| Forfatter |
|
Medlem Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
|
Men jeg kan godt lide at Allan siger at Fidelio går dybere og med mere output, specielt når man ser på dette:
Fidelio 35-22.000 Hz +/- 3 dB.
Ascendant 28-25.000 Hz +/- 1.5 dB.
Bemærk de +/- 1.5 dB, det betyder alt andet lige mere output...
Spørgsmålet er om han har hørt den 
|
|
|
Ja, han har selv haft Ascendant. Både i butikken og hjemme. Samt indra 
|
|
|
Jaja, det ved jeg skam godt Jeg husker godt det show med jensen og Allan som skulle sælge Avalon 
Jeg fik et af de første sæt i DK...
... og så må du ikke glemme at han ikke sælger Avalon mere hahaha...
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
|
Men jeg kan godt lide at Allan siger at Fidelio går dybere og med mere output, specielt når man ser på dette:
Fidelio 35-22.000 Hz +/- 3 dB.
Ascendant 28-25.000 Hz +/- 1.5 dB.
Bemærk de +/- 1.5 dB, det betyder alt andet lige mere output...
Spørgsmålet er om han har hørt den 
|
|
|
Synes Avalon blev jeg extrem hurtigt træt af. Lidt for koldt til mig. Men igen, nu hifi jo en smagssag og smag kan ikke diskuteres 
|
|
|
Mon ikke du hurtig bliver træt af Fidelio også Så køber jeg dem af dig om et ½ års tid, hehehe...
|
|
|
Passer nok meget godt med ½ års tid.. Så skal jeg nemlig have Sarastro 
Men beholder nok mine fidelio til soveværelset.
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
|
Men jeg kan godt lide at Allan siger at Fidelio går dybere og med mere output, specielt når man ser på dette:
Fidelio 35-22.000 Hz +/- 3 dB.
Ascendant 28-25.000 Hz +/- 1.5 dB.
Bemærk de +/- 1.5 dB, det betyder alt andet lige mere output...
Spørgsmålet er om han har hørt den 
|
|
|
Verity kan man slet ikke regne med deres opgivelser 
|
|
|
Hmmm, det ville jeg da tro, sådan et seriøst højttalerfirma 
Måske kan man heller ikke regne med Avalons 
|
|
|
Det svært at vide. højtalere opføre sig jo vidt forskelligt fra rum til rum... 
Tror iøvrigt at RM200 er et rigtig godt match til dine Avalon. Det giver dem sgu lidt liv og fylde ik?
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
|
Men jeg kan godt lide at Allan siger at Fidelio går dybere og med mere output, specielt når man ser på dette:
Fidelio 35-22.000 Hz +/- 3 dB.
Ascendant 28-25.000 Hz +/- 1.5 dB.
Bemærk de +/- 1.5 dB, det betyder alt andet lige mere output...
Spørgsmålet er om han har hørt den 
|
|
|
Synes Avalon blev jeg extrem hurtigt træt af. Lidt for koldt til mig. Men igen, nu hifi jo en smagssag og smag kan ikke diskuteres 
|
|
|
Mon ikke du hurtig bliver træt af Fidelio også Så køber jeg dem af dig om et ½ års tid, hehehe...
|
|
|
Passer nok meget godt med ½ års tid.. Så skal jeg nemlig have Sarastro 
Men beholder nok mine fidelio til soveværelset.
|
|
|
SVIN! 
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
|
Men jeg kan godt lide at Allan siger at Fidelio går dybere og med mere output, specielt når man ser på dette:
Fidelio 35-22.000 Hz +/- 3 dB.
Ascendant 28-25.000 Hz +/- 1.5 dB.
Bemærk de +/- 1.5 dB, det betyder alt andet lige mere output...
Spørgsmålet er om han har hørt den 
|
|
|
Ja, han har selv haft Ascendant. Både i butikken og hjemme. Samt indra 
|
|
|
Jaja, det ved jeg skam godt Jeg husker godt det show med jensen og Allan som skulle sælge Avalon 
Jeg fik et af de første sæt i DK...
... og så må du ikke glemme at han ikke sælger Avalon mere hahaha...
|
|
|
Mine intryk af Avalon er helt ud fra mine egne oplevelser 
Ascendant er helt klart deres bedste ( i mine øre ) Har selv haft et sæt... Men kunne ikke leve med dem. De var liiiiiiiiige kolde nok i det. Også manglet der fylde og dynamik ( spillet med ML333-380S-390S. Samt diverse rør bomber ) 
Ja kan godt huske der var noget fnidder, men sådan noget blander jeg mig aldrig i. Er ret ligeglad hvad de tosset forhandlere render og laver 
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
|
Men jeg kan godt lide at Allan siger at Fidelio går dybere og med mere output, specielt når man ser på dette:
Fidelio 35-22.000 Hz +/- 3 dB.
Ascendant 28-25.000 Hz +/- 1.5 dB.
Bemærk de +/- 1.5 dB, det betyder alt andet lige mere output...
Spørgsmålet er om han har hørt den 
|
|
|
Verity kan man slet ikke regne med deres opgivelser 
|
|
|
Hmmm, det ville jeg da tro, sådan et seriøst højttalerfirma 
Måske kan man heller ikke regne med Avalons 
|
|
|
Tror iøvrigt at RM200 er et rigtig godt match til dine Avalon. Det giver dem sgu lidt liv og fylde ik?
|
|
|
Konge match, har aldrig været så heldig før, med nogen kombinationer...
På "papiret" kunne man måske tro at RM-200 ville være for "stram", meeen NAM!
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
|
Men jeg kan godt lide at Allan siger at Fidelio går dybere og med mere output, specielt når man ser på dette:
Fidelio 35-22.000 Hz +/- 3 dB.
Ascendant 28-25.000 Hz +/- 1.5 dB.
Bemærk de +/- 1.5 dB, det betyder alt andet lige mere output...
Spørgsmålet er om han har hørt den 
|
|
|
Synes Avalon blev jeg extrem hurtigt træt af. Lidt for koldt til mig. Men igen, nu hifi jo en smagssag og smag kan ikke diskuteres 
|
|
|
Mon ikke du hurtig bliver træt af Fidelio også Så køber jeg dem af dig om et ½ års tid, hehehe...
|
|
|
Passer nok meget godt med ½ års tid.. Så skal jeg nemlig have Sarastro 
Men beholder nok mine fidelio til soveværelset.
|
|
|
SVIN! 
|
|
|
Havde købt sarastro nu, hvis de altså kunne spille i min stue Så det må vente. Men så har jeg det og glæde mig til.. øf øf 
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
|
Men jeg kan godt lide at Allan siger at Fidelio går dybere og med mere output, specielt når man ser på dette:
Fidelio 35-22.000 Hz +/- 3 dB.
Ascendant 28-25.000 Hz +/- 1.5 dB.
Bemærk de +/- 1.5 dB, det betyder alt andet lige mere output...
Spørgsmålet er om han har hørt den 
|
|
|
Verity kan man slet ikke regne med deres opgivelser 
|
|
|
Hmmm, det ville jeg da tro, sådan et seriøst højttalerfirma 
Måske kan man heller ikke regne med Avalons 
|
|
|
Tror iøvrigt at RM200 er et rigtig godt match til dine Avalon. Det giver dem sgu lidt liv og fylde ik?
|
|
|
Konge match, har aldrig været så heldig før, med nogen kombinationer...
På "papiret" kunne man måske tro at RM-200 ville være for "stram", meeen NAM!
|
|
|
Yes, tænkte det nok. Kender jo produkterne 
Allan har reserveret en RM200 til mig. Bliver spændende og høre om MKII er så markant bedre end MKI. Det siger de kloge jo 
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
|
Men jeg kan godt lide at Allan siger at Fidelio går dybere og med mere output, specielt når man ser på dette:
Fidelio 35-22.000 Hz +/- 3 dB.
Ascendant 28-25.000 Hz +/- 1.5 dB.
Bemærk de +/- 1.5 dB, det betyder alt andet lige mere output...
Spørgsmålet er om han har hørt den 
|
|
|
Verity kan man slet ikke regne med deres opgivelser 
|
|
|
Hmmm, det ville jeg da tro, sådan et seriøst højttalerfirma 
Måske kan man heller ikke regne med Avalons 
|
|
|
Tror iøvrigt at RM200 er et rigtig godt match til dine Avalon. Det giver dem sgu lidt liv og fylde ik?
|
|
|
Konge match, har aldrig været så heldig før, med nogen kombinationer...
