Forfatter |
|
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
Sendt: 22 Juli 2007 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
csn1903 skrev:
Det er da nemt nok, afsted med din fladskærm ind i soveværelset med den, og en ordentlig 1080p. projektor og så har du et flottere (ja meget flottere) billede en din fladskærm nogen sinde vil kunne vise, mht. farver og dybde i billede |
|
|
Ja det ved jeg... Men jeg slider den her Z3'er op og så ser vi hvad der sker :) TV'et bliver her i stuen, det er ikke så sjovt at se TV på en projektor synes jeg :D __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
Til top |
|
|
HenrikW Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2007 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
nå, suk... skal åbenbart ikke have billeder der er mere end 800 pixels i bredden. Billederne kommer igen en gang når jeg har rezized dem. __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
|
Til top |
|
|
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
Sendt: 22 Juli 2007 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du behøver jo ikke at vælge et lærred der er 2,5m. bredt  __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
Til top |
|
|
HenrikW Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2007 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
csn1903 skrev:
Du behøver jo ikke at vælge et lærred der er 2,5m. bredt |
|
|
Generelt er det jo ikke en fornøjelse at se almindelige analoge udsendelser blæst op i +100" :) Regner med at det må blive noget i omegnen af et 200cm bredt lærrede.
Billederne er også vendt tilbage, nu i 800 pixels bredde ;) __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 22 Juli 2007 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser hammer lækkert ud, men hvad faen gør den IPOD der på racket, mp3 er kun til CV højtalere
|
Til top |
|
|
HenrikW Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2007 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Ser hammer lækkert ud, men hvad faen gør den IPOD der på racket, mp3 er kun til CV højtalere
|
|
|
Hehe.. Mange tak for din kommentar Well, den ipod skal jo have et sted at blive opladet :) Det skal dog siges at jeg ripper i lossless/flac til den, så lyden er faktisk ikke så ringe igen, taget i betragtning at det er en mp3 afspiller  __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
|
Til top |
|
|
Tommy Dali Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 246
|
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det fint setup du selv har kan se at der er en som har fået det sideste "ord" lys oven på ht. Og subb (men ikke på næste billede hmm )
mvh filur
|
Til top |
|
|
HenrikW Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
filur skrev:
Det fint setup du selv har kan se at der er en som har fået det sideste "ord" lys oven på ht. Og subb (men ikke på næste billede hmm )
mvh filur
|
|
|
Mange tak filur Ja, det skal der jo også være plads til ikke Billederne er ikke taget samtidig, så det forklarer manglen af lysestager (de røg over på spisebordet i anledning af aftensmad tror jeg ) Undskylder at der er en del billeder der er væk lige p.t., det sted jeg hoster dem har lidt problemer... De kommer igen på et senere tidspunkt.
--
EN hurtig opdatering, jeg har endelig fået skiftet mine 11 år gamle Jamo satteliter ud med et sæt Dali Blue R1000. De nye spiller en hel del bedre må man sige, slet ikke samme kasse/dåse lyd. Det hjælper også at jeg kan pege diskanterne i sweetspot retning. Billeder følger senere.
Mvh. Henrik __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
|
Til top |
|
|
HenrikW Forum Bruger

|
Sendt: 05 August 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg de omtalte Dali R1000 op på væggen. Jeg har beklædt dem med hvid vinyl fra Silvan (Tak for tippet Tim ;)

Her er lige et til:

Og et mere:

Og et til:

Det var vidst det :)
Jeg er oven ud tilfreds med disse små højtalere, de lyder ekstremt meget bedre end de gamle Jamo SAT500, det kan næsten spille bas og giver et rigtig fint lydbillede til film. Selv min kæreste ehun kan høre forskel og så synes hun de er pæne i hvide - det er jo et plus ;)
Mvh. Henrik
P.s. nu er det bare min centerhøjtaler der er lige skarp nok i lyden, hvem ved måske jeg en gang får tid til at lave et bedre filter. __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
|
Til top |
|
|
Holm26 Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 265
|
Sendt: 05 August 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sgu blevet et flot resultat de baghøjttalere... Var det svært at komme vinyl på dem ? __________________ Surround i Slyngelstuen
|
Til top |
|
|
HenrikW Forum Bruger

|
Sendt: 05 August 2007 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holm26 skrev:
Det er sgu blevet et flot resultat de baghøjttalere... Var det svært at komme vinyl på dem ? |
|
|
Mange tak! Det var slet ikke svært. Jeg lagde det på i et stykke, medd en samlig på et de hjørner der allievel vender op ad. Man skal bare huske at starte fra den ene ende af og trykke det godt ned så der ikke kommer bobler.
Kostedet 40,- for et stykke på 0.45 m x 2,0 m der var en del i overskud. __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
|
Til top |
|
|
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
|
Sendt: 05 August 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser sku rigtigt godt ud  __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
Til top |
|
|
Holm26 Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 265
|
Sendt: 05 August 2007 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
Holm26 skrev:
Det er sgu blevet et flot resultat de baghøjttalere... Var det svært at komme vinyl på dem ? |
|
|
Mange tak! Det var slet ikke svært. Jeg lagde det på i et stykke, medd en samlig på et de hjørner der allievel vender op ad. Man skal bare huske at starte fra den ene ende af og trykke det godt ned så der ikke kommer bobler.
Kostedet 40,- for et stykke på 0.45 m x 2,0 m der var en del i overskud.
|
|
|
Det må jeg sgu sige havde troet det ville være pænt svært... Men det er i hvert fald et super resultat.. __________________ Surround i Slyngelstuen
|
Til top |
|
|
HenrikW Forum Bruger

|
Sendt: 05 August 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
csn1903 skrev:
Det ser sku rigtigt godt ud |
|
|
Mange tak, er også selv blevet godt tilfreds med resultatet HAr bare lige fundet ud af at den højre diskant nok er død  __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
|
Til top |
|
|
HenrikW Forum Bruger

|
Sendt: 05 August 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holm26 skrev:
HenrikW skrev:
Holm26 skrev:
|
|
Kostedet 40,- for et stykke på 0.45 m x 2,0 m der var en del i overskud.
|
|
|
Det må jeg sgu sige havde troet det ville være pænt svært... Men det er i hvert fald et super resultat..
|
|
|
Kan kun sige at det var super nemt. Jeg ved dog ikke hvordan det er at få af igen, men den tid den sorg Nu skal jeg bare have skildt den højre ad og målt igennem - diskanten lyder til at være defekt... __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
|
Til top |
|
|
hanser Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 05 August 2007 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spitzenklasse!  Jeg kigger snart forbi til film-aften! Zulu Sommerbio go home!  Mvh. HC
|
Til top |
|
|
HenrikW Forum Bruger

|
Sendt: 05 August 2007 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hanser skrev:
Spitzenklasse!
Jeg kigger snart forbi til film-aften!
Zulu Sommerbio go home! 
Mvh. HC
|
|
|
Haha HC, hvad fanden laver du her? Velkommen til! Men ja du stikker bare hovedet forbi. __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
|
Til top |
|
|
hanser Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 07 August 2007 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik! Jeg følger også lidt med i, hvad der sker i den store HiFi-verden!  Kigger på noget fladskærm.. Hvad skal man købe? Skal man vente til DVB-C bliver indbygget i de lidt billigere modeller, eller skal man købe en Selector nu (på tilbud til 295 kr.) hos TDC? Ps. Fantastisk sejr i aften!  Mvh. HC
|
Til top |
|
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
Sendt: 07 August 2007 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
csn1903 skrev:
Du skal da bare have et Steward Studiotek1303g. fastrammelærred det er jo et helt lille kunstværk på væggen, de der rullelærred det bliver ikke helt ligeså optimalt som et fastrammelærred. Jeg blev helt paf, af den forskel på lærredskvaliten som der er, jeg fik så mange lærredsprøver hjem også de dyre modeller fra andre leverandører. Og Steward var den eneste der gav det der WAWWWWW, det var ligesom man havde passet sine briller i det felt hvor prøven sad iforhold til de andre |
|
|
Ok - fastrammelærred er måske nr 1 (bortset fra at man jo risikerer at der kommer fluel*** på det). Men et tabtensioned rullelærred fra Stewart er fremragende og absolut fri for buler.
|
Til top |
|
|
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
|
Sendt: 07 August 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hanser skrev:
Hej Henrik!
Jeg følger også lidt med i, hvad der sker i den store HiFi-verden! 
Kigger på noget fladskærm.. Hvad skal man købe?
Skal man vente til DVB-C bliver indbygget i de lidt billigere modeller, eller skal man købe en Selector nu (på tilbud til 295 kr.) hos TDC?
Ps. Fantastisk sejr i aften! 
Mvh. HC
|
|
|
Snup du bare en Selector, det er vist nemmest, inden det går op for de forskellige mærker at vi da også vil have det indbygget i skærmene og ikke betale en krig for det. __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
Til top |
|
|