingen hemmelighed og har aldrig været det, at der er et hav af forskellige specs. på kabler som alle har indflydelse, så man kan ikke bare hænge sig i diameter målet, og så tro at alle kabler med samme dia. er ens... Sagen er jo den at mange af de specs. som kablerne er genstand for ikke er hvermands viden, og jeg vil ikke selv påstå jeg er ekspert på området, men jeg ved da som elektronik tekniker lidt om nogle af specs'ene og hvad de betyder. Så tro mig, der er direkte målbare og tekniske forskelle! Så det kan ikke alene tilskrives hokus pokus og røv puling af kunderne, at der er så store pris forskelle på kabler... Hvis man ser lidt på sådannes opbygning og den RD der er gået i dem, så kan priserne langt hen ad vejen være realistiske.
At der selvfølgelig også er nogle producenter der også forsøger at tage røven på folk, det ændre jo ikke på de øvriges teknologier og udviklinger!

Men dyrere er jo heller ikke lig med bedre! Teknologier og specs. opnås jo forskelligt, og det er heller ikke altid der er lagt vægt på de samme egenskaber, og hvilke eksakte specs. hvorved de forskellige egenskaber opnås. Så lyt dig frem!

Men Harald nyborgs kabel er ærlig talt for synd, hvis man vil opnå vellyd...

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 Juni 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
miju skrev:

mvh.

I netop dette tilfælde ville det nok være spild af (andres) tid.

N.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Hans J skrev:
miju skrev:

mvh.

I netop dette tilfælde ville det nok være spild af (andres) tid.

N.

Og hvorfor så det ?

Indtil videre har jeg bevæget mig fra mere end skeptisk, til selv at kunne høre forskel, så modsat så mange andre, kan jeg godt ændre standpunkt, jeg er helddigvis ikke færdig med at lære noget, modsat hvad andre tror om sig selv!!!!!!!!

Men derfra og så til at betale, hvad jeg synes er rigtig mange penge for kabler, der er der stadig et stykke vej. Derfor kunne det være rart, at prøve nogle halvdyre kabler på mit setup, måske kunne det flytte mig endnu mere, hvem ved ?
Og så er jeg overbevist om, så længe man kun har lånt kablerne, er man mere neutral/skeptisk indstillet overfor virkningsgraden, da man ikke skal overbevises om, man har gjort en fantastisk investering.

Desværre tror jeg ikke rigtigt der er nogle gode HiFi-butikker i mit område, men måske jeg skulle kigge indenfor i Slagelse HiFi-klubben, de har vel lidt forstand på det, og måske mulighed for at prøve nogle gode kabler.

Hov, jeg skal da forresten også have arrangeret end lytteaften med Brok, han har da inviteret mig tidligere, så jeg håber han stadigvæk vil være så venlig, har bare haft så travlt, med tingene herhjemme. Så Brok hvis du er derude, så håber jeg vi snart kan stikke hovedren sammen.

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 17 Juni 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Tusindfryd skrev:
Det dæmper jo ikke hele diskant området men vislen og skrigeri skulle gerne blive dæmpet betragteligt...

Er der ikke nogle der vil fortælle mig hvordan man med 2 ledninger kan fjerne vislen og skrigeri, men ikke dæmpe områder?

Mig bekendt har vi stadig kun disse parametre i et kabel:

DC modstanden i lederen(ohm)

Og de AC bestemte L og C en af hver!

Hvordan i alverden fjerner man vislen og skrigri med det?

Tror i alle ville have rigtig godt af en skifteboks så i hurtigt kunne skifte mellem jeres kabler, eller en hurtig polak til formålet mellem lyttesesssionerne, så ville i blive meget klogere.

Selv bruger jeg en skifte boks, jeg har dog afprøvet mulighed 2 den dur udemærket men boksen er mest effektiv.

Tusindfryd
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 21 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Juni 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Lille pige....spørg dog mig.

Ved du hvordan en spole virker??

Kender du til elektronik i det hele taget??

Hvis du læser mit sidste indlæg istedet for at fordreje tekstens indhold kunne du måske forstå...

Hvis jeg nu siger at mit musik-anlæg ikke anvender AC teknologi men det hele spiller alligevel uden en "skifteboks".

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 17 Juni 2007 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:

Er der ikke nogle der vil fortælle mig hvordan man med 2 ledninger kan fjerne vislen og skrigeri, men ikke dæmpe områder?

Mig bekendt har vi stadig kun disse parametre i et kabel:

DC modstanden i lederen(ohm)

Og de AC bestemte L og C en af hver!

Hvordan i alverden fjerner man vislen og skrigri med det?

Tror i alle ville have rigtig godt af en skifteboks så i hurtigt kunne skifte mellem jeres kabler, eller en hurtig polak til formålet mellem lyttesesssionerne, så ville i blive meget klogere.

Selv bruger jeg en skifte boks, jeg har dog afprøvet mulighed 2 den dur udemærket men boksen er mest effektiv.

Der er nu en del flere kendte faktorer end dem du nævner, omend de er af mindre betydning for kablets elektriske karakteristiska.

Ud over L, C og R finder du den "dielektriske absorbtionskoefficient" som beskriver isoleringsmatrerialets evne til, at ophobe og afgive energi.
Ledermaterialets krystalinske struktur har også en del med egenskaberne at gøre.
LCOFC (Large/Long Crystal Oxygen Free Copper).
Det sidste her er nok der du bedst kan finde den hvislen, som du omtaler. LCOFC er fra fabrikken fri for oxydering rundt om kobberkrystallerne, som beskyldes for at have en vis diodeeffekt, som netop giver forvrængning af den type du nævner.
Man kan såmænd også finde på mere endnu.
Men i øvrigt er det da dejligt at se lidt sund skepsis på et område, hvor snart sagt alt ædes råt og betales dyrt.

Men retfærdigvis må man sige, at selve problematikken omkring kabler, ikke belyses tilstrækkeligt ved kun at se på kablet. Man er også nødt til at betragte opgaven det skal løse og de komponenter der sidder i begge ender af kablet.
F.eks. kunne jeg meget nemt tænke mig nogle højtalere, der bestemt ikke bør have teoretisk det bedste højttalerkabel spændt på. Både for højtalerens og forstærkerens skyld.
Man kan også nævne Krell´s ¨måde at transportere signaler på, hvor de i stedet for spænding sender strøm afsted. Det fjerner teoretisk set forstærkernes følsomhed overfor kablers påvirkning uanset længden.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Tusindfryd
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 21 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Man har lov til at være skeptisk men at klippe noget fra en tekst ud og fremhæve en skifteboks og ellers bare køre helt forkert på tangenterne, det er dårlig lyd. -nærmere sagt, muligvis noget cross-over forvrængning....he he

Ingen forvrængning her...

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 07:47 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Man kan også nævne Krell´s ¨måde at transportere signaler på, hvor de i stedet for spænding sender strøm afsted. Det fjerner teoretisk set forstærkernes følsomhed overfor kablers påvirkning uanset længden.

øhm.. den vil jeg meget gerne have forklaret, hvordan et kabel kan gøre dette? og hvordan du vil hive effekt ud af det i den anden ende når der ingen spænding er??

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 08:01 | IP-adresse registreret  

andersena:

Du kan læse mere om Krell's CAST-teknologi her: http://www.krellonline.com/archive_pdfs/FPB_MONO/0162_020_MA N.pdf

Mvh

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

andersena skrev:
Kurt von Kubik skrev:

øhm.. den vil jeg meget gerne have forklaret, hvordan et kabel kan gøre dette? og hvordan du vil hive effekt ud af det i den anden ende når der ingen spænding er??

