| Forfatter |
|
hbuus Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 08 Februar 2012 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anda8000: Jeg er for træt til at tage billeder, så det må vente. Men hvis du går ind på Dynaudio's hjemmeside, kan du se, hvordan højttalerne ser ud, det er dem, der er Rosewood:
http://www.dynaudio.com/eng/systems/lines/excite/excitex32.p hp
Mht. hvor mange højttalere jeg har haft hjemme i stuen - kom til at smile over dit spørgsmål! :) Det er jo ved at være nogle stykker efterhånden:
1) Dali Ikon 6 MK2
Disse var for spidse i diskanten med mit anlæg, så dem solgte jeg igen. Var ellers så heldig, at finde dem brugt i Den Blå Avis.
2) Epos m16i
Dem var jeg meget tilfreds med til klassisk musik, men AC/DC kunne jeg slet ikke udholde at lytte til på dem.
3) Rega RS 5
Efter at have været utilfreds til at begynde med mht. klassisk musik, varmede jeg op til Rega'erne, og var egentlig tilfreds med dem til sidst. Men dog ikke mere tilfreds end at jeg godt kunne høre, de ikke var så neutrale igen. Ikke at de farvede lyden helt vildt, men lidt gjorde de. Jeg var bange for, om jeg ville blive træt af den "lyd" i længden. Men for at være helt ærlig, så skiftede jeg dem nok allermest ud, fordi jeg var/er blevet lidt forelsket i Dynaudio's lyd.
4) Dynaudio Excite X 32
Valget stod imellem x32'erne, Rega'erne eller Dynaudio Excite X 16. Dynaudio X 12'erne røg rimelig hurtigt ud på sidelinjen, da de pludselig lød "for små" efter at X 16'erne var blevet spillet mere til af Tape Connection, og således lød bedre. Men eftersom X 16'erne fortsat ikke var spillet helt til, lød de lidt skingre i det. Sælgeren hos TC sagde, at det ville gå væk, når de var blevet spillet noget mere til. Men dertil kom, at X 16'erne var temmelig grimme på stativerne. X 32 var både slankere og kønnere :) Og lød mere balanceret eftersom de var spillet til modsat X 16'erne. Så da jeg fik en god pris på X 32'erne, slog jeg til. Min kæreste var med dernede og lytte, og hun var lettet over, at jeg ikke drog hjem med X 16'erne, fordi de havde været så grimme dér på stativerne :)
chris09: Tak skal du have. Jeg skal nok vende tilbage med en kommentar, når jeg har fået lyttet lidt til dem herhjemme.
carmad666: Tak skal du have. Nej, jeg handlede ikke i Skive, men i TC i Århus. Jeg fik et usandsynlig godt tilbud på x 32'erne, fordi det havde været en demo-model. Så jeg er godt tilfreds. De skulle være spillet til, men nu hvor du skriver 100-150 timers spilletid, bliver jeg helt i tvivl. Jeg vil lige høre TC om det. Kunne da bare være fedt, hvis de kommer til at lyde endnu bedre.
gasolin: Det ved jeg ikke noget om :) Det siger mig ikke noget, at de er på 4 ohm. Jeg er ikke lige inde i det.
Min kæreste og mig har lige set halvdelen af Heat. x 32'erne er i hvert fald gode til film.
Mvh
Henrik
PS. Vil lige endnu engang sige tak til Tape Connection i Århus for god service
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 08 Februar 2012 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
så yder din cambridge 840v 200 watt pr kanal istedet for 120 watt pr kanal i 8 ohm
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2012 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2012 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2012 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2012 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2012 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin: Ah ok! Ikke dårligt :)
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2012 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Få fat i nogen fødder,spikes (gir bedre bas)
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2012 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin: Jeps. Vi pillede spikes af i går pga. gulvet, men lige så snart jeg er 100% sikker på, at det er de her højttalere, jeg vil have, skal jeg have købt Argon Damping Feet til dem i Hi-Fi Klubben.
