Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 09:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Pink Floyd udgiver nyt album (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 07 Juli 2014 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

Så vil rygtet vide, at Pink Floyd udgiver nyt album "The Endless River" i oktober i år. Det er første udgivelse efter den - efter min bedste vurdering - hamrende kedelige og totalt intetsigende "Division Bell" fra 1994.

Og det med, at det er Pink Floyd, der udgiver nyt album, er vist efterhånden også ved at være noget af en tilsnigelse. Med Rick (Richard) Wrights død i 2008 og Roger Waters exit fra gruppen efter udgivelsen af "The Final Cut" i 1983 (hvor Wright ikke medvirkede), skal vi sådan set helt tilbage til 1979 og "The Wall" for at finde seneste rigtige Pink Floyd udgivelse. Nutidens Pink Floyd er vist mere Pink Floyd af navn end af gavn.

"The Endless River" skal selvfølgelig have en chance, men mine forhåbninger er ikke store. Jeg frygter en "Division Bell II", og så kan det godt nok være lige meget ... men jeg kan da håbe, at mine fordomme bliver gjort til skamme.

EDIT: Jeg har rettet udgivelsesåret for "The Wall" fra 1997 til 1979 - jeg fik byttet rundt på 7 og 9, da jeg skrev mit indlæg.

Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 07 Juli 2014 kl. 02:00 | IP-adresse registreret  

Ja så kan dem som mener der ikke er lavet musik siden "the Wall" begynde
at glæde sig....så dem engang i Parken,nok midt 90erne....fandt senere ud af
at der kun havde været et original medlem med....lidt som da brian Wilson
spillede i tivoli og kaldte det "the Beach boys"    
Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 07 Juli 2014 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Der er skam lavet masser af musik siden "The Wall" ... jeg mener bare, at det stort set kun er Pink Floyd-navnet, der er tilbage. Især i betragtning af,
at Roger Waters stod for størsteparten af musik- og sangskrivningen. Nå, men det er jo nok en længere diskussion, hvornår et band fortsat er et
band, selv om der skiftes (voldsomt) ud blandt bandmedlemmerne. Vil Rolling Stones fx fortsat være Rolling Stones, hvis der kun var Mick Jagger
tilbage og en håndfuld til lejligheden hyrede (studie-) musikere?

Nå, i sidste ende skal de selvfølgelig bedømmes på musikken, og der har Pink Floyd så efter min bedste vurdering ikke leveret noget (rigtig) godt
siden "The Wall".

efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Wymax

Bruger siden: 05 Oktober 2013
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Juli 2014 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Helt enig, analogmand, man må håbe at et eventuelt nyt album er mere interessant end DB. Men kommer det forbi den
forhindring, så er der en anden, nemlig Gilmour's egen On an Island, også en langgaber.
Til top Vis efterklang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af efterklang

efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Wymax

Sendt: 07 Juli 2014 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:

Nå, i sidste ende skal de selvfølgelig bedømmes på musikken, og der har Pink Floyd så efter min bedste vurdering ikke
leveret noget (rigtig) godt
siden "The Wall".

Her tager jeg meget gerne The Final Cut med også, som jeg til tider (som regel?) endda finder bedre end The Wall. Så
var der lige Momentary Lapse, den hører jeg også gerne engang imellem, men detnhar slet ikke samme format, og er jo
det først album uden Waters, det er ganske tydeligt.

Det er helt klart Waters der har bidraget med de skævere vinkler, hvilket også ses af hans solo-udgivelser vs. Gilmour.
Ikke guld altsammen, men der er meget mere at komme efter, og Pros & Cons hiver jeg jævnligt frem fra reolen.

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 07 Juli 2014 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Hey Analogueman,kan absolut osse lide dem,har både LPer og
CDer med dem,synes bare nogle gange der går for meget
"Money" i det med de gamle,der lige vil score kassen igen-igen...
Men ok,hvis de kan komme med nogle nye hits,så skal jeg nok
bukke.....
Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

Ningbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2008
Sendt: 07 Juli 2014 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:

"The Endless River" skal selvfølgelig have en chance, men mine forhåbninger er ikke store. Jeg frygter en "Division Bell II", og så kan det godt nok være lige meget ... men jeg kan da håbe, at mine fordomme bliver gjort til skamme.

Jeg giver den også en chance, men det forlyder det er instrumentale numre der blev til overs i forbindelse med Division Bell indspilninger. Der skulle dog være sat vokal til en af sangene. Vi venter til oktober og lytter da.
http://www.brain-damage.co.uk/index.php

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Juli 2014 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Analogueman, der er vist en tyrkflej i din startpost - The Wall er fra '77, ikke '97 

For øvrigt tvivler jeg noget på, at Gilmour eller Mason (eller for den sags skyld Waters) står bag dette projekt - det virker som en oplagt kommerciel pladeselskabsbeslutning at koge suppe på dé ben...
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 07 Juli 2014 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Nej mollecon, "The Wall" er fra '79 - jeg fik byttet rundt på 9 og 7

Det er "Animals", der er fra '77

efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Wymax

Sendt: 07 Juli 2014 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Ningbo skrev:

http://www.brain-damage.co.uk/index.php

"The worldwide response to this has been phenomenal and it is bound to be the highlight of many fans' year."

Sådan var det også da Gilmour udsendte On an Island, selvfølgelig bliver man lidt ophidset når der kommer nyt fra PF-
fronten - og nøj hvor blev jeg skuffet.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 07 Juli 2014 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

efterklang skrev:
Analogueman skrev:

Nå, i sidste ende skal de selvfølgelig bedømmes på musikken, og der har Pink Floyd så efter min bedste vurdering ikke
leveret noget (rigtig) godt
siden "The Wall".

