Forfatter |
|
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
Sendt: 06 September 2010 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvornår må vi se bare lidt, af alt det som der skrives om i denne tråd?!...
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 06 September 2010 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er helt med på at i forsøger at forøge magnetstyrken i svingspolegabet, men hvad er det at priboj har gjort knap så godt.. som dine ører kan komme forbi og "fintune" efterfølgende?[/QUOTE]
jeg har jo tiderlig været hos vedkomende vor han har haft bedre lyd men ikke helt i min smag da jeg syntes der lige var nogle ting der gjore at det ikke var musik jeg hørte men hi-fi lyd forfinrt diskant pling plang agtig men det var flot at høre på men ikke musik i mine øre, jeg ved at han godt kan lide den lyd jeg har og han vil gerne have noget der lyder der hen af gerne bedre og det tror jeg han også får men der er lige nogle ting her og der der skal skiftes som jeg mener der skal til for det kommer der hen vor han vil have det og det er han eni med mig i, jeg har det bare sådan vis je ikke fornemmer at det er musik jeg høre i mine øre så må der være noget galt et sted, for ca. en uge siden var jeg hjemme hos en anen og høre hans lyd og det var ikke lige mig det var en lidt tam omgang, jeg havde et par af mine signalkabler med og da jeg satte det på blev han godt nok paf for det hjalp på hans lyd idag har han selv lavet et kablen næsten magen til og er glad for det, han havde godt nok sølv kabel på men mit sølv kabel var bare meget bedre, han havde laved fire leder til + & - i sølv tråd 0,5mm lak isoleet tybe og det jeg bruger er 0,80mm uden lank, jeg sage til ham at han skulle fjerne den 4 leder og der kom der meget bedre lyd ud af men det slog ikke mit, jeg er til enkelt leder tråd i en lidt stor Ø en flere små leder
stiv, han siger at han ikke kan bruge et kamara så derfor ikke så mange billeder, det er ikke altid jeg gider og tage mit med ud til ham
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 06 September 2010 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
Sjoenne skrev:
Jeg er helt med på at i forsøger at forøge magnetstyrken i svingspolegabet, men hvad er det at priboj har gjort knap så godt.. som dine ører kan komme forbi og "fintune" efterfølgende? |
|
|
jeg har jo tiderlig været hos vedkomende vor han har haft bedre lyd men ikke helt i min smag da jeg syntes der lige var nogle ting der gjore at det ikke var musik jeg hørte men hi-fi lyd forfinrt diskant pling plang agtig men det var flot at høre på men ikke musik i mine øre, jeg ved at han godt kan lide den lyd jeg har og han vil gerne have noget der lyder der hen af gerne bedre og det tror jeg han også får men der er lige nogle ting her og der der skal skiftes som jeg mener der skal til for det kommer der hen vor han vil have det og det er han eni med mig i, jeg har det bare sådan vis je ikke fornemmer at det er musik jeg høre i mine øre så må der være noget galt et sted, for ca. en uge siden var jeg hjemme hos en anen og høre hans lyd og det var ikke lige mig det var en lidt tam omgang, jeg havde et par af mine signalkabler med og da jeg satte det på blev han godt nok paf for det hjalp på hans lyd idag har han selv lavet et kablen næsten magen til og er glad for det, han havde godt nok sølv kabel på men mit sølv kabel var bare meget bedre, han havde laved fire leder til + & - i sølv tråd 0,5mm lak isoleet tybe og det jeg bruger er 0,80mm uden lank, jeg sage til ham at han skulle fjerne den 4 leder og der kom der meget bedre lyd ud af men det slog ikke mit, jeg er til enkelt leder tråd i en lidt stor Ø en flere små leder
stiv, han siger at han ikke kan bruge et kamara så derfor ikke så mange billeder, det er ikke altid jeg gider og tage mit med ud til ham |
|
|
Jeg mente nu mere mht. det med de ekstra magneter... men ok.. det kommer vi nok ikke nærmere end en omgang snak om sølvkabler med flere eller færre sølvledere.
Det er vist kun i hifi-verdenen at jeg er stødt på så mange mennesker der svarer i vest når de bliver spurgt i øst
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 06 September 2010 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Det er vist kun i hifi-verdenen at jeg er stødt på så mange mennesker der svarer i vest når de bliver spurgt i øst  |
|
|
jeg kan sku desvære ikke gøre det bedre, jeg har ikke nogen studenter exsamen så det er nok derfor jeg ikke kan gøre det bedre, men jeg er jo også bare en skide auto de dak med en lode kolbe 
|
Til top |
|
|
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
Sendt: 26 September 2010 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
så stopper denne tråd..
jeg flytter og derfor skalder andre boller på suppen ..
det har været hygsomt
__________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3706
|
Sendt: 26 September 2010 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
priboj skrev:
så stopper denne tråd..
det har været hygsomt
|
|
|
Får vi så ikke at vide hvad vinkelteknologi og lufttransline er for noget??
Mvh. Niels
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 September 2010 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
priboj skrev:
så stopper denne tråd..
det har været hygsomt
|
|
|
Får vi så ikke at vide hvad vinkelteknologi og lufttransline er for noget??
Mvh. Niels
NEJ. nu vil jeg bare lytte og nyde..
|
|
|
|
Til top |
|
|
HTC-HD2 Udelukket fra forum

