Forfatter |
|
Fossum Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 46
|
Sendt: 24 September 2009 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4
Alletiders,nu har jeg jo selv stået for det hele,også kabinetterne(min søn er snedker),den variable modstand er jo ik lige til at opdrive,så når nu det er en fast modstand hvor ligger vi så?må ind til dansk audio teknik i morgen og bytte den duelund. Robert
[/QUOTE] hej igen !
prøv dig frem med en 3,3ohm eller en 2,7ohm 20W, et godt tip her er at lægge to modstande ved siden af hinanden og mål dig frem og pare dem, 2 modstande giver en god genem gang til signalet

[/QUOTE] Hej igen! fantastisk fik rettet 4,7 til 6,8 nu spiller de MUSIK modstanden er nu på 3,7 her skal lige arbejdes lidt,det heller ik noget problem når udgangspunktet er vellyd endnu en gang tak til dig nhj4,uden din hjælp var jeg nok blevet lidt tyndhåret,jeg vender tilbage når de sidste ting er rettet,følger denne tråd.Robert[/QUOTE] jeg har et anet tip og det er at du skal køre 6db i stedet for de 12db på bassen og brug en spole på 1,2mH ( spole tråd på 1,2mm kan købes i Dansk Audio Teknik ) det giver en bedre krop på stemmer, mere nærvær mere musik og enhederene ser hinanden bedre så skal du nok lige justere diskandten igen med andre modstans værdiger så kommer det til at spille musik 
HUSH at give dig god tid med at justere diskandten ind så får du det som du vil have det det tager sin tid men det er det vær  [/QUOTE] Hej Nhj4 det skal prøves,jeg er lige kommet hjem fra DAT,han for lavet en ny Duelund på 2,1 så jeg kan køre rent Duelund i Diskanten nu sidder der 4,7 duelund 2,1MIT det lyder ik dårligt spolen bliver skiftet når jeg kommer der ind næste gang.Er det sølv kondensator du kører med i diskanten? Det var dig jeg skulle ha spurgt fra starten,men sådan er livet  Robert __________________ Robert
|
Til top |
|
|
Fossum Forum Bruger

|
Sendt: 24 September 2009 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
Fossum skrev:
nhj4 skrev:
Fossum skrev:
nhj4
Alletiders,nu har jeg jo selv stået for det hele,også kabinetterne(min søn er snedker),den variable modstand er jo ik lige til at opdrive,så når nu det er en fast modstand hvor ligger vi så?må ind til dansk audio teknik i morgen og bytte den duelund. Robert
|
|
|
hej igen !
prøv dig frem med en 3,3ohm eller en 2,7ohm 20W, et godt tip her er at lægge to modstande ved siden af hinanden og mål dig frem og pare dem, 2 modstande giver en god genem gang til signalet

|
|
|
Hej igen! fantastisk fik rettet 4,7 til 6,8 nu spiller de MUSIK modstanden er nu på 3,7 her skal lige arbejdes lidt,det heller ik noget problem når udgangspunktet er vellyd endnu en gang tak til dig nhj4,uden din hjælp var jeg nok blevet lidt tyndhåret,jeg vender tilbage når de sidste ting er rettet,følger denne tråd.Robert |
|
|
jeg har et anet tip og det er at du skal køre 6db i stedet for de 12db på bassen og brug en spole på 1,2mH ( spole tråd på 1,2mm kan købes i Dansk Audio Teknik ) det giver en bedre krop på stemmer, mere nærvær mere musik og enhederene ser hinanden bedre så skal du nok lige justere diskandten igen med andre modstans værdiger så kommer det til at spille musik
HUSH at give dig god tid med at justere diskandten ind så får du det som du vil have det det tager sin tid men det er det vær  |
|
|
__________________ Robert
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 24 September 2009 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nhj4 det skal prøves,jeg er lige kommet hjem fra DAT,han for lavet en ny Duelund på 2,1 så jeg kan køre rent Duelund i Diskanten nu sidder der 4,7 duelund 2,1MIT det lyder ik dårligt spolen bliver skiftet når jeg kommer der ind næste gang.Er det sølv kondensator du kører med i diskanten? Det var dig jeg skulle ha spurgt fra starten,men sådan er livet  Robert[/QUOTE]
hej igen !
jeg bruger en Jensen kobber på 6,8uF i patinaks hus vor jeg har koblet en AN sølv jeg mener at den er på 0,039uF det er jo fatimans ud gaven når man ikke har råd til det rene sølv men det virker meget fint man kan godt høre den kommer på 
|
Til top |
|
|
Fossum Forum Bruger

|
Sendt: 24 September 2009 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej nhj4 Det vigtigste må jo være at vi kan høre hvad der bliver udrettet,det er utroligt hvor glad man kan blive for en højttaler som man egentlig var blevet ret ked af.Men når man nu kun har de 8Watt til rådighed hænger de jo ik ligesom på træerne,og horn nej tak den vej har jeg været.har du noget erfaring med duelund sølvkabel?her tænker jeg på internt i højttaleren.Robert
__________________ Robert
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 24 September 2009 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fossum skrev:
hej nhj4 Det vigtigste må jo være at vi kan høre hvad der bliver udrettet,det er utroligt hvor glad man kan blive for en højttaler som man egentlig var blevet ret ked af.Men når man nu kun har de 8Watt til rådighed hænger de jo ik ligesom på træerne,og horn nej tak den vej har jeg været.har du noget erfaring med duelund sølvkabel?her tænker jeg på internt i højttaleren.Robert |
|
|
nej det har jeg ikke jeg er ikke helt med på hans vogn, jeg har mine egne idere og laver tingene selv både i signalkabler og strøm kabler 
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
Sendt: 24 September 2009 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
jeg har mine egne ideer og laver tingene selv både i signalkabler og strøm kabler  |
|
|
 Ojj har du det, man skal høre meget før ørene falder af  Har modtaget Nils Lofgren Acoustic Live
|
Til top |
|
|
Fossum Forum Bruger

|
Sendt: 24 September 2009 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej nhj4 Det lyder bare godt,sådan skal det være.Jeg har været inde på din tråd og er du svedt mand,hvor har du haft gang i loddekolben,Skønt de stadig findes herude  Men som skrevet før skal jeg lige ha købt de sidste ting og så kører vi rent 6db,det bliver sgu spændende.Robert __________________ Robert
|
Til top |
|
|
Fossum Forum Bruger

|
Sendt: 25 September 2009 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg skiftet sugekredsen,det er sgu godt nok utroligt hvad der kan lade sig gøre,lidt komponenter 5minutter og lidt loddetin,vupti silkeblød diskant,så skal der bare tjek på bassen?må gerne blive lidt strammere.sølvkabler?Hvad sker der når diskantet bliver udluftet(hul i magneten) som du har gjort nhj4 ? mere hul igennem  ja formuleringen var måske så go.Robert __________________ Robert
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 25 September 2009 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fossum skrev:
Så fik jeg skiftet sugekredsen,det er sgu godt nok utroligt hvad der kan lade sig gøre,lidt komponenter 5minutter og lidt loddetin,vupti silkeblød diskant,så skal der bare tjek på bassen?må gerne blive lidt strammere.sølvkabler?Hvad sker der når diskantet bliver udluftet(hul i magneten) som du har gjort nhj4 ? mere hul igennem ja formuleringen var måske så go.Robert |
|
|
hul i magneten giver mere rum, klare diskandt og flotter udklingning af bækner og gode anslag på enstromendterne og ro over tengene hulet skal lige fores med fildt rund i hulet og bag til
kan ses her

|
Til top |
|
|
Fossum Forum Bruger

|
Sendt: 25 September 2009 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det jo så den vej jeg skal (Rolig nu) men de andre ting skal lige falde på plads først,der bliver jo tid nok her til vinteren,så ka vi ik komme i haven på samme måde.  .Fantastisk dokumentation du altid har,billeder så man kan forstå det,Rigtig godt  Robert __________________ Robert
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 25 September 2009 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Fossum Forum Bruger

|
Sendt: 25 September 2009 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg lige været i mine kasser(rigtig godt med sådanne nogen kasser)spoler 1,2mh 1,2mm så langt så godt,den kondensator jeg har siddende i sugekredsen 33uf,skal den være højere i værdi?og sørme om ik der også lige lå lidt AN sølvkabel spørgsmålet er bare om der er nok, tiden vil vise det,men nu er min kone på vej hjem så det må lige vente til i aften.(Hvad har du lavet idag?ik;noget  )Robert __________________ Robert
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 25 September 2009 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fossum skrev:
Så har jeg lige været i mine kasser(rigtig godt med sådanne nogen kasser)spoler 1,2mh 1,2mm så langt så godt,den kondensator jeg har siddende i sugekredsen 33uf,skal den være højere i værdi?og sørme om ik der også lige lå lidt AN sølvkabel spørgsmålet er bare om der er nok, tiden vil vise det,men nu er min kone på vej hjem så det må lige vente til i aften.(Hvad har du lavet idag?ik;noget )Robert |
|
|
kondensatoren på sugekresen må ikke afvige fra de 33uF lidt over / under går nok men ikke meget, en god kobber folie kondensatore på ca. 5,6uF ( dulund / jensen ),og så nogle almenelig, 2 på10uF og en på 8,2uF på ver side er noget der virker, brug vad du har i rodekassen til at bygge sugekresen op med, det er godt nok fadimans modellen men det virker og kan høres, se billed læner tilbage på delefildtret
|
Til top |
|
|
Fossum Forum Bruger

|
Sendt: 25 September 2009 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bare alletiders,så vil jeg vende tilbage når jeg har bygget om på filteret.  Robert __________________ Robert
|
Til top |
|
|
Fossum Forum Bruger

|
Sendt: 25 September 2009 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så kører vi 6db,an-sølvkabel,ja hvad skal jeg sige?lytteindtryk efter 3 fede cd,er:det føles selv om der blev spillet rigeligt højt,som om det ik var så højt,ingen slurpen i bassen,diskanten ja det bare godt.så var det jeg tænkte,henvendt til dig nhj4,om ik de kunne bruge dig hos Audio Note i UK som konsulent,jeg har hørt mange an-e,er,men ikke så befriende det bare alletiders.Så er der lige det med magneten?hvordan griber jeg det an?(rolig nu) det kunne være at jeg skulle bruge de næste dage til at lytte lidt musik(det jo ligesom det,det handler om)men loddekolben ber om mere,der er jo også lige efekten der kunne laves et par forbedringer,nok om det,har du flere go,e fif så bare smid dem,så skal jeg nok være der og suge til mig  Robert __________________ Robert
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 25 September 2009 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Fossum Forum Bruger

|
Sendt: 25 September 2009 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er lige på vej i kanen,men måtte lige ha det sidste ord,så ved de ik hvad de går glip af,der kunne godt nok sælges nogen flere højttalere på den konto,huset sover,så der kan ik spilles mere i dag,men det varer jo heller ik længe før det er i morgen  go,nat herfra.Robert __________________ Robert
|
Til top |
|
|
Fossum Forum Bruger

|
Sendt: 26 September 2009 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så blev der skiftet modstande fra 3,7til2,7ohm ,det noget der virker,meget mere rum,takket være dig nhj4,så kom jeg igang,selvom jeg det sidste halve år har gået og spurgt mig selv,om det nu også var det rigtige?Fandme jo det var(Undskyld sproget) nu er jeg bare fuld af optimisme og gåpåmod glæder mig til at følge din tråd fremover,det kan der kun komme noget godt ud af .Robert __________________ Robert
|
Til top |
|
|
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
Sendt: 26 September 2009 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan måler man hvor meget rum der er i en kondensator???
|
Til top |
|
|
Fossum Forum Bruger

|
Sendt: 26 September 2009 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
kappen skrev:
Hvordan måler man hvor meget rum der er i en kondensator??? |
|
|
Det skal jeg ik kunne sige,men hvis du mener modstanen,så kan det høres  Sådanne et par er du sikkert også udstyret med  .Robert __________________ Robert
|
Til top |
|
|