| Forfatter |
|
Medlem Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 05 August 2009 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
|
Jeg fik personligt lidt et chock da jeg prøvet deres serpent IV...
Mener prisen i DK for sådan et sæt er 3900kr. KILLER til prisen.
Jeg får hele serien hjem inden så længe... Bliver rigtig spændende og lege med. 
|
|
|
Lyder spændende Glæder mig til at høre om det kunne være noget, som skulle testes op mod Stereovox...
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 05 August 2009 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
|
Jeg fik personligt lidt et chock da jeg prøvet deres serpent IV...
Mener prisen i DK for sådan et sæt er 3900kr. KILLER til prisen.
Jeg får hele serien hjem inden så længe... Bliver rigtig spændende og lege med. 
|
|
|
Lyder spændende Glæder mig til at høre om det kunne være noget, som skulle testes op mod Stereovox...
|
|
|
vi kan da lave en kable test dag? 
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 05 August 2009 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
|
Jeg fik personligt lidt et chock da jeg prøvet deres serpent IV...
Mener prisen i DK for sådan et sæt er 3900kr. KILLER til prisen.
Jeg får hele serien hjem inden så længe... Bliver rigtig spændende og lege med. 
|
|
|
Lyder spændende Glæder mig til at høre om det kunne være noget, som skulle testes op mod Stereovox...
|
|
|
vi kan da lave en kable test dag? 
|
|
|
Kunne være at jeg skulle lånet et kabel af dig, nu når du får så mange  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 05 August 2009 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
|
Jeg fik personligt lidt et chock da jeg prøvet deres serpent IV...
Mener prisen i DK for sådan et sæt er 3900kr. KILLER til prisen.
Jeg får hele serien hjem inden så længe... Bliver rigtig spændende og lege med. 
|
|
|
Lyder spændende Glæder mig til at høre om det kunne være noget, som skulle testes op mod Stereovox...
|
|
|
vi kan da lave en kable test dag? 
|
|
|
Tak for tilbudet , men jeg gider/kan kun gøre sådan noget alene i ro og mag på et anlæg jeg kender Det er noget af det sværeste at høre forskel på, synes jeg, så det gør jeg med et bredt udvalg af musik over lidt længere tid, nogen gange flere dage Det er ikke sådan at forstå, at jeg ikke kan høre forskel (hvis den er der) med det samme nogen gange, men det tager mig lidt tid at tolke hvad det er, og hvor det ellers giver en forskel - også på forskelligt musik...
Erfaringen siger mig at det der med at skifte vildt frem og tilbage over en kort tidsperiode - f.eks. nogen timer blot, ofte gør at man hurtigt efterfølgende finder flere ting, som man måske ikke lige hørte den første gang (... med Amarone og dit og dat) 
... og så skal man prøve noget nyt igen-igen 
Sjovt er det... 
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 05 August 2009 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
|
Jeg fik personligt lidt et chock da jeg prøvet deres serpent IV...
Mener prisen i DK for sådan et sæt er 3900kr. KILLER til prisen.
Jeg får hele serien hjem inden så længe... Bliver rigtig spændende og lege med. 
|
|
|
Lyder spændende Glæder mig til at høre om det kunne være noget, som skulle testes op mod Stereovox...
|
|
|
vi kan da lave en kable test dag? 
|
|
|
Tak for tilbudet , men jeg gider/kan kun gøre sådan noget alene i ro og mag på et anlæg jeg kender Det er noget af det sværeste at høre forskel på, synes jeg, så det gør jeg med et bredt udvalg af musik over lidt længere tid, nogen gange flere dage Det er ikke sådan at forstå, at jeg ikke kan høre forskel (hvis den er der) med det samme nogen gange, men det tager mig lidt tid at tolke hvad det er, og hvor det ellers giver en forskel - også på forskelligt musik...
Erfaringen siger mig at det der med at skifte vildt frem og tilbage over en kort tidsperiode - f.eks. nogen timer blot, ofte gør at man hurtigt efterfølgende finder flere ting, som man måske ikke lige hørte den første gang (... med Amarone og dit og dat) 
... og så skal man prøve noget nyt igen-igen 
Sjovt er det... 
|
|
|
Jeg har det lidt på samme måde. Jeg plejer at lytte meget til mit referance setup, lige op til der kommer nyt. Så skifter jeg den del som skal afprøves i en uge eller to og derefter så går jeg tilbage til mit eget. Derefter kan jeg godt finde på at bytte rundt flere gange lige efter hinanden,men så har jeg også fået en ide om hvordan de forskellige ting arbejder og kan bedre sætte ord på deres forskel.
Klart jeg kan da høre med det samme om der er forskel, men vil gerne lige have noget tid til at lære det nye at kende og så også lige for at få den værste begrejstring væk  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva så basse... Skal vi ikke se billeder af din nye knapper 
( ps... hvordan lød mine fidelio? ) 
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes, de kan nogen ting de verity. Også dem inde hos AB ikke engang spillet til endnu. Også er vi flere der presser ham llidt på og få gjort noget ved det lytterum 
Glæder mig til og se din Acute. Har aldrig set den med krom knapper 
Er de ikke fede i silver de fidelio?
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
|
Yes, de kan nogen ting de verity. Også dem inde hos AB ikke engang spillet til endnu. Også er vi flere der presser ham llidt på og få gjort noget ved det lytterum 
Glæder mig til og se din Acute. Har aldrig set den med krom knapper 
Er de ikke fede i silver de fidelio?
|
|
|
Ja, men det var nu ikke så slemt igen, jeg spiller ikke så højt - Allan gjorde dog lige på et tidspunkt 
Jo, de er flotte i silver, dog ville de ikke passe ind her... Men sådan er der jo så meget med smag og behag og ting det skal passe til - og koner som vil noget andet 
Acute spiller klart bedre med guldknapper end med sølv (ellers ved jeg ikke hvad det kan være... )
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
|
Yes, de kan nogen ting de verity. Også dem inde hos AB ikke engang spillet til endnu. Også er vi flere der presser ham llidt på og få gjort noget ved det lytterum 
Glæder mig til og se din Acute. Har aldrig set den med krom knapper 
Er de ikke fede i silver de fidelio?
|
|
|
Ja, men det var nu ikke så slemt igen, jeg spiller ikke så højt - Allan gjorde dog lige på et tidspunkt 
Jo, de er flotte i silver, dog ville de ikke passe ind her... Men sådan er der jo så meget med smag og behag og ting det skal passe til - og koner som vil noget andet 
Acute spiller klart bedre med guldknapper end med sølv (ellers ved jeg ikke hvad det kan være... )
|
|
|
Arg mon dog hehehe... Det jo den samme cd maskine. Tror du ikke bare det fordi du vant til en maskine der spillet til?
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
|
Yes, de kan nogen ting de verity. Også dem inde hos AB ikke engang spillet til endnu. Også er vi flere der presser ham llidt på og få gjort noget ved det lytterum 
Glæder mig til og se din Acute. Har aldrig set den med krom knapper 
Er de ikke fede i silver de fidelio?
|
|
|
Ja, men det var nu ikke så slemt igen, jeg spiller ikke så højt - Allan gjorde dog lige på et tidspunkt 
Jo, de er flotte i silver, dog ville de ikke passe ind her... Men sådan er der jo så meget med smag og behag og ting det skal passe til - og koner som vil noget andet 
Acute spiller klart bedre med guldknapper end med sølv (ellers ved jeg ikke hvad det kan være... )
|
|
|
Arg mon dog hehehe... Det jo den samme cd maskine. Tror du ikke bare det fordi du vant til en maskine der spillet til?
|
|
|
Hehehe, heldigvis er mine rør blevet spillet til, 3-4 sæt endda. Nåede da også at have den i 4 uger Den har kørt en del...
Det "eneste" jeg kan høre forskel på sådan lige ud af kassen, er lidt mindre rumfornemmelse og definition i bassen... Men hvad, så er der jo lidt at glæde sig til 
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
|
Yes, de kan nogen ting de verity. Også dem inde hos AB ikke engang spillet til endnu. Også er vi flere der presser ham llidt på og få gjort noget ved det lytterum 
Glæder mig til og se din Acute. Har aldrig set den med krom knapper 
Er de ikke fede i silver de fidelio?
|
|
|
Ja, men det var nu ikke så slemt igen, jeg spiller ikke så højt - Allan gjorde dog lige på et tidspunkt 
Jo, de er flotte i silver, dog ville de ikke passe ind her... Men sådan er der jo så meget med smag og behag og ting det skal passe til - og koner som vil noget andet 
Acute spiller klart bedre med guldknapper end med sølv (ellers ved jeg ikke hvad det kan være... )
|
|
|
Arg mon dog hehehe... Det jo den samme cd maskine. Tror du ikke bare det fordi du vant til en maskine der spillet til?
|
|
|
Det "eneste" jeg kan høre forskel på sådan lige ud af kassen, er lidt mindre rumfornemmelse...
|
|
|
Eller også er det bare fordi jeg har hørt Verity i eftermiddags 
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|