På "papiret" kunne man måske tro at RM-200 ville være for "stram", meeen NAM!
|
|
|
Yes, tænkte det nok. Kender jo produkterne 
Allan har reserveret en RM200 til mig. Bliver spændende og høre om MKII er så markant bedre end MKI. Det siger de kloge jo 
|
|
|
Fedt, skal du ikke have en demo (tilspillet) på besøg først?
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næææ, spiller den selv til
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Næææ, spiller den selv til  |
|
|
For den flække mand hvor er der også sket noget med den, siden jeg fik den 
Havde ikke regnet med at det var SÅ meget, men super-super fedt... 
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Næææ, spiller den selv til  |
|
|
For den flække mand hvor er der også sket noget med den, siden jeg fik den 
Havde ikke regnet med at det var SÅ meget, men super-super fedt... 
|
|
|
Hvad sagde jeg?????? 
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Næææ, spiller den selv til  |
|
|
For den flække mand hvor er der også sket noget med den, siden jeg fik den 
Havde ikke regnet med at det var SÅ meget, men super-super fedt... 
|
|
|
Hvad sagde jeg?????? 
|
|
|
Det er helt i orden 
Men kan man nu også regne med det hver gang du siger noget 

|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Næææ, spiller den selv til  |
|
|
For den flække mand hvor er der også sket noget med den, siden jeg fik den 
Havde ikke regnet med at det var SÅ meget, men super-super fedt... 
|
|
|
Hvad sagde jeg?????? 
|
|
|
Det er helt i orden 
Men kan man nu også regne med det hver gang du siger noget 

|
|
|
Absolut 
Jeg tager sjædent fejl. Og når jeg gør, så nægter jeg det 
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger


Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
|
Men jeg kan godt lide at Allan siger at Fidelio går dybere og med mere output, specielt når man ser på dette:
Fidelio 35-22.000 Hz +/- 3 dB.
Ascendant 28-25.000 Hz +/- 1.5 dB.
Bemærk de +/- 1.5 dB, det betyder alt andet lige mere output...
Spørgsmålet er om han har hørt den 
|
|
|
Verity kan man slet ikke regne med deres opgivelser 
|
|
|
Hmmm, det ville jeg da tro, sådan et seriøst højttalerfirma 
Måske kan man heller ikke regne med Avalons 
|
|
|
målinger er en ting ... og lyd i et givent rum er en anden ting ... sådan er det
fine målinger og specs kan give et fingerpeg men er ikke ligmed god lyd
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
|
Men jeg kan godt lide at Allan siger at Fidelio går dybere og med mere output, specielt når man ser på dette:
Fidelio 35-22.000 Hz +/- 3 dB.
Ascendant 28-25.000 Hz +/- 1.5 dB.
Bemærk de +/- 1.5 dB, det betyder alt andet lige mere output...
Spørgsmålet er om han har hørt den 
|
|
|
Verity kan man slet ikke regne med deres opgivelser 
|
|
|
Hmmm, det ville jeg da tro, sådan et seriøst højttalerfirma 
Måske kan man heller ikke regne med Avalons 
|
|
|
målinger er en ting ... og lyd i et givent rum er en anden ting ... sådan er det
fine målinger og specs kan give et fingerpeg men er ikke ligmed god lyd
|
|
|
Helt klart.
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja se bare Mahler. De måler som en russisk/polsk festivals tosse sprit stiv på æblesnaps. Men de spiller sgu godt  især den varme behagelige mellemtone og den lækre top kan jeg godt lide....
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
De rigtig seriøse mærker, som f.eks. Verity, Avalon og Vienna, plejer nu at være ret præcise med deres opgivelser (på nær følsomhed, der måler de altid 3 dB under spec. i tests ). Det kan man da se når det bliver tjekket i tests. De får jo også slag hvis det ikke passer 
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nyt
Så er sommerens sidste større investering ført ud i livet 
Efter en længere test af den med guldknapper, faldt valget på kromknapper Klart bedre lyd...








|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er sgu flot
|
| Til top |
|
| |