Emne: MIT kabel boks inden i ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4942
|
| Sendt: 17 December 2017 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, nogen gange virker det lidt fjollet med MIT kablerne, nærmest som om, at der partout bare skal sidde en boks på alle deres kabler.
Men jeg er faktisk ved en enklet lejlighed rendt ind i et par af deres dyrere signalkabler, hvor boksen med omskiftere gjorde det muligt, at tilpasse impedansen mellem appaterne, hvilket giver rigtig god mening!!!
Det er jo netop en af min kæpheste, at impedansen på apparaterne skal matche hinanden korrekt, hvis kablerne skal have mindst indflydelse...  __________________ Fornuft rækker ikke, og mod tåber kæmper selv guder forgæves.
Klogskab og visdom er, at vide hvor lidt man egentlig ved. Men det ved de dumme ikke...
Fader tilgiv dem, for de ved ikke hvad de gør!
|
| Til top |
|
| |
bassen01 Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 17 December 2017 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Drop nu det tekniske - de spiller rigtig godt, boks eller ej...du prioterei teknikken i stedet for at lytte til musikken...
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 17 December 2017 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da noget underligt noget at skrive? Hvis man har den tekniske indsigt til at forstå et RLC kredsløb, kan man jo også eksperimentere med det, og høre om det giver noget i sit anlæg. Det er da dumt bare at smide penge på reklame gas!
Jeg tror da de fleste der har købt en Simadio Moon cp-8 til 18000$,ville ønske, de havde fået fortalt, at de i virkeligheden købte en Denon avr-2808.
|
| Til top |
|
| |
Justin Case Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2015 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 271
|
| Sendt: 17 December 2017 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som mennesker er vi ofte bange for at blive snydt. Og snydt det bliver vi... nogen gange, men vel ikke altid? Selvfølgelig er der nogen der stifter et firma, hvis formål er bedrageri. Men hvor mange mennesker glor sig selv i spejlet om morgenen og tænker. "Skønt! Endnu en dejlig dag, hvor jeg skal tage r.... på folk".?
På mg virker MIT som et seriøst firma
|
| Til top |
|
| |
Digital_Thor Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1689
|
| Sendt: 17 December 2017 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel G skrev:
Ja, nogen gange virker det lidt fjollet med MIT kablerne, nærmest som om, at der partout bare skal sidde en boks på alle deres kabler.
Men jeg er faktisk ved en enklet lejlighed rendt ind i et par af deres dyrere signalkabler, hvor boksen med omskiftere gjorde det muligt, at tilpasse impedansen mellem appaterne, hvilket giver rigtig god mening!!!
Det er jo netop en af min kæpheste, at impedansen på apparaterne skal matche hinanden korrekt, hvis kablerne skal have mindst indflydelse...  |
|
|
Vi er jo nogle spøjse skabninger. F.eks efter at jeg har købt volvo - så ser jeg volvo'er alle steder  Og nu ser jeg DSP, som løsningen alle steder Problemet med disse kabler er i min optik, at man ikke rigtig ved hvad de hjælper på, eller ikke hjælper på - når man står i en situation og mener at ens anlæg mangler et eller andet. Og når så kablerne koster en hel del penge, så bliver det ekstra dyrt gætværk. Og hvis man endelig ønsker at justere lyden, så virker det lidt voldsomt at satse på kabler, frem for blot at gå direkte i kødet på frekvensresponsen, som er den største og mest indflydelsesrige faktor, når det gælder bedømmelse af lyden alligevel. Og vi kan godt blive enige om at tingene skal matches korrekt - men jeg gætter på at de fleste satser på at det virker, når stikkene og ledningerne passer - og ikke når al teknikken bagved er i orden - altså den teknik, som de fleste af naturlige årsager har svært ved at måle. Vi kan gøre vores bedste for at komme med kvalificerede gæt, men i mange tilfælde er det også lidt tabubelagt at tale om hvad vi tror vi kan høre og hvad vi mener der skal til for at noget lyder godt eller skidt  Og vi er vist også alle lidt underlagt udseende af ting og sager, som helhed
|
| Til top |
|
| |
Digital_Thor Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1689
|
| Sendt: 17 December 2017 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
bassen01 skrev:
| Drop nu det tekniske - de spiller rigtig godt, boks eller ej...du prioterei teknikken i stedet for at lytte til musikken... |
|
|
Beklager - men hvis du lukker teknikken ude - så er der ikke meget musik tilbage, ej heller instrumenter og sang  Jeg ved godt det kan blive lidt træls og nørdet nogle gange - men teknikken er nu engang hele årsagen til at vi har noget at spille på til at begynde med
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|