Her tager jeg meget gerne The Final Cut med også, som jeg til tider (som regel?) endda finder bedre end The Wall. Så
var der lige Momentary Lapse, den hører jeg også gerne engang imellem, men detnhar slet ikke samme format, og er jo
det først album uden Waters, det er ganske tydeligt.

Det er helt klart Waters der har bidraget med de skævere vinkler, hvilket også ses af hans solo-udgivelser vs. Gilmour.
Ikke guld altsammen, men der er meget mere at komme efter, og Pros & Cons hiver jeg jævnligt frem fra reolen.
Ja, jeg ville også tage Final Cut med. Den er fremragende på de japanske super pres.  

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 07 Juli 2014 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Tja, superpres kan gøre en del ved en indspilning, men jeg tvivler nu på, at det kan ændre væsentligt på det musikalsk fortænkte udtryk og den overdrevne patos, som er så mega-trættende ved "The Final Cut" ...

"The Wall" har også elementer heraf, men på "The Final Cut" har Roger Waters så bare helt glemt at omgive al den tekstlige patos med noget god musik.

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Juli 2014 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Arh
Der er meget god musik på Final Cut, og teksterne er ganske satiriske, og politiske, absolut et godt album, selvom mange i tidens løb har sagt noget
andet.
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Juli 2014 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:
Tja, superpres kan gøre en del ved en indspilning, men jeg tvivler nu på, at det kan ændre væsentligt på det musikalsk
fortænkte udtryk og den overdrevne patos, som er så mega-trættende ved "The Final Cut" ...

"The Wall" har også elementer heraf, men på "The Final Cut" har Roger Waters så bare helt glemt at omgive al den tekstlige patos med noget god
musik.

+1
Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 07 Juli 2014 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Struktøren skrev:
Arh
Der er meget god musik på Final Cut, og teksterne er ganske satiriske, og politiske, absolut et godt album, selvom mange i tidens løb har sagt noget
andet.

Hvis du med musik mener instrumenter, der afgiver lyde, så ja, så er der musik på "The Final Cut". Adjektivet "god" vil jeg forbeholde mig retten til at gøre brug af i en sammenhæng, hvor det så passer ind

At tekster er satiriske og politiske gør dem altså ikke nødvendigvis interessante endsige gode - og Mr Waters traumebearbejdning over tabet af sin far hører ikke til de vellykkede af slagsen. Og igen, så betragter jeg ikke "The Final Cut" som en Pink Floyd plade. Den bærer ganske vist navnet, men den er - og lyder også sådan - først og fremmest en plade af Roger Waters. Jeg tvivler meget stærkt på, at de øvrige (tilbageværende) medlemmer af Pink Floyd fik mulighed for at bidrage med andet end blot at spille med.

Nå, men smag og behag er jo heldigvis forskellig - ellers havde vi intet at diskutere

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 Juli 2014 kl. 07:29 | IP-adresse registreret  

Sjovt nok høre jeg dem aldrig mere, det er bare blevet for kedeligt lidt som acdc.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Juli 2014 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Hvis du med musik mener instrumenter, der afgiver lyde, så ja, så er der musik på "The Final Cut". Adjektivet "god" vil jeg forbeholde mig retten til at
gøre brug af i en sammenhæng, hvor det så passer ind
Smag og behag kan naturligvis diskuteres herfra til evigheden Jeg siger ikke at det er en af deres bedste, men der er alligevel en undertone
netop af opsplitningen af gruppen. Ja Waters fylder meget, men gruppen kunne? Jo have fået denne indflydelse til at være mindre, hvis de gad?
Gilmour har et par steder hvor hans uomtvistelige talent folder sig ud, og derfor er min mening at det er gruppen, Pink Floyd, der her er med. Ellers
havde man nok trumfet igennem, at Waters stod mere klart på omslaget, ligesom Kim Larsen "Værsgo" vil jeg formode? Man må også have svært som
gruppe, at lave en ny plade efter Mastodonten "The Wall" og mange kritikere, både for og imod, ligesom gruppen selv påpeger, at en del materiale
netop er fra The Wall.
Nedenstående er citat fra bogen Comfortably numb af Mark Blake

I'm certainly guilty at times of being lazy, and moments have arrived when Roger might say, "Well, what have you got?" And I'd be like, "Well, I
haven't got anything right now. I need a bit of time to put some ideas on tape." There are elements of all this stuff that, years later, you can look back
on and say, "Well, he had a point there." But he wasn't right about wanting to put some duff tracks on The Final Cut. I said to Roger, "If these songs
weren't good enough for The Wall, why are they good enough now?"
—David Gilmour

Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Juli 2014 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Sjovt nok høre jeg dem aldrig mere, det er bare blevet for kedeligt lidt som acdc.

Helt enig, faktisk har Pink Floyd altid været både kedelige og dystre.

Selv om jeg købte de fleste da de udkom, har jeg aldrig hørt dem meget. Og det er mange år siden sidst. Hvem kan
holde ud til at høre the Wall uden at blive i dårligt humør, jeg kan ikke.

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 10 Juli 2014 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

"The Wall" ender da ellers godt ... eller i det mindste i en form for håb (hvis man nu absolut skal være lidt Pink Floyd dyster)

k.s.p
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 Juli 2014 kl. 02:01 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes at the final cut og the wall er to super albums.

Jeg syntes det jeg har hørt af de tidligere album, bla. animal og tildels også dark side of the moon lyder som om at der er blevet røget en KÆMPE pibe fjolletobak, spist nogle svampe og skyllet det hele ned med en flaske sprut før de er gået i gang med at lave "musik"   

Men selvfølgelig har vi alle forskellig smag i musik   
Til top Vis k.s.p's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af k.s.p

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum