Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Ukritiske anmeldelser på Hifi4all.dk?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 12
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
janelne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2005
Status: Offline
Sendt: 03 December 2005 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Jeg skal nok komme med kommentarer, hvis jeg har noget jeg mener skal frem i den anden tråd.

OK, jeg troede sgu' du svarede til anden tråd, sorry :-)

Til top Vis janelne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janelne

Martyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 03 December 2005 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Knud98 skrev:

Hvis man køber produkter efter en anden mands ører eller anmeldelse/dom over et givent produkt alene, så er man efter min mening ude på et gevaldigt skråplan.

Hmm, jeg har købt alt mit hifi uden én enste gang at se/høre det....

Det er ligeså vigtigt at huske på, at siden har omkring 10.000 daglige unikke brugere,  - - - Altså 300.000 unikke læsere hver måned.

Og 3,6 mio. om året - Aaaarj vel ?

Jeg forstår ikke rigtig hvorfor folk bliver så fornærmet over lidt kritik. Vi er her jo alle fordi vi synes det er interessant at læse om hifi, og hvis man forholder sig ukritisk overfor alting, bliver ingenting bedre. Og fordi en kritisk røst stiller spørgsmålstegn ved hvorvidt anmelderne modtager ussel mammom, får han at vide at han da bare kan holde sig væk - det er da dårlig stil.

Til top Vis Martyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martyr

Knud98
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Sendt: 03 December 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Nej ikke 3,6 millioner om året. Der står intet om, at disse 300.000 unikke besøgende om måneden er det samme som, at du bare kan gange op med 12.

Der vil være mere end 3 millioner gæster om året, bestående af 300.000 unikke om måneden. Det vil sige, at disse 300.000 unikke gæster om måneden kommer igen måneden efter og måneden efter, osv.

Hvis kritikken består i beskyldninger om urent trav, korruption, gaver og at Bruno skal fremvise en kvittering på sine køb, så ville jeg da også smide vedkommende ud eller være fornærmet om du vil. Husk på, at vi er her som gæster. Det er ikke vores grundlovssikrede ret at kunne skrive på dette forum. Ligesom i den virkelige verden har din ytringsfrihed en grænse - det samme gælder her. Admingruppen behøver så ikke nogen domstol, de kan gøre det når de vil.

At forholde sig ukritisk og dermed ikke finde fremskridt, ser jeg ingen sammenhæng i. Kritik er fint, så længe den er saglig - og det er den ikke, når kritikken bevæger sig ud i brødnid om betaling/korruption og hvad der eller er føget gennem luften.

Og slutteligt; som med alle gæster i dit private hjem, kan du vise dem døren, såfremt de ikke opfører sig bare nogenlunde anstændigt. Jeg ville under alle omstændigheder finde mig at blive beskyldt for snyd og andet pis uden at reagere. Her på forum, kan det så betyde at den elektroniske indgang til forum smækkes i - og skal jeg være helt ærlig, så savner jeg ikke den unævnelige - tværtimod.

Til top Vis Knud98's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knud98

Lofgren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 December 2005 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

knud98

jeg ved ikke om det er mig du henviser til, men jeg har aldrig bedt om kvitteringer eller andet af nogen. Tværtigmod har jeg skrevet at det ikke interesserer mig.

Sagen er den at jeg skriver omkring test af cayin produkter fra high f. som jeg læste og derefter købte. Man kan sige, at jeg dengang var dum ikke at høre det først. Dog brugte jeg testen idet jeg dengang troede at det var de "kloge" som skrev og konkluderede. Nu 22.000 kroner senere (idet det er solgt for en slik) vil jeg bare sige at man skal tage nogle (måske ikke hifi4alls, det ved jeg ikke noget om) tests med et gram salt.

At jeg kender til at man har modtaget test ting til billige er et faktum (ikke fra hifi4all). Igen aner jeg ikke om det er ulovligt eller ej, og for såvidt er det jo også underordnet når blot anmelderen er oprigtig, som jeg af denne debat kan forstå at han er.

Til top Vis Lofgren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lofgren

Knud98
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2005 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Til Senser;

Min pegefinger peger ikke i retning af nogen personligt, og derfor heller ikke dig.

Du har efter egen erfaring fundet en anden løsning, end at købe udelukkende ved hjælp af anmeldelser - og det er jo netop pointenog fedt for dig - selvom det deværre kostede dig en anseelig bunke surt tjente penge.

Anmeldelserne er noget man kan læne sig op ad, og finder man en som deler ens egen mening, så er der straks mere substans i at lytte mere alvorligt til anmeldelser fra den person. Men det, der er rigtig for dig og anmelderen i skøn samhørighed, er ikke nødvendigvis rigtig for en anden!