Dobb.profil - Heltny!
Bruger siden: 23 September 2010 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 26 September 2010 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
priboj skrev:
Nilau skrev:
priboj skrev:
så stopper denne tråd.. jeg flytter og derfor skalder andre boller på suppen .. det har været hygsomt
|
|
|
Får vi så ikke at vide hvad vinkelteknologi og lufttransline <span style="font-weight: normal;">er for noget??
Mvh.NielsNEJ. nu vil jeg bare lytte og nyde..</span> |
|
|
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 September 2010 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

|
Sendt: 27 September 2010 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
priboj skrev:
så stopper denne tråd..
det har været hygsomt
|
|
|
OK, tillykke med den nye bolig  er der ikke mulighed for bredbåndforbindelse, siden du stopper her  Og lige en afskedsgave...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 Oktober 2010 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.dr.dk/p3/musik/p3anbefaler/2010/10/25/20426/
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 27 Oktober 2010 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 November 2010 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
så fik jeg sat hylder op på vægen det ser godt ud resten bliver færdig i morgen ~super bliver at at høre forskellen ..
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

|
Sendt: 06 November 2010 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 06 November 2010 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 November 2010 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
noget tyder på at jeg roder med mange tråde.. he he .. og jo her sker meget, nu skal der også til at undervises i mit hjem , samt er jeg på vej ind i politik
et af mine slogans :
det må blive en del af min politik ~ at ved dårlige indspilninger kan man få sine penge tilbage + smarte tillæk på 50% af pladens værdi .. skal lige fonpuses lidt: men igen er ok..
|
Til top |
|
|
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
Sendt: 19 November 2010 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Priboy........du er mit HIFI helt...  Hva skal du undervise i............Lyd ;-)
__________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 November 2010 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
har lige opdaget at jeg har sat magnet forkert i det enekabi net og så stod der en sikring af i dag i venstre side.. så jeg lytter på en siden lyd..
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 December 2010 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
så er det tid til et chek igen.. nhj4tal var forbi og vi fik lige rodet lidt i mine audio note mono blokke.. det gav en del , men nu ved vi så også hvad der skal laves om .. så januar står i næste skridts tegn...
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 06 December 2010 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
priboj skrev:
så er det tid til et chek igen.. nhj4tal var forbi og vi fik lige rodet lidt i mine audio note mono blokke.. det gav en del , men nu ved vi så også hvad der skal laves om .. så januar står i næste skridts tegn... |
|
|
ja, jeg var lige forbig priboj og pille lidt i hans forstærker, der blev lige skiftet nogle stumper kabler ud til det han vil bruge og så så vi dem igenem for at se hvad der skulle udskiftes, hans højttale hvor han nævner noget med en magnet fik vi også på plas, så vi fik en hyggelig dag ud af det og hans søde kærste lavede tatteleter til os nam nam 
|
Til top |
|
|