PS. Se katten, den sidder i sin papkasse (en af dem) :)
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2012 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Leise Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 09 Februar 2012 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kanon tråd her  - fantastisk at du ikke lader dig spise af med hvad som helst __________________ Nuforce & B&O
Jitter is something audiophiles worry about to make themselves feel superior to somebody who simply plugs an optical cable into his computer and enjoys music
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2012 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin: Måske. Jeg har dog spikes som sagt, og skal ikke ud at købe, hvis det er. Skal blot have nogle af de dér tingester til at sætte under spikes.
Leise: Tak skal du have :)
|
| Til top |
|
| |
Greenduck Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 09 Februar 2012 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en virkelig sød kat :)
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2012 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Greenduck: Ja, den er nemlig rigtig sød! :)
Jeg sidder netop og lytter til klassisk på x32'erne lige nu.
Det slår mig først og fremmest, hvor integreret og helstøbt lyden er - der er ikke noget, der "stritter". Bas, mellemtone og diskant lyder velafbalanceret.
Det er nok den allerstørste forskel i fht. de øvrige højttalere, jeg har haft hjemme.
Det er helt utroligt, så godt det lyder! Men svært at beskrive.
Så kan jeg også meget bedre høre nu, hvornår en tone stiger eller falder i volumen.
Det er pudsigt, men det har jeg ikke kunnet høre så tydeligt før med de øvrige højttalere.
Det giver dét at lytte til klassisk musik en helt ny dimension.
Lyden er også vældig detaljeret, uden det dog går ud over lytteoplevelsen, så det hele går hen og bliver for analytisk, som jeg f.eks. syntes, det gjorde med Dali Ikon 6 MK2. Nu kan jeg tydeligt høre, når strygerne spiller tremolo f.eks. Før var det sværere at få øje på i lyden, synes jeg.
Det er også blevet nemmere at høre anslaget på hver tone. Om det er hårdt eller blødt.
Det er nok de største forandringer, jeg kan høre lige nu og her.
Skriver måske mere senere.
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 09 Februar 2012 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2012 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rotelman Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 537
|
| Sendt: 09 Februar 2012 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes super spikes fra soundcare virker (har ikke hørt nogen bedre hos mig) og gør HT'erne nemmere at flytte på trægulv...
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 09 Februar 2012 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hbuus
Det har været sjovt at følge din tråd. Der har været et par højttalere på besøg efterhånden. Dine nuværende Dynaudio Exite x32 er nogle behagelige musikanter, at lytte til. De har jo en rigtig fin diskant enhed med ro og opløsning som mærkevare. Håber det falder positivt ud for dem. Indtil videre har du fået et godt indtryk af dem. Bliver det heller ikke dem, så synes jeg du skulle vælge Snell. Men vi håber du har ramt rigtigt. 
Ellers kan du gøre som jeg, når det ikke rigtigt vil......jeg ta'r en frø......den kvækker. 
Sød mis. Du får lige et billede af min. Han hedder LEO.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 09 Februar 2012 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sørg for at købe afkobling da du har trægulv (vt feet o.l.). Spikes tilkobler og afhjælper ikke at gulvet spiller med. Det bedste
tweak i verden til prisen efter min erfaring er en tung haveflise under hver højttaler. Koster stort set ingenting og giver et
kæmpe løft i lyden.
|
| Til top |
|
| |
Marskal Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
| Sendt: 09 Februar 2012 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har i dag personligt erfaret at de uskrevne regler for hvilken type afkobling der gør sig bedst til et givent underlag ikke altid holder stik. Til trods for at mine højttalere står på et gammelt trægulv, funger spikes bedre end SD feet. Så man bør altid prøve sig frem.
Og tillykke med de nye højttalere hbuus, håber de tilfredsstiller dig.
|
| Til top |
|
| |