Der er ingen endegyldig sandhed i anmeldelse - det er kun meninger. Det samme gælder det jeg skriver!

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 December 2005 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

DROP nu jeres polemik, jeres evindelige diskussioner (som ikke er diskussioner fordi den ene part altid står stejlt fast på sit synspunkt), jeres 'haven ondt i røven', kort sagt: JERES URIMELIGE BROK.

Brok = nej.
Konstruktivt kritik = JA!

Jeg er chokeret over at folk ikke er blevet bedre opdraget end det jeg gentagende gange observerer. Se blot i denne tråd eller Jonas Bojers tråd på hifi-musik.dk (og undskyld at jeg inddrager ham og den tråd i denne diskussion) omkring Redaktørens økonomiske forhold og JB's egen eksklusion fra hifi4all. Den polemik han nu igen skaber er simpelthen forkastelig, fordi den inddrager Redaktørens private forhold, som ikke rager nogen!

Ikke mere brok fra min side af, Godnat!

Ps. Tak for Danmarks bedste Hifi magasin. Hifi4all og det norske Fidelity er klasse

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 December 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Fournais skrev:

DROP nu jeres polemik, jeres evindelige diskussioner (som ikke er diskussioner fordi den ene part altid står stejlt fast på sit synspunkt), jeres 'haven ondt i røven', kort sagt: JERES URIMELIGE BROK.

Brok = nej.
Konstruktivt kritik = JA!

Jeg er chokeret over at folk ikke er blevet bedre opdraget end det jeg gentagende gange observerer. Se blot i denne tråd eller Jonas Bojers tråd på hifi-musik.dk (og undskyld at jeg inddrager ham og den tråd i denne diskussion) omkring Redaktørens økonomiske forhold og JB's egen eksklusion fra hifi4all. Den polemik han nu igen skaber er simpelthen forkastelig, fordi den inddrager Redaktørens private forhold, som ikke rager nogen!

Ikke mere brok fra min side af, Godnat!

Ps. Tak for Danmarks bedste Hifi magasin. Hifi4all og det norske Fidelity er klasse

Jadak jadak ogg jadak
Har kigget lidt på bemeldte tråd .
Spild af gode bytes.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Martyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2005 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Knud98 skrev:

Nej ikke 3,6 millioner om året. Der står intet om, at disse 300.000 unikke besøgende om måneden er det samme som, at du bare kan gange op med 12.

Der vil være mere end 3 millioner gæster om året, bestående af 300.000 unikke om måneden. Det vil sige, at disse 300.000 unikke gæster om måneden kommer igen måneden efter og måneden efter, osv.

Hvis kritikken består i beskyldninger om urent trav, korruption, gaver og at Bruno skal fremvise en kvittering på sine køb, så ville jeg da også smide vedkommende ud eller være fornærmet om du vil. Husk på, at vi er her som gæster. Det er ikke vores grundlovssikrede ret at kunne skrive på dette forum. Ligesom i den virkelige verden har din ytringsfrihed en grænse - det samme gælder her. Admingruppen behøver så ikke nogen domstol, de kan gøre det når de vil.

At forholde sig ukritisk og dermed ikke finde fremskridt, ser jeg ingen sammenhæng i. Kritik er fint, så længe den er saglig - og det er den ikke, når kritikken bevæger sig ud i brødnid om betaling/korruption og hvad der eller er føget gennem luften.

Og slutteligt; som med alle gæster i dit private hjem, kan du vise dem døren, såfremt de ikke opfører sig bare nogenlunde anstændigt. Jeg ville under alle omstændigheder finde mig at blive beskyldt for snyd og andet pis uden at reagere. Her på forum, kan det så betyde at den elektroniske indgang til forum smækkes i - og skal jeg være helt ærlig, så savner jeg ikke den unævnelige - tværtimod.

Måden du er kommet til de 300000 er jo at gange de 10000 unikke besøg (hvor du så end har dem fra) med 30 dage. Jeg tror godt du selv kan se at det er lidt ude i hampen at hifi4all har så mange besøgende

Jeg ved ikke om man tror at man gør hifi4all en tjeneste ved at være vagthund overfor kritiske røster, men enhvert andet site tager da imod kritik med kyshånd, hvilket jeg da også tror er gældende her - tænk sig at så mange er interesseret i at gøre sitet bedre. Det er sgu da stort.

Knud98
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2005 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Martyr skrev:

Måden du er kommet til de 300000 er jo at gange de 10000 unikke besøg (hvor du så end har dem fra) med 30 dage. Jeg tror godt du selv kan se at det er lidt ude i hampen at hifi4all har så mange besøgende

Se eventuelt dette link:

http://www.chart.dk/toplister.asp?mode=charttop

Se på 21. pladsen.

Det er muligt, at de 300.000 unikke besøgende er en anelse optimistisk, det er formentligt et tal mellem 250.000 og 300.000.

Så når jeg kikker mig omkring, ser jeg meget lidt af hampen!

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 December 2005 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Knud98 skrev:
Martyr skrev:

Se eventuelt dette link:

Se på 21. pladsen.

Det er muligt, at de 300.000 unikke besøgende er en anelse optimistisk, det er formentligt et tal mellem 250.000 og 300.000.

Er charts tal ikke udregnet efter, at man ikke har været på siden i 20-30 min? Dvs. hvis jeg logger på kl. 8, logger ud igen, hvorefter jeg logger ind kl. 8.45, så tæller jeg som 2 unikke brugere? 300.000 fuldstændigt unikke brugere (en ip tælles kun engang om måneden) er vel en umulighed i et land med 5,1 mio indbyggere?

Eller tager jeg helt fejl?

Under alle omstændigheder, er det da imponerende, at hifi4all.dk ligger på en 21. plads. Enormt flot og al ære og respekt værd.

Frederik Carøe
Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

Knud98
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2005 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Frederik Carøe skrev:
Knud98 skrev:
Martyr skrev:

Se eventuelt dette link:

Se på 21. pladsen.

Er charts tal ikke udregnet efter, at man ikke har været på siden i 20-30 min? Dvs. hvis jeg logger på kl. 8, logger ud igen, hvorefter jeg logger ind kl. 8.45, så tæller jeg som 2 unikke brugere? 300.000 fuldstændigt unikke brugere (en ip tælles kun engang om måneden) er vel en umulighed i et land med 5,1 mio indbyggere?

Under alle omstændigheder, er det da imponerende, at hifi4all.dk ligger på en 21. plads. Enormt flot og al ære og respekt værd.

Efter gennemlæsning af definitionen på unikke besøgende på Charts hjemmeside, må jeg indrømme, at du har ret. De unikke besøgende er ikke så unikke som jeg troede de var, da jeg bragte tallene på banen - jeg beklager.

Det giver selvsagt et andet billede af de reelle unike besøgende, som i min bog naturligvis er unikke på den måde, at din IP adresse kun tælles en gang. I den sammenhæng skylder jeg naturligvis Martyr en undskyldning. Den være hermed givet.

Tallene i mine indlæg i denne tråd, har således ikke den rette størrelse. Mine holdninger er dog de samme.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 December 2005 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Frederik Carøe skrev:
Knud98 skrev:
Martyr skrev:

Se eventuelt dette link:

Se på 21. pladsen.

Det er ikke nødvendigvis korrekt - husk på at der er gæster fra andre lande end lige Danmark.

Besøgstallene er ikke helt ved siden af, men på det punkt bliver vi naturligvis også beskyldt for at snyde (ikke af dig, Frederik)

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 04 December 2005 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Martyr skrev:
Knud98 skrev:

Hvis man køber produkter efter en anden mands ører eller anmeldelse/dom over et givent produkt alene, så er man efter min mening ude på et gevaldigt skråplan.

Hmm, jeg har købt alt mit hifi uden én enste gang at se/høre det....

Det er ligeså vigtigt at huske på, at siden har omkring 10.000 daglige unikke brugere,  - - - Altså 300.000 unikke læsere hver måned.

Og 3,6 mio. om året - Aaaarj vel ?

Jeg forstår ikke rigtig hvorfor folk bliver så fornærmet over lidt kritik. Vi er her jo alle fordi vi synes det er interessant at læse om hifi, og hvis man forholder sig ukritisk overfor alting, bliver ingenting bedre. Og fordi en kritisk røst stiller spørgsmålstegn ved hvorvidt anmelderne modtager ussel mammom, får han at vide at han da bare kan holde sig væk - det er da dårlig stil.

Tjaa, hvis man ikke kender den rette version af historien, mener jeg personligt at det er dumt at begive sig ud i at have en mening om det, og naturligvis vælge side der hvor brokken er størst.

Iøvrigt kan jeg reelt ikke se hvad det overhovedet rager nogen hvad anmeldere har stående hjemme? Vend bøtten og forestil dig at adgangskravet på en side var, at du SKULLE opgive hvad du havde af grej, hvor det var købt og hvad du havde givet? Hvor sandsynligt tror du at det ville være at brugeren ville sige "hvad i alverden rager det dig??"

Så hvis det at være en "kritisk røst" indebærer at man skal være en snushane i ting der overhovedet ikke kommer en ved, så siger jeg tak for kaffe!!!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 04 December 2005 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

senser skrev:

knud98

jeg ved ikke om det er mig du henviser til, men jeg har aldrig bedt om kvitteringer eller andet af nogen. Tværtigmod har jeg skrevet at det ikke interesserer mig.

Sagen er den at jeg skriver omkring test af cayin produkter fra high f. som jeg læste og derefter købte. Man kan sige, at jeg dengang var dum ikke at høre det først. Dog brugte jeg testen idet jeg dengang troede at det var de "kloge" som skrev og konkluderede. Nu 22.000 kroner senere (idet det er solgt for en slik) vil jeg bare sige at man skal tage nogle (måske ikke hifi4alls, det ved jeg ikke noget om) tests med et gram salt.

Alle anmeldelser skal vel tages med et gran salt - de er trods alt skrevet ud fra en anden mands meninger. Jeg mener ikke rigtigt at det er fair at klandre en anmelder for at have skrevet en anmeldelse som man ikke er enig i - prøv at kigge i forummet i de forskellige tråde og se HVOR forskellige meninger der kan være om et produkt. De er lige så forskellige som du og jeg - det ER kun ørerne der kan træffe valget for os. Vores egne, vel at mærke!

At jeg kender til at man har modtaget test ting til billige er et faktum (ikke fra hifi4all). Igen aner jeg ikke om det er ulovligt eller ej, og for såvidt er det jo også underordnet når blot anmelderen er oprigtig, som jeg af denne debat kan forstå at han er.

Martyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2005 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

Nu vælger jeg ikke side (!) - jeg konstaterer blot at kritik ikke håndteres helt optimalt af alle.

Jeg kunne da ikke være mere ligeglad over hvad anmeldere har stående af grej, men jeg er ikke ligeglad med hvilke kriterier der ligger bag udvælgelsen af produkter. Som tidligere skrevet køber jeg alt mit grej ubeset, og bygger som regel mine køb fra råd i forummet og fra artikler og anmeldelser, og derfor betyder det naturligvis noget om anmeldelsen er skrevet af en fra redaktionen eller fra producenten.

Knud98
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2005 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

Martyr skrev:

Nu vælger jeg ikke side (!) - jeg konstaterer blot at kritik ikke håndteres helt optimalt af alle.

Jeg kunne da ikke være mere ligeglad over hvad anmeldere har stående af grej, men jeg er ikke ligeglad med hvilke kriterier der ligger bag udvælgelsen af produkter. Som tidligere skrevet køber jeg alt mit grej ubeset, og bygger som regel mine køb fra råd i forummet og fra artikler og anmeldelser, og derfor betyder det naturligvis noget om anmeldelsen er skrevet af en fra redaktionen eller fra producenten.

Hvis du køber alt dit grej ubeset, kunne jeg godt tænke mig at vide hvor godt det er gået med at købe på den måde?

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 04 December 2005 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

Martyr skrev:

Det kan der være noget om - jeg er ikke konsekvent uenig med dig!

Det er så ikke min foretrukne måde at handle på. En ting er dog helt sikkert - her på siden er det os der skriver anmeldelserne og ikke producenterne.

Det eneste vi sådan set ikke kan garantere er, at du som læser er enig med os i det vi har oplevet. Sådan er det spil bare, og derfor er det udelukkende en hint til produkter der er værd at kigge på - no strings attached

Martyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2005 kl. 01:14 | IP-adresse registreret  

Knud98 skrev:
Martyr skrev:

Hvis du køber alt dit grej ubeset, kunne jeg godt tænke mig at vide hvor godt det er gået med at købe på den måde?

Jeg ved ikke helt hvor godt det er gået - jeg har jo ikke noget at holde det op imod...

Jeg er da godt klar over at det ikke er optimalt, men jeg er ikke typen der bryder sig om at stille dumme spørgsmål i hifi butikker, så jeg lever med risikoen om at købe noget der slet ikke passer sammen.

Knud98
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2005 kl. 01:24 | IP-adresse registreret  

Martyr skrev:
Knud98 skrev:
Martyr skrev:

Jeg ved ikke helt hvor godt det er gået - jeg har jo ikke noget at holde det op imod...

Jeg er da godt klar over at det ikke er optimalt, men jeg er ikke typen der bryder sig om at stille dumme spørgsmål i hifi butikker, så jeg lever med risikoen om at købe noget der slet ikke passer sammen.

Tja, der er jo ikke en måde, som er endegyldig - omend din er lidt mere speciel end det jeg normalt oplever, men så længe du er tilfreds.

Hifi Lotto, kunne man vel kalde det?

Martyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2005 kl. 01:28 | IP-adresse registreret  

Altså nu har jeg jo altid mine 14 dages returret hvis jeg angrer, så det er vel nærmere hifi tips med halvgardering.

<< Forrige Side af 12 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes