Forfatter |
|
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
Sendt: 16 August 2010 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
priboj skrev:
Fache skrev:
Fache skrev:
priboj skrev:
jeg kan godt forstå at i godt vil vide mere om mit nye koncept, men i må vente ind til de
står fardige.. er lige
nu ved at søge penge til at gøre dem fardige og så er der jo også noget med patenter.. der var desvare nogle som dræbte
den
tråd jeg havde startet om dem .. så der er ingen grund til at det skal ske i denne her også..
|
|
|
Hvilken tråd var det?
Kan du ikke fortælle om hvad vinkelteknologi og lufttransline system er, selvom de ikke er færdige
Er begge dele noget du har fundet på  |
|
|
 |
|
|
ups jeg er ikke gået i gang med dem endnu; det vil jeg vise jer når de er fardige..
|
|
|
Det er måske ikke helt på plads med patenterne?

Mvh. Niels
|
|
|
det er desvare pengene , som altid holder folk tilbage- men jeg er i gang men at forsøge at finde nogle sponsorere, og søge fonte.. når de er fundet så er teamet klar.. __________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
Til top |
|
|
Fache Udelukket fra forum

Dobbeltprofil heltny
Bruger siden: 12 Juli 2010 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 134
|
Sendt: 17 August 2010 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må erkende at jeg ikke kan forstå at du ikke kan forklare lidt om hvad vinkelteknologi og lufttransline system er
selvom de ikke er færdige.
Er det fordi du ikke selv ved om det i det hele taget virker ?
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 17 August 2010 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror at hans ide ikke skal ud før han er sikker på det virker.
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3706
|
Sendt: 17 August 2010 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
jeg tror at hans ide ikke skal ud før han er sikker på det virker. |
|
|
Sikker på at hvad virker? Jeg håber at højbøj ikke slår op i telefonbogen efter fonte. Det er der nemlig ingen penge i.  Hilsen Niels
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 August 2010 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
nhj4 skrev:
jeg tror at hans ide ikke skal ud før han er sikker på det virker. |
|
|
Sikker på at hvad virker?
Jeg håber at højboj ikke slår op i telefonbogen efter fonte. Det er der nemlig ingen penge i.

Hilsen Niels
|
|
|
højboj var den tråd hvor der skulle havde været skrevet om det, men som sagt i den så må i vente til de er fardige.. og jo jeg er sikker på at det virker, jeg er bare ikke snekker.. __________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 August 2010 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu bliver det en påstand: jeg har nordens mest musikalske lydsystem i min stue. - pladespiller for den er nu bare hygsom, men sjov..
__________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
Til top |
|
|
Fache Udelukket fra forum

Dobbeltprofil heltny
Bruger siden: 12 Juli 2010 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 134
|
Sendt: 17 August 2010 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
priboj skrev:
<h3><span>nu bliver det en påstand: jeg har nordens mest musikalske lydsystem i min stue. - pladespiller
for den er nu bare hygsom, men sjov.. </span></h3>
|
|
|
Er det for at bekræfte dig selv at du skriver det gentagende gange
For det er da en ret intetsigende sætning  Det kan alle jo skrive
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 August 2010 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fache skrev:
priboj skrev:
<h3><span>nu bliver det en påstand: jeg har nordens mest musikalske lydsystem i min stue. - pladespiller
for den er nu bare hygsom, men sjov.. </span></h3>
|
|
|
Er det for at bekræfte dig selv at du skriver det gentagende gange
For det er da en ret intetsigende sætning Det kan alle jo skrive |
|
|
sådanne her kunne jeg havde svaret; (nej det så du også kan forstå det ..  ) men, nej det er så der kan komme en anden vinkel på denne tråd.. nemlig at det jeg oplever er, at jeg ikke har hørt noget som spiller lige så musikalsk endnu .. andre steder  med andre ord jeg er ret glad for min lyd..  og jeg ved at der gemmer sig mere inde i den endnu
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 05 September 2010 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej der !
var lige forbig Priboj og rode lidt med hans højttaler, han har i et stykke tid rodet lidt med nogle magneter på han højttaler og jeg syntes ikke det var helt godt det kunne han også godt høre, så vi gik igang og kom til et resultat der bare virker, nu kan jeg snart ikke være med 
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 05 September 2010 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
hej der !
var lige forbig Priboj og rode lidt med hans højttaler, han har i et stykke tid rodet lidt med nogle magneter på han højttaler og jeg syntes ikke det var helt godt det kunne han også godt høre, så vi gik igang og kom til et resultat der bare virker, nu kan jeg snart ikke være med  |
|
|
Fortæl fortæl hvad det er der kan gøre en vinkeltranslufthøjttaler bedre ved at rode med magneter?
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 05 September 2010 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
nhj4 skrev:
hej der !
var lige forbig Priboj og rode lidt med hans højttaler, han har i et stykke tid rodet lidt med nogle magneter på han højttaler og jeg syntes ikke det var helt godt det kunne han også godt høre, så vi gik igang og kom til et resultat der bare virker, nu kan jeg snart ikke være med 
|
|
|
Fortæl fortæl hvad det er der kan gøre en vinkeltranslufthøjttaler bedre ved at rode med magneter? |
|
|
jeg ved det sku ikke om jeg kan forklare det på tryk, men når man sætter en eksta magnet på en en hed øes den krafter der ved bedre følsom hed og en masse andre sjove ting, lidt mere åben mellemtone og faster bas bedre nyansering i de dybe oktaver, håber det giver en lille forståelse af det
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 05 September 2010 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
Sjoenne skrev:
nhj4 skrev:
hej der !
|
|
|
Fortæl fortæl hvad det er der kan gøre en vinkeltranslufthøjttaler bedre ved at rode med magneter? |
|
|
jeg ved det sku ikke om jeg kan forklare det på tryk, men når man sætter en eksta magnet på en en hed øes den krafter der ved bedre følsom hed og en masse andre sjove ting, lidt mere åben mellemtone og faster bas bedre nyansering i de dybe oktaver, håber det giver en lille forståelse af det |
|
|
Hvad var det han gjorde anderledes end dig?
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 05 September 2010 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
nhj4 skrev:
Sjoenne skrev:
nhj4 skrev:
hej der !
|
|
|
|
|
jeg ved det sku ikke om jeg kan forklare det på tryk, men når man sætter en eksta magnet på en en hed øes den krafter der ved bedre følsom hed og en masse andre sjove ting, lidt mere åben mellemtone og faster bas bedre nyansering i de dybe oktaver, håber det giver en lille forståelse af det |
|
|
Hvad var det han gjorde anderledes end dig? det kan han sel best forklare, jeg gjore bare det jeg syntes der skulle gøres efter mine øre |
|
|
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 05 September 2010 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
Sjoenne skrev:
nhj4 skrev:
Sjoenne skrev:
nhj4 skrev:
hej der !
|
|
|
|
|
|
|
Hvad var det han gjorde anderledes end dig? det kan han sel best forklare, jeg gjore bare det jeg syntes der skulle gøres efter mine øre |
|
|
|
|
|
I er sgu nogle sjove fyre altså... sårn at rode med noget, og ikke rigtig kunne fortælle hvad det er man gør
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 05 September 2010 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
nhj4 skrev:
Sjoenne skrev:
nhj4 skrev:
Sjoenne skrev:
nhj4 skrev:
hej der !
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
I er sgu nogle sjove fyre altså... sårn at rode med noget, og ikke rigtig kunne fortælle hvad det er man gør  |
|
|
det vi prøver på er at øge drefefekten på enhederne men det er ikke alle magneter der lige er gode nok til det, hvorfor tror du at der er nogle der bruger meget tid på og finde de best lydende martrealer til det det er sku ikke bare for sjovt de gør det, nej vi er bare nogle nokke får der ikke ved en skid hvad det er vi laver men vi bliver kloger på det vi roder med hend af vejen, hvordan tror du ellers det helle started, ved at forsøg sig frem til man er tilfres og det virker hos en, det er ikke ensbetydning at det virker hos andre for vi lytter ikke ens derfor denne fede forsklæd
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 September 2010 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg så lige i alle har skrevet.. super , når man får at vide at ting ikke kan gøres så tror man nogle gange også selv på det, men NHJ4 tal gav min første løsning, liv igen, og jo han kan noget med de der øre (mine pleger nu også at være ok), så jeg havde ret første gang, og Nhj4 fik det sat på plads og udførte arbejdet. nogle gange så er det sjovt så lydblind man kan blive.. takker og jo der kan hentes mere derinde endnu .. nhj4 .. jeg glæder mig til dit næste besøg..
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 06 September 2010 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
priboj skrev:
jeg så lige i alle har skrevet.. super , når man får at vide at ting ikke kan gøres så tror man nogle gange også selv på det, men NHJ4 tal gav min første løsning, liv igen, og jo han kan noget med de der øre (mine pleger nu også at være ok), så jeg havde ret første gang, og Nhj4 fik det sat på plads og udførte arbejdet. nogle gange så er det sjovt så lydblind man kan blive.. takker og jo der kan hentes mere derinde endnu .. nhj4 .. jeg glæder mig til dit næste besøg..
|
|
|
Men fortæl evt. lidt om hvad I gør sådan i praksis? Enhver kan jo klaske en magnet ekstra på en højttalerenhed.. men hvad er det du/i justerer og roder med?
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 06 September 2010 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
priboj skrev:
|
|
|
Men fortæl evt. lidt om hvad I gør sådan i praksis? Enhver kan jo klaske en magnet ekstra på en højttalerenhed.. men hvad er det du/i justerer og roder med? |
|
|
det vi gør svare til at du lægger lattergas ind i din bil, mange flere hestekrafter til følge, det samme med en højttaler enhed vor du sætter en magnet mere på, prøv at se denne side her er der sat kraftiger magnet på enhederne det er det samme vi gør, mere let drevende enhed bedre følsom hed
http://www.audionotekits.com/speakerkit04.html
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 06 September 2010 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
Sjoenne skrev:
priboj skrev:
jeg så lige i alle har skrevet.. super , når man får at vide at ting ikke kan gøres så tror man nogle gange også selv på det, men NHJ4 tal gav min første løsning, liv igen, og jo han kan noget med de der øre (mine pleger nu også at være ok), så jeg havde ret første gang, og Nhj4 fik det sat på plads og udførte arbejdet. nogle gange så er det sjovt så lydblind man kan blive.. takker og jo der kan hentes mere derinde endnu .. nhj4 .. jeg glæder mig til dit næste besøg..  |
|
|
Men fortæl evt. lidt om hvad I gør sådan i praksis? Enhver kan jo klaske en magnet ekstra på en højttalerenhed.. men hvad er det du/i justerer og roder med? |
|
|
det vi gør svare til at du lægger lattergas ind i din bil, mange flere hestekrafter til følge, det samme med en højttaler enhed vor du sætter en magnet mere på, prøv at se denne side her er der sat kraftiger magnet på enhederne det er det samme vi gør, mere let drevende enhed bedre følsom hed
http://www.audionotekits.com/speakerkit04.html |
|
|
Jeg er helt med på at i forsøger at forøge magnetstyrken i svingspolegabet, men hvad er det at priboj har gjort knap så godt.. som dine ører kan komme forbi og "fintune" efterfølgende?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 September 2010 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
priboj skrev:
|
|
|
|
|
ja det kan man jo men det skal jo være den/de rigtige magnet'er, det tager en del tid at finde, og en del timers lytning, g __________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
Til top |
|
|