Hvad grej spillet i på? Verity har jo noget mere saft og energi i forhold til Ascendant..
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
|

Hvad grej spillet i på? Verity har jo noget mere saft og energi i forhold til Ascendant..
|
|
|

EAR 861 + Acute + MIT/NBS kabler (totalt skod anlæg) 
Jaae, okker-gokker, hmmm. Smag og behag og en masse andre ting. Ascendant kan måske noget andet, specielt når der kommer RM-200 + Acute på 
Det er noget som skal afprøves seriøst, i ens eget rum, før man kan sige noget afgørende mener jeg 
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
|

Hvad grej spillet i på? Verity har jo noget mere saft og energi i forhold til Ascendant..
|
|
|

EAR 861 + Acute + MIT/NBS kabler (totalt skod anlæg) 
Jaae, okker-gokker, hmmm. Smag og behag og en masse andre ting. Ascendant kan måske noget andet, specielt når der kommer RM-200 + Acute på 
Det er noget som skal afprøves seriøst, i ens eget rum, før man kan sige noget afgørende mener jeg 
|
|
|
hehe. Tror ikke man skal ligge så meget i det man høre hos Allan. Hans rum er et marridt...
Verity skal høres hjemme Lån et sæt med hjem og leg med dem derhjemme. Du får MEGET bedre indtryk af hvad Verity kan.
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men jeg kan godt lide at Allan siger at Fidelio går dybere og med mere output, specielt når man ser på dette:
Fidelio 35-22.000 Hz +/- 3 dB.
Ascendant 28-25.000 Hz +/- 1.5 dB.
Bemærk de +/- 1.5 dB, det betyder alt andet lige mere output...
Spørgsmålet er om han har hørt den 
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
|
Men jeg kan godt lide at Allan siger at Fidelio går dybere og med mere output, specielt når man ser på dette:
Fidelio 35-22.000 Hz +/- 3 dB.
Ascendant 28-25.000 Hz +/- 1.5 dB.
Bemærk de +/- 1.5 dB, det betyder alt andet lige mere output...
Spørgsmålet er om han har hørt den 
|
|
|
Ja, han har selv haft Ascendant. Både i butikken og hjemme. Samt indra 
Verity kan man slet ikke regne med deres opgivelser rienzi er opgivet til 35HZ. Men napper fint 28HZ før den ruller af.
Han har ret i der markant mere fylde i bunden i Fidelio kontra Ascendant. Bas er noget Verity er gode til. Og der rigtig godt styr på den.
Der kun en ting at gøre. Lån et sæt hjem i et par uger og leg med dem. Jeg brugte 3 uger på og få mine stillet korrekt op. Det er lidt hysteriske med opstilling. Men når de så til gengæld står der. Så glemmer man alle andre højtaler 
Jeg har også selv haft både Ascendant og indra hjemme... Verity er bare noget andet. Det mere musikalsk ( min mening ) og mere lyttevenligt. Synes Avalon blev jeg extrem hurtigt træt af. Lidt for koldt til mig. Men igen, nu hifi jo en smagssag og smag kan ikke diskuteres 
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
|
Men jeg kan godt lide at Allan siger at Fidelio går dybere og med mere output, specielt når man ser på dette:
Fidelio 35-22.000 Hz +/- 3 dB.
Ascendant 28-25.000 Hz +/- 1.5 dB.
Bemærk de +/- 1.5 dB, det betyder alt andet lige mere output...
Spørgsmålet er om han har hørt den 
|
|
|
Synes Avalon blev jeg extrem hurtigt træt af. Lidt for koldt til mig. Men igen, nu hifi jo en smagssag og smag kan ikke diskuteres 
|
|
|
Mon ikke du hurtig bliver træt af Fidelio også Så køber jeg dem af dig om et ½ års tid, hehehe...
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
|
Men jeg kan godt lide at Allan siger at Fidelio går dybere og med mere output, specielt når man ser på dette:
Fidelio 35-22.000 Hz +/- 3 dB.
Ascendant 28-25.000 Hz +/- 1.5 dB.
Bemærk de +/- 1.5 dB, det betyder alt andet lige mere output...
Spørgsmålet er om han har hørt den 
|
|
|
Der kun en ting at gøre. Lån et sæt hjem i et par uger og leg med dem.
|
|
|
Det er jo lige det jeg siger 
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
|
Men jeg kan godt lide at Allan siger at Fidelio går dybere og med mere output, specielt når man ser på dette:
Fidelio 35-22.000 Hz +/- 3 dB.
Ascendant 28-25.000 Hz +/- 1.5 dB.
Bemærk de +/- 1.5 dB, det betyder alt andet lige mere output...
Spørgsmålet er om han har hørt den 
|
|
|
Verity kan man slet ikke regne med deres opgivelser 
|
|
|
Hmmm, det ville jeg da tro, sådan et seriøst højttalerfirma 
Måske kan man heller ikke regne med Avalons 
|
| Til top |
|
| |