Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 20:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Nad M3 det svage led ??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sirhish
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Januar 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 06 September 2010 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Er ejer af en NAD M3 forstærker, og et sæt Dynaudio focus 140. Tror det svage led i kæden er min cd/dvd-afspiller/dac. Spiller cdér på en NAD T535 dvd afspiller og en dacmagic, har også musik på en harddisk der også afspilles via min dacmagic.

Kan godt bruge nogle forslag til en cd-afspiller/dvd-afspiller/dac der kunne gå godt i spænd med min NAD M3 og dynaudio højttaler

Til top Vis sirhish's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sirhish

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010
Sendt: 06 September 2010 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Har selv haft NAD S300 og S500I. Og det spillede rigtig lækkert på et sæt Dali Evidence 870. dog er jeg gået den aktive vej nu. Og her er det stadigvæk afspilleren der kommer til kort. Har lige sat en gammel cd-afspiller til, i stedet for en dvd-afspiller. Og selv om jeg kører digitalt, dvs bruger ikke den indbyggede DAC, men derimod den som jeg har i min Surround processor (JBL-SDP3) så kunne jeg høre forskel. Fik af vide en gang af en hifi-nørd: DVD er til film og CD er til musik... i hverfalt som grundregel. Jeg ville have en afspiller til hver ting, det gør jeg nu... og fortryder ikke  

Jeg har hørt NAD's Surround Master serie på et sæt møg-dyre B&W, hvor man også kunne skifte over til M3'eren. Og ingen tvivl om at det var M3'eren der bagefter helt klart beviste at den er et stykke vellyd, når det gælder stereo. Her kan M15 og M25 slet ikke være med. M3 har bedre stereo billeder, bedre dybde og mere ro. Surround udgaven har lidt for meget frikadelle-lyd. Men igen her var pengene jo også brugt på surround.

Prøv om du kan låne en lækker cd spille, tror du vil opdage at det er her du skal skifte ud

Jeg syntes at Taralabs RSC kabler gav mest hul igennem, især hvis du kan køre balanceret(mere ro og bedre lyd).

Dynaudio, syntes jeg også er lidt bløde og tilbagelænede i lyden, hvilket nok gør det totale lydbillede endnu mere "dæmpet"

Jeg mener også der er noget at hente med bi-wiring, selv på små højttalere. Det gav vildt meget på min søsters Dali Grand Coupe, med Marantz PM8000 foran, at vi skiftede Phase III ud med Prime 1000 fra Taralabs, samt Axiom som signal. Hendes gamle Marantz dvd spiller faktisk meget lækkert. Kan ikke huske dens udgave. Middelmådig fjernbetjening dog

Alt efter dine lyttepræferenceer. Ville jeg måske kigge på noget denon, for at sparke lidt lyst lydende ind i kæden. Marantz bliver lidt mere blødt og klassiske nad-afspillere, gør hverken noget forkert... men byder heller ikke rigtigt op til dans.

Dette er i hvertfald min oplevelse

Måske du skulle komme med lidt udmeldinger om din musik smag... det kan betyde MEGET for dine valg.

Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

sirhish
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 September 2010 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Hører meget blandet musik, dog ikke så meget jazz, bluse og klassisk....

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2010 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Du har i hvertfald mulighederne med den M3. du kan kører balanceret, sub pre out, og bi-amp med ekstra forstærker, via pre outs.

Hvad er det præcist du savner i dit setup. Bas?, bedre diskant? stereobillede? detaljer?

Ellers kan du købe dig fattig i alt muligt uden at nå dit mål. Ellers prøv at lytte til forskellige anlæg, hvor du har muligheden. Så får du måske et bedre indtryk af hvad du savner i dit setup. Og så kan man meget nemmere guide sig hen imod hvad du evt kan lave om/ændre/købe/tilføje. En ting er kvali. Og du kan godt få en bedre afspiller til den M3. Men hvilken? er et spørsmål om smag.

Jeg ville skyde på måske en marantz eller rega. De kan nogle gange fås billigt brugt og i god stand.

Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2010 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Pioneer laver også nogle gode og solide afspillere

sirhish
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 September 2010 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

DVD er til film og CD er  til musik har jeg også hørt man kan bruge som grundregl. Det jeg tænkte på er hvor "god" skal en dvd-afspiller være før den også kan gå som cd-afspiller ??? pris og kvalitet hænger vel sammen i grove træk.

Jeg finder nok først ud af hvad jeg mangler i musikken når jeg hører det  (med en ordenlig lydkilde)

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2010 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Jeg mindes at det var en NAD M55 der blev brugt i begge de tilfælde hvor jeg stiftede bekendtskab med maste serien. Den ville da være et fedt valg  ellers mener jeg der er ligheder mellem T585 her:   http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1354&zoneid=1

Men om den vil give dig det du leder efter... tja. Men den er til salg her på sites for 2500 i en farve der kommer sån ok tæt på M3. fristende

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes