Forfatter |
|
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
Sendt: 20 September 2009 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
priboj skrev:
kennethjensen skrev:
Ufatteligt det kan spille 
|
|
|
ja det er så folk de græder når de skal hjem her fra...
|
|
|
Se det jo ikke godt Jeg venter stadig på en invitation hehe. |
|
|
pil op  se op  lige et problem med mit anlæg .. folk tuder endnu mere når de kommer hjem og tender for deres eget... om ca 14 dage skal du være velkommen __________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
Sendt: 20 September 2009 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
priboj
Det er da synd at dine venner græder når de går,mine plejer at smile
carsten
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 September 2009 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
priboj
Det er da synd at dine venner græder når de går,mine plejer at smile
carsten |
|
|
hvad kan jeg gøre , de vil jo ikke hjem .. så må man jo følge dem ud i bilen og for søge den der med ..nu høre du radio hele den lange vej hjem , så bliver det ikke så slemt..  __________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 September 2009 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
 de sove... så pas på fbi overvåger denne tråd..
__________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
Til top |
|
|
Fossum Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 46
|
Sendt: 23 September 2009 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nilas
jeg vover pelsen,har et stort spørgsmål,du ved jeg byggede et sæt audio note an-E kondensatoren er 4,7uf duelund(kobber) der er sat træforplader på diskanten (krydsfiner) Asketræ skal prøves.rolig nu spørgsmålet kommer her den sugekreds?der sidder over diskanten hvor vigtig er dens komponents kvalitet?jeg bruger 33uf intertecnik porcelænmodstande,hvad er din erfaring?håber ellers du og datteren har det godt.Jeg har ik været så meget til byggeriet (Højttalerene) jeg har holdt ferie i min have Robert __________________ Robert
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 23 September 2009 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fossum skrev:
Hej Nilas
jeg vover pelsen,har et stort spørgsmål,du ved jeg byggede et sæt audio note an-E kondensatoren er 4,7uf duelund(kobber) der er sat træforplader på diskanten (krydsfiner) Asketræ skal prøves.rolig nu spørgsmålet kommer her den sugekreds?der sidder over diskanten hvor vigtig er dens komponents kvalitet?jeg bruger 33uf intertecnik porcelænmodstande,hvad er din erfaring?håber ellers du og datteren har det godt.Jeg har ik været så meget til byggeriet (Højttalerene) jeg har holdt ferie i min have Robert
|
|
|
jeg kan godt svare for dig her, for det første er din kondensator for lille til din diskandt DEN SKAL VÆRE PÅ 6,8UF OG IKKE PÅ 4,7UF og du kan rogligt bruge gode komponendter i din suge kres, du kan bruge en jensen kobber på 5,6uf og bygge den op med andre kondensatore til du rammer de 33uf du får en meget mere åben mellemtone og hold dig bare til den modstand der sider i
her kan du se mit delefildter

der er lige en ting der lige skiller sig ud her og det er at jeg køre 6db i stædet for 12db på bassen som du kan se
|
Til top |
|
|
Fossum Forum Bruger

|
Sendt: 23 September 2009 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
til nhj4
Tusinder tak for hjælpen,jeg havde bare fået den opfattelse at den skulle være 4,7uf,og en højere værdi hvis du køre med sølv i svingspolen,og min er kobber,jeg må ha misforstået et eller andet men er kun glad da jeg ik kan få det til at hænge sammen,så hvis det er grunden ja så er jeg sgu lykkelig endnu engang tusinde tak.Robert __________________ Robert
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 23 September 2009 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fossum skrev:
til nhj4
Tusinder tak for hjælpen,jeg havde bare fået den opfattelse at den skulle være 4,7uf,og en højere værdi hvis du køre med sølv i svingspolen,og min er kobber,jeg må ha misforstået et eller andet men er kun glad da jeg ik kan få det til at hænge sammen,så hvis det er grunden ja så er jeg sgu lykkelig endnu engang tusinde tak.Robert
|
|
|
har selv prøvet 4,7uf så mister man den nedere diskandt, bassen kan slet ikke nå diskandten når man bruger en 4,7uf derfor en 6,8uf er den rigtige, den gode gamle Snell e model er føt med en 6uf 2 på 3uf små gule modeller
her ses en Snell E II fildter, kablerne er AN sølv

|
Til top |
|
|

|
Sendt: 23 September 2009 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu skal jeg fanme lige råbe... jeg håbber i har det godt...
|
Til top |
|
|
Fossum Forum Bruger

|
Sendt: 23 September 2009 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4
Alletiders,nu har jeg jo selv stået for det hele,også kabinetterne(min søn er snedker),den variable modstand er jo ik lige til at opdrive,så når nu det er en fast modstand hvor ligger vi så?må ind til dansk audio teknik i morgen og bytte den duelund. Robert __________________ Robert
|
Til top |
|
|
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
Sendt: 23 September 2009 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
priboj skrev:
nu skal jeg fanme lige råbe... jeg håbber i har det godt...
|
|
|
Jovist Priboj.
Nu må det da snart være på tide, at du får uploadet nogle fede shots af dit grej....elller hur? __________________ So long and thanks for all the fish.
|
Til top |
|
|
Fossum Forum Bruger

|
Sendt: 23 September 2009 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er alt vel,men jeg for det nok bedre når de kære højttalere spiller MUSIK.
__________________ Robert
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 23 September 2009 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo ser i min volume control og udgangs røret i dakken er gået .. så jo jeg måtte lige ud med noget galle... 
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 23 September 2009 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
musik ja dak, teknik nej dak
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 23 September 2009 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
musik, musik, lalalllala
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
Sendt: 23 September 2009 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det Cohen du hentyder til
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 23 September 2009 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvaaaaaaaa, er Audiaz gået til hjernen?  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 24 September 2009 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fossum skrev:
nhj4
Alletiders,nu har jeg jo selv stået for det hele,også kabinetterne(min søn er snedker),den variable modstand er jo ik lige til at opdrive,så når nu det er en fast modstand hvor ligger vi så?må ind til dansk audio teknik i morgen og bytte den duelund. Robert
|
|
|
hej igen !
prøv dig frem med en 3,3ohm eller en 2,7ohm 20W, et godt tip her er at lægge to modstande ved siden af hinanden og mål dig frem og pare dem, 2 modstande giver en god genem gang til signalet

|
Til top |
|
|
Fossum Forum Bruger

|
Sendt: 24 September 2009 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
Fossum skrev:
nhj4
Alletiders,nu har jeg jo selv stået for det hele,også kabinetterne(min søn er snedker),den variable modstand er jo ik lige til at opdrive,så når nu det er en fast modstand hvor ligger vi så?må ind til dansk audio teknik i morgen og bytte den duelund. Robert
|
|
|
hej igen !
prøv dig frem med en 3,3ohm eller en 2,7ohm 20W, et godt tip her er at lægge to modstande ved siden af hinanden og mål dig frem og pare dem, 2 modstande giver en god genem gang til signalet

|
|
|
Hej igen! fantastisk fik rettet 4,7 til 6,8 nu spiller de MUSIK modstanden er nu på 3,7 her skal lige arbejdes lidt,det heller ik noget problem når udgangspunktet er vellyd  endnu en gang tak til dig nhj4,uden din hjælp var jeg nok blevet lidt tyndhåret,jeg vender tilbage når de sidste ting er rettet,følger denne tråd.Robert __________________ Robert
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 24 September 2009 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fossum skrev:
nhj4 skrev:
Fossum skrev:
nhj4
|
|
|
hej igen !

|
|
|
Hej igen! fantastisk fik rettet 4,7 til 6,8 nu spiller de MUSIK modstanden er nu på 3,7 her skal lige arbejdes lidt,det heller ik noget problem når udgangspunktet er vellyd endnu en gang tak til dig nhj4,uden din hjælp var jeg nok blevet lidt tyndhåret,jeg vender tilbage når de sidste ting er rettet,følger denne tråd.Robert |
|
|
jeg har et anet tip og det er at du skal køre 6db i stedet for de 12db på bassen og brug en spole på 1,2mH ( spole tråd på 1,2mm kan købes i Dansk Audio Teknik ) det giver en bedre krop på stemmer, mere nærvær mere musik og enhederene ser hinanden bedre så skal du nok lige justere diskandten igen med andre modstans værdiger så kommer det til at spille musik
HUSH at give dig god tid med at justere diskandten ind så får du det som du vil have det det tager sin tid men det er det vær 
|
Til top |
|
|