Man sørger for en meget høj udgangsimpedans i afsenderenden og kortslutter signalet i modtagerenden. Herefter kommer en I/V konverter præcist som i en DAC.
Da der ingen spænding går i kablet, komme kapaciteter, dæmpning og uliniariteter som følge heraf, til at være betydningsløse. kablets længde bliver osse uvæsentlig, da kan man bruge 1 eller 100m uden indflydelse.
Prisen der betales er det ekstra led, som I/V konverteren udgør.
Ellers er det såmænd ganske genialt.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

mvh.

Har du overvejet, hvilken forskel 1800kr. ville gøre - f.eks. på forstærkersiden - i et 20.000kr.s anlæg? Forskellen vil være langt større end den (teoretisk/tænkte) forskel højtalerkabler evt. ville kunne give....

Mao.: Skal man have bedst lyd for pengene, er det ikke de dyre kabler, man skal tænke på før man er nået tæt på "state-of-the-art" på apparater/højtalere - og selv da er det yderst tvivlsomt, om man i en ægte blindtest ville kunne skelne kablerne....

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:
miju skrev:

Mener sgu ikke at kunne høre forskel på disse ældre modeller og deres nye svine dyre afløsere for disse..   (ikke på mit grej i all fall, og det er
ellers ganske afslørende, nok til mine ønsker og behov.)

Og en ting er sikkert! jeg har selv eksperimenteret med DIY kabler!  lige fra NKT til spole trod & folie mm. MEN! INGEN! af disse billiger og DIY
alternativer når disse kabler til "anklerne!" DER ER! rimelig  forskel! i all fall en der er pengene værd!.. (1800 kr. for et sæt højtalerkabler er de
værd! HELT SIKKERT!! men forskellen er dog ikke 18000 kr værd! som nyere kabler nemt kunne koste)

Det gør også klart "grin" med Harald Nyborg kabler og den slags!...  (klart hørbart på selv et mid fi anlæg til samlet 20000 kr..!  og ekstremt
på mit og dyre)

mvh.

Har du overvejet, hvilken forskel 1800kr. ville gøre - f.eks. på forstærkersiden - i et 20.000kr.s anlæg? Forskellen vil være langt større end
den (teoretisk/tænkte) forskel højtalerkabler evt. ville kunne give....

Mao.: Skal man have bedst lyd for pengene, er det ikke de dyre kabler, man skal tænke på før man er nået tæt på "state-of-the-art" på
apparater/højtalere - og selv da er det yderst tvivlsomt, om man i en ægte blindtest ville kunne skelne kablerne....

Min erfaring siger mig at du tager felj!
Jeg har sammen med en kammerat der IKKE er hifi interesseret, kun musik interesseret, på hans anlæg af middel kvalitet sammenlignet div.
kabel sammensætninger. Både interconnect og ht. kabler og han kunne tydeligt høre forskel og endte med at købe et sæt MIT kabler til hans
anlæg. Jeg mener de andre sæt var fra NO og VDH.
Der er vel ikke andet for end at prøve! kan man lide resultatet slår man til, hvis ikke sparer man pengene og køber plader i stedet! (men jeg
syntes ikke at, man på forhånd kan sige at bruge ca. 2000 kr. til kabler i et anlæg til 20.000 er forkert)

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Pihl skrev:

(men jeg
syntes ikke at, man på forhånd kan sige at bruge ca. 2000 kr. til kabler i et anlæg til 20.000 er forkert)

Helt enig! Man skal ikke lægge sig fast på et bestemt prisleje, men man må jo nok konstatere at man nok skal op med lidt lommeuld før det kommer over alle børnesygdomene. Efter det er det måske mere forskellige lydmedsige egenskaber man eftersøger...

Jeg må også selv tilstå at mit nuværende kabel er betydeligt billigere, end mit forgående. Men skiftede af den simple årsag at jeg bedre kunne lide lyden i mit nuværnde

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Puha ... jeg synes godt nok det her med højttalerkabler og signalkabler er svært, og jeg vakler ofte mellem at være tilhænger og modstander af at lægge mange tusind kroner på kabler.

Jeg bruger selv kabler af udmærket kvalitet (dvs. ikke bare standard lakridser og snørrebånd), og jeg har da også eksperimenteret lidt med at skifte kabler ud og lytte til forskelle både på mit eget og på andres anlæg. Jeg bilder mig ind, at der er forskel. Jeg synes, jeg kan høre forskel. Jeg er til tider overbevist om, at der ER forskel.

Men jeg forstår egentlig ikke, hvorfor der skulle være det. Jeg kan se fornuften i visse forklaringer (andre lyder mere som hokuspokus), men alligevel forekommer det mig, at de målbare forskelle er så minimale, at det er utrolig, at vi kan opfatte en forskel.

Og så til det der med målbarhed ... det er jo nærmest tabubelagt. Jeg ved ikke, hvad det er, man skulle måle på for at registrere de relevante forskelle i forhold til vellyd/ikke-vellyd, men en eller anden forskel SKAL der da kunne måles. Ellers ER der da ingen forskel. Og den der med, at man jo ikke kan måle varme og kulde og den slags i lyden er da noget for...bistret sludder. Selvfølgelig kan man ikke det, for lyd besidder jo ikke varme eller kulde eller hvad vi ellers kan komme på af adjektiver. Lyden må besidde nogle karakteristika, som gør, at vi opfatter den som værende varm eller kold, men den ER jo ingen af delene.

Ja, jeg ved sgu ikke hvilket ben, jeg skal stå på. Indtil jeg finder ud af det, fortsætter jeg med mine resonably priced tilbuds- og brugtkabler. Men at ofre lige så meget på kabler som på resten af anlægget, det kommer jeg nok aldrig til. Men hvem ved

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2007 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Yoshimura skrev:
Puha ... jeg synes godt nok det her med højttalerkabler og signalkabler er svært, og jeg vakler ofte mellem at være tilhænger og modstander af at lægge mange tusind kroner på kabler.

Jeg bruger selv kabler af udmærket kvalitet (dvs. ikke bare standard lakridser og snørrebånd), og jeg har da også eksperimenteret lidt med at skifte kabler ud og lytte til forskelle både på mit eget og på andres anlæg. Jeg bilder mig ind, at der er forskel. Jeg synes, jeg kan høre forskel. Jeg er til tider overbevist om, at der ER forskel.

Men jeg forstår egentlig ikke, hvorfor der skulle være det. Jeg kan se fornuften i visse forklaringer (andre lyder mere som hokuspokus), men alligevel forekommer det mig, at de målbare forskelle er så minimale, at det er utrolig, at vi kan opfatte en forskel.

Og så til det der med målbarhed ... det er jo nærmest tabubelagt. Jeg ved ikke, hvad det er, man skulle måle på for at registrere de relevante forskelle i forhold til vellyd/ikke-vellyd, men en eller anden forskel SKAL der da kunne måles. Ellers ER der da ingen forskel. Og den der med, at man jo ikke kan måle varme og kulde og den slags i lyden er da noget for...bistret sludder. Selvfølgelig kan man ikke det, for lyd besidder jo ikke varme eller kulde eller hvad vi ellers kan komme på af adjektiver. Lyden må besidde nogle karakteristika, som gør, at vi opfatter den som værende varm eller kold, men den ER jo ingen af delene.

Ja, jeg ved sgu ikke hvilket ben, jeg skal stå på. Indtil jeg finder ud af det, fortsætter jeg med mine resonably priced tilbuds- og brugtkabler. Men at ofre lige så meget på kabler som på resten af anlægget, det kommer jeg nok aldrig til. Men hvem ved

Dette er så skrevet af mit andet jeg .

Du rammer godt nok lige i plet, med hvordan jeg har det.

P.t. er jeg ret sikker på jeg kan høre forskel på kabler, men det er måske bare ønsketænkning.

Og jeg mener også man burde kunne måle forskel, hvis man har udstyret til det, hvilket jeg ikke har .

Men det er da sjovt, at sidde og prøve sig frem og nørkle lidt med kabler.

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Hans J: Vidste du ikke, at jeg var dit alter ego?

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes