| Forfatter |
|
schubert_dk Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 05 Marts 2010 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
dem har jeg desværre ikke lige nogle til at ligge af
|
| Til top |
|
| |
Flemming Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1283
|
| Sendt: 05 Marts 2010 kl. 06:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
| Lige en slags sidebemærkning: Såvidt jeg husker, benyttede Klipsh 12" enheder med lette membraner i sine hjørnehorn - de lå vist på omkr. 18 gram. |
|
|
Og hvis jeg lige koger videre på den så, ifølge spec. på dine 15", har den en membranvægt så lav som 70g. Det er meget fint af en 15" m. 10cm svingspole såå skulle du finde på at smide den i et "hundehus" med tilhørende hornladning vil den have det som blommen i et æg. __________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
| Til top |
|
| |
schubert_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2010 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
har den sidste leget med diverse pogrammer til at simulere kabinetter(basrefleks som jeg har nu). der kan man se at den desværre har et alvorligt dyk i bunden. kan et horn '"hjælpe" den lidt. hæver det output i bunden eller er det over hele området. deler lige nu ved 300 for at gå over i min audax 8"
|
| Til top |
|
| |
Flemming Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2010 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
schubert_dk skrev:
|
.....der kan man se at den desværre har et alvorligt dyk i bunden. kan et horn '"hjælpe" den lidt. hæver det output i bunden eller er det over hele området.
|
|
|
Nææ, det der kort sagt er fidusen med horn er at du, ved hjælp af geometrien, transformere den forfærdelige lave akustiske impedans, givet ved membranareal og frekvens, op til en højere impedans OG dermed forbedre virkningsgraden for enheden.
Selve det at enheden ikke går så lavt som du ønsker ændres der ikke ummiddelbart ved med mindre du laver et horn som virker i det område du ønsker (det bliver meget stort, se jazzman's indslag med formler etc... ;-)
__________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
| Til top |
|
| |
schubert_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2010 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
har fået at vide at de er for store at have i stuen. så har fundet et andet horn.
http://www.dancetech.com/index.cfm?loading=pa&pa_loader= 181
er det noget der kan bruges. det er jo godt nok et andet princip. men fandt nogle sider på nettet hvor de var brugt i hifi sammenhæng.
skulle gå ned til 40 hz. det er bygget på jbl 4530 kabinettet med lidt mods.
|
| Til top |
|
| |
Flemming Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2010 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
schubert_dk skrev:
|
er det noget der kan bruges. det er jo godt nok et andet princip. men fandt nogle sider på nettet hvor de var brugt i hifi sammenhæng.
skulle gå ned til 40 hz. det er bygget på jbl 4530 kabinettet med lidt mods.
|
|
|
Ja, bestemt. Du skal muligvis lige "tune" lidt på ladekammeret (den nærmeste omslutende volumen af enheden, hvis den smider for meget mellemtone ud).
En hjørneplacering vil givet hjælpe en hel del på de 40Hz. Du vil få noget med smæk i. FEDT 
__________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
| Til top |
|
| |
schubert_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2010 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
desværre er dommen faldet... der bliver ikke nogle horn til mig i denne omgang.
waf faktoren er åbenbart for lav
de måtte under ingen omstændigheder være større end dem jeg har(BR 180 ltr) og det kan jo efter mange timer på nettet ikke lade sig gøre. så jeg må "nøjes" med at skifte basserne ud til nogle andre. hverken de jbl eller McCauley jeg har er rigtigt gode i de kabinetter. så de bliver solgt og regner så med et par PD186 i stedet for.
ville godt nok gerne prøve sådan nogle horn, men da jeg ikke er ene om at skulle se på dem, så må man nok bøje sig for overmagten.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 07 Marts 2010 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
I've got the pussy,i've got the power 
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
| Sendt: 08 Marts 2010 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.voltiaudio.com/
Til de Klipshhorn interesserede Greg er en fanatisk super enthusiastisk Nyd hans fine restaurerings arbejde
|
| Til top |